Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger  (gelezen 4861 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
[Aflevering 2] Opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Gepost op: 27-03-2022, 17:02:45 »
Bespreek hier opdracht 1
« Laatst bewerkt op: 28-03-2022, 10:50:26 door Lucy »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2022, 22:06:00 »
Wederom is er een vrij vertaalde 'Squid Game' opdracht gebruikt. Ook al in de 1e aflevering. Benieuwd of dat zo door blijft gaan dit seizoen en of er een betekenis in zit (of wellicht was het gewoon leuke inspiratie voor nieuwe opdrachten).
Leuke opdracht maar ook wel erg lastig, er kon zoveel misgaan met die gerechten.

Philippe opmerkelijk gedrag met die eieren.
Bert viel me ook weer op door wel heel opzichtig af te gaan, en daarna een stempel te drukken op het kookgedeeltje van zowel hoofd- en nagerecht. Niets verdiend.

Yens en Anke leken het goed te doen. Toon pakte nog snel de desertwijn erbij

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2022, 22:59:32 »
Mooie opdracht, leuk al die dubbele lagen. Weinig verbazingwekkend dat alle gerechten afgekeurd werden. Uiteindelijk hadden ze gewoon te weinig tijd en stonden de echte koks heel snel buitenspel. Als mol wil je denk ik een van de kelners zijn en je snel af laten schieten zodat je je kunt bemoeien met het koken (maar ja dat deden juist Jens en Toon die het beiden niet blijken te zijn).

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2022, 23:06:03 »
Bij het voorgerecht nog niet denk ik, dat was maar €500. Als mol kan je je dan beter wat later af laten gaan. Zoals Bert bijvoorbeeld deed, maar ik twijfel of het niet te opzichtig was.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2022, 23:10:17 »
Bij het voorgerecht nog niet denk ik, dat was maar €500. Als mol kan je je dan beter wat later af laten gaan. Zoals Bert bijvoorbeeld deed, maar ik twijfel of het niet te opzichtig was.

In het voorstukje voor afl 3 zegt de mol bang te zijn te opzichtig bezig te zijn geweest. Dat is wel interessante informatie, waarmee de heel subtiel spelende kandidaten toch een beetje afvallen (maar Bert niet; een persoon die weinigen ook noemen als mol).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2022, 23:13:42 »
Wederom is er een vrij vertaalde 'Squid Game' opdracht gebruikt.

Ik weiger nog altijd om die serie te kijken. Maar als je dat Anne-Maria Koekoek (ik dacht nog even dat het een hint was) bedoelt, vindt ik het extra treurig dat hierbij tegenwoordig meteen aan Squid Game gedacht wordt. Maargoed, tot zover mijn afkeuring tegenover overpopulaire series  :-X ;)


Hoe verzinnen ze het toch weer? Veelal simpele elementen aan elkaar gekoppeld op een totaal afwijkende locatie met een dromedaris erbij en je hebt weer een geniale opdracht.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2022, 23:19:59 »
Hoe verzinnen ze het toch weer? Veelal simpele elementen aan elkaar gekoppeld op een totaal afwijkende locatie met een dromedaris erbij en je hebt weer een geniale opdracht.  ::rofl::

Wat ik ook zo knap vind is dat het in eerste instantie te ingewikkeld lijkt maar dat een paar minuten later helemaal niet meer is en het glashelder is wat de opdracht is. :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2022, 23:22:44 »
Ik weiger nog altijd om die serie te kijken. Maar als je dat Anne-Maria Koekoek (ik dacht nog even dat het een hint was) bedoelt, vindt ik het extra treurig dat hierbij tegenwoordig meteen aan Squid Game gedacht wordt. Maargoed, tot zover mijn afkeuring tegenover overpopulaire series  :-X ;)


Hoe verzinnen ze het toch weer? Veelal simpele elementen aan elkaar gekoppeld op een totaal afwijkende locatie met een dromedaris erbij en je hebt weer een geniale opdracht.  ::rofl::

Snap ik, ik wilde er lang niets van weten ook (want 'te populair'), maar het is wel echt een baanbrekende serie, echt heel erg goed. Enfin, misschien zijn de speloverlappingen toeval, maar na het doosspringen/dooszakken van vorige week, valt de link middels dit spel nog extra op. Niet vanwege het stil moeten staan, maar vanwege de lasercontrole.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2022, 23:41:26 »
Volgens mij was deze opdracht vrij kansloos en hoefde er niet veel gemold te worden. Nog even kijken hoe Nele aan haar positie kwam. Als mol zou ze er ws voor kiezen om aan de kook tafel te beginnen ivm haar blessure.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #9 Gepost op: 28-03-2022, 00:00:55 »
Deze opdracht was bij voorbaat al kansloos.  Mensen die zeggen Uma doet alles goed, ja je kunt alles makkelijk goed doen als de gerechten op niks trekken.

Allereerst is de keuze om per gerecht te werken al een vreemde, want wat als een stap in je hoofdgerecht nu extra tijd nodig heeft.

Wat heel subtiel gebeurt is het benoemen van maiszetmeel . Op dat moment hebben nele en Manu nog geen idee wat gofio is . Uma zegt maiszetmeel terwijl dat niet zo op de zak in haar kuil staat.  Daar staat namelijk gofio de Millo op.  Door niet gofio te benoemen , vertraagt het voorgerecht .

Het hoofdgerecht is zonder aardappels ( patatten) redelijk kansloos en het recept is Totaal niet gevolgd want het vlees is niet eens gebakken .

Het nagerecht is dan weer kansloos verloren door de val van de eieren .
En ook het duo jens en toon maakt dit niet beter .

Als mol kun je hier dan nog voor kiezen om wel of niet af te gaan en zelf nog te gaan koken maar dat is redelijk overbodig.





Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2022, 00:06:26 »
Vooral leuk om te zien, maar bij voorbaat kansloze opdracht, jammer...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #11 Gepost op: 28-03-2022, 00:08:49 »
Ja, heel leuk om te zien. En als het net iets anders liep was één gerecht goed best mogelijk. Prachtige opdracht. ::bravo::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #12 Gepost op: 28-03-2022, 00:11:18 »
Ze hadden met het toetje moeten beginnen (en van de rest een puinzooi maken), of mocht dat niet?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #13 Gepost op: 28-03-2022, 00:11:58 »
Ik vind het niet terecht dat hier gezegd wordt: bij voorbaat kansloos.

Hier was het absoluut niet de bedoeling dat het helemaal perfect was. Ik denk dat de blogger tevreden was geweest als alle ingrediënten aanwezig waren en het ietwat eetbaar was. Het leken me dan ook niet de meest moeilijke ingrediënten, want de bereidingswijze stond gedetailleerd uitgeschreven.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #14 Gepost op: 28-03-2022, 00:15:20 »
Ik had niet het gevoel dat de opdracht volledig kansloos was, maar ik denk dat de kandidaten te gehaast en te ongestructureerd bezig gingen. Misschien had het wel iets langer mogen duren. Maar nu waren ze meer bezig met dat alle ingrediënten die er lagen in het gerecht zaten, dan dat ze echt goed aan het koken waren. Zeker het dessert was echt te doen geweest als je de kaneel goed gebruikt en er geen rauwe ei doorheen mikt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #15 Gepost op: 28-03-2022, 00:16:12 »
Hmm. Niemand in dese groep kan koken en als ze dan ook nog eens niks lezen , ja dan noem ik dat kansloos.  Vlees met aardappels en dan het vlees niet bakken, ja dat gaat zelfs geen toondove Zuid-Afrikaanse mijnheer goedkeuren ,

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #16 Gepost op: 28-03-2022, 00:20:07 »
Ga jij maar eens in een veld rennen en daarna proberen een gedetailleerde receptenkaart lezen. Das best pittig met adrenaline in je lijf.  ;)

Ik snap ook wel dat het al goed was geweest als alle ingredienten aanwezig zouden zijn en het er een beetje degelijk uit zou zien. Maar ik ben zelf geen fan van kook-opdrachten. Die hebben niet echt een hoog slagingspercentage.   :P

Zeker het dessert was echt te doen geweest als je de kaneel goed gebruikt en er geen rauwe ei doorheen mikt.

Dit werd gedaan door een schrijnwerker en een student. Cut them some slack...  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2022, 00:24:32 »
Het is vast een gezond nagerecht geworden. Beide koks zijn afgevallen.  :-X :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2022, 00:41:55 »
Hmm. Niemand in dese groep kan koken en als ze dan ook nog eens niks lezen , ja dan noem ik dat kansloos.  Vlees met aardappels en dan het vlees niet bakken, ja dat gaat zelfs geen toondove Zuid-Afrikaanse mijnheer goedkeuren ,
Dat ligt dan wel een de groep en niet aan de opdracht  ;).

Vond het een hele leuke opdracht ::bravo::. Denk ook wel een opdracht waar de mol toegeslagen heeft, juist omdat ie makkelijker molbaar is. Ik zou als mol sowieso kelner willen zijn en het veld in gaan. Je af laten gaan is ook verdacht dus daarbij extra molpuntje voor Bert en Sven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] - opdracht 1 - De recensie van de foodblogger
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2022, 00:51:43 »
Zeker het dessert was echt te doen geweest als je de kaneel goed gebruikt en er geen rauwe ei doorheen mikt.
Is dat geen ding? ::rofl::
...óf niet!