Auteur Topic: [De Mol] Philippe  (gelezen 14984 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2022, 18:21:47 »
Verder viel het me op dat Philippe zich wat over Jens leek te ontfermen als in dat hij meteen toenadering tot hem zocht. Dit is niet per se mols maar hij profileert zich er wel als sympathiek mee en misschien pakt ie zo al meteen één kandidaat (Jens) in.

Ze kenden elkaar toch al? Hij had hem toch vorig jaar na het maisveld thuisgebracht? Ik vond dat al opmerkelijk, want eerder had men bewust alle gemaskerde 'tegenkandidaten' anoniem gehouden met het oog op een mogelijke deelname in de toekomst.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2022, 18:32:25 »
Was het niet de Mol van de aanvallers (ben zijn naam kwijt) die hij thuisbracht?
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2022, 18:33:05 »
Ja, Philippe had Martijn naar het station gebracht

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2022, 18:43:21 »
O, dan had ik dat verkeerd begrepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2022, 18:49:50 »
Staat ook hoog op mijn mollijstje:

- Eten van de roosjes van de taart
- Op de valreep nog 75 roepen voor Dolly Parton
- Eng zo snel roepen

Iets teveel goodwill kweken inderdaad
You'll never walk alone

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2022, 18:52:45 »
Ik heb hem zeker op mijn radar. Probleem: ik heb er wel vier of vijf op mijn radar...     :o
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2022, 19:27:20 »
Ik vind Philippe niet zo verdacht eigenlijk. Meer gevoel dan wijsheid, maar hij lijkt me bijvoorbeeld echt te goed bezig bij de cactussen.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2022, 00:09:06 »
Staat ook hoog op mijn mollijstje:

- Eten van de roosjes van de taart
- Op de valreep nog 75 roepen voor Dolly Parton
- Eng zo snel roepen

Iets teveel goodwill kweken inderdaad

Dit viel mij ook op, maar wat ik daarna dacht is, wat is de meerwaarde (van de mol) om dit te roepen? als andere getallen (rozen, kinderen) sowieso fout zijn, dan is zwijgen of 70 zeggen wellicht nog minder verdacht.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2022, 00:17:03 »
Vertrouwen proberen te winnen bij de groep? Hij wist toch dat de opdracht al mislukt was, dus kon hij zonder gevolgen iets goeds roepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2022, 01:54:54 »
Stel, Philippe is de mol. Het is gelukt om bij de graven weg te gaan voordat de twee begraven kandidaten zich bij de groep konden voegen. Zijn inschatting welke kandidaten voor zichzelf zouden gaan bij de kooi klopte, daarmee zijn er nog drie kandidaten weggespeeld. De informatie over Dolly Parton ontbreekt en er zijn geen kandidaten bij de groep die Spaans spreken.
Kortom: alles is perfect gegaan. Waarom zou hij dan de aandacht naar zichzelf toetrekken door een roosje op te eten? Hij geeft toe dat hij er één heeft opgegeten, maar loopt het risico geassocieerd te worden met de ontbrekende roosjes. Is het niet vreemd als een mol die weet dat de roosjesvraag eraan komt in de allereerste opdracht zo’n onnodig risico zou nemen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2022, 09:16:58 »
Ik kreeg de indruk dat het gezien was dat Philippe er 1 had gesnoept, dan daar maar gewoon eerlijk over doen. Als hij er 1 openlijk heeft gegeten komt dat gek genoeg juist heel onschuldig over. Want de mol zou zoiets wel stiekem doen toch, zeker als blijkt dat het aantal roosjes belangrijk was.
Die andere 2 gewoon snel op de grond gegooid natuurlijk.

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2022, 10:26:09 »
Volgens mij riep Nele nog eerder dan Philippe zelf dat hij er 1 had opgegeten, dus dat heeft hij inderdaad openlijk gedaan

Online vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #32 Gepost op: 24-03-2022, 11:47:10 »
Die indruk dat hij het openlijk deed kreeg ik ook en daarom juist: waarom zou je je als mol nog met de roosjes bezig houden als de kans op het foute nummerbord raden al enorm is? Terwijl je je er alleen maar mee in de kijker speelt, in de allereerste opdracht? Ik denk dat je je dan eerder uit de buurt van die roosjes zou houden, zodat de verantwoordelijkheid daarover bij Toon en Sven komt te liggen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2022, 13:09:20 »
Er kan altijd iemand gewoon toevallig weten hoe oud Dolly Parton is en zo'n cryptogram oplossen kunnen sommigen ook al heel goed. Terwijl het aantal roosjes echt alleen maar geweten kon zijn door degenen die zich bij de taart hebben bevonden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2022, 15:51:57 »
Precies. En zo toevallig is dat niet want er werd in de media best wel wat ruchtbaarheid gegeven dat deze blonde zangeres 19 januari 2021 75 is geworden. Persoonlijk hou ik me niet zo bezig met Show Nieuws en RTL Boulevard, maar dat Dolly Parton 75 was geworden wist ik wel.

Online vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2022, 16:12:07 »
Ik begrijp het belang van het doen verdwijnen van roosjes in de scenario's die jullie schetsen. Ik snap alleen niet waarom je als mol er eentje zou eten in dit specifieke scenario, omdat je zo de aandacht op je vestigt door iets opvallends te doen waar later nog een cruciale vraag over wordt gesteld. Als ik roosjes weg zou hebben gehaald als mol, of zou hebben gezien dat er een paar ontbraken, zou ik er daarna bij uit de buurt blijven. 

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2022, 17:50:58 »
Maar begrijp ik hier nou dat Philippe vorig jaar al een van de reservekandidaten was in het maisveld? En de anderen ook? Heb ik iets gemist?

Philippe maakt zichzelf toch flink verdacht bij die beginopdracht. Hij zat op de ideale molpositie denk ik. Ook wel verdacht dat hij die 75 en 'eng' zo snel noemde, terwijl hij zelf mogelijk al roosjes had laten verdwijnen en zo wist dat de opdracht ging mislukken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2022, 17:58:34 »
Maar begrijp ik hier nou dat Philippe vorig jaar al een van de reservekandidaten was in het maisveld? En de anderen ook? Heb ik iets gemist?

De anderen niet, alleen Philippe.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #38 Gepost op: 25-03-2022, 19:45:18 »
Ik zit nog eens de cactussenopdracht te bekijken en het valt me op dat Philippe eigenlijk best veel aan Nele overlaat terwijl we hem zich duidelijk zien ergeren dat het bij haar zo slecht gaat. Best een slimme tactiek voor een Mol in aflevering 1: een ander de fouten laten maken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Philippe
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2022, 19:56:09 »
Ik denk dat bepaalde delen van het traject niet door beide camera’s gedaan konden worden en Philippe dus wel af en toe nele de regie moest geven.  Niet dat hij dat vrijwillig deed