Ik heb dat prijsniveau daar niet bepaald, maar in 1999 was Bulgarije zich flink los aan het rukken van het communisme. Je zag de overgang van de oude ''partij-accommodaties'' naar de meer westers ingestelde hotels en appartementen.
En zeg nou zelf: waarom zou ik bijvoorbeeld bijna 1000 euro uitgeven voor 1 week Cyprus of Rhodos, terwijl je voor 2/3 van dat geld 2 weken AI in Bulgarije kunt zitten? Wil niet zeggen dat ik twee weken lang mijn hotel niet uit kom, maar het is wel handig, dat je niet voor alles apart moet afrekenen (wanneer ik Heinekern wil hebben, moet ik er overigens wel voor betalen, maar waarom zou ik dat doen, dat kan ik in Nederland OOK drinken.
Komt nog bij dat een heleboel excursies in 1999 net te maken waren, omdat ze door de omstandigheden (heel weinig toeristen) niet werden aangeboden. Het lijkt me heel leuk om de toen geplande folklore-avond nu wel mee te kunnen maken, bijvoorbeeld.
Omgeving is er net zo de moeite waard als op de andere bestemmingen, van de taal begrijp ik toch geen woord, of ik nou in Griekenland of in Bulgarije zit......