Zo daar ben ik weer. Het was geweldig in de Algarve. Het weer dat vandaag in Nederland is, heb ik 10 dagen lang in de Algarve gehad. 'Koudste' dag was denk ik 25 graden, afgelopen woensdag was de piek met zelfs 34 graden midden op de dag (dat was wel erg warm) waar wij zaten. Gelukkig zaten we niet ver van de kust, waardoor het af en toe wat waaide, dus dat maakte het zéér aangenaam.
Ik heb dus 10 dagen lang van mooi wéér kunnen genieten en wéér wat energie kunnen tanken. Heb alleen niet gezegd wat ik allemaal ging doen in de Algarve, naast dat energie tanken. De eerste 3 dagen heb ik practisch niks gedaan. Daarna werd het anders. Ik had nl. (samen met mijn vader, die was ook mee) voor een week een detox kuur geboekt. We hebben er 3 dagen voor geplakt om een beetje te aclimatiseren (achteraf gezien geen slechte beslissing). Detox is een week lang alleen maar sapvasten, dus géén vast voedsel. Dat klinkt pittig, is het de eerste 2 dagen ook, maar daarna went je lichaam eraan.
We waren met ong. 18 Nederlanders. Het grootste deel zat er allemaal voor reiniging van het lichaam, bla bla, dat soort dingen, maar ik wilde er gewoon een paar kilo af hebben. Er waren sportactiviteiten, wandelingen, excusiers, alles facultatief, dus je kon je week indelen zoals jezelf wilde. Ik ben nog een ochtendje naar het centrum van Albufeira en Loulé geweest. Albufeira is echt niks aan, tenzij je van zuipen, eten en feesten houdt denk ik. Was wel een leuk uitzichtspunt, maar na een uur had ik het wel gezien. Loulé zag er leuker uit, maar we hadden helaas niet zoveel tijd. Voor de rest heb ik lekker gewandeld, véél uren bij het zwembad door gebracht en gister nog ff naar de masseur geweest (ik voel m'n schouders nog, was echt nodig).
Ik heb wel gemerkt, één van de bijwerken is dat je af en toe een beetje warrig of vergeetachtig wordt. Nou dat heb ik geweten, ik zou er een hele post in het blond topic aan kunnen wijden. Ik denk dat ik wel 5x mijn drinkfles heb kwijtgemaakt (wel weer teruggevonden), even schoenen uittrekken en vervolgens op blote voeten weglopen en de schoenen laten staan, deur achter me dichttrekken zonder sleutel, dat soort dingen. En vanochtend nog het toppunt, ik liet mijn paspoort bij de check-in liggen (gelukkig zag m'n vader het) en toen ik op Faro vliegveld naar het toilet wilde, liep ik bijna het heren toilet in, ipv het dames
Maar voor het eerst in de historie ben ik (behalve mijn koffer) lichter teruggekomen dan ik wegging, ruim 4 kilo, daar ben ik best wel trots op (het is ook best veel als het gemiddelde voor vrouwen op 2,5 staat). De komende twee weken bestaat uit je normale eetpatroon hervatten en het zorgen dat de afgevallen kilo's er weer niet aankomen. En daarna kijken of er langzaam nog een aantal kilo's afkunnen (naja, moeten eigenlijk).
Maandag weer aan het werk, maar gelukkig genoeg om naar uit te kijken, eind v/d maand 2 dagen (naja 1,5) naar Brussel en over 13 weken naar de USA!