Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121958 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2005, 12:19:22 »
Zeg, even terug over die missende cijfers. Heeft iemand nagekeken of het wel echt St. Vincent is ipv St. Vicent?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2005, 12:19:48 »
Als MM de mol is heeft hij het juist niet goed gedaan bij de eerste opdracht, als hij namelijk maar een pillon minder had geraakt hadden ze het geld wel gewonnen dus denk ik dat MM de mol niet is en Lottie het als mol toch goed heeft gedaan bij deze opdracht

Juist heeft MM zich hier mols gedragen!! Hij winde licht vertrouwen in door snel te rijden en door eigenlijk ook vrij zuiver te rijden (heeft 'ie geoefend????), maar haakte nét nog 1 pillon extra mee zodat het geld uit de pot moest. Ik vind dit dus erg verdacht en een echte mollenstreek!! Verder zei hij tegen Yvonne, toen zij zijn foto pakte: dit is niet slim voor jou (oid). En hups, Yvonne ligt eruit!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline ngorogoro

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2005, 12:25:20 »
en hoe zit het nou met dat konijnenpak. ik heb het vorige week wel in de intro gezien, maar gisteravond heb ik er niets van gezien...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2005, 12:26:41 »
Nee, jammer he!! Ik had ook meer van het roze konijn verwacht... helaas  :\'(
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2005, 12:30:45 »
en hoe zit het nou met dat konijnenpak. ik heb het vorige week wel in de intro gezien, maar gisteravond heb ik er niets van gezien...
Ik zag de persoon in het konijnenpak nu weer lopen, maar kennelijk was het gewoon toeval dat die daar liep. Vroeg me wel af waarom niemand op het idee kwam om te vragen of ze dat pak misschien even konden lenen.

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2005, 12:53:25 »
in de afleveing van gister heb ik wel iemand in een roze konijnenpak vorbij zien huppelen maaruh vorige week heb ik daar niets van gezien, kan iemand mij vertellen wat er toen precies in beeld kwam?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #126 Gepost op: 5-02-2005, 12:57:59 »
Was in het voorstukje van deze aflevering. Gewoon dezelfde beelden die je nu zag, Isabelle met nog iemand in de winkelstraat met vlak daarvoor iemand in een konijnenpak. Wij dachten toen dat het iets met de opdracht te maken zou hebben, maar kennelijk was het gewoon toeval.

Offline Wie is de nol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #127 Gepost op: 5-02-2005, 13:01:18 »
Oke dankje!

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #128 Gepost op: 5-02-2005, 13:05:15 »
Ik ben ook druk op zoek naar hints/aanwijzingen, dus ik heb wat geprobeerd met de tijden.
Dit zijn de tijden bij het vrachtwagenspel:

Lottie + Jim:
* 0:00:00 t/m 0:00:16.   
* 0:00:31 t/m 0:00:39. 
* 0:01:09 t/m 0:00:52. 
* 0:03:11 t/m 0:03:42.
* 0:05:21 t/m 0:05:44.

Marc-Marie + Sander:
* 0:00:00 t/m 0:00:16.   
* 0:00:27 t/m 0:00:53. 
* 0:01:17 t/m 0:02:09. 
* 0:03:14 t/m 0:03:17.

Ik heb er alles mee geprobeerd (naar alfabet, optellen etc..), maar tot nu toe geen resultaat.
Maar ik geef niet op ;). Misschien kan iemand anders er wat mee.

Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar sites waar 423 en 53 in voorkomen.
423 meter = lengte parcour.
53 meter = lengte truck.

Ik kwam op http://www.aviation-picture-hangar.co.uk/53423.html terecht.
Dit vliegtuig is gebouwd in 11/9/69. Helaas geen datum wat overeenkomt met een kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 13:18:52 door Suske »
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #129 Gepost op: 5-02-2005, 13:10:52 »
Over die opdracht met de vrachtwagens: iedereen vind dat Lottie het zo goed deed. Dat is ook zo, als ze niet geoefend heeft. Ik neem maar aan dat de mol geoefend heeft vooraf. Als dat Lottie is, deed ze het helemaal niet zo geweldig. De volgende min of meer willekeurige en niet 'mollige' deelnemer (MM) liefst twee minuten sneller en rijdt evenveel (of net zo weinig) pionnen omver. Nog veel beter dus... Ik denk dus niet dat Lottie heeft geoefend en dus ook dat ze niet de mol is.

De discussie over Jim is al gevoerd en je kunt het op verschillende manieren uitleggen. Ik denk dat hij het heel goed heeft gedaan en het dus niet is.

Victoria is wat mij betreft in eerdere afleveringen al afgevallen als mol en het is leuk dat ze nu nog wat twijfels oproept, maar niet genoeg om alsnog een mol in haar te zien.

Isabelle is het niet, want dan had ze in aflevering vier nog een hulpmol moeten inzetten. Voor de kandidaten lijkt het alsof ze de enige is die een mollenstreek uithaalt. Die weten immers niet wie de hulpmol is.

Marc Marie doet nog een poging om wat extra verwarring te zaaien over de koffers door die sigaret te vragen. Volgens mij doet hij dat wel aardig. Volgens mij wisten ze toen al wel dat Jim de laatste wisselng had gedaan en dat het Jim was die niet herkend mocht worden. Waarom ging Marc Marie dan terug om ze zogenaamd te verwisselen. Wat ik op hem tegen heb: hij was degene die verdacht goed reed. En toch... Het was wel heel close. Als MM de mol is en Sander zegt dat hij maar twee pionnen omreed, moet hij dan niet nog even eentje raken?

Gijs is het op basis van vorige afleveringen niet, voor mijn gevoel. Bij de koffers bood hij hulp aan vanwege zijn knie, terwijl het voor de mol waarschijnlijk handiger is om een koffer te hebben of een telefoon? Verder wil Gijs praten om een beetje gezond verstand in de groep te krijgen. Niet erg mols.

Blijven Sander en Yvon over. Van beide weet ik het eigenlijk niet. Ergens rond 18:15 zegt Sander: ,,Je moet daarheen'', terwijl MM hem uitlegt dat het toch echt iets anders moet. Verder roept Sander steeds maar dat het rustiger moet en dat MM het spoor moet volgen. Dat spoor volgen is imo niet handig, want dan gaan dezelfde pionnen weer om. Het was zo close dat ik me afvraag of hij niet meer pogingen had moeten doen om pionnen om te krijgen?

Yvon deed niet mee aan de vrachtwagen-opdracht. Ze vindt achteraf iedereen die er wel aan meedeed verdacht. Met het kofferspel heeft ze een telefoon en is ze weer lekker vaag. Ze weet niet wie er als eerste wisselde. Ze is wel de enige die het kan weten, omdat ze zo'n beetje naast de telefooncel staat als Jim aan komt lopen. Dan loopt ze naar achteren en op het moment dat Jim wisselt, staat ze er met het gezicht naar toe. Ze blijft uit beeld als Isabelle struikelt terwijl zij juist in de buurt moest blijven, omdat ze van alle anderen het meest op Isabel lijkt. Ze lijkt ook niet te schrikken van de valpartij, pakt de lege koffer en loopt met Isabelle weg. Vraagje: waarom zegt Yvon tegen Isabelle: ,,Het doet echt pijn''. En later: ,,Het zag er heel goed uit?'' Het is voor een echte kandidaat toch een ontzettend domme actie om na de wisseling te vallen? Yvon vindt blijkbaar van niet. Verder staat ze staat de pot af en vindt dat blijkbaar geen probleem, ook al is er niet overlegd en zou ze zich best gepasseerd kunnen voelen.

Yvon is mijn mol!

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2005, 13:11:48 »
Zeg, even terug over die missende cijfers. Heeft iemand nagekeken of het wel echt St. Vincent is ipv St. Vicent?
:ja: je ziet het in de beginfilmpje, als ze zeg maar inzoomen op Adelaide.
Nee, jammer he!! Ik had ook meer van het roze konijn verwacht... helaas  :\'(
tsja...... :-*
When God created man, she was only joking!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #131 Gepost op: 5-02-2005, 13:21:36 »
Zeg, even terug over die missende cijfers. Heeft iemand nagekeken of het wel echt St. Vincent is ipv St. Vicent?
Zie http://encarta.msn.com/map_701513603/Kangaroo_Island.html

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2005, 13:47:01 »
Stom natuurlijk dat ze die gozert in dat konijnenpak niet hadden aangesproken, als iemand dit had aangetrokken was het zo simpel als wat.  ::)

Zou het niet zo zijn dat wanneer er iemand met een konijnepak een koffertje wegpakt dat de rest van de mall dat ook ziet. Heb je binnen no time de Australische politie op je dak, kan ook niet de bedoeling zijn geweest. Maar het zou inderdaad een goeie truc zijn geweest. Slimmer zelfs nog om daarna iemand anders het konijnepak aan te laten trekken bij de line-up en weer een ander het hoofd, dan komt Pete er helemaal niet meer uit :)

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2005, 14:00:31 »
Ik licht hem er nog even uit, omdat het in het lange verhaal hierboven misschien niet zo opvalt:

Waarom zegt Yvon tegen Isabelle: ,,Het doet echt pijn''. En later: ,,Het zag er heel goed uit...''?

Offline lynnlynntemp

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2005, 14:02:51 »
Pfjioew! Pittige aflev om hints uit te halen!

2 dingen die mij nog zijn opgevallen die hier nog niet zijn genoemd:

1) Victoria 'krijgt' één fout antwoord. Tot 2 x toe komt een shot in beeld waarin zij zegt dat ze er vrij zeker van is dat ze sterk in haar schoenen staat of zo. Zouden we daar uit op kunnen maken dat zij dat zo vol vertrouwen kan zeggen omdat zij de mol is of is zij sws zelfverzekerd?

2) Gijs bij de line up: benen gekruist, als enige. Om zijn knie te ontzien of is het net als je vingers gekruist houden om zo aan te geven dat het niet 'echt' is?

Offline chivufan

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2005, 14:28:21 »
is daar een screen van   ???

Offline Mollebol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2005, 14:31:36 »
Gijs zei ergens halfverwege de aflevering dat hij er bijna zeker van was dat Jim de mol is, maar tijdens de test gaat hij voor Lottie en Yvonne  ???

Uit de introfilmpjes en het voorstukje voor volgende week maak ik op dat iig Isabelle, Lottie, MM en Yvon nog niet afvallen.

Ik ga vanaf nu voor Jim als mol, hij lijkt zich hel erg in te zetten enzo, maar ondertussen zorgt hij ervoor dat er toch minder geld in de pot komt. Ik vond hem trouwens deze aflevering wel heel erg arrogant. Zijn hele houding staat me niet echt aan...

Victoria ook trouwens "God straft onmiddelijk" als arme Yvonne het spel verlaat, en dan dat gezicht dat ze erbij trekt  >:D

Ik denk iig dat gijs het niet is, hij is niet echt stress bestendig, al mol moet je dat denk ik juist wel zijn. (of speelt ie het maar?, ik denk het niet)

Offline Reninho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2005, 14:33:42 »
nah het feit dat MM roept tegen Yvonne: "dit is niet goed voor jou!" vond ik ook heel verdacht maar dat zegt weinig denk ik. Sander en Gijs zijn trouwens best lekker bezig maar zullen wel op de verkeerde mol zitten. De actie van Jim was heel goed maar vgs mij wist hij echt niet dat er al gewisseld was met het koffertje van Pete.

En wat betreft die hulpmollen: het is verdacht dat we alleen het telefoontje van Jim niet hebben gezien maar dat zou denk ik weer teveel opvallen bij de kijkers

MM blijft mijn mol!

Offline Mollebol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2005, 14:37:26 »
oh ja nog iets:

Als ze de koffer opdracht uitgelegd krijgen en Angela vertelt over de man die beneden aan het tafeltje zit, dan kijkt Sander echt heel verbaasd. Het leek oprecht, als hij de mol was dan wist hij het waarschijnlijk al van die man.

Niemand blijkt verder echt gezien te hebben dat Jim de koffer omwisselde. Ik vraag me af als wanneer deze actie toevallig niet gefilmd zou zijn, hoe konden ze dan met zekerheid zeggen wie als laatst de koffer had gewisseld?

Wat ik trouwens wel grappig vond is dat op het moment dat Isabelle viel er net een voorbijganger langs kwam lopen die toevalig ook zo´n zwart zakenkoffertje in z´n handen had  ::tandpastasmiley::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2005, 14:39:31 »
oh ja nog iets:

Ik vraag me af als wanneer deze actie toevallig niet gefilmd zou zijn, hoe konden ze dan met zekerheid zeggen wie als laatst de koffer had gewisseld?

Door het bedrag dat later in de koffer bleek te zitten. ;)