Mijn vijf zes favorieten op chronologische volgorde:
Bestemming Restaurant: De derde opdracht in het spel, maar de eerste groepsopdracht. En wat een mooie introductie tot de groepsdynamiek. We waren ingedeeld in vier groepen en tot op dit moment snap ik nog steeds niet precies wat elke groep moest doen. Als Spelfanaten stonden Brent, michael90 en ik wat meer buiten de opdracht dan de andere groepen, maar ik vond dat wel fijn. Ook vond ik dat wij redelijk samenwerkten, ondanks dat Sanmol en TimvDons er anders over dachten. Maar goed, daar gaat het niet om. Het goede aan deze opdracht was dat het uit meerdere lagen bestond die op het einde allemaal bij elkaar kwamen en elke kandidaat kon zich nuttig voelen in deze opdracht. De lat werd erg hoog gelegd voor de komende opdrachten!
Taj Mahal Diner: Ondanks dat ik de opdracht van mijn groepje niet leuk vond, was dit wel een leuke opdracht. Ik vond het vooral een relaxte opdracht en leuk voor de groepsbonding (in hoeverre dat kan op een forum), omdat we een beetje met elkaar moesten praten terwijl we opdrachten aan het uitvoeren waren.
(Weerkoeien vond ik ook een topopdracht, maar die zet ik toch niet in mijn lijst, omdat het eigenlijk Weerwolven van Wakkerdam met een koethema is, dus de credits gaan eigenlijk naar het WvW-concept. Dat doet natuurlijk verder niets af aan het feit dat het leuk is dat D*N zo'n opdracht heeft toegevoegd).
Koescape: Escape rooms zijn altijd leuk. Zo ook deze opdracht. Ook deze keer vond ik mijn rol/opdracht wat minder leuk, maar dat doet niets af aan het feit dat de opdracht wel leuk was. Eigenlijk is de opdrachtstructuur hetzelfde als die van Bestemming Restaurant. We hadden allemaal een verschillende rol en door samen te werken konden we tot de oplossing te komen. Wederom interessant voor de groepsdynamiek.
Ganges: Net als Bestemming Restaurant was dit een opdracht die uit meerdere opdrachten bestond. Ik wilde eerste 'mini-opdrachten' zeggen, maar eigenlijk waren sommige deelopdrachten opdrachten op zich. Opdrachten, opdrachten. Wederom kregen we verschillende rollen en waren we allemaal belangrijk om het geld te verdienen. Deze keer had ik wel (wat mij betreft) de leukste rol en een sleutelpositie, dus dat doet deze opdracht ook wat stijgen voor mij. Het is wel jammer dat de jury die mijn hilarische inzendingen moest beoordelen mijn humor niet echt begreep of niet wilde begrijpen, waardoor ik minder heb kunnen bijdragen dan ik had gewild.
Bollywood Dance: Mijn absolute favoriete opdracht! Dit was zó leuk en overstijgt de andere opdrachten op alle vlakken wat mij betreft. Alle Kijkers waren erbij betrokken, wij als kandidaten mochten doen wat we wilden, er was rivaliteit tussen de kandidaten, maar ook mogelijkheid tot een 'diepere' connectie met je bargenoot en het geld kon op een leuke manier verdiend worden. Bollywood Dance was meer dan een opdracht. Echter was dit voor een Mol geen opdracht waar hij makkelijk zou kunnen mollen, maar ik bekijk het uit een kandidatenperspectief.
Cookies Verbergen: Een vrij simpele opdracht, maar daardoor niet minder leuk. Een afbeelding verstoppen in één van je eigen posts en vervolgens die van de andere kandidaten én Mol proberen te vinden. Het klinkt niet heel diepgaand, maar we hebben er toch heel wat tijd aan besteed en op een bepaalde manier was dit ook wel een mysterieuze opdracht, want waar zou toch de cookie van de Mol zijn verstopt?
We kunnen op maximaal vijf opdrachten stemmen, dus heb ik besloten om niet op Koescape te stemmen, omdat die opdracht van mijn lijstje al de meeste stemmen heeft.