Joejoe
Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie recepten voor een overheerlijke nachoschotel.
Oehhhhh, mocht je vlees eten, dan kan ik je aanraden ook nog gekookte (!) kip door onderstaand recept te doen! Maar hier de vega variant.
- 1 ui
- 2 paprika's
- teentje knoflook
- fajita-/wrap-/burritokruiden uit een pakje, of zelf kruiden met bijvoorbeeld (gerookte) paprikapoeder, komijn, ketoembar, oregano, en cayennepeper of chilipoeder
- een blik bonenmix (enigszins uit laten lekken maar niet afspoelen)
- een paar tomaten
- zak nacho's
- crème fraiche
- chilisaus
- geraspte kaas
- bosui
- Je oven verwarm je voor op 200 graden.
- Fruit de ui + knoflook. Tot de ui glazig is.
- Doe de (in stukjes gesneden) paprika erbij. Bak dat een paar minuten (3?? ik heb het liefst mijn paprika nog knapperig, dus ik bak het niet al te lang, maar kan uiteraard langer).
- De kruiden erbij, dat bak je nog een kleine minuut zodat je de kruiden wat aanbakt.
- Voeg je in stukjes gesneden tomaat toe. Dat laat je even staan tot je tomaat zo kapot is als je zelf wil
- Voeg de bonenmix toe. Roer alles door elkaar en zet het vuur uit.
- Deze mix kan nu in een ovenschaal. Daar overheen gooi je de zak nacho's. En nuuuuu top je dát geheel met achtereenvolgens gesneden bosui, een berg kaas, en over de kaas gaan nog wat klodders creme fraiche en wat chilisaus.
- Dit zet je nog ongeveer tien minuten in de oven (gewoon tot de kaas goed gesmolten is) et voila.