Rocky staat bij het tijdslot dat met vijf knoppen geopend moet worden en leest het bord voor. Maar sirenes gaan en Renée hoort het niet goed. En dus komt ze de trap af om te horen wat er moet gebeuren. Weer zo een moment dat ik denk, dat speelt de beste actrice ter wereld niet. In de manipulatie vertrouw ik dat Renée wel toe om overtuigend te acteren, maar hier op zo een momentje valt ze door de mand. Dit is echt, dit is: ik weet niet wat er gaat gebeuren, leg het me uit.
Mede omdat ook zij net zoals Splinter (of is dit weer actieSplinter is reactieRenee) erop wees dat Marije nog bevrijd moest worden, twee dikke kandidaten punten voor Renée hier.
Aanvulling
De sleutel van Marije was voor boven. Er zit enige logica in dat dan boven de sleutel voor Marije (beneden) moet zijn. Nadat Rocky 750 euro van de grond raapt en inlevert zie je Renee loeren op een bepaalde cel en gaat daar naar binnen. Ik denk dat ze daar de sleutel voor Marije gevonden heeft en het spelletje daarna redelijk relaxed kon uitspelen door te roepen "We moeten nog een sleutel vinden" en "Marije nog bevrijden".
Dat Rocky iedereen naar buiten joeg is gewoon een poging om buiten te komen in de hoop dat als het geld buiten is dat het ook verdiend zou zijn, ook al wisten ze beter, want iedereen moest naar buiten. Maar ja, als je de sleutel van Marije niet kan vinden, dan moet je toch wat doen, desnoods je zelf dan maar verdacht maken.