Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307152 keer)

Offline kimsalabim

  • Forumlid
[theorie] 2 handen langs gezicht / in de lucht Patrick
« Reactie #520 Gepost op: 4-03-2011, 09:41:52 »
Hoi iedereen. Ik ben nieuw hier, dus bij voorbaat excuses als dit al eens langsgekomen is, maar ik volg dit forum toch regelmatig en heb het nog niet gezien.

Ik zie Patrick toch verdacht vaak met zijn handen naar zijn hoofd grijpen wanneer een opdracht mislukt. Ook in zijn biecht doet hij dat een aantal keer. En gisteren bij zijn vrijstelling met 2 armen in de lucht...

Eigenlijk maakt hij dan letterlijk een 11. Lijkt me nou zo'n typische, cleane, makkelijk uit te leggen WIDM hint. Wel erg grappig dat het dan weer een gebaar-achtige hint is, maar heel sneaky. We hadden het al 100 jaar kunnen zien.   ;)

Zou graag hier nu wat screenshots posten, maar ben eigenlijk te laat voor werk, dus misschien dat iemand anders daar zin in heeft!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #521 Gepost op: 4-03-2011, 09:50:29 »
tdietz, wel net voor de finale. Hij maakt zich ineens onverdacht voor de groep. Terwijl Art zich ineens superverdacht maakt. Art probeert Karin eruit te werken door haar op hem te laten stemmen.

Dat denk ik ook en ik vermoed dat Karin hier inderdaad in gaat tuinen. Voor mij was de reactie van Patrick over-acted, hij acteerde blijdschap. Hij acteerde ook spijt (denk dat hij het erg grappig vond juist).Volgens mij dachten Art, Karin en Soundos dat ook want na deze aflevering zijn zij waarschijnlijk allemaal voor Patrick gegaan.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #522 Gepost op: 4-03-2011, 10:55:15 »
Overacting indeed. Ik snap vooral dat agressieve niet zo elke keer. Dat staat me soms toch wat tegen. Kan hij achteraf wel beweren dat het allemaal een act was maar zo langzaamaan koop ik dat niet meer zo, ik denk dat hij gewoon op bepaalde momenten echt wel zo is.  ::ohno:: Het is namelijk voor een mol helemaal niet per se functioneel om zo over the top te reageren, het wekt nogal wat argwaan.

Volgens mij dachten Art, Karin en Soundos dat ook want na deze aflevering zijn zij waarschijnlijk allemaal voor Patrick gegaan.

Volgens hun eigen biechts iig wel ja. Karin geeft aan weer te twijfelen maar dat is logisch gezien hoeveel mannen er al van haar mollijst gevallen zijn - ze heeft alleen Art nog niet gehad..  ::rofl::

sws is er een goede kans dat ze aan het kortste einde trekt omdat Soundos al veel langer op Patrick zit en Art als zn maatje ook veel informatie heeft/ krijgt (dat blijft me niet lekker zitten overigens maar soit..).

Vond het nogal een flauwe invulling aan de mol zoekt contact. Misschien bedoeld om de kijkertjes op het verkeerde been te zetten, en de mol heeft natuurlijk vaker een vrijstelling gehad in dit stadium, maar dan moest daar doorgaans ook wel wat voor gedaan worden.
Nu vind ik dit toch wel wat vreemd, want Karin levert wel haar joker in maar 'bij toeval' is het dan ineens Patrick die contact krijgt. Beetje onzinnig vind ik. Ik denk dat zijn 'vrije invulling' van de toekomstige bomen opdracht (zoals hierboven verondersteld) dit niet per se rechtvaardigt.

Eigenlijk begrijp ik de meerwaarde het hele 'molcontact' gedoe niet, had hem gewoon samen met de andere 3 om een vrijstelling voor de finale laten strijden.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 10:57:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [theorie] 2 handen langs gezicht / in de lucht Patrick
« Reactie #523 Gepost op: 4-03-2011, 11:40:03 »
Ja. Hij doet het bij elke test en ook bij veel biechts. Maar wat het is weet ik niet.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #524 Gepost op: 4-03-2011, 13:40:27 »

Ik denk dat de loterij daarom een farce was en dat dit een soort mol-meets-mol constructie is. Hij kon lekker ongegeneerd voor de vrijstelling de opdracht laten mislukken. Want waarom niet meteen naar de vrijstelling maar pas tegen het einde als iedereen bij elkaar was? Om tijd te verknoeien waardoor de opdracht niet meer kon slagen.

Zou hij trouwens weten wie wat voorspelt heeft? Ik hoop het niet, want dan zou hij bepaalde kandidaten kunnen begunstigen door juist die voorspellingen te laten uitkomen.


Ik ben het met je eens dat die loterij een farce was. Maar daarmee heeft hij dus Karin al benadeeld, door haar in feite haar joker te laten weggooien. Ze had nooit kans op het 'contact met de mol', d.w.z. de vrijstelling. Terwijl ze hem bij de test goed had kunnen gebruiken.

En het zou me idd niks verbazen als Patrick gaat proberen om de voorspellingen van z'n maatje Art uit te laten komen. Houdt ongeveer hetzelfde in als Art nog een paar jokers toeschuiven en we weten dat Patrick daar geen moeite mee heeft.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #525 Gepost op: 4-03-2011, 13:50:00 »
Patrick is de mol en waarom: De mol heeft contact met de mol opgenomen, hierdoor kan hij ongestraft voor de vrijstelling gaan en toch 2500 euro uit de pot halen. De mol gaat namelijk wel vaker voor een vrijstelling vlak voor de finale(Yvon, Kim waar het bij mislukte en Dennis had die kans ook nog met het pokeren dacht ik)

Al zet ik wel mijn vraagtekens bij het loten bij meerdere aanmeldingen. Als Patrick inderdaad de mol is, hoe is dat dan gegaan met de loting? Als de loting niet echt is gedaan of toch in het voordeel van Patrick uit zou vallen is dit natuurlijk nadelig voor een echte kandidaat als Karin. Hopelijk zien we in aflevering 11 nog iets waarin er echt geloot wordt en Patrick eruit zou rollen, dat zou het nog enigszins acceptabel maken. Nu geeft Karin wel aan dat ze toch de sjaak zou zijn met of zonder die joker, maar die ene joker zou misschien toch het verschil kunnen maken. (Wanneer er bijvoorbeeld 2 kandidaten met zelfde aantal vragen goed is en het om tijd gaat zou de joker een extra vraag goed maken waardoor de andere persoon afvalt)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #526 Gepost op: 4-03-2011, 14:05:58 »
Al zet ik wel mijn vraagtekens bij het loten bij meerdere aanmeldingen. Als Patrick inderdaad de mol is, hoe is dat dan gegaan met de loting? Als de loting niet echt is gedaan of toch in het voordeel van Patrick uit zou vallen is dit natuurlijk nadelig voor een echte kandidaat als Karin. Hopelijk zien we in aflevering 11 nog iets waarin er echt geloot wordt en Patrick eruit zou rollen, dat zou het nog enigszins acceptabel maken.
Maar dan moet je ze alsnog op hun blauwe ogen geloven. Ze kunnen zoiets ook tien keer opnemen tot dat Patrick geloot wordt. Zal niet voor het eerst zijn dat zoiets gebeurd.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #527 Gepost op: 4-03-2011, 14:07:47 »
Als Patrick inderdaad de mol is, hoe is dat dan gegaan met de loting? Als de loting niet echt is gedaan of toch in het voordeel van Patrick uit zou vallen is dit natuurlijk nadelig voor een echte kandidaat als Karin. Hopelijk zien we in aflevering 11 nog iets waarin er echt geloot wordt en Patrick eruit zou rollen, dat zou het nog enigszins acceptabel maken.

Dat kan prima worden geensceneerd. Even opnieuw draaien en he hop, Patrick heeft ineens de loting gewonnen.  ::)

Ik ga ervan uit dat dit een toneelstukje is, en de loting een cover net zoals de mastermind mogelijk/ waarschijnlijk een cover was voor het feit dat er sws niemand naar huis ging die aflevering.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #528 Gepost op: 4-03-2011, 14:15:14 »
Tja, tenzij ze er een Nicaraguaanse notaris bijgehaald hebben, geloof ik ook niet dat er echt geloot is (als Patrick de Mol blijkt te zijn).  :P
In de allereerste Nld serie werd al getoond hoe dat gaat. In dat geval: net zo lang dobbelen tot er iets goeds ligt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #529 Gepost op: 4-03-2011, 14:21:19 »
Volgens mij zit het zo. PJ zei: "De Mol heeft hulp nodig. Doe niks, als het zover is, neemt de Mol zelf contact met je op." Vervolgens zien we afleveringen lang dat Patrick contact opneemt met Art, afspraken met hem maakt om Art verdacht te maken en hiervoor krijgt Art een stuk of tien jokers.
Nu vlak voor de finale moet Patrick zich voor een laatste keer zo onverdacht en kandidaterig mogelijk voordoen. Iedereen krijgt zogenaamd de keus contact met de mol te krijgen, en daarna verklaart Patrick meer dan openlijk dat hij is uitgeloot en voor de vrijstelling gaat.
Bovendien, het is al gezegd door iemand, heeft Patrick nu niet de toekomstvragen gehad en is hij dus geheel afhankelijk van waar de kandidaten hem willen hebben in de bomenopdracht.
Die hele molloterij was niet waar PJ het over had in afl 1 en niemand had hier daadwerkelijk de mogelijkheid om met de mol in contact te komen. Misschien hebben ze zelfs die hele joker van Karin niet eens gebruikt voor die vraag.
The British are not impressed.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #530 Gepost op: 4-03-2011, 14:47:47 »
Maar dan moet je ze alsnog op hun blauwe ogen geloven. Ze kunnen zoiets ook tien keer opnemen tot dat Patrick geloot wordt. Zal niet voor het eerst zijn dat zoiets gebeurd.
Ja zo kan je het idd ook bekijken. (Is inderdaad als ik het me goed herriner) al eens gebeurd met bijvoorbeeld Deborah serie 1 waar de dobbelsteen net zo lang werd gegooid tot deze op de 6 viel

Edit: ik zie dat dit al een aantal berichten hierboven is gezegd, excuses voor de dubbele info

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #531 Gepost op: 4-03-2011, 16:20:42 »
Patrick zegt: 1500 jaar geleden (moet 15000 zijn) is 1 van die kraters ( 4 - 1 = 3) geexplodeerd. Hij zegt 4 kraters 2x is totaal 8. Als de 8 explodeerd (hij gebruikt het woord explodeerd) krijg je 2 x de 3 waarvan 1 gespiegeld moet worden.
Hij zegt ook 20 jaar + de vergeten 0 hierboven maakt 200 + 8 erachter maakt 2008 >>> de kinderserie die de blauwe molkleur had.
Zoals ik al eerder vermelde staat de kleur groen voor het getal 5 en de kleur blauw voor getal 6, dat maakt samen 11.
Patrick zat in een boot met de kleuren groen en blauw.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #532 Gepost op: 4-03-2011, 16:26:43 »
Rara welke Patrick de beste actiefilm vindt!

Back to the future! :o Bewijs hier: http://www.film1.nl/filmliefde/702-Patrick-Stoof.html

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #533 Gepost op: 4-03-2011, 16:37:03 »
Rara welke Patrick de beste actiefilm vindt!

Back to the future! :o Bewijs hier: http://www.film1.nl/filmliefde/702-Patrick-Stoof.html

Heh.. Krijg ineens ernstige Arjen regressies hier..  ::rofl::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #534 Gepost op: 4-03-2011, 17:06:55 »
Patrick zegt nadat hij zijn vrijstelling heeft : Ik ben benaderd door de mol om deze mol eeeeuh opdracht te laten mislukken... dit kan een verspreking zijn in zijn enthousiasme of verspreekt hij zich hier bewust ?
You'll never walk alone

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #535 Gepost op: 4-03-2011, 17:08:20 »
Er wordt gesproken over pyroclastische explosie. Uit wikipedia:
Pyroclastische gesteente of effusief gesteente is gesteente gevormd uit materiaal dat tijdens vulkaanuitbarstingen uitgeblazen wordt. Dit materiaal wordt tefra of pyroclasten genoemd.
Met tefra of pyroklasten worden in de vulkanologie en geologie brokstukken in vulkanisch gesteente bedoeld.
Bijzondere verschijningsvorm: Draden vulkanisch glas wordt wel Pele's hair (Haar van Pele) genoemd. Pele's haar is donkergeel of goud van kleur. (aflevering 1 stond golden bij geel met het vuurwerk en Pelé is ook een voetballer (Cruijff rugnummer 14 1+4=5 kleur groen)). Sommige uitgeworpen lavabrokjes die in gesmolten vorm weer naar beneden vallen, nemen een druppelvorm aan. Indien ze vervolgens stollen en op de grond terechtkomen, worden ze Pele's tranen genoemd. Pele's tranen en het haar zijn vernoemd naar Pele, de Hawaiaanse godin van de vulkanen. Patrick had een shirt van Hawaï aan. Hawaï bestaat uit 137 (opgeteld 11) vulkanische eilanden (waarvan de meeste klein en onbewoond) in het midden van de Stille Oceaan, waarvan de belangrijkste worden gevormd door de Hawaïaanse eilanden, een archipel met 19 eilanden. Er zijn 8 grote eilanden waarvan HawaÏ de grootste is. 19-8=11 (geen kleur).

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #536 Gepost op: 4-03-2011, 17:39:08 »
'k Heb de laatste pagina's van dit topic doorgelezen maar hoor niemand over het volgende:

Na het winnen van de vrijstelling is Patrick over enthousiast en krijg je dat interview met hem. Weet niet meer hoe hij het precies zegt maar hij roept iets van:

Yes, ik heb de finale van wie is de mol 2011 gehaald, wie kan dat nou al zeggen? Niemand, helemaal niemand, behalve ik!!!

Uhm...heeft de mol niet automatisch ook de finale gehaald? Zat al vanaf aflevering 2 op Patrick maar deze uitspraak bevestigt het voor mij alleen maar  ::jaja::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #537 Gepost op: 4-03-2011, 17:50:52 »
Dat was wel al door iemand genoemd, weet zo ook niet meer wie en waar. In ieder geval is het een uitspraak vergelijkbaar met die van Jon toen hij riep "Ik wist het, ik wist het" nadat de kandidaten te horen kregen dat ze de kruisvaarders achterna zouden gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #538 Gepost op: 4-03-2011, 18:25:19 »
Nadat de kandidaten en de mol antwoord hadden gegeven op de koffie/vulkaan vragen zat Soundos behoorlijk (en terecht) te zeuren over Art zijn molacties. Maar terwijl Soundos alles aan Karin verteld geeft Patrick achter hun rug Art een schouderklopje:
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline Tos

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #539 Gepost op: 4-03-2011, 18:26:13 »
Wel pikant dat Patrick zei dat hij de enige was met zekerheid dat ie in de finale zat ... De Mol toch ook ?  ;)

Hier heb ik overigens niks meer aan toe te voegen, dat viel mij gelijk al op!
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers