Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 589076 keer)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1240 Gepost op: 29-05-2015, 00:36:00 »
Daarvoor hoef je niet zover te reizen Bodejos. Dat doen de turken im Eindhoven ook  ::rofl::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1241 Gepost op: 29-05-2015, 09:34:43 »
Verhip, ben ik helemaal voor niets naar Berlijn gereisd, dan? Ik ben dus 4 keer in Eindhoven geweest op het ophaalpunt van de bussen....

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1242 Gepost op: 29-05-2015, 11:34:35 »
Zo te lezen ben je niet voor niets naar Berlijn geweest 😉

Kijk, ben je toch vier keer in mijn geboortestad geweest 😃

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1243 Gepost op: 29-05-2015, 14:38:57 »
Iets dat niet met een specifieke vakantiebestemming te maken heeft, maar toch het beste in dit topic geplaatst kan worden, omdat het toch vakantie-gerelateerd is, is het volgende:

Mensen nemen nagenoeg allemaal een camera mee. Smartphone, tablet, compactcamera, spiegelreflex, maakt niet uit. Ze gaan op excursie, bezoeken musea of andere bezienswaardigheden, zien een leuk standbeeld.

Alles wordt gefotografeerd, je hebt je camera niet voor niets bij je, toch? Niets mis mee. Maar wat fotografeer je nou eigenlijk? Kijk thuis je albums of je mappen met afbeeldingen er maar eens op na:

Truusje bij de Eiffeltoren, Truusje bij de Big Ben, Truusje in de Keukenhof, of op de Ramblas. Wat echter vaak de aandacht trekt, is de persoon op de foto, steeds dezelfde, met op de achtergrond in het klein de bezienswaardigheid. 800 keer Truusje op de foto. Ach, als je ervan houdt, moet je dat vooral doen.

Maar je gaat toch die bezienswaardigheid bezoeken? Dan zou die toch prominent op de foto moeten staan? Waarom moet je als fotograaf altijd zelf op de foto staan, vraag ik me af. Om die reden maak ik ook geen selfies met mijn smartphone.

Het heet foto's maken op zijn Japans. Als die toeristen thuis komen, moeten ze echt goed kijken wat er nou op de achtergrond staat. Vaak weten ze het helemaal niet, ik vroeg het ze soms.

Als voorbeeld vroeg ik aan vier mensen die met hun snufferd om de beurt bij het standbeeld van Friedrich Schiller op de Gendarmenplatz in Berlijn stonden: weet u eigenlijk wie Schiller was? En dan krijg ik het antwoord dat ik eigenlijk al zo'n beetje verwachtte: ''who is Schiller, never heard of him''.

Dat bedoel ik dus. Je hoeft niet overal op de foto te staan om het thuisfront te laten zien dat je in een bepaalde stad bent geweest, of bij een bezienswaardigheid. En als je dat toch doet, is het handig om even van tevoren te kijken wie de persoon is voor wiens standbeeld je staat.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #1244 Gepost op: 29-05-2015, 18:04:52 »
waarom mensen niet gewoon in hun waarde laten ? Misschien zien ze hun eigen gezicht liever dan dat van Schiller ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #1245 Gepost op: 29-05-2015, 19:57:26 »
'vakantie' is begonnen. Nu in de trein op naar het zuiden van Kameroen. Nog eventjes 2 weekjes wat anders dan droge hitte :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #1246 Gepost op: 30-05-2015, 09:10:44 »
Veel plezier Elise!
er was eens......

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #1247 Gepost op: 30-05-2015, 10:41:08 »
Veel plezier Elise ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #1248 Gepost op: 30-05-2015, 13:37:28 »
Geniet van je vakantie Elise
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1249 Gepost op: 30-05-2015, 19:05:05 »
Fijne vakantie Elise

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #1250 Gepost op: 31-05-2015, 01:53:17 »
Fijne vakantie :D

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #1251 Gepost op: 5-06-2015, 17:42:06 »
Zo daar ben ik weer. Het was geweldig in de Algarve. Het weer dat vandaag in Nederland is, heb ik 10 dagen lang in de Algarve gehad. 'Koudste' dag was denk ik 25 graden, afgelopen woensdag was de piek met zelfs 34 graden midden op de dag (dat was wel erg warm) waar wij zaten. Gelukkig zaten we niet ver van de kust, waardoor het af en toe wat waaide, dus dat maakte het zéér aangenaam.

Ik heb dus 10 dagen lang van mooi wéér kunnen genieten en wéér wat energie kunnen tanken. Heb alleen niet gezegd wat ik allemaal ging doen in de Algarve, naast dat energie tanken. De eerste 3 dagen heb ik practisch niks gedaan. Daarna werd het anders. Ik had nl. (samen met mijn vader, die was ook mee) voor een week een detox kuur geboekt. We hebben er 3 dagen voor geplakt om een beetje te aclimatiseren (achteraf gezien geen slechte beslissing). Detox is een week lang alleen maar sapvasten, dus géén vast voedsel. Dat klinkt pittig, is het de eerste 2 dagen ook, maar daarna went je lichaam eraan.

We waren met ong. 18 Nederlanders. Het grootste deel zat er allemaal voor reiniging van het lichaam, bla bla, dat soort dingen, maar ik wilde er gewoon een paar kilo af hebben. Er waren sportactiviteiten, wandelingen, excusiers, alles facultatief, dus je kon je week indelen zoals jezelf wilde. Ik ben nog een ochtendje naar het centrum van Albufeira en Loulé geweest. Albufeira is echt niks aan, tenzij je van zuipen, eten en feesten houdt denk ik. Was wel een leuk uitzichtspunt, maar na een uur had ik het wel gezien. Loulé zag er leuker uit, maar we hadden helaas niet zoveel tijd. Voor de rest heb ik lekker gewandeld, véél uren bij het zwembad door gebracht en gister nog ff naar de masseur geweest (ik voel m'n schouders nog, was echt nodig).

Ik heb wel gemerkt, één van de bijwerken is dat je af en toe een beetje warrig of vergeetachtig wordt. Nou dat heb ik geweten, ik zou er een hele post in het blond topic aan kunnen wijden. Ik denk dat ik wel 5x mijn drinkfles heb kwijtgemaakt (wel weer teruggevonden), even schoenen uittrekken en vervolgens op blote voeten weglopen en de schoenen laten staan, deur achter me dichttrekken zonder sleutel, dat soort dingen. En vanochtend nog het toppunt, ik liet mijn paspoort bij de check-in liggen (gelukkig zag m'n vader het) en toen ik op Faro vliegveld naar het toilet wilde, liep ik bijna het heren toilet in, ipv het dames ::schaam::

Maar voor het eerst in de historie ben ik (behalve mijn koffer) lichter teruggekomen dan ik wegging, ruim 4 kilo, daar ben ik best wel trots op (het is ook best veel als het gemiddelde voor vrouwen op 2,5 staat). De komende twee weken bestaat uit je normale eetpatroon hervatten en het zorgen dat de afgevallen kilo's er weer niet aankomen. En daarna kijken of er langzaam nog een aantal kilo's afkunnen (naja, moeten eigenlijk).

Maandag weer aan het werk, maar gelukkig genoeg om naar uit te kijken, eind v/d maand 2 dagen (naja 1,5) naar Brussel en over 13 weken naar de USA! ::bravo::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #1252 Gepost op: 5-06-2015, 17:56:39 »
Welkom terug! ::bravo:: Wat goed dat je zoveel bent kwijtgeraakt, hoop voor je dat het er af blijft. En wat goed voor ons dat je de zon mee terug hebt genomen ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaikeMeisje

• Forumlid
  • met een hart van chocolade
« Reactie #1253 Gepost op: 5-06-2015, 18:12:14 »
Leuk Daisy!  ::bravo::
Klinkt als een welbestede vakantie.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #1254 Gepost op: 5-06-2015, 18:41:19 »
Welkom terug Daisy ::bravo::

Fijn om te lezen dat je een leuke en goede vakantie gehad heb ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1255 Gepost op: 5-06-2015, 18:46:48 »
Leuk Daisy. Nu maar hopen dat jouw doel (enige grammetjes kwijt raken) ook een blijvend effect heeft.

Het is wel prettig thuiskomen zo, he?

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #1256 Gepost op: 5-06-2015, 19:36:07 »
Leuk verslag Daisy!

En echt knap 4 kilo  ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #1257 Gepost op: 5-06-2015, 19:44:38 »
Leuk Daisy, en super knap ::bravo:: ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #1258 Gepost op: 5-06-2015, 19:45:26 »
Welkom terug.  En echt super goed gedaan.  ::bravo::

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #1259 Gepost op: 5-06-2015, 20:01:56 »
fijn dat je vakantie geslaagd was Daisy!
er was eens......