Auteur Topic: Verdeel en heers Tactiek  (gelezen 4733 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Verdeel en heers Tactiek
« Gepost op: 18-02-2017, 08:43:57 »
Verdeel en heers
Wanneer je meerdere mensen wilt manipuleren is het slim om iedereen af en toe apart te spreken. Hierbij is het belangrijk dat je iedereen een beetje tegen elkaar opzet d.m.v voorrechten te geven of sympathie uit te spreken. Hierdoor zien de anderen elkaar als vijand maar ziet iedereen apart jou als leider.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2017, 08:51:21 »
Volgens Art gebruikt de mol dit jaar de "Verdeel en heers" techniek. Sanne en Jochem komen met diverse bondjes, waarbij de een meer vertrouwd wordt dan de ander. Sanne en Jeroen deden voorstellen om degenen die apart werden genomen bij opdrachten niets te vertellen.
Zijn er nog meer momenten aan te wijzen voor deze techniek? En dan bedoel ik door de spelers en uiteraard niet door spelindeling/organisatie waar de spelers geen invloed op hebben.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2017, 10:41:11 »
Thomas die aan Imanuelle voorstelt om het privilege te gunnen aan haar bondgenoot en haar mol.

Als mol weet hij uiteraard hoe de verdenkingen liggen.

Als mol komt het Thomas goed uit om de bliksemafleiders Diederik en Jochem in het spel te houden. De drie die hun scherm niet hebben gezien zijn niets wijzer geworden  (Diederik) of moeten nu in verwarring zijn (Jochem en Imanuelle). Wie zou een rood scherm hebben gehad??

De enige die buiten de mol om groen heeft gezien (Sanne) kan wel eens helemaal op de verkeerde mol zitten.

Verdeel en heers en zaai verwarring  ;D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2017, 18:56:32 »
Heb in verschillende topics al neergelegd hoe en wat dus dat zal ik hier niet herhalen. Maar ik zie Diederik als enige duidelijk de verdeel en heerst tactiek toepassen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2017, 14:19:53 »
Bij de ringporto opdracht is de uitslag dat degene die voor Thomas zit de meeste goede antwoorden heeft. Hij heeft de groep verdeelt in voor hem en na hem. En heerst door degene met wie hij spreekt te vriend te houden en de rest in verwarring achter te laten. Arme Ima.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #5 Gepost op: 19-02-2017, 14:25:12 »
Bij de ringporto opdracht is de uitslag dat degene die voor Thomas zit de meeste goede antwoorden heeft. Hij heeft de groep verdeelt in voor hem en na hem. En heerst door degene met wie hij spreekt te vriend te houden en de rest in verwarring achter te laten. Arme Ima.

Wat mij ook opviel is dat na de opdracht iedereen met elkaar in gesprek/ discussie is en Thomas ernaast staat en het laat gebeuren. En juist even later bij de vraag wie in de cabrio wil initiatief neemt om in de cabrio terecht te komen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Verdeel en heers Tactiek
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2017, 06:15:51 »
Ik denk eerlijk gezegd dat de verdeel en heers tactiek op de eerste twee afleveringen slaat en niet door alle afleveringen heen gebruikt wordt/te zien is.