Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172660 keer)

Offline Flogging Molly

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2007, 19:14:10 »
Nee toch? In de uitzending zag je ook dat het er overheen was geplakt. Dit was alleen een shot van de tv die de kandi's zagen en dat is natuurlijk verknipt, maar het filmpje an sich is volgens mij geen beeldlijn anders.

Nee sorry, ik heb me vergist. In mijn herinnering waren de filmpjes verschillend, maar dat komt alleen doordat in de tv uitzending de shots van de kandidaten van nu ertussen zijn gemonteerd en je daardoor niet het hele filmpje ziet.

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2007, 21:48:12 »
Vind d'r nog steeds een leuke kandidaat  :D Denk niet dat ze de Mol is, maar mocht ze het wel zijn: dan val ik ook niet uit m'n stoel  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Flogging Molly

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 25-01-2007, 22:21:15 »
De EVAISDEMOL-theorie kan ook de prullenbak in  ::jaja::

Volgens mij begon Karel deze aflevering met "Weer geen geld in de pot" of zoiets

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 25-01-2007, 22:27:37 »
De EVAISDEMOL-theorie kan ook de prullenbak in  ::jaja::

Volgens mij begon Karel deze aflevering met "Weer geen geld in de pot" of zoiets

Ja het was een W inderdaad, lette er nu wel op

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #204 Gepost op: 25-01-2007, 22:28:44 »
EVDW is het dan nu, inderdaad nee..

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 25-01-2007, 22:38:07 »
Eva
Vraagt:
Dick
Wie

Is
Nou
Die
Mol
Dan
?

::) :P

Offline nicole61

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 25-01-2007, 22:50:10 »
Is het niet erg ongeloofwaardig dat Eva eerst staat te huilen als ze moet abseilen vanaf een torenflat en vervolgens uit vrije wil in een levensgevaarlijk vliegtuigje stapt? Dat ding ziet er heel erg eng uit, maar ze lijkt daar geen seconde last van hoogtevrees te hebben...... 

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 25-01-2007, 22:52:27 »
Is het niet erg ongeloofwaardig dat Eva eerst staat te huilen als ze moet abseilen vanaf een torenflat en vervolgens uit vrije wil in een levensgevaarlijk vliegtuigje stapt? Dat ding ziet er heel erg eng uit, maar ze lijkt daar geen seconde last van hoogtevrees te hebben...... 

ja en dan ook die reden! Ik hou niet van schieten, nou dan ga je toch rijden...

zal je zien dat in 1 van de laatste afleveringen ze met paintballen/lasergamen iedereen raakt.

Offline MiSs Stefanie

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 25-01-2007, 22:52:51 »

Ja daar dacht ik ook aan toen ze in dat vliegtuigje stapte, inderdaad een beetje vreemd.... ::)

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 25-01-2007, 22:53:30 »

Hmmmm ja dat is wel mooi bedacht!
Al vloog dit vliegtuigje wel een stuk minder hoog dan die toren was.
Of misschien heeft Eva haar angst overwonnen met het abseilen?

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #210 Gepost op: 25-01-2007, 23:36:49 »
Nee, dat is níet vreemd. Abseilen is héél wat anders dan in een vliegtuigje zitten en dan ook nog eens ergens anders mee bezig zijn. Ik zou ook zo in dat vliegtuigje stappen, maar abseilen voor geen 10.000 euro :P
Hier hebben we het voorgaande jaren ook al eens over gehad. Neem het nou maar van mij aan, de ene hoogte is de andere niet.
The British are not impressed.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 26-01-2007, 11:08:03 »
he er staat ook een 7 op het vliegtuigje van Eva

en wat me ook opvallend is dat eva lijkt aan te klikken: De mol zat in het vliegtuig. Het wordt in ieder geval een keer ingeklikt alleen zie je niet door wie omdat het invullen van de test helemaal doorelkaar is gemonteerd. Het is wel verdacht, want niemand lijkt Eva te verdenken...en toch wordt dat aangeklikt.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 26-01-2007, 11:12:55 »
he er staat ook een 7 op het vliegtuigje van Eva

en wat me ook opvallend is dat eva lijkt aan te klikken: De mol zat in het vliegtuig. Het wordt in ieder geval een keer ingeklikt alleen zie je niet door wie omdat het invullen van de test helemaal doorelkaar is gemonteerd. Het is wel verdacht, want niemand lijkt Eva te verdenken...en toch wordt dat aangeklikt.

Alex verdenkt toch Eva?

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 26-01-2007, 11:15:53 »
Alex verdenkt toch Eva?

oh ja inderdaad, dat stukje is ook doorelkaar gemonteerd Alex en Eva die achter de pc zitten. Verder denk ik dat Alex erachter is gekomen in het resort. Ze leken het niet echt gezellig te hebben. Ik zou veel meer lol maken (en veel meer wijn bestellen).(alhoewel je dat niet weet natuurlijk) wij zien ook niet alles.

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #214 Gepost op: 26-01-2007, 13:02:12 »
oh ja inderdaad, dat stukje is ook doorelkaar gemonteerd Alex en Eva die achter de pc zitten. Verder denk ik dat Alex erachter is gekomen in het resort. Ze leken het niet echt gezellig te hebben. Ik zou veel meer lol maken (en veel meer wijn bestellen).(alhoewel je dat niet weet natuurlijk) wij zien ook niet alles.
En dan zo dronken worden dat je je mollenmondje voorbij praat. Nee; onze Lex doet voorzichtig

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2007, 20:33:05 »
Ik sta op het punt om van Mol te wisselen. Van Alex naar Eva. Is er iemand die me over de streep kan trekken?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2007, 21:45:36 »
Ik sta op het punt om van Mol te wisselen. Van Alex naar Eva. Is er iemand die me over de streep kan trekken?

ja, dick is de mol.
 :P ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2007, 22:54:22 »
De muzikale hints zouden allemaal naar Eva kunnen verwijzen:

1) De eerste muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Turn, Turn, Turn" van The Byrds. De regels die we te horen krijgen zijn: "A time of love, A time of hate, A time of war, A time of peace.."

De tegenstellingen in de regels kunnen op het gedrag van Eva in de derde opdracht slaan. De ene keer doet ze weer wat goed (positief ten opzichte van de geldpot): sudoku oplossen, goed inschatten dat Alex het antwoord op de vraag hoe Thailand vroeger heette niet weet en de andere keer doet ze weer wat fout (negatief ten opzichte van de geldpot): verwarring zaaien bij de dieselmotor, Alex ten onrechte vertrouwen in het geld/vrijstelling dilemma.

2) De tweede muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "One" van U2. De regels die we te horen krijgen zijn: "Is it getting better, Or do you feel the same, Will it make it easier on you now? You got someone to blame."

Eva en Paul durfden in eerste instantie niet te abseilen maar gingen later toch wel. Het lag dus niet aan hen dat er geen geld verdiend werd, ze konden Alex en Renate de schuld geven. ("You got someone to blame.") Maar een betere uitleg die op Eva slaat is dat ze Nadja de schuld kon geven van het mislukken van de opdracht met de Thaise letters. Dick, Eva en Nadja zaten met zijn drieen in de controlroom en het mislukken van de opdracht is waarschijnlijk voor een groot deel aan hen te wijten. Omdat Nadja zo vaag deed aan de telefoon gaat alle aandacht naar haar uit. Eva bespreekt de eerste opdracht met Dick en Paul op hun hotelkamer. "Ik denk dat de conclusie van vandaag is dat we de Mol behoorlijk in actie hebben gezien, of dat er iemand is die ons enorm op het verkeerde been heeft gezet." Paul vraagt hierop of ze denkt dat de Mol in haar groepje zat en Eva antwoordt dat ze denkt van wel. Paul: "Maar je verdenkt jezelf niet." Eva: "Nee." Paul: "Dus dan is het Dick." Eva en Paul: "Of Nadja.."

3) De derde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "The Times The Are a-Changin" van Bob Dylan. De regels die we te horen krijgen zijn: "Come writers and critics, Who prophesize with your pen, And keep your eyes wide"

Heeft de hint iets met de (gestolen) molboekjes te maken? Writers/pen (boekjes), keep your eyes wide (anders wordt je boekje gejat). Via deze weg kan de hint op één van de kandidaten slaan wiens boekje door Paul gestolen werd: Dick, Eva en Nadja.

4) De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Goud en Zilver" van Bløf. De regels die we te horen krijgen zijn: "En mijn horloge zegt je, Dat het tijd is voor veranderingen, Goud en Zilver, Hebben mij nooit iets gebracht."

Bij de veiling zegt Eva (in een biecht) dat ze in eerste instantie niet wilde bieden op de luxe hotelkamer. De regels 'Goud en Zilver, Hebben me nooit iets gebracht." kunnen hier op slaan. Toch biedt ze. (Tijd voor veranderingen?). Eva zegt tegen de groep dat ze niet op de sleutel van de hotelkamer geboden heeft en dat ze dit maar moeten checken als ze het niet geloven. Dit is dikke bluf. (Bløf?)

5) En ook de vijfde hint wijst overtuigend naar Eva. Nummer: Black River -> dit slaat op de vlotopdracht. Regel die we horen: "Gonna take my cares away" -> Eva en Nadja waren de twee die er toch wel een heel relaxed tochtje van maakten!

6) De zesde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "De Olifant Is Grijs" van Gorki. De regels die we te horen krijgen zijn: "Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad. Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs."

In de tweede opdracht wordt aan Nadja gevraagd hoe oud de olifant was die de kisten (aflevering 5) takelde. Nadja krijgt de keuze tussen 27, 39 en 48 jaar en kiest voor 48, de hoogste leeftijd. De titel en zin "De Olifant is Grijs" kan slaan op deze hoogste leeftijd: de olifant is al oud. De zin "Ik spreek de waarheid" kan betekenen dat Nadja's antwoord goed is. Dit zou betekenen dat Nadja in de lift drie goede antwoorden geeft (ze betaalde inderdaad 6700 euro voor de 5 jokers en de rivier heet inderdaad Chao Phraya) en dus de Mol te zien krijgt. Nadja ziet Eva. Is Eva dus de Mol? (Door Wilm)
___

Zo, dit wat betreft Schiffers.fm. Morgen zal ik met zinnigere argumenten komen waarom ik denk dat Eva de Mol is. Dan zal ik een overzichtje maken van haar mogelijke Molacties.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2007, 13:35:28 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #218 Gepost op: 28-01-2007, 12:33:24 »
Citaat
Zo, dit wat betreft Schiffers.fm. Morgen zal ik met zinnigere argumenten komen waarom ik denk dat Eva de Mol is. Dan zal ik een overzichtje maken van haar mogelijke Molacties.

Ok, komt ie dan:

Aflevering 1, opdracht 2.

Eva, Alex, Liesbeth, Nadja en Paul denken dat het eerste filmpje (gehaktballen) bij Renate hoort omdat zij het die morgen over gehaktballen heeft gehad. Het filmpje hoorde bij Menno. Dick denkt Inge en Sander denkt Nadja. De zeven kandidaten vallen meteen af.   

Aflevering 1, opdracht 3.

Eva's acties in deze opdracht zijn opvallend. Bij de eerste vraag, de sudoku, neemt ze de leiding en lost ze de sudoku goed op.

Vervolgens zaait Eva verwarring over wat Sander gezegd heeft bij de vraag over de dieselmotor. Sander zei dat bij een dieselmotor de groep naar rechts moest en bij een benzinemotor de groep naar links terwijl Eva even later zegt dat Sander links zei bij een dieselmotor. Renate springt hier meteen op in: "Daarnet zei je toch links?" Sander: "Nee, rechts." Eva: "Nee, nee, nee als het een diesel was moesten we links zei je." De kandidaten gaan toch naar rechts en lopen goed.

Daarna doet Eva weer wat goed: Eva zegt (als een van de weinigen) dat ze denkt dat Alex het antwoord op de vraag 'Hoe heette Thailand voordat het Thailand heette' (Siam) niet weet. (Doordat Menno er zo van overtuigd is dat hij het wel weet, weet ze de groep hier niet van te overtuigen.) Eva blijkt Alex goed te hebben ingeschat. "Ik zei toch dat hij het niet wist!" Haar Alex-kennis kan ze later deze opdracht nog goed gebruiken..

Het cruciale moment in deze opdracht moet dan namelijk nog komen: het geld/vrijstelling dilemma. Als hier de verkeerde beslissing genomen wordt komt er geen geld in de pot. Eva speelt een belangrijke rol in het nemen van de verkeerde beslissing (1 x op de gong slaan): Liesbeth is de eerste die voor 1 keer op de gong slaan kiest nadat Alex zijn verhaal heeft gedaan. Eva sluit zich hierbij aan, dan Nadja, dan Renate, Inge twijfelt maar zegt dat ze mee gaat met de meerderheid, Paul zegt als enige 2 en Sander zegt 1. De meerderheid zegt dus 1 en Eva klopt beschaafd op de gong. Wat Eva dus (als ze de Mol is) doet, is het juiste moment afwachten. Meteen als eerste zeggen dat je 1 x wilt slaan is verdachter dan met iemand meegaan in de verkeerde beslissing. Vervolgens zet Eva er druk achter door meteen aan de andere kandidaten vragen wat zij denken.

Uitspraak Eva in afl. 1: Eva (in een biecht): "Ik kan heel koppig zijn maar voornamelijk ben ik heel vaak wel iemand die probeert heel erg de sfeer goed te houden in een groep. (..) Ik ben heel goed in de boel saboteren."

Aflevering 2, opdracht 1.

Thaise letters zoeken. Eva neemt een sleutelpositie in door in de controlroom te gaan zitten met Dick en Nadja. Eva vertelt volgens Alex (in een biecht) niet dat er een tijdslimiet is (en dat er 3000 euro met de opdracht te verdienen is). Eva, Nadja en Dick gidsen de drie groepjes lang niet goed genoeg. De opdracht mislukt flink.

Deze opdracht is door verschillende fanatieke molfans geanalyseerd. Waaronder Dikke Controleur. Ik quote hem even (hij postte dit op het forum van .nl):

Citaat
Het was de taak van Dick om de bestemmingen te vinden op de kaarten. Ideaal om te mollen. Kwestie van de teams naar een zo ver mogelijke bestemming sturen. Siam Square was dicht bij Menno en Renate, maar Alex en Inge werder er heen gestuurd. De pier lag dicht bij Alex en Inge, maar Menno en Renate moesten daar heen. De tweede bestemming van Menno en Renate, je weet wel Bangkok Noi, kon ook niet verder van de pier af liggen. Nee, Bangkok Noi lag juist weer heel dicht bij de startplek van Paul en Liesbeth. En tenslotte dit: De eerste bestemming van Paul en Liesbeth (die school) ligt wél heel dicht bij hun startpunt. En juist die bestemming kan Dick niet vinden op de kaart. Terwijl het rode framepje op de laptopkaart toch echt heel klein is, en de juiste plek aanwijst."

Dikke Controleur denkt dat Dick de kandidaten naar een zo ver mogelijke locatie heeft gestuurd. Zou kunnen. Maar het zou ook kunnen dat Eva (of Nadja) hier een rol in speelde. In ieder geval lijkt het er sterk op dat de Mol in de controlroom zat.

Uitspraak Eva in afl. 2: Eva bespreekt de eerste opdracht met Dick en Paul op hun hotelkamer. "Ik denk dat de conclusie van vandaag is dat we de Mol behoorlijk in actie hebben gezien, of dat er iemand is die ons enorm op het verkeerde been heeft gezet." Paul vraagt hierop of ze denkt dat de Mol in haar groepje zat en Eva antwoordt dat ze denkt van wel. (Denk aan George die ook zei dat hij dacht dat de Mol in het groepje met de denkers zat.)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2007, 20:05:16 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #219 Gepost op: 28-01-2007, 12:33:52 »
Aflevering 2, opdracht 2.

Eva, Alex, Paul en Renate zijn de vier die in eerste instantie niet gaan abseilen. Als Inge naar boven is gekomen om de vier over te halen en Paul besloten heeft om te gaan, zegt Eva dat ze gaat als ze de enige is die niet gaat. Alex: "Nou, dat ben je nog niet.." Eva besluit ondanks haar angst toch naar beneden te gaan. Als Eva terug boven is zegt ze dat het een geweldige ervaring was. Dit zijn positieve acties, maar denk aan de theorie van Han13: 'De held is de Mol'. Eva gaat ondanks haar angst toch naar beneden en bouwt hierdoor krediet op (George's eerste Molactie!) terwijl ze misschien al zeker was dat Alex en/of Renate toch niet zou(den) gaan!

Aflevering 3, opdracht 1.

Eva loopt als eerste door het doolhof. Ze heeft de keuze om linksaf, rechtdoor naar de bewaker of rechtsaf te gaan. Ze gaat rechtdoor op de bewaker af. De man houdt haar tegen. Eva ligt meteen uit het spel. (Eva geeft door de portofoon duidelijk door dat je dus niet rechtdoor moet aan het begin. Aan haar ligt het dus niet dat Nadja dit hierna wel doet.) Als dit een Molactie is, is het niet een hele sterke. Maar dat kan ook van de andere kandidaten gezegd worden deze opdracht. Behalve dan van Nadja (die dezelfde fout maakt als EVa) en Inge (die zich tegen een stapeltje stenen dood loopt.) Aan de andere kant, het mag dan wel geen sterke Molactie zijn, feit blijft dat de groep er niet veel mee opschiet dat Eva meteen rechtdoor loopt. (Renate, Alex, Dick en Menno doen het in ieder geval beter.) En opvallend is de actie ook niet.

Aflevering 3, opdracht 2.

De kandidaten hebben meteen de eerste stationsnaam fout. Ze schrijven de naam van een tempel op: 'Wat Bandai Hin'. Hierdoor mislukt de opdracht. Alex en Renate roepen de verkeerde naam hardop. Zodra Renate de verkeerde naam van het eerste station heeft opgeschreven zegt Eva tegen de rest van de kandidaten (voor de grap?): "Jongens ga allemaal zitten, we hebben het, ga zitten, we hebben het, ga zitten.." Als deze opmerking een Molactie is, wacht Eva net als in de derde opdracht van aflevering 1 het juiste moment af. Ze maakt zich niet verdacht door meteen al het eerste station de verkeerde naam te roepen, maar speelt hier wel mooi op in. De volgende morgen staat Eva fanatiek vooraan met het lijstje stationsnamen om deze aan Karel voor te dragen.

Molboekjes) Paul steelt de boekjes van Dick, Eva en Nadja. Hij steelt Eva's boekje als eerste. Wanneer Eva merkt dat haar boekje weg is laat ze dit aan Alex en later aan Renate weten. Eva ziet dat Paul Nadja's boekje pikt waardoor het voor Paul bijna onmogelijk wordt om een vierde boekje te stelen. Zou de Mol dit wel doen? Eva lijkt oprecht onthutst. Was de Mol er eigenlijk wel van op de hoogte dat er boekjes gestolen zouden worden?