Na het seizoen in Griekenland (voor mij een absoluut hoogtepunt) dacht ik, OK dit is het dan, nu kunnen volgende seizoenen helaas alleen maar tegenvallen. En ja, of het nu selffulfilling prophecy was of niet, afgelopen twee jaren heb ik door allerlei redenen ook wat minder van De Mol genoten.
En toen kwam Arizona….
Wat een TOPSEIZOEN!
- de welbekende gelaagdheid en creativiteit van de opdrachten. Wat hebben de makers weer geweldige opdrachten bedacht, met veel stof tot nadenken en zoeken naar de Mol natuurlijk.
- couleur locale: vind de opdrachten waarin de cultuur van het gastland verweven wordt, erg prettig om naar te kijken. Deze serie zat er vol mee.
- Het filmthema was ook erg verfrissend. Leuk die knipogen naar filmklassiekers en de citaten aan het begin van elke aflevering.
- Muziek; zoals altijd geweldig gevarieerd.
- De groep: een hele leuke, gevarieerde groep mensen om wekelijks te volgen, geweldige casting (iets wat ik bv in Duitsland minder vond). Veel humor.
- De locatie: Leuk dat ze naar de VS zijn afgereisd. Kom er zelf ook nog wel eens (heb er familie wonen) en daardoor was het af en toe een feest van herkenning. In Arizona ben ik nooit geweest, maar wauw, wat een mooie landschappen en zo mooi in beeld gebracht (as usual).
- De zoektocht naar de mol: ook niet onbelangrijk natuurlijk. Het is ons niet makkelijk gemaakt dit jaar, en dat is meer dan prima! Zalig zouden ze hier in Belgie zeggen.
- En dan last but zeker not least, Gilles de Coster natuurlijk. Vind hem al vanaf het begin absoluut TOP als presentator van dit geweldige programma. Zo natuurlijk, niet te aanwezig, niet te op de achtergrond, onderdeel van het avontuur. Daar kunnen ze in Nederland nog heel veel van leren. Gilles, petje, eh cowboyhoed af!
Twee hele kleine minpuntjes
- Volgens mij is de tijdsduur van de opdrachten over het algemeen wat korter dan een paar jaar geleden. Veel opdrachten van een uurtje ofzo, maar misschien lijkt dat alleen maar zo.
- Er mag wat mij betreft soms wat meer afgezien worden, wat meer back to basics. Weer eens slapen in een tent en/of nachtelijke opdrachten bijvoorbeeld.
Maar goed, nogmaals, voor de rest helemaal top. Gaat weer moeilijk worden om volgende week af te kicken.