Auteur Topic: Afwijken van het format  (gelezen 45441 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afwijken van het format
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2007, 11:32:04 »
Ik ben het volledig, maar dan ook volledig met Lautjuh eens.
Ik ben toch een aardig fanatieke molspeurder (al heb ik het nog nóóit goed gehad) maar ik vond de jacht altijd mooier dan de vangst.

Alleen sinds er bekende Nederlanders meedoen, vind ik het een stuk minder.
Vroeger zat ik tot diep in de nacht naar hints te zoeken (tot op het extreme, maar daan ben ik ook voor beloond  ;D ) man!, ik lag er wakker van. En nu, ach ik kijk wel, maar vooral omdat het wel leuk is een beetje Nederlandse TV in het buitenland.

Ik denk dat Alex de mol is, maar puur op gevoel. Ik wìl nog wel zoeken naar waarom wie verdacht zou kunnen zijn (wie was er gisteren bijvoorbeeld gekleed op een nachtje jeugdherberg en wie niet - je gaat toch niet in je minirokje in een vies bed liggen toch?) maar ik vrees dat het geen zin heeft. De hints zijn geen echte hints... er valt niet echt wat te speuren.

WIDM is nog steeds het mooiste programma ... maar volgend jaar graag een WIDM "back to the roots".
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ninka

• Forumlid
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2007, 21:43:19 »
Ik vind het ook wat absurd worden nu.
Mollen in Japan...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #122 Gepost op: 1-02-2007, 13:17:20 »
Wat WIDM in mijn ogen uniek maakte is dat je als kandidaat alles in eigen hand hebt: er is geen groep die jou er uit stemt of via allerhande complotten uit het spel kan werken. Als kandidaat komt het er gewoon op aan om de mol te vinden en zoveel mogelijk informatie over hem/haar te vergaren. Al de rest doet er in feite niet toe. Dit rechtvaardigheidsprincipe wordt door die grote aantallen jokers op de helling gezet, vind ik. Jokers zouden slechts in een zeldzaam geval mogen uitgereikt worden en dan nog enkel bij een uitzonderlijke prestatie of iets dergelijks. Hetzelfde geldt volgens mij voor vrijstellingen, daar beginnen ze de laatste jaren ook mee te smijten dat het een lieve lust is.
Eén van de regels (format, principes, hoe je het ook wilt noemen) van WidM is volgens mij toch dat degene die het minst weet over de mol, dus de test het slechts en langzaamst maakt, het spel moet verlaten. Dit is wat mij betreft een van de essenties van het spel. Ik vind het jammer dat dit door de overvloed aan jokers en vrijstellingen verloren is gegaan. Ik snap dat de makers nieuwe dingen uitproberen om het spel spannender te maken, maar wat mij betreft voor volgend jaar: geen jokers meer en max 2 vrijstellingen in het hele spel!

De veiling op zich vond ik eigenlijk wel leuk. Maar het mindere vond ik wel dat juist door de jokers de kandidaten, zodra het eerste bod was uitgebracht, niet veel anders konden doen dan meestemmen. Zonder die jokers heb je nl. gewoon een (te) grote achterstand.  :-\\  Niet waar, Menno?  :\'(

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #123 Gepost op: 1-02-2007, 18:46:48 »
Ik ben het er wél mee eens dat de mol minder spannend is geworden, de beste series, dat waren de eerste. En ik ben het er ook mee eens dat er nog eens een serie met ON´ers moet komen, omdat je de mensen niet kent, dat gewoon spannender maakt!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #124 Gepost op: 1-02-2007, 21:23:30 »
ben beneiuwd of er deze aflevering weer rare stunts waren, heb het nog niet gezien, maar wie weet op naar de volgende vurige discussie!  :P

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2007, 20:01:52 »
george weet het trouwens mooi samen te vatten.

'als mol doe je gewoon met de groep mee, alleen ga jij tot 99% waar zij tot 100% gaan.
tegenwoordig gaat iedereen maar tot 50 om mollig over te komen.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 7-02-2007, 13:31:07 »
george weet het trouwens mooi samen te vatten.

'als mol doe je gewoon met de groep mee, alleen ga jij tot 99% waar zij tot 100% gaan.
tegenwoordig gaat iedereen maar tot 50 om mollig over te komen.

Nee, tot 100 om mollig over te komen maar de mol gaat niet zo hard meer! De mol hoeft ook vrij weinig meer te doen want de andere kandidaten, vrijstellingen, jokers en kunstgrepen van de makers verpesten de ware zoektocht toch wel....
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 7-02-2007, 19:10:16 »
Nee, tot 100 om mollig over te komen maar de mol gaat niet zo hard meer! De mol hoeft ook vrij weinig meer te doen want de andere kandidaten, vrijstellingen, jokers en kunstgrepen van de makers verpesten de ware zoektocht toch wel....

of we hebben een miscommunicatie of ik ben het niet met je eens.
met tot 100 % gaan bedoel ik, volledig voor de opdracht gaan, en niet maar half mee doen om mollig over te komen.
de mol doet ook hartstikke fanatiek mee, maar dan voor 99%, zodat hij net in dat ene procentje kan mollen.

tegenwoordig doet iedereen maar voor 50 % mee (nadja op een olifant, eva en nadja op het vlot en geen drol uitvoeren... en dan ook nog doodleuk zeggen: 'ik hoop hier mee op verdachtmakingen!')
dus men gaat maar voor 50%,  zodat het lijkt of ze de opdracht saboteren, en dat ben ik dan wel met je eens... de mol heeft eigenlijk bar weinig meer te doen.
het is niet meer volle mep en de mol die net even niet de volle mep doet, nee, iedereen lummelt maar wat aan in hoop dat er op je gestemd wordt.
tel daarbij alle jokers, vrijstellingen en continue andere leuke "grappen" bij op en het is niet meer te doen voor de kijker.
en dat vind ik dan erg, erg jammer.

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 7-02-2007, 20:44:03 »
of we hebben een miscommunicatie of ik ben het niet met je eens.
met tot 100 % gaan bedoel ik, volledig voor de opdracht gaan, en niet maar half mee doen om mollig over te komen.
de mol doet ook hartstikke fanatiek mee, maar dan voor 99%, zodat hij net in dat ene procentje kan mollen.

tegenwoordig doet iedereen maar voor 50 % mee (nadja op een olifant, eva en nadja op het vlot en geen drol uitvoeren... en dan ook nog doodleuk zeggen: 'ik hoop hier mee op verdachtmakingen!')
dus men gaat maar voor 50%,  zodat het lijkt of ze de opdracht saboteren, en dat ben ik dan wel met je eens... de mol heeft eigenlijk bar weinig meer te doen.
het is niet meer volle mep en de mol die net even niet de volle mep doet, nee, iedereen lummelt maar wat aan in hoop dat er op je gestemd wordt.
tel daarbij alle jokers, vrijstellingen en continue andere leuke "grappen" bij op en het is niet meer te doen voor de kijker.
en dat vind ik dan erg, erg jammer.
Dat is ook een beetje de reden waarom er in vlaanderen geen nieuwe reeks meer word gemaakt. De serie loopt al jaren en het is moeilijker geworden om nog origineel te blijven. Nu hebben we idd kandidaten die allemaal verdacht willen doen .Dat is een beetje het nadeel ervan. :-\\ Maar het kan me nog wel boeien. Het is één van de weinige reality programmas dat overeind blijft. Gelukkig. :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 7-02-2007, 20:46:51 »
ja, het kan mij ook zeker nog boeien.
toch ebt het 'molgevoel', het fanatieke speuren langzaam weg door alle factoren die al 20 keer genoemd zijn in dit topic.
en dat is dan beroerd jammer.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #130 Gepost op: 8-02-2007, 11:12:47 »
Het programma verandert.

En ja, dat is best een beetje jammer. Het idee en format van het programma blijven mijns inziens wel hetzelfde (een groep mensen probeert de mol te vinden in moeilijke en steeds veranderende omstandigheden), maar doordat die omstandigheden nu steeds meer worden gemanipuleerd krijgt het programma een andere lading.

Toch vind ik een andere verandering die op dit moment gaande is wel een heel goede. Ik zag namelijk laatst de George-serie weer en hoe amuserend die ook was, qua vormgeving vond ik hem vaak lelijk en amateuristisch ogend. Sinds de komst Karel lijkt het programma een groter budget te hebben en wordt er veel meer aandacht besteedt aan een mooie vormgeving, een programma dat ook voor het oog fijn is om naar te kijken. En dat vind ik een heel goede ontwikkeling.

Neemt absoluut niet weg dat de inhoudelijke stijl van het programma afdwaalt, maar ik vond dat het even gezegd moest worden ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2007, 19:20:17 »
Jullie hadden er vanmiddag een discussie over, dus ga er a.u.b. hier mee verder.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #132 Gepost op: 11-02-2007, 19:24:46 »
de discussie was al gevoerd, de mening van de forummers weten ... laus wilde gewoon weten wat karel, en de programma makers er van vonden, en dat weten we nu !
dennis for mole !

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 11-02-2007, 19:36:27 »
OK ::zwaai::

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 11-02-2007, 19:41:29 »
van mij mag er best verder gediscussieerd worden hoor!
als iemand nog iets toe te voegen heeft.. of een reactie heeft op karel en jp (die ons overigens nog aanmoedigde om hier verder te praten.. :P)

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #135 Gepost op: 11-02-2007, 19:49:05 »
oke, ik wil best nog een keer herhalen wat ik er van vind hoor, en de anderen vast ook wel :D
dennis for mole !

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 11-02-2007, 19:54:47 »
oke, ik wil best nog een keer herhalen wat ik er van vind hoor, en de anderen vast ook wel :D

Waarom ook niet?  ::rofl::

Oké, hier komt ie dan  :P

*verandert van gedachte*
Laat maar, ga nu eten, mijn lasagne is klaar. Je kan nog altijd in 1 van de vorige pagina's voor mijn post kijken  ::zwaai::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 11-02-2007, 19:56:52 »
nee zeg.
ik zei ook toevoegen, niet herhalen. ::ohno::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2007, 03:25:13 »
Eva maakte wel een hele interessante opmerking, dit komt ook in mijn filmpje, ze zei dat de mol de opdracht verzint. In geval van de veiling dus om de kandidaten te verleiden tot 'hulpmollen' door de pot leeg te roven.
The British are not impressed.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2007, 09:02:07 »
Eva maakte wel een hele interessante opmerking, dit komt ook in mijn filmpje, ze zei dat de mol de opdracht verzint. In geval van de veiling dus om de kandidaten te verleiden tot 'hulpmollen' door de pot leeg te roven.

Dit vond ik wel een zeer vreemde / verdachte opmerking. Verzint ze dit zomaar? Is dit echt zo? Maar hoe weet ze dit dan? Dan moet ze zelf de Mol zijn of gehoord hebben dat de Mol dit verzonnen heeft. Maar waarom zou je als eerste reageren en zeggen dat de Mol de opdrachten verzint als je de Mol niet bent? Mocht ze dit trouwens wel zeggen? Zeer vreemd.. (Maar dit hoort eigenlijk in het Eva-topic, ik zal het daar ook zetten dan kan daar eventueel verder op gereageerd worden.)