Ik kijk vooral naar het eindresultaat en naar de verklaring daarvoor.
Het wordt mij volstrekt niet duidelijk wat wanneer vastloopt. De keten moest 25 keer rond, dat is 17 keer mislukt. Wat ik wel weet, is dat Jochem vier goede van de vijf goede antwoorden opschrijft. Die vragen zijn eerst naar Thomas gegaan en als laatste via Sanne weer naar Jochem. Diederik heeft niets. Als Thomas de Mol is, is dat volgens mij volstrekt logisch.
1) De vragen van Jochem zijn voor Thomas het minst gevaarlijk om door te spelen, ze zitten nog maar aan het begin van de keten en het is maar de vraag of ze het einde halen. Hetzelfde geldt voor zijn eigen vragen
2) Diederik heeft niets, dus ook niets van Imanuelle gekregen. Imanuelle is niet de Mol. Ze heeft hier per ongeluk gemold of domweg die antwoorden niet gekregen omdat de keten al verbroken was. Voor Imanuelle zitten Thomas, Jochem en Sanne.
Sanne als Mol is niet logisch. Ten eerste omdat ze het gewoon niet is
en ten tweede omdat ze vier keer als laatste schakel het goede antwoord aan Jochem geeft en twee (?) keer als een na laatste schakel naar Thomas fungeert. Jochem is niet logisch, omdat hij dan vier keer een goed antwoord opschrijft en op die manier een score van 80% haalt, de helft van het totaal. Bovendien bezorgt hij Thomas twee (?) goede antwoorden. Totaal zes van de acht. Diederik zou als Mol de vier goede antwoorden voor Jochem ook hebben doorgegeven aan Sanne, wetende dat zij de laatste schakel naar Jochem is. Daar komt nog het ene goede antwoord van Sanne bij, hij is dus vijf keer in de laatste fase betrokken bij een goed antwoord.
De enige logische verklaring die ik zie voor het verschil in eindresultaat tussen Jochem en Diederik is in mijn ogen Thomas. Het gaat mis tussen Diederik en Jochem en aangezien het een cirkel is betekent dat: bij Sanne òf bij Thomas en Imanuelle. Sanne sluit ik uit als Mol, blijft Thomas over.