Tekening 1:Deze was onmogelijk. Het was inderdaad een van de Caraïbische eilanden, maar was denk ik niet echt makkelijk om duidelijk te maken welkeen dat was. Niemand zou de naam kennen, vrees ik. Het was
Dominica. Piraten was dus om duidelijk te maken dat het in de Caraïben was en ik zag dat er daar veel orkanen waren, maar goed deze kon niet echt gevonden worden.
Tekening 2:Deze moest de makkelijkste zijn. Wat is het belangrijkste van heel die tekening, de pijlen! Het land dat moest gevonden worden is zeer klein, daarom ook veel grotere pijlen en de kleine pijl bij het omcirkelde. Dus een dwergstaat. De kleuren waren hier ook van belang (kon je wel weten als je wat verder nadacht waarom dit niet goedgekeurd werd). De kleuren van de vlag van dit land zijn blauw en wit en de dwergstaat bevindt zich letterlijk in een ander land. Dat land werd dus weergegeven door de mannetjes errond. Dat land was Italië, zie de kleuren van de Italiaanse vlag, maar dat had ik mss nog wel wat duidelijker kunnen maken. Het land dat gezocht werd, is dus
San Marino. Een van de dingen waar San Marino voor bekend staat, zijn de kastelen.
Tekening 3:Hier had ik gedacht dat HiDM het wel ging weten. Een arm land dat in Afrika ligt. Dat was wel duidelijk op de tekening. Het triest gezichtje kon op de armoede slaan, maar hiermee bedoelde ik eigenlijk ook 'nee', dit woord zit in het land. Dan de grootste tip, de Eiffeltoren die doorstreept was. Wat dus betekenen: niet meer van Frankrijk. Het was idd een Franse kolonie vroeger, maar jullie dachten echt veel te ver. Het was veel makkelijker. Lan begon nog eens met Frans Guinea, dan dacht ik wel dat HiDM zijn kwartje ging vallen, maar helaas. Het was dus gewoon
Guinee. Vroeger dus Frans-Guinee. Nu is Frans dus weg, daarmee dus die Eiffeltoren die doorstreept staat. Als ik een andere Franse kolonie zou bedoelen, had ik wel wat meer getekend.
Mooi, een 0/3 bij mijn landen, maar ik had de moeilijkheidsgraad wel wat onderschat. Had de 3 moeilijkste categorieën gekozen