AFL 1
Vliegtuig:
- De tijd verzetten, gewoon omdat het kan
- Bij het vliegtuig weglopen
- Zolang mogelijk discussiëren met kandidaten die mij tegenkomen en ze in elk geval niet de goede kant sturen. (Bijv als een ander van achter komt en ik van voor, voorstellen om elk links of rechts te gaan zoeken)
- Niet op eigen initiatief (weer) naar het vliegtuig toegaan, pas als een ander mij erop wijst dat ik hierheen moet. Als iemand mij naar het vliegtuig stuurt, kom ik keurig op tijd aan om niet verdacht te worden
(- En mocht ik tijd over hebben om dit ongezien te doen: misleidende pijlen in het zand tekenen
, maar allicht wat riskant met de sporen die ik en mijn koffer achterlaten)
Gletsjer:
- In de tweede groep de -500 pakken waarvan ik weet waar ze liggen (tenzij ik de enige ben die kokers vind, dan pak ik een lege. Dat is minder verdacht)
- Ik ga liever niet voor de vrijstelling, maar als ik naar de vrijstellingen wordt gestuurd, pak ik 2 van de drie op. Een voor mij en een voor mijn maatje uit groep 1. Dit onder het motto, als we iemand anders ook een vrijstelling geven, hebben wij minder kans om aflevering 3 te overleven. Leuke basis om een pact met mijn maatje te sluiten. (en de productie ziet maar wat ze daar mee doen
)
Brug:
Ik wou geen vrijstelling, want ik zit liever in de aanvallende groep. De verdediger is immers in het nadeel. Want als je een vrijstelling hebt is het 2 tegen 1. Ik ga bij voorkeur in de 2e groep zitten met een naar mijn idee zwakker maatje. Hierdoor wordt het voor de persoon met de vrijstelling feitelijk 1 tegen 1. Ik schiet heel fanatiek, maar meer in hooibalen dan op mijn tegenstander, want het is nou eenmaal lastig mikken met die wind. Ik laat me afschieten door net niet goed in de dekking te zitten of verlies een sprintduel (hoewel dat laatst niet tegen iedereen geloofwaardig is, ik ben denk ik sneller dan de meeste kandidaten). Hierdoor gaat er 1000 uit de pot. Voordat ik mijn geweer doorgeef aan iemand uit groep 3, haal ik het merendeel van de Ammo eruit.
AFL2
Trap
- Ik blijf van de porto af. Mensen met de porto zijn altijd verdacht.
- Ik probeer een paar vragen mee te lopen. Zodra iemand plus min of keer door de war haalt, ga ik direct mee met iemand die een fout maakt om verwarring te zaaien.
- Ik blijf ergens net onder het midden staan. Dit maakt de communicatie met mij moeilijker voor de bovenste personen. Ook kan ik storen tussen mensen boven en onder mij
- Ik geef 1 fout, geloofwaardig antwoord door bijvoorbeeld in plaats van mn eigen huisnummer dat van mn ouderlijk huis te noemen. (het moet wel bestaan, dan kun je het beter onthouden en die leugen makkelijk volhouden)
Jeeps:
- Is al gedoemd om te mislukken volgens mij, maar wat ik zou doen is: De knop van de porto indrukken als het andere team praat (als dit effect heeft, bijv zoals John op het autokerkhof deed)
- Halve en verkeerde aanwijzingen achter het stuur resoluut opvolgen. Als ik een beetje naar rechts moet en men zegt alleen maar 'rechts' ga ik haaks rechtsaf
Seinen:
Iemand anders dan mezelf opperen als vertrouwenspersoon. Heel goed mn best doen omdat ik ervan uitga dat de persoon in de auto zegt dat het niet lukt. Diegene weet immers van zichzelf dat hij niet de mol is en gaat er dus vanuit dat de mol saboteert. Het liefst sta ik bij de eerste ton, want dan kan ik een goed voorbeeld geven voor de volgende groepen.