Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen  (gelezen 4986 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #40 Gepost op: 19-04-2018, 19:30:27 »
Ik moet de aflevering nog terugzien, maar was het niet ook zo dat Pieter - nadat hij terug kwam van beanwoorden van zijn vraag - de lift met de andere kandidaten voorbij liep en zoiets riep als "Shit zijn die al weg??" en toen terugliep nadat (Katrien?) zei " nee, we zijn hier!". Scheelde toch weer 5 seconden. Molcatie?

Lijkt me geen molactie. De tijd dat de lift open blijft, was sowieso vast gezet op 30 seconden. Dus het enige wat Pieter zo doet is 5 seconden traplooptijd afnemen. Dat zou dan weer een anti-molactie zijn omdat trappenlopers eerst boven moesten zijn.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #41 Gepost op: 20-04-2018, 12:28:32 »
De trappenhuis was aan de andere kant van het gebouw. Lijkt mij niet dat je van daar kan zien waar de lift zich bevindt. Hooguit dat het gehorig is en dat ze dus kunnen horen of de lift in beweging is of niet.
Ja dat denk ik ook niet, want ik had dus al bedacht voor de opdracht begon dat ik als traploper gewoon op elk knopje zou drukken zodat de lift extra vaak moet stoppen. Maar dat ging dus niet omdat je dan helemaal naar de andere kant moest lopen.

Zou dus best kunnen dat een mol in de lift dat had kunnen doen. Maar de mol zat niet alleen in de lift want Katrien is er al uit. En het lijkt me dat je dat niet ongezien kan doen met andere in de lift erbij ;)

Edit: maar wel interessant, zoals je bij molpunten schreef, om te kijken wie graag in de lift wou zitten tot boven.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2018, 12:30:07 door Kaaasje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 4: Íets met liften en trappen
« Reactie #42 Gepost op: 20-04-2018, 15:51:46 »
Toen ze allemaal nog beneden stonden was Pieter aan het vertellen dat iedereen gewoon moest gaan lopen voor die vrijstelling, dat hij dat allemaal heel normaal zou vinden. Omdat hij eerder al twee jokers had gepakt, zou hij op deze manier een beetje inbinden. Maar hij stimuleert iedereen juist om voor de vrijstelling te gaan en dus geld uit de pot. Pieter doet bij het begin van een opdracht vaak actief mee in de gesprekken over hoe de opdracht uit te voeren.