Ik heb aflevering 10 nog maar 'n keertje bekeken en er zijn nog wat kleine dingetjes die me opvielen.
Bij 't kampvuur zitten John en Jantien rechts naast Angela (voor Angela rechts, voor ons dus links) en George zit links van haar (voor ons dus rechts). Dan zegt Angela maar weer 'ns dat ze de volgende dag 'n winnaar, 'n verliezer en 'n mol hebben. Als ze winnaar en verliezer zegt kijkt ze naar rechts, naar John en Jantien dus. Als ze mol zegt, kijkt ze naar 't kampvuur.
Ik weet dat velen van jullie nu zouden zeggen als George de mol is, dan weet Angela toch nog niet wie er winnaar en wie er verliezer wordt, want de test is nog niet gemaakt. Maar dat was dus ook niet nodig in dit geval (dus als George de mol is), omdat Angela winnaar en verliezer tegelijk zei en ze gewoon richting zowel John als Jantien kon kijken.
En jullie zullen je wel afvragen hoe men er dan voor gezorgd kon hebben dat Jantien en John aan 1 kant van Angela kwamen te zitten en George aan de andere kant. George kan dus de opdracht gekregen hebben (voordat Angela aan 't kampvuur zat!) om niet in ' midden te gaan zitten, maar aan 1 van de zijkanten. Angela kon zo vervolgens naast hem gaan zitten en vragen of de kandi's wat opschoven. Zo kwamen Jantien en John dan aan de rechterkant van Angela en zat George alleen aan de linkerkant.
Verder zegt Angela op 't vliegveld ook winnaar, verliezer en mol waarbij we achtereenvolgens John, George en Jantien te zien krijgen. Zij staan zo van links naar rechts naast elkaar. Effe daarna zien we de vlakken waarop geland moet worden in beeld. Links ligt groen, in 't midden 't mol teken en rechts ligt rood. Dus als we de volgorde van de kandi's van 't moment ervoor nemen, wordt dat John winnaar, George mol en Jantien verliezer.
En dan zullen jullie je wel weer afvragen, maar hoe konden ze 't dan zo regelen dat de kandi's in deze volgorde kwamen te staan. Nou George kan de opdracht hebben gekregen om in 't midden te gaan staan. Vervolgens heeft men de kant waarvan de vlakken werden gefilmd aangepast aan welke kant John en Jantien stonden. (als de vlakken van de anderen kant waren gefilmd was de volgorde rood, mol, groen en betekende dit dus John verliezer, George mol en Jantien winnaar)
Ik weet 't gaat allemaal wat ver, maar ik heb 't wel goed doordacht. En ik wil nog effe erbij zeggen dat 't dus alleen wat is als George de mol is, als Jantien of John 't zijn, is 't verspilde tijd geweest dat jij dit nu leest en ook dat ik hierover nagedacht heb en dit hier getypt heb. Maar dat zal toch met 99% van de posts 't geval blijken te zijn na vrijdag, dus dit kan er ook nog wel bij.