Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht  (gelezen 4635 keer)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #60 Gepost op: 12-04-2024, 16:14:31 »
Sinds de silence disco & vissenmemory weet ik dat er opdrachten zijn, waar de mol niet molt. Deze opdracht is daar ideaal voor, je hoeft alleen nog de namen op te geven van de meest impulsieve kandidaten zoals een Michaël, een Charlotte, en Coco in mindere mate nu ze opvallend rustiger is. Zij gaan hun controle verliezen of nepmollen en dit kost wat geld. En worden verdacht om niks. Hier zo mollen is zo gemakkelijk. Zelf kun je gewoon een opdracht spelen zonder bijzonderheden.
Een mol kan zich dan ook aan de omerta houden, zoals het een mol betaamd.

Des te opvallender vond ik dat Bernard dat zwemmen wel heel goed en strak begeleid, vooral dat op het randje slaan ‘Stéfanie hup hier aantikken’, en daarna tot haast manen, vond ik dan weer ‘te goed’. Val je toch nog op, terwijl je een keertje niet molt.

Hij viert het verdiende geld ook, kijk mij eens, goed hè?

Ik vind jouw reacties en weerwoord echt geweldig! Ben er ook helemaal mee eens.

Wat leuk dat zovelen hem ECHT niet als mol zien. Kan me ook voorstellen als je het zwart-wit ziet: een mol zet de verduBBelaar niet in op 5000 euro (maar er vindt geen verdubbeling plaats), een mol legt zich het zwijgen niet op om vervolgens te blijven zwijgen (maar een mol moet ook onzichtbaar blijven, en doet dat tegenover de HELE groep, prima tactiek, kan hij ook prima maken nadat hij net 3! tassen niet heeft gevonden), een mol gaat niet veel pasta's noemen en als winnaar uit het 'busje' komen (maar hij wordt nu gezien als eerlijk, terwijl hij de mol is).

Dat stukje van de rand van het zwembad aantikken, wordt net niet goed in beeld gebracht. Het zou ook kunnen dat Charlotte wijst en Bernard daarna ook met flinke gebaren. Hij is heel vaak (volgens mij bijna overal) degene die NIET met de oplossing komt. Ziet Martha CoCo de tas, dan sprint hij erheen om deze als eerste te pakken. Zo doet hij overal: strijken met de onverdiende eer.

Ik kan niet wachten op aflevering 4... Ben benieuwd wat er daar te zien is van Bernard!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #61 Gepost op: 12-04-2024, 18:06:47 »
Ik kan niet wachten op aflevering 4... Ben benieuwd wat er daar te zien is van Bernard!


Zijn rode scherm?    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2024, 18:15:28 »
Eens dat de mol niet altijd molt, soms mag of moet de mol een opdracht doen lukken vanwege het verdere verloop (zoals mogelijk de maffia-opdracht zodat er reden is om de bom in een Ape te plaatsen). Dat betekent uiteraard niet dat wie een opdracht perfect uitvoert automatisch de mol is, dit raakt kant noch wal.
Het vriest dus is het niet koud, zo kun je dan ook redeneren.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #63 Gepost op: 12-04-2024, 19:19:43 »
Mee eens Luc. Je kunt niet zomaar andersom gaan redeneren.

Wat wel opvalt, dagboek van de mol heet ineens briefing van de mol. En normaal hoor je iets van de stem en nu ineens niets (was anderen opgevallen, ik mis dat soort dingen zelf altijd  ::rofl::).
Misschien dat dit erop wijst dat de mol gezwegen heeft en/of dat de mol weinig heeft gedaan deze opdracht?