Auteur Topic: Beste Molpositie  (gelezen 2007 keer)

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #20 Gepost op: 14-04-2022, 23:59:11 »
De casting was gewoon fout en dat gaat de productie niet toegeven.
Achteraf gesproken is de casting fout. Maar dat is iets anders dan dat de productie op dat moment een fout heeft gemaakt.

Heel lief dat jullie Philip en de productie blijven verdedigen
Beetje stomme drogreden. Mensen vinden echt dat de productie geen fout heeft gemaakt.

maar we moeten gewoon eerlijk zijn, hij was geen moltype.
Juist een atypische mol kan heel leuk zijn. Milouska is een goed voorbeeld van een mol die absoluut niet assertief was, maar daardoor succesvol onder de radar kon mollen. Maar inderdaad, hij had achteraf het niet in zich om in deze context de mol te zijn.

hopelijk heeft de productie hier iets uit geleerd.
Ik hoop inderdaad dat signalen van Philippe en diens valkuilen worden meegenomen in een volgend seizoen. Dan nog blijft het selecteren van de mol mensenwerk, gelukkig gaat het meestal fout, maar zelfs met een strengere selectie valt het niet uit te sluiten dat dit ooit ergens weer gebeurd.

We hebben geen significante hoeveelheid bronmateriaal van Philippe voordat hij tot mol gekozen werd. Dat maakt, vind ik, dat het onmogelijk te stellen is of er wel of niet een fout door de productie is gemaakt. Ik zou dus geen idee hebben wat de redactie te verwijten valt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Beste Molpositie
« Reactie #21 Gepost op: 15-04-2022, 00:16:18 »
Ik hoop inderdaad dat signalen van Philippe en diens valkuilen worden meegenomen in een volgend seizoen. Dan nog blijft het selecteren van de mol mensenwerk, gelukkig gaat het meestal fout, maar zelfs met een strengere selectie valt het niet uit te sluiten dat dit ooit ergens weer gebeurd.

Oei, hier gaat iets goed fout!    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #22 Gepost op: 15-04-2022, 00:50:42 »
Oei, hier gaat iets goed fout!    ;D

Oeps! Foutje :D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #23 Gepost op: 15-04-2022, 12:47:18 »
On topicccccc  ;D
Drag show - Bij de DJ positie kan je zowel de muziek als de show van de drags verpesten. Als drag heb je wel de meeste punten te winnen en verliezen maar het is ook iets lastiger te mollen, zeker bij zo'n kwetsbare opdracht. Het decoreren was veruit de slechtste positie.
Hij was hier al uit zijn hum. Decor maken is achter de schermen, hij wilde zich alleen nog maar verstoppen.

De goede molpositie was wel het begin. Hij zat niet onder de grond, niet bij de 4 liegebeesten. Maar was er vanaf pril begin tot eind bij. Beter kan niet.

Misschien moeten we qua molpositie nu ook eens gaan kijken naar die liegebeesten...... daarvan zijn er nog 3 over, en als Phillippe het dus had mogen zeggen zat daar wel een goede mol bij.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Beste Molpositie
« Reactie #24 Gepost op: 15-04-2022, 14:29:01 »
Juist een atypische mol kan heel leuk zijn. Milouska is een goed voorbeeld van een mol die absoluut niet assertief was, maar daardoor succesvol onder de radar kon mollen. Maar inderdaad, hij had achteraf het niet in zich om in deze context de mol te zijn.

Ik ben het met de geest van je post wel eens, maar Milouska is voor mij juist het prototype van een assertieve mol; zij heeft zich een compleet ander personage aangemeten, wat ze zelfs tussen de opdrachten volhield. Noem dat maar niet assertief.

En een ideaal moltype is denk ik een utopie. Wél signaleer ik opnieuw dat men bij De Mol de neiging heeft de (ogenschijnlijke) 'underdog' als mol te selecteren, in een kennelijke - en vaak succesvolle - poging de schok van de ontmaskering zo groot mogelijk te maken. De nestor, de benjamin, de priester, de rechercheur, de gewezen asielzoekster, en nu dus de zachtaardige lieve jongen. Misschien heeft men zich daarop een beetje blind gestaard.
Woosie down?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Beste Molpositie
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2022, 14:49:41 »
Het bewijst wel weer opnieuw dat de beste molpositie niet altijd de positie is van de daadwerkelijke mol. Daarom is het zo belangrijk om te kijken hoe groepen verdeeld worden. Zo zie je hier dat Philippe op de beste molpositie stond toen de mol van tevoren zelf de indeling mocht maken (het feest) maar op andere momenten buitenspel gezet werd (onderwaterlocals, drag show).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #26 Gepost op: 15-04-2022, 15:42:27 »
Hoewel niet in de uitzending gezien heeft hij mogelijk wel de hand gehad in de aanvankelijke spelstrategie bij de raketlancering. 3 van de 5 borden die uiteindelijk nodig waren bij de eindvragen zouden dan voor hem en Manu geweest zijn. Maar ja Sven ging alle borden leren, en Bert verdacht hem volop, dus geen kans.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2022, 13:13:15 »
De beste molpositie was Yens. Ik weet nog steeds niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen maar hij mocht een waterspel spelen, of dwong dat gewoon af. Ook zien we zijn vriendin vol kokers van 1000 in haar onderbroekje. De mollin weet natuurlijk waar die kokers liggen. En vervolgens zijn al die kokers van 500 en 1000 verwisseld voor een tientje. Tja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Beste Molpositie
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2022, 02:44:38 »
De beste molpositie was Yens. Op de tijdlus zat hij niet aan de ketenen, bij de bananen verklooide hij het duurste banaantje en bij het springen koos hij om als eerste te gaan, de beste positie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)