Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307177 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #380 Gepost op: 18-02-2011, 16:14:32 »
Als Anna 5de was in de leader was 5 nog steeds de S van Soundos hoor?

Ik heb echt geen flauw idee waarom Patrick hints zou geven naar Soundos? Als je logisch nadenkt snap je toch wel dat dat nergens op slaat?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #381 Gepost op: 18-02-2011, 16:34:02 »
Als Anna 5de was in de leader was 5 nog steeds de S van Soundos hoor?

Maar Anna is niet 5de in de leader.

Ik heb echt geen flauw idee waarom Patrick hints zou geven naar Soundos?

Omdat Soundos de hint is.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #382 Gepost op: 18-02-2011, 17:55:02 »
Sorry maar je theorie slaat echt helemaal nergens op. :') Waarom is soundos de hint? En die 5=S slaat ook nergens op. Ja dat is zo. Dus? Dat 5 op S lijkt betekent niet dat Patrick de mol is.



Kijk! Er staat P S dus Patrick Stoof!
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #383 Gepost op: 18-02-2011, 19:16:28 »
Sorry maar je theorie slaat echt helemaal nergens op. :') Waarom is soundos de hint? En die 5=S slaat ook nergens op. Ja dat is zo. Dus? Dat 5 op S lijkt betekent niet dat Patrick de mol is.

Okee, jij je zin. Dan is de "Tien Tien"-hint voor Soundos en Patrick is dan de mol. En dan zien we wel in aflevering 11 hoe het zit. Ik probeerde alleen maar een verband te zoeken.

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #384 Gepost op: 18-02-2011, 19:33:44 »
Sorry maar je theorie slaat echt helemaal nergens op. :') Waarom is soundos de hint? En die 5=S slaat ook nergens op. Ja dat is zo. Dus? Dat 5 op S lijkt betekent niet dat Patrick de mol is.



Kijk! Er staat P S dus Patrick Stoof!
Ik vind dit soort hints zowieso niet top, maar deze is echt wel slechter dan MS, want nu sla je eurotekentjes over, en met MS niet.
Ik denk niet dat die plattegrond een hint is

Offline rinne90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #385 Gepost op: 18-02-2011, 19:43:48 »
Ik vind dit soort hints zowieso niet top, maar deze is echt wel slechter dan MS, want nu sla je eurotekentjes over, en met MS niet.
Ik denk niet dat die plattegrond een hint is

volgens mij kan je met een beetje creativiteit elke afkorting hierin zien die je maar wilt, dus ga hier niet vanuit.  ;) En als het een hint is vind ik de MS ook beter, daar zit meer logica in qua het verbinden van de punten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #386 Gepost op: 18-02-2011, 19:51:55 »
Ik zie er wel heel goed een duidelijke M in eigenlijk ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #387 Gepost op: 18-02-2011, 20:48:50 »
Mijn PS was ook niet serieus natuurlijk.

En iedereen mag geloven wat hij/zij wilt, sorry dat ik zo pissig werd, maar ik snap gewoon niet waarom de productie een normale kandidaat als hint zou gebruiken? Wat als ze er al in aflevering 1 uit lag?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #388 Gepost op: 20-02-2011, 17:13:05 »
Bij interview 4 over aflevering 4 zie je rond minuut 1.05 het woordje stoof in beeld..
Verwijst dit naar Patrick, is het een hint of gewoon een foutje van de avro?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #389 Gepost op: 20-02-2011, 22:04:47 »
Voor mij is Patrick absoluut de mol niet. Bij de jeepopdracht pakt hij teveel geld en hij zegt nadat Karin niet meer wil stoppen bij paaltjes: natuurlijk wel anders krijgen we het niet verdubbeld.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #390 Gepost op: 21-02-2011, 04:42:54 »
Voor mij is Patrick absoluut de mol niet. Bij de jeepopdracht pakt hij teveel geld en hij zegt nadat Karin niet meer wil stoppen bij paaltjes: natuurlijk wel anders krijgen we het niet verdubbeld.

Dat hij teveel geld pakt is mijns inziens onzin. In die jeepopdracht werd het geld toch wel gevonden naar alle waarschijnlijkheid, dat was een lastig molbare opdracht.Het zou pas echt enorm transparant en duidelijk geweest zijn daar ineens echt geld weg te gaan gooien, dan was wrsch iedereen zonder meer achterdochtig geworden. (Daarom is zijn voorstel aan Art daarover ook zo merkwaardig).

Waar ik wat op tegen heb is dat hij actief de paaltjes gaat zitten aanwijzen. Dat hoeft als mol dan net weer niet... Dan wordt er beweerd dat het was om verdenking van zich af te laden oid, maar ja dan had hij natuurlijk ook kunnen kiezen iets subtieler te opereren waardoor dit niet nodig zou zijn...

De enige twee die ik in deze opdracht echt zie mollen (behalve de suggestie van geld weggooien dat je eerst heel hard hebt helpen vinden nota bene daar waar Art er straal langsholt...  ::) )
1. Karin met haar we moeten dingen overslaan.
2. Pepijn die enorm loopt tijd te rekken en treuzelen. (we zien niet hoe lang hij over vlaggen vinden doet, trekt de hele opdracht naar zich toe, beweegt Anna ertoe langzamer te gaan in de andere auto, splasht enorm in de plassen en doet geen enkele poging om zelf een vlaggetje te spotten vanuit de auto - gaat echter wel meteen zoeken als het paaltje eenmaal gevonden is en kan zo ook proberen tijd te rekken).

Maar goed van de laatste hebben we inmiddels vastgesteld dat hij de mol niet is dus ik ben benieuwd wat voor 'verhulde' molsactie Patrick hier zou hebben gedaan, dat wel..

Verder valt het op dat ik niemand over de molsacties van Patrick heb gehoord van laatste aflevering (alleen iets over 'ps' en foto's). Hij heeft wel twee maal geopteerd een goedkoper kistje te nemen (bij de eerste hoefde dat niet want iedereen was het daarover eens). De tweede viel ook nog niet zo op, want dat wilde iedereen ook nog wel maar de derde was dubieuzer. Iets over dat ie niet kon zien waar ze heengingen in de mist oid. Alsof dat iets met de zwaarte van de kist te maken had..

Voor wat betreft het onderwater labyrinth is er uiteraard weinig zinnigs te zeggen omtrent wie wat precies heeft opgepikt. Misschien heeft ie kokers aangenomen en weggedaan maar dat lijkt ook wat vreemd want Soundos was veel op het land om het te controleren en miss. lukt dat met een enkel kokertje oid maar teveel valt ook op. Mogelijk is het wel aangezien hij zei kokers van anderen aangenomen en weggebracht te hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 04:49:21 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #391 Gepost op: 21-02-2011, 09:55:30 »
Wat betreft de jeepopdracht vermoed (of hoop?) ik dat het een mislukte poging van Patrick was om tijd te rekken door alles te vinden en daardoor te laat over de finish te komen. En toen duidelijk werd dat ze het tóch gingen halen probeerde hij toch nog wat te mollen door Art over te halen het geld te laten liggen.

Als hij de Mol is, zou het inderdaad niet z'n finest hour zijn. Toch heeft hij in andere opdrachten genoeg gemold om mijn hoofdverdachte te blijven.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #392 Gepost op: 21-02-2011, 13:45:15 »
Ik zag Patrick duidelijk seinen naar Pepijn tijdens de jokeropdracht door met een indringende blik met z'n ogen van de jokers naar Pepijn te gaan en weer terug. Dat zou Pepijn als een 'nee' opgevat kunnen hebben toen er drie jokers te winnen waren.Volgens mij heeft de mol hier een goeie kandidaat eruit gewerkt.

* nu ik er langer over nadenk vraag ik me af of het wel een echte molactie is of een kandidaatactie?* Wie heeft daar een idee over?
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 14:55:50 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #393 Gepost op: 21-02-2011, 13:52:34 »
Tijdens de jeepopdracht heeft hij wel tijd gerekt door steeds de deur voor Anna d'r neus dicht te gooien ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #394 Gepost op: 21-02-2011, 15:09:10 »
Bij de vulkaan stelt Patrick op het gegeven moment voor om de eerste kist achter laten en door te lopen naar een volgende. Maar dit mag niet volgens de anderen. Zou de Mol iets voorstellen wat volgens de regels niet mag?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #395 Gepost op: 21-02-2011, 15:35:25 »
Tja. De mol kan dit ook doen, hopen dat ze er in trappen, en dat PJ dan aan het einde zegt 'Helaas. Jullie hebben tussen 2 kisten niks gedragen dus geen geld verdiend.' :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #396 Gepost op: 21-02-2011, 15:42:12 »
Tuurlijk zou de mol zoiets kunnen voorstellen, alleen mag je dan als mol er zeker van zijn dat iedereen vanaf dat moment zeker weet dat jij de mol bent... En dat zou toch niet de bedoeling zijn!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #397 Gepost op: 21-02-2011, 18:32:21 »
Dan is de "Tien Tien"-hint voor Soundos en Patrick is dan de mol. En dan zien we wel in aflevering 11 hoe het zit. Ik probeerde alleen maar een verband te zoeken.

Hoewel ik bij Patrick meer molgedrag zie, ga ik toch voor de "dubbel tien"-hint. Soundos is de mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #398 Gepost op: 21-02-2011, 22:49:36 »
Nadat Pepijn eruit ging (mijn mol) heb ik afl. 1t/m 4 en afl.7 opnieuw bekeken. Moet ik net als ik in afl.1 t/tm 3 deed weer terug naar Patrick als mol? Ik denk van wel.
Patrick heeft heel veel verdacht dingen gedaan (veel staan al in dit topic) en veel geld uit de pot gehouden. Kijk nog eens hoe makkelijk hij zich af laat schieten in afl.2 hij duikt niet eens achter de hooibalen.

Soms doet hij zich nogal gevoelig voor.
-'Ik was helemaal overvallen door de adrealine, ik kon niks meer..' (vuurwerkopdracht)De opdracht mislukt jammerlijk ook zie je dat Patrick daar de boel verstoort ondanks zijn enorme 'vuurwerkschok'.
- 'Ik kon het niet al bij het begin voelde ik mijn armen. Het is veel te zwaar'(kabelopdracht). Zijn reactie erna lijkt ook overdreven. Hij is niet gelukkig met die hele dag en zou er op dat moment wel mee op willen houden, het huilen lijkt hem nader te staan dan het lachen. Is deze emotie wel echt?
- Hij levert een heel abstract verhaal af bij de verhaaltjesopdracht. Bij deze opdracht doet Patrick ons geloven dat hij alle verhaaltjes wel goed heeft omdat iedereen alles aan hem vertelt (is dat wel zo? Misschien is dit wel grootspraak/misleiding door de mol en blijkt in afl.11 dat hij alle verhaaltjes expres fout heeft geraden, er is in ieder geval iemand die zelfs het makkelijke verhaaltje van Pepijn fout heeft)

-Bij het terugkopen van de bagage zien we ineens een kribbige, boze, zelfs agressieve Patrick volgens Soundos. Beetje overtrokken reactie vond ik en niet echt nodig denk ik want zowel Jan als Art wilden graag hun bagage terug dus waarom zo opvallend boos worden?. Is zijn reactie-zoals Soundos dacht- een beetje nep/gespeeld?

Ik vond zelf Patrick nogal fanatiek met de jeepopdracht. Misschien was hij wat van plan met het geld maar mislukte het daar omdat er altijd iemand op zijn lip zat. In afl. 7 heeft hij met Art heel erg voor de kisten met minder geld gekozen en hij wilde de 1e kist al achterlaten onderweg maar daar trapte niemand in. En ik heb Patrick niet veel kokers uit het water zien halen maar ja dat gold voor meer mensen. Wel raar dat hij daar bloedserieus over lijkt te liegen.
En waarom helpt hij Art met de jokers? Wil hij zijn hulpmol en bliksemafleider nog niet kwijt?

Het is ook een kwestie van anderen wegstrepen. Soundos heeft minimaal molgedrag vertoond. Niet meedoen aan dingen is niet mols. Karin vertoont wel molgedrag maar ook juist niet zoals o.a. de kabel overgaan en de lavaberg toch halen ondanks de hoogtevrees. En als Pepijn de waarheid sprak ging hij vol voor Karin en lag eruit. Anna vertoont volgens mij het allerminste molgedrag van allemaal.

Art is de ideale hulpmol. Hij verpest best veel al dan niet expres. Het is vaker gezegd maar zijn acties lijken niet subtiel genoeg (bijv. 2x een polaroid verpesten, 2x knop indrukken bij het vuurwerk) Jan die vol op Art ging lag eruit. Hij heeft genoeg geld uit de pot gehouden om de mol te kunnen zijn maar ik zie hem toch niet als De Mol...

Nog maar een keer afl. 5 en 6 bekijken voor ik mijn pool invul. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 23:11:25 door Lonneke14 »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #399 Gepost op: 22-02-2011, 00:24:37 »
Soms doet hij zich nogal gevoelig voor.
- 'Ik kon het niet al bij het begin voelde ik mijn armen. Het is veel te zwaar'(kabelopdracht). Zijn reactie erna lijkt ook overdreven. Hij is niet gelukkig met die hele dag en zou er op dat moment wel mee op willen houden, het huilen lijkt hem nader te staan dan het lachen. Is deze emotie wel echt?

-Bij het terugkopen van de bagage zien we ineens een kribbige, boze, zelfs agressieve Patrick volgens Soundos. Beetje overtrokken reactie vond ik en niet echt nodig denk ik want zowel Jan als Art wilden graag hun bagage terug dus waarom zo opvallend boos worden?. Is zijn reactie-zoals Soundos dacht- een beetje nep/gespeeld?


Inderdaad, Soundos zegt het al bij de executie van aflevering 3:
"Patrick blijft mijn hoofdverdachte, want die zogenaamde emotie van hem. Don't buy it!"

Typisch ook dat Soundos hier de eerste persoon "I" niet gebruikt, alsof ze dit tegen ons als kijkers zegt.
Facial expression, body language, context, interpretation!