Auteur Topic: [Aflevering 8]  (gelezen 7801 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #60 Gepost op: 9-05-2022, 15:18:18 »
Dit blijft een Belgisch programma en wordt nog altijd gemaakt voor een Belgisch publiek.

 Ik denk niet dat Go Play zich moet gaan verantwoorden waarom je deze live-finale enkel uitgesteld of met een VPN kan bekijken.

Daarin zou je gelijk hebben als ze eerder deze week de toezegging niet expliciet hadden gedaan dat de finale vanaf 20 minuten na aanvang ook vanuit Nederland online te bekijken was. Die belofte hebben ze niet gestand gedaan, en tja, dan heb je dus wél iets te verantwoorden.
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #61 Gepost op: 9-05-2022, 15:21:37 »
Maar hebben ze het niet relatief snel op Twitter laten weten dat er problemen waren en dat de uitzending pas na middernacht online kon komen?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #62 Gepost op: 9-05-2022, 15:22:20 »
Dit blijft een Belgisch programma en wordt nog altijd gemaakt voor een Belgisch publiek.

 Ik denk niet dat Go Play zich moet gaan verantwoorden waarom je deze live-finale enkel uitgesteld of met een VPN kan bekijken.

Deel eens, maar GoPlay heeft meerdere malen aangegeven dat het te zien was voor de Nederlandse kijker. Ik zat gelukkig in een Discord te kijken, waardoor ik het live heb kunnen zien, maar ik kon ook niet in de uitzending van de officiële website.

EDIT: Convans, ik heb op Twitter contact gezocht met Play4 en zei konden mij nog vertellen dat de voorbeschouwing niet te kijken was vanuit Nederland, maar de live-uitzending wel.

GoPlay had daarom gewoon moeten zeggen dat Nederlanders het niet kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2022, 15:24:32 door DeMol! »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #63 Gepost op: 9-05-2022, 15:23:22 »
Maar hebben ze het niet relatief snel op Twitter laten weten dat er problemen waren en dat de uitzending pas na middernacht online kon komen?

En dat is dus inderdaad een soort van verantwoording, waarvan jij zo-even nog zei dat ze ons die niet verschuldigd waren. En 'na middernacht' bleek in dit geval een tamelijk rekbaar begrip.
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #64 Gepost op: 9-05-2022, 15:24:41 »
En dat is dus inderdaad een soort van verantwoording, waarvan jij zo-even nog zei dat ze ons die niet verschuldigd waren. En 'na middernacht' bleek in dit geval een tamelijk rekbaar begrip.

Ik wist niet dat ze het expliciet gezegd hadden dat het 20min na de start ook te bekijken was. Sorry!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #65 Gepost op: 9-05-2022, 15:25:42 »
Ik wist niet dat ze het expliciet gezegd hadden dat het 20min na de start ook te bekijken was. Sorry!

Prima hoor. No hard feelings. ;)

EDIT: Ik ontleende die toezegging overigens aan de TrustNobody-podcast van verleden week. De makers daarvan hadden per mail geïnformeerd naar het lot van de Hollandse kijker, en vrijwel meteen keurig antwoord gekregen.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2022, 15:27:13 door Michmol »
Woosie down?

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #66 Gepost op: 9-05-2022, 15:33:53 »
GoPlay richt zich wel gedeeltelijk op de Nederlandse markt, want je kunt nu bij je aanmelding voor het volgende seizoen ook aangeven dat je uit NL komt. Het lijkt er op dat ze een beetje willen gaan mixen.

Zou mooi zijn als een actief forumlid volgens jaar ineens voorgesteld wordt als kandidaat :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #67 Gepost op: 9-05-2022, 15:36:36 »
Ik ga me sowieso opgeven.. hollander of niet..  ::tandpastasmiley::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #68 Gepost op: 9-05-2022, 15:42:16 »
Ik ga me sowieso opgeven.. hollander of niet..  ::tandpastasmiley::


Als jij dadelijk de mol bent, hoef ik tenminste over 1 vraag niet na te denken :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #69 Gepost op: 9-05-2022, 15:54:05 »

Als jij dadelijk de mol bent, hoef ik tenminste over 1 vraag niet na te denken :-)

 ::rofl:: ::vergroot::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #70 Gepost op: 9-05-2022, 15:58:32 »
Als Nederlanders zich ook op kunnen geven, gaat het toch wel problematisch worden denk ik. Onderling begrip, bepaalde cultureel gebonden dingen die NL-ers misschien niet kennen ... maar op zich zou ik me ook best willen aanmelden

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #71 Gepost op: 9-05-2022, 16:05:04 »
Als Nederlanders zich ook op kunnen geven, gaat het toch wel problematisch worden denk ik. Onderling begrip, bepaalde cultureel gebonden dingen die NL-ers misschien niet kennen ... maar op zich zou ik me ook best willen aanmelden

Problematisch lijkt me niet direct, t gaat wel voor wat interessante momenten zorgen denk ik ja (intercultureel communiceren, altijd leuk!). Neem aan dat ze bij selectie ook met dit soort zaken rekening houden

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #72 Gepost op: 9-05-2022, 16:08:00 »
Problematisch lijkt me niet direct, t gaat wel voor wat interessante momenten zorgen denk ik ja (intercultureel communiceren, altijd leuk!).

123 Patat gaat dan niet meer lukken in ieder geval :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #73 Gepost op: 9-05-2022, 16:13:53 »
Problematisch lijkt me niet direct, t gaat wel voor wat interessante momenten zorgen denk ik ja (intercultureel communiceren, altijd leuk!). Neem aan dat ze bij selectie ook met dit soort zaken rekening houden

Naja ik heb mij in dit seizoen regelmatig voorgesteld dat ik er als kandidaat bij zat en ik zag toch wel wat problemen. Dat met die patatten inderdaad. Zo noemen wij dat aardappels en is een klap ook geen patat. Ik zou dat wel begrijpen, maar slimme Nederlander die dan de link legt. Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Kan ook juist grappig zijn. Maar zo waren er nog wel meer dingetjes. Ook die bekende figuren in deze aflevering (Tom Waes enzo) ... geen idee wie dat waren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #74 Gepost op: 9-05-2022, 16:17:47 »
Maar Anke en Yens kwamer daar ook niet uit  ;)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #75 Gepost op: 9-05-2022, 16:48:37 »
Naja ik heb mij in dit seizoen regelmatig voorgesteld dat ik er als kandidaat bij zat en ik zag toch wel wat problemen. Dat met die patatten inderdaad. Zo noemen wij dat aardappels en is een klap ook geen patat. Ik zou dat wel begrijpen, maar slimme Nederlander die dan de link legt. Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Kan ook juist grappig zijn. Maar zo waren er nog wel meer dingetjes. Ook die bekende figuren in deze aflevering (Tom Waes enzo) ... geen idee wie dat waren.
Tom Waes is juist superbekend in Nederland.
Mochten ze een Nederlander uitkiezen voor een seizoen, wat denk ik juist fantastisch zou zijn voor de dynamiek, gaan ze echt wel testen op standaard Belgische kennis. En je moet ook wel groot fan zijn van het programma, wat ook weer helpt natuurlijk.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #76 Gepost op: 9-05-2022, 18:15:02 »
Ik vond dit dus met afstand de slechtste en saaiste aflevering aller tijden. Van zodra ik Gilles met al het naturel van een vis op het droge door het publiek zag komen wist ik al dat het goed fout zat. Er werd enorm veel tijd gerekt en verloren, de bom was een non-event (ik begrijp dat je mensen maar moeilijk kan laten betalen om hen dan bij verrassing smerig te maken, maar doe dan gewoon normaal en laat die hele live achterwege in plaats van dit gepruts), de kandidaten die als circusdieren een kunstje moesten opvoeren deden mijn tenen krommen, het hele gala-sfeertje deed meer aan een talentenjacht of prijsuitreiking denken en slaat als een tang op een varken in de context van De Mol, en de televoting stemde me nog het meest cynisch van al.

Met de beste wil van de wereld kan ik mezelf nog niet wijsmaken dat het doel hier was om een zo goed mogelijke aflevering te maken.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #77 Gepost op: 9-05-2022, 18:32:56 »

Met de beste wil van de wereld kan ik mezelf nog niet wijsmaken dat het doel hier was om een zo goed mogelijke aflevering te maken.

Dan zal je toch iets meer je best moeten doen, want het doel was uiteraard om een zo goed mogelijke aflevering te maken. Dat is het altijd.

Ik begrijp echt waar de kritiek niet op de televoting. Je kan dus gewoon naar de website gaan en daar stemmen, dan was er niets televoting aan.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #78 Gepost op: 9-05-2022, 18:53:13 »
Dan zal je toch iets meer je best moeten doen

Ik begrijp echt waar de kritiek niet op de televoting

OK dan. >:D

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8]
« Reactie #79 Gepost op: 9-05-2022, 18:58:15 »
Van zodra ik Gilles met al het naturel van een vis op het droge door het publiek zag komen wist ik al dat het goed fout zat.

 ::rofl::

Toch denk ik dat Gilles er best van kan genieten om voor zoveel man te staan. We kunnen het hem eens vragen als er nog eens een chat met hem komt. (Dat is op dit moment nog niet duidelijk.)