Thomas.
Ik heb hier al eens een opsomming gemaakt waarom ik hem verdenk.
Kort samengevat:
Aflevering 1: verraadt Matteo Simoni zonder zijn naam te noemen, maakt fout bij het linedancen, wanneer de groep besluit Lieselot te gaan redden vraagt hij toch nog eens of ze dit wel willen. Gaat dan wel mee Lieselot bevrijden om goede indruk te geven aan de groep.
Aflevering 2: Vertraagt de opstart van de bouwwerken: Toos legde direct 9 van de 12 voorwerpen juist, Thomas gaat in discussie (oa met de pijpsleutel) en legt dingen die juist lagen weer fout. De trein was al voorbij halfweg toen ze konden beginnen bouwen.
Bij het bouwen is zijn constructie instabiel. Nadat Ruben het had verstevigd ging hij zijn constructie weer verzetten, waarbij zijn constructie terug gans om zeep werd geholpen en er geen tijd meer was om het terug te verstevigen. Weigerde de hulp van Harry, ondanks dat hier geen goede reden voor werd gegeven.
Bij de rekruten botste hij tegen een sterke Comfort en wissels die voor hem wat onhandig waren: Het eerste deel was sit-ups en pompen. De sit-ups deed hij goed, allicht dacht hij bij het pompen zijn slag te slaan. Maar door een trage wissel had Comfort al meer dan 30 x gepompt binnen de minuut...dan wordt het moeilijk om te doen alsof je geen 20 x kan pompen.
Bij het lopen werd hij buitenspel gezet door Lieselot, waardoor Comfort 4km moest lopen en hij maar 1km.
Bij het aardappelschieten...tsja, dat doet hij dan wel goed, maar misschien was het helemaal zijn bedoeling niet om daar raak te schieten. Echt goed mikken kan je niet met zo'n kanon en als hij duidelijk de andere kant opschiet valt het ook wat op.
Aflevering 3: de rodeo: hiervan zei iedereen dat Thomas de mol niet kon zijn, want hij doet teveel zaken goed...Ik zie enkel een Thomas hoefijzers halen waarvan de anderen al de goede combinatie hadden doorgegeven en die dus toch sowieso wel gehaald gingen worden. Molactie? Niet echt, maar je lijkt wel de fanatieke kandidaat. Bij het halen van Tornado werd hij bijna gevat door Skeeter. Ik heb dat moment meermaals bekeken, en hij denkt zelfs gepakt te zijn. Misschien was dat zijn bedoeling. Zo zou de combo Tornado - Zorro misschien net buiten de tijd worden binnengebracht. Geen grote molacties...geen superkandidaat ook, want hij maakt zelf geen enkele winnende combo
Eieren: hier is het meeste al over gezegd en vrij duidelijk
Aflevering 4: Kan een foute combo van Toos' rug opgeven. Niemand, zelfs Toos niet, kan het controleren.
Hij leek plots ook wel heel gemakkelijk over te geraken om zich van een badge te vrijwaren. Bijna alsof hij het op voorhand had ingestudeerd.
In de zoo geeft hij geen enkel juist antwoord. Vooral bij de alligator was dit opvallend. Gaat heel snel voor een fout antwoord wanneer Commy en Leïla de Camelius doorgeven. Ruben zei op voorhand al dat dit 'te voordehand liggend was', maar Thomas ging er wel snel voor.
Back to the future: de groep bespelen
Ik blijf dus voor Thomas.
Ruben valt na deze aflevering af
Toos op basis van positie ook
Lancelot viel al veel langer af, maar dat wordt in afl 4 nog eens bekrachtigd
Alleen Comfort blijft, ver onder Thomas, nog een optie.