Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 307084 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #760 Gepost op: 15-03-2011, 21:41:34 »
Ik heb op dit topic al een aantal malen gelezen dat Patrick op een aantal momenten in de serie heel erg zijn best doet bij opdrachten. Met als uitschieter de opdracht met de jeeps in de stortregen. Nu heb ik gisteren en vandaag serie nummer 3 zitten kijken met George die zegt dat het als mol soms lastig is vanuit je rol als mol de groep tegen te werken. Hierdoor mis je het gevoel van samen één groep zijn en samen voor de winst te gaan. Ook George heeft toen in een opdracht zich gedragen als kandidaat om dat gevoel eens mee te maken, maar wel op een dusdanige manier dat hij ook nog zou kunnen saboteren. En ik denk dat als Patrick de mol is hij dit ook heeft gedaan om dit gevoel ook eens te hebben, vertrouwen te winnen en toch ook daar waar mogelijk te saboteren.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #761 Gepost op: 15-03-2011, 22:01:05 »
Ik wil nog iets opmerken voor dat de finale komt en wat misschien een hint is. In deze serie zijn er meerdere keren dreigende geluiden te horen die soms helemaal niet op zijn plaats zijn.
Goede voorbeelden zijn te vinden in aflevering 2 - 13.13 en 42.17 en bijvoorbeeld in aflevering 9 - 16.23
Die van 13.13 is de beruchte taxi die voorbij rijdt. Die van 42.17 is dat PJ in beeld springt en die van 16.23 is een schrik moment van Patrick...
Dit zijn een paar voorbeelden die ik zo snel kon verzinnen en er zit gewoon iets achter...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #762 Gepost op: 16-03-2011, 11:35:23 »
Ik wil nog iets opmerken voor dat de finale komt en wat misschien een hint is. In deze serie zijn er meerdere keren dreigende geluiden te horen die soms helemaal niet op zijn plaats zijn.
Goede voorbeelden zijn te vinden in aflevering 2 - 13.13 en 42.17 en bijvoorbeeld in aflevering 9 - 16.23
Die van 13.13 is de beruchte taxi die voorbij rijdt. Die van 42.17 is dat PJ in beeld springt en die van 16.23 is een schrik moment van Patrick...
Dit zijn een paar voorbeelden die ik zo snel kon verzinnen en er zit gewoon iets achter...

Pieter-Jan
A
Taxi
R
I
C
Kerk

Zoek jij de andere 4 er ff bij Jelsir? Dan ga ik ondertussen mijn jas pakken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #763 Gepost op: 16-03-2011, 12:06:34 »
en de vader van Pipi Langkous vind ik erg grappig, omdat ik meteen Pipi die een een paard optilt voor me zie.
Jij ook al? Misschien dat wij het wat logischer vinden omdat wij (net als Patrick) zo'n beetje met Pipi Langkous zijn opgegroeid?
Ich bin ein Bärliner!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #764 Gepost op: 16-03-2011, 18:46:42 »
Aangezien ik bij de juniorserie 2008 blijf heb ik alles wat met kids te maken heeft op een rijtje gezet. In aflevering 10 zegt Patrick het heeft een soort thema.

Aflevering 1
Hij stelt de vraag over hoe hard de bus gaat aan een kind. Dan zegt hij: ok dan weet ik genoeg. In deze aflevering komt Kuifje aan bod.

Aflevering 2
Hij zegt dat de sniperopdracht in een oude kunstacademie plaatsvind. De vroegere huishoudschool werd ook wel spottend de spinazieacademie genoemd. Hij kiest spinazie bij de groente in aflevering 10.
Bij het stilleven gaat Patrick als 2e staan en heeft het over de politieagent die verkeerd stond. Bijnamen voor een politieagent zijn: Bromsnor genoemd naar de veldwachter Swiebertje en Oom agent een vriendelijkere aanduiding en mogelijk is ontleend aan Dik Trom.

Aflevering 3
Patrick zegt Jip en Janneke bij de plakkersafbeelding. Verder stelt hij voor om allemaal een rode neus te gaan doen bij de voorstelling. Het circus de clown is vooral bedoeld voor kinderen.
Opvallend in deze aflevering is dat we 4x de blauwe letter M zien op een groene achtergrond.

Aflevering 4
De HC in de bus op het circuit stond andersom in het groen. Dit kan volgens mij verwijzen naar H.C Andersen (uitspraak ho cee) (tweet van de mol was ook ho ho ho ho) en komt uit Denemarken. In Denemarken wordt ook het speelgoed lego gemaakt. Andersen staat vooral bekend om zijn sprookjes waaronder het meisje met de zwavelstokjes. In 2005 opende de Efteling haar 25e sprookje in het Sprookjesbos: Het meisje met de zwavelstokjes. We zagen in aflevering 1 bij de kleuren ook 3 stokjes liggen. Ik dacht aan lucifers merk zwaluw en 1 zwaluw maakt nog geen lente, lente het woord uit het gedicht van Darios. De kabelopdracht stopt hij bij 8 meter en hangt tussen de letter V en we zien zijn gele veters. De kleur geel komt veelvuldig aan bod.

Aflevering 5
Hij heeft het over de boot die hen naar Nicaraqua brengt en deze bestaat uit groene en blauwe stoeltjes. Hij zelf zit op een wit iets. Hij zegt: We kwamen bij een vissershaven aan waar terecht allemaal vis verhandeld werd en zo en het was echt te gek want er lag een boot waar je net met zijn zevenen in kon en nog de kapitein en het scheepsmaatje. Ik moest denken aan kapitein Haak (hook)die de gezworen vijand is van Peter Pan en het jeugdboek de kameleon. (In Zwolle heb je de oude vismarkt).
Bij de koeien zien we Patrick st doen. In Zwolle heb je de grote of Sint Michaelskerk aan de Grote Markt en hier is ook een politiepost gevestigd.
De fotoopdracht is jeugd als 8eugd geschreven. Patrick fotograveert de nicaracuaanse vlag maar we zien alleen blauw wit. Het wapen van Zwolle heeft blauw wit als kleur. Verder fotograveert hij zoete en al het snoepgoed is zwart. In aflevering 10 kiest hij voor harmonie (kleur geel) en dat is een cafe aan de grote markt bij de voornoemde kerk. In het gedicht kwam ook plantage voor en dat is ook een kerk in Zwolle met 1100 zitplaatsen.
Bij de test zien we bij de 3e beurt het executiescherm in spiegelbeeld groen. (5 + 3 = 8).

Aflevering 6
De schrijversopdracht: E+EcutiE in aflevering 10 E+E O ITIE (daar zou je politie of positie van kunnen maken). In deze aflevering is weer 2x de blauwe M op de groene achtergrond te zien. Ze doen het spel mastermind.

Aflevering 7
PJ Het labyrinth is het walhalla voor de mol. dat kan weer op een pretpark slaan.
Op de vulkaan zegt hij de vader van Pippi Langkous. Villa Kakelbont van Pippi heeft de kleuren groen en geel. Geel zien we vreselijk vaak voor komen. Ook heeft hij het over de swing methode en de obelix methode die makkelijker is. Asterix en obelix.
De volgende afleveringen moet ik nog nader bekijken. Wel heb ik een idee waarom Patrick zegt dat hij steeds met Karin in zijn hoofd blijft zitten en Art meeneemt naar de finale. Karin heeft 3000 in de pot gebracht in aflevering 1 en die gaan er weer uit doordat Patrick in de winnende bus zat. ArtEZ is een kunstacademie in Zwolle en in het oude Sophia ziekenhuis zit. De kunstacademie zat voorheen in Kampen in een oude kazerne. In de jeugdserie gebruikte men tanks om de coordinaten te vinden. Dus E+E O ITIE kan ook staan voor positie cq GPS coordinaten. Maar het lijkt me ondoenlijk om deze op te sporen.

Wat ik ook al in aflevering 10 vermelde is het heel toevallig met de presentatoren.
Sipke Jan Bousema de jeugdserie
Pieter Jan de volwassenserie
Draai je dit om dan krijg je PS alias Patrick Stoof.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 18:51:08 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #765 Gepost op: 16-03-2011, 19:38:43 »
Er was wel een testvraag met waar is de mol bang voor, toen werd "spinnen" aangeklikt.
Is Spaanse Inquisitie net zoiets als de To po zinnen?


Een spin heeft ook 8 poten en Patrick zegt geregeld 8.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #766 Gepost op: 16-03-2011, 20:12:39 »
Ik zou graag willen weten wat hij zegt in aflevering 10 na de groenten. Hij zegt zoiets al boeb is uit het spel. Heeft dat met een boobytrap te maken? Wie verstaat iets anders?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #767 Gepost op: 16-03-2011, 20:16:13 »
Had ik al gezegd: Hij zegt 'boobytrapspel'

Ik hoorde het gelijk? Vond het vrij duidelijk. En als je het niet kan verstaan snap je t toch wel omdat ie daarna vragen beantwoord over boobytrapspel? :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #768 Gepost op: 16-03-2011, 20:36:39 »
Dit is wat ik denk wat de geheime aanwijzingen zijn:

1. De mol deed vaak zijn handen voor zijn ogen. Hiermee maakte hij zichzelf blind. De mol is ook blind. Verder deed hij ook vak zijn handen voor zijn mond en tegen zijn hoofd. Hiermee deed hij de aapjes van zien, horen en zwijgen na. De apen kwamen vaker voor in de serie. De code van de mol in de ziekenhuisopdracht had een apenstaartje erin. (P@3k).

2. De mol gaf vaak aan dat hij de mol was door vreemde uitspraken. Die gaven 'topo' aan. Zo zei hij 'Tomeloos positief', 'Totale poet', 'toen poepte' (en misschien nog meer). In El Salvador en Nicaragua spreken ze spaans en Topo is spaans voor mol.

3. Bij de vraag 'Voor welke dieren is de mol bang?' werd er 'spinnen' geantwoord. Patrick had het over de 'Spaanse Inquisitie'. Hiermee gaf hij op de topo manier het woord 'spin' aan. De mol, Patrick, is dus bang voor spinnen.



En ongetwijfeld nog meer hintjes die we niet gevonden hebben. Denk wel dat deze 3 de hoofdrol spelen naar het leiden naar de mol. Ben benieuwd of er nog een grote hint naar Patrick is die totaal niet is gevonden, zou leuk zijn. Verder ben ik benieuwd of ze de testhint gaan noemen in aflevering 11. :O En hint 3 is wel ietsje kleiner maar ook wel een hint denk ik (Heb ik van Tureluurs).

Misschien doen ze nog meer toevoegingen erbij zoals dat er ook vaak 'zien' enzo in de tweets stond. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #769 Gepost op: 16-03-2011, 20:44:53 »
Dit is wat ik denk wat de geheime aanwijzingen zijn:

1. De mol deed vaak zijn handen voor zijn ogen. Hiermee maakte hij zichzelf blind. De mol is ook blind. Verder deed hij ook vak zijn handen voor zijn mond en tegen zijn hoofd. Hiermee deed hij de aapjes van zien, horen en zwijgen na. De apen kwamen vaker voor in de serie. De code van de mol in de ziekenhuisopdracht had een apenstaartje erin. (P@3k).

2. De mol gaf vaak aan dat hij de mol was door vreemde uitspraken. Die gaven 'topo' aan. Zo zei hij 'Tomeloos positief', 'Totale poet', 'toen poepte' (en misschien nog meer). In El Salvador en Nicaragua spreken ze spaans en Topo is spaans voor mol.

3. Bij de vraag 'Voor welke dieren is de mol bang?' werd er 'spinnen' geantwoord. Patrick had het over de 'Spaanse Inquisitie'. Hiermee gaf hij op de topo manier het woord 'spin' aan. De mol, Patrick, is dus bang voor spinnen.



En ongetwijfeld nog meer hintjes die we niet gevonden hebben. Denk wel dat deze 3 de hoofdrol spelen naar het leiden naar de mol. Ben benieuwd of er nog een grote hint naar Patrick is die totaal niet is gevonden, zou leuk zijn. Verder ben ik benieuwd of ze de testhint gaan noemen in aflevering 11. :O En hint 3 is wel ietsje kleiner maar ook wel een hint denk ik (Heb ik van Tureluurs).

Misschien doen ze nog meer toevoegingen erbij zoals dat er ook vaak 'zien' enzo in de tweets stond. :)
En het feit dat Patrick als enige in de leader niet recht in de camera kijkt.!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #770 Gepost op: 16-03-2011, 20:46:00 »
Ik geloof niet zo in Spin-Spaanse Inquisitie, andere 2 zijn wel zeer aannemelijk.

Een oude theorie terughalende: Patrick is geboren in 1967, het jaar van de geit volgens de chinezen. Tin Tin?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #771 Gepost op: 16-03-2011, 20:46:40 »
Zou idd wel een klein hintje zijn maar het ziet er uit, vind ik, alsof ie gewoon niet goed weet waar de camera is en m zoekt xD

Maar het kan wel.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #772 Gepost op: 16-03-2011, 20:47:50 »
@ Niuno dat van die chinezen vind ik een klein beetje vergezocht. Misschien als Patrick ergens nog een mooie link legt naar china? Dus niet Arts shirt? :P

En ik vind Sp-in niet heel erg raar. Ik vind de vraag vooral raar, en het feit dat 'spin' zo duidelijk wordt geantwoord. Vind spaanse inquisitie wel een mooie verklaring. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #773 Gepost op: 16-03-2011, 20:48:11 »
Dit is wat ik denk wat de geheime aanwijzingen zijn:

1. De mol deed vaak zijn handen voor zijn ogen. Hiermee maakte hij zichzelf blind. De mol is ook blind.
Bij de vuurtorenopdracht zegt hij ook "ik zie die vuurtoren helemaal niet". Misschien ook nog een verwijzing naar een blinde mol (of aapje).

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #774 Gepost op: 16-03-2011, 20:54:12 »
@ Niuno dat van die chinezen vind ik een klein beetje vergezocht. Misschien als Patrick ergens nog een mooie link legt naar china? Dus niet Arts shirt? :P

En ik vind Sp-in niet heel erg raar. Ik vind de vraag vooral raar, en het feit dat 'spin' zo duidelijk wordt geantwoord. Vind spaanse inquisitie wel een mooie verklaring. :)

Grappig dat ik idd precies het tegenovergestelde vind: ik vind die van de geit leuk gevonden en zou een hint kunnen zijn, en ik zou Spin juist totaal ongeloofwaardig vinden... :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #775 Gepost op: 16-03-2011, 20:55:02 »
Bij de vuurtorenopdracht zegt hij ook "ik zie die vuurtoren helemaal niet". Misschien ook nog een verwijzing naar een blinde mol (of aapje).

En in het verlaten ziekenhuis hoorde hij Arts aanwijzingen niet. Verwijzing naar doof aapje. :P ::rofl::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #776 Gepost op: 16-03-2011, 21:04:47 »
Grappig dat ik idd precies het tegenovergestelde vind: ik vind die van de geit leuk gevonden en zou een hint kunnen zijn, en ik zou Spin juist totaal ongeloofwaardig vinden... :)

Tja dat kan. Maargoed ik vind spin een leuke omdat ik het vooral zo raar vind dat die aparte vragen zoals die van welke dieren is de mol bang voor zo duidelijk in beeld komen.. en als er een hint in zit is dat, imo, een goede verklaring.

Maarja misschien ook helemaal niet hoor. En opzich zou die van de geit wel leuk zijn maar waarom dan het jaar van de chinezen? Als het nou in china was of Patrick was van origin chinees ofzo....
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #777 Gepost op: 16-03-2011, 21:23:50 »
Deze ben ik al een tijdje niet meer tegengekomen. Opdat u niet vergeet:

Patrick heeft gewoonweg bekend de Mol te zijn.

Bovendien zat hij op Karin in afl 9 en op Art in afl 10. Ik neem aan dat hij dan de Mol is, want zo laat fout zitten kan gewoonweg niet. Toen Karin afviel was ze in de war gebracht door het gesprek in de kerk met Art. Dat heeft er, denk ik, voor gezorgd dat ze gespreid had op Art en Patrick. Dat heeft haar toen de das omgedaan. Dus je moet in deze fase van het spel wel bijna zeker weten wie de Mol is. (Tenzij de andere kandidaten de test nog slechter maakten dan jij, waardoor je toch in de finale kwam.)

Art (vanaf afl 3) en Soundos (vanaf afl 2) verdenken Patrick. Zij zaten er dan ook als finalisten in. Waarschijnlijk heeft Art de test beter of sneller gemaakt.

Ik denk overigens niet dat Patrick op het laatst nog informatie aan Art heeft gegeven. Het was eerder andersom in die kapperszaak, "Wil je nog wat weten?" vroeg Art. Had die kapper trouwens niet een wat minder bot mesje kunnen gebruiken? :-X ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #778 Gepost op: 16-03-2011, 21:28:40 »
Dan vind ik de aanwijzing naar haaien toch straffer. Daar wordt echt op gehamerd. Vorige aflevering werd het weeral in een flashback getoond. En dat wijst dan eerder naar Art, die zelf nog eens hint "die twee haaien hangen hier rond mij."

Heb ergens ook gelezen dat hij het wel ziet zitten om in Australië iets op te starten. Plus die t-shirt die hij aanheeft heeft verwijst naar Bondi Beach waar geregeld surfers ten prooi vallen aan meedogenloze haaien.

Die spin, dat kon ook wel slaan op Soundos. Die is nl. van veel vreemde beesten bang. Heb je dat gezicht gezien toen er in de krater werd verteld "Opgepast voor allerlei vreemde beestjes".

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #779 Gepost op: 16-03-2011, 21:38:15 »
Voor wie wilt weten wie de mol is??

Ik zat net op de wikpedia van Art...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie