Auteur Topic: [POOL] De Mol Play4 2022  (gelezen 9872 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2022, 23:39:42 »
Ik had verleden week nog gekozen voor Nele als afvaller maar koos dit keer anders. Zul je altijd zien  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #61 Gepost op: 9-04-2022, 19:32:02 »
Kies gewoon altijd dezelfde afvaller. Die komt vanzelf een keer aan de beurt (behalve als het een finalist is natuurlijk).
Tell me what your telescope says

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #62 Gepost op: 10-04-2022, 08:36:33 »
Vergeet hem niet in te vullen!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #63 Gepost op: 10-04-2022, 22:09:31 »
Ik ben benieuwd wat er nu met de pool gebeurt. Alles terug naar  ::art:: ?
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #64 Gepost op: 10-04-2022, 22:11:13 »
Ik hoop toch wel op punten als je Philippe als Mol had. (#Eigenbelang.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #65 Gepost op: 10-04-2022, 22:14:09 »
Vind ik wel .. hij was immers de mol

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #66 Gepost op: 10-04-2022, 22:19:52 »
Vind ik wel .. hij was immers de mol

Maar het spel begint opnieuw. Dus hoe wil je dit verdisconteren?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2022, 22:23:57 »
Maar t begint niet opnieuw in de pool lijkt me. Philippe was de mol dus mensen die op hem ingezet hebben zouden daar gewoon de betreffende punten op moeten krijgen. (Ik val daar trouwens niet onder dus geen eigenbelang)

En vanaf nu is er n andere mol. Ik zie t probleem niet

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2022, 22:33:19 »
Voor de makers van de pool moeten er denk wel twee mollen komen qua puntenverdeling, want degenen die afl. 1 t/m 4 Philippe als mol hebben ingevuld verdienen het om hoog te eindigen. Nieuwe mol ok, maar alles op nul is niet eerlijk. Of nu een eindstand en volgende week een nieuwe pool, kan ook.

Online Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #69 Gepost op: 10-04-2022, 22:38:53 »
 ::oink::  ik had een grote kans gemaakt de POOL te winnen (voor 3e keer op rij). Ik had Philippe afl 1 (als enige!) en afl 2 als mol en Bert/Anke als finalisten. Bert hoorde Philippe praten in zijn slaap en heeft dit meen ik ‘soort van’ gedeeld met Anke tijdens het diner. Dikke kans dat zij dus ook finalisten zouden worden. Maar omdat Philippe de laatste afl. onverdachte dingen deed had ik Yens als back-up mol gekozen (Philippe absoluut niet afgeschreven en mogelijk weer als mol opgenomen in een later stadium/volgende afl)..
« Laatst bewerkt op: 10-04-2022, 22:40:54 door Nick_Theunis »
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #70 Gepost op: 10-04-2022, 22:41:27 »
Jammer Nick! Goed gedaan in ieder geval. ::ok:: Wel denk ik dat je Uma bedoelt in plaats van Anke?

Online Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #71 Gepost op: 10-04-2022, 23:02:46 »
Jammer Nick! Goed gedaan in ieder geval. ::ok:: Wel denk ik dat je Uma bedoelt in plaats van Anke?

Nee, daar heb ik me dan toch vergist. Heb Uma & Bert enkel in het begin als finalisten, daarna Anke naast Bert (dat door elkaar gehaald).  ::fluit::  Maakt de kans al stukken minder en blijft het slechts gissen wie er finalisten zouden worden...
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #72 Gepost op: 10-04-2022, 23:37:52 »
En volgens mij had ik Philippe vandaag als afvaller. Telt dat ook (en ik had echt 100% zeker voorzien dat Philippe de mol was en ervoor zou kiezen om naar huis te gaan  ;) ;) )

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #73 Gepost op: 11-04-2022, 00:17:06 »
Dit is een behoorlijk onvoorziene wending, dus ik denk dat wij heel even gaan overleggen achter de schermen ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #74 Gepost op: 11-04-2022, 07:24:00 »
In aflevering drie had Anke dan de vrijstelling bij de ideale partner.

Philippe heeft als mol in de vierde aflevering nog wel ergens een punaise geplaatst, dus hij heeft gemold in de vierde aflevering.

Evt. Een eenvoudige versie?
Mol, winnaar, iedere week een afvaller.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #75 Gepost op: 11-04-2022, 08:31:56 »
Er zijn "sec" méér vragen die nu een andere uitkomst gaan krijgen.

Mijn insteek: bereken het tussenklassement tot nu toe (laat eventueel, als het te ingewikkeld zou worden) ronde 4 vervállen, en tel de resultaten van dat tussenklassement op bij het tweede deel.

Dat zal echter voor een deel niet gaan, en dat probeer ik aan de hand van een voorbeeld duidelijk te maken.

Gesteld: Uma blijkt de mol te zijn geworden, en jij zegt vanaf aflevering 1: de mol is een vrouw, en Uma is de mol. Dat wás dus niet zo, dus die punten zijn in mijn optiek niet "verdiend". Maar als je bij de vraag of er een vrijstelling verdiend zou worden, en jij hebt daarbij JA en Uma geantwoord: díe punten zijn verdiend.

En zo zijn er nog wel wat vragen waarbij de mol-switch (een nieuw begrip in de molgeschiedenis), wél of juist níet een rol speelt.

1 voorbeeld dan nog, je nieuwe mol is Uma, je oude mol was Philippe. Jij gaf in aflevering 1 als antwoord op de speciefieke vragen: de mol is een Man, en Philippe. Díe vragen zijn op dat moment correct beantwoord.


Kort gezegd, het wordt nog een aardige klus om per vraag, en per invuller van de pool, te bekijken welke vragen wel of niet mee gaan tellen voor het resultaat op het eind van het seizoen.

Niet dat het een halszaak is, maar het lijkt me dus een aardige klus om het voor iedereen goed te doen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #76 Gepost op: 11-04-2022, 08:44:52 »
En het is geen gekke gedachte dat je al vanaf het begin de nieuwe mol kon spotten, aan de hand van hints in afl. 1-4. En vooral ook het optreden van (zeer waarschijnlijk) de nieuwe mol in de docu 10x De Mol. Ik heb dat laatste in elk geval meegenomen in mijn verdenking.
Ga er maar aanstaan, wijsheid gewenst daar achter de schermen!  ::joehoe::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #77 Gepost op: 11-04-2022, 11:54:40 »
Mededeling

In verband met de onverwachte wending zal de pool pas vanavond om 21:00 weer open gaan.
We zullen rond die tijd ook melden wat we gaan doen met de punten tot en met nu.
Bedankt voor jullie geduld!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #78 Gepost op: 11-04-2022, 16:30:28 »
Ben heel benieuwd. Had nog steeds Philippe als mol aangehouden...paste voor mij toch het beste in het profiel van mol die teveel dwarsgezeten wordt. Maar ja hij is eigenlijk ook de afvaller nu hè. Ingewikkeld hoor.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [POOL] De Mol Play4 2022
« Reactie #79 Gepost op: 11-04-2022, 16:40:26 »
Ben heel benieuwd. Had nog steeds Philippe als mol aangehouden...paste voor mij toch het beste in het profiel van mol die teveel dwarsgezeten wordt. Maar ja hij is eigenlijk ook de afvaller nu hè. Ingewikkeld hoor.

Ik zag gisteren ook dat ik per ongeluk Philip een vrijstelling had gegeven ::rofl::. Gebeurt ook elk seizoen weer dat ik het vergeet of een vraag verkeerd invul.