Auteur Topic: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 17849 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 10-03-2012, 23:16:59 »
Jongens het is genoemd.
Heb ik al 3x gezegd ;)

Zolang het niet op de website staat, vind ik het geen "officiele" hint. Het is zoals eerder gezegd zoiets als de ZCT hint. Ontstaan door een troll/hype op het internet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 10-03-2012, 23:52:02 »
Zolang het niet op de website staat, vind ik het geen "officiele" hint. Het is zoals eerder gezegd zoiets als de ZCT hint. Ontstaan door een troll/hype op het internet.

ZCT zat in de uitzending toch? en ik vond deze "hint" vele male beter dan ZCT die eigenlijk nergens op sloeg

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2012, 03:18:44 »
Jongens het is genoemd.
Heb ik al 3x gezegd ;)
Luister toch eens naar Lukie... :P


Jelsir heeft het aan Art gevraagd via Twitter: Klik hier om het te lezen.
Het was niet "Jung is" of "Jung es", maar gewoon "Jungens". (Dat zegt Art in ieder gaval in aflevering 10.)
臥底 是 谁?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2012, 10:54:33 »
Luister toch eens naar Lukie... :P


Jelsir heeft het aan Art gevraagd via Twitter: Klik hier om het te lezen.
Het was niet "Jung is" of "Jung es", maar gewoon "Jungens". (Dat zegt Art in ieder gaval in aflevering 10.)

Jungens inderdaad, niet junges of jungis. :)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2012, 11:07:59 »
Er zijn wel meer hints die niet vermeld zijn.
Bijvoorbeeld de oplopende reeks die van de cijfers 4263 gemaakt moesten worden.
De oplopende reeks 21 42 63 resulteerde in het runenalfabet in de klanken van de letters J U NG.
Dat kan toch geen toeval zijn? Moet zonder meer een hint geweest zijn. En voor de verandering geen eenvoudige.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2012, 11:11:37 »
Ik ben juist blij dat de aanwijzingen tegen vielen. Hoe leuk ze ook zijn, zoals bij Inge met die handgebaren, als dat weken voor het einde uitlekt, is de lol eraf. Ik vond het einde van dat seizoen ook echt niet leuk.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2012, 13:05:29 »
Nog een hint van Anne-Marie zelf:

Art vroeg in een aflevering naar een vrijwilliger met een scherpe blik.
Anne-Marie reageerde met: ik niet in elk geval.
En dat terwijl ze slechts een oogafwijking van 0,5 dioptrie heeft. Maar ja, de Mol ziet slecht  ::trots::
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2012, 13:08:42 »
ZCT zat in de uitzending toch? en ik vond deze "hint" vele male beter dan ZCT die eigenlijk nergens op sloeg

Dat zou kunnen. Maar die hint is denk ik later toegevoegd... (nadat het op dit forum gevonden was.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 13-03-2012, 17:11:23 »
En daarom blijf ik het elk jaar maar weer roepen als ik ingewikkelde verhalen voorbij zie komen: bedenk eerst of het in een paar zinnen uitgelegd kan worden tijdens de terugblikaflevering.
Dat denk ik de laatste jaren ook steeds vaker.
Toch was het terugzien van de ontknoping van serie 4 een eye-opener want de molhint in die videoboodschap waarbij teruggespoeld 'Für Elise' te horen was, was niet echt in een paar seconden uit te leggen. Dat was echt wel ingenieus hoewel daar niemand hier opgekomen was volgens mij.  ::rofl::
En de kokers met haar kettinkje, haar handschoenen etc. Er werd gewoon meer tijd besteed aan hints sws.

Serie acht kende ook een aantal aardige die Dennis onderwijl ook toelichtte zoals ik/ego/acht en Mol die natuurlijk te mooi was om te laten liggen. Ook had die ontknoping iets mooi mystieks bij de tempels. Hoewel het terugspoelen vorig jaar spectaculair was had ik bij deze ontknoping eerder het gevoel dat men het min of meer wilde nabootsen (vandaar dus de 3 -> 2 uur actie in het vliegtuig). Maar als je een 'mooie' ontknoping hebt als in S8 hoeft dat ook niet per se.

Ik hoor regelmatig van de internationale kijkers dat ze zich erover verbazen dat de ontknoping vaak zo'n straightforward affaire is, in vergelijking met UK of US series waarbij bijvoorbeeld de deur van de winnaar of en de Mol moet worden geopend (alleen die sleutel werkt) of alleen de deur van de winnaar bij een trein of in een gevangenis opengaat etc.

Enfin het gaat hier over hints, maar dat is toch wel al jaren verschillend hoeveel er precies in zit en de ene keer zijn ze wat complexer dan de andere. Maar nu al vier jaar lang eigenlijk vrij bagger moet ik eerlijk zeggen.  ::ohno:: (afgezien van het kettinkje van Kim dan).
Wel jammer, want het gaat naast de mol natuurlijk juist ook om het speuren. Nou kan je ook te ver doorslaan natuurlijk (titanic, de kruisvaarders en noem zo nog een paar veel te ver gaande theorieën) maar een beetje complexere hint dan 'I Am' (hoewel daar op zich niets mis mee was als mede-hint) zou toch wel weer eens leuk zijn. En díe hebben we in het verleden toch zeker ook wel gehad.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2012, 17:14:42 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Discussie] Verzamelpunt: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 13-03-2012, 17:58:43 »
Die Titanic theorie was wel prachtig....  ::rofl::


Maar ja, na Elise werden de hints allemaal simpelere, met hier en daar een uitzondering. Jammer.
No Milk today???