Beste finalisten,
Dan hier de resultaten van vraag 3. (jaja...)
Antwoorden Bjorrn:
1. Dude, ik ken geen enkel museum.
2. Zwitserland
3. Björn Kuipers?
4. Zangares zonder naam Grin
5. Stormpie, kom jij soms uit Volendam?
6. Verhaal 1 is juist
7. Verhaal 2 is juist
8. Verhaal 2
9. Verhaal 2
10. Verhaal 1
11. Verhaal 1
12. Verhaal 2
13. Verhaal 1
14. Verhaal 1
Schattingsvraag: 66 km
Antwoorden Fabiann:
1. Louvre
2. Zwitserland
3. Dick Jol
4. Annie Veerman
5. Leeuw
6. Verhaal 1
7. Verhaal 2
8. Verhaal 2
9. Verhaal 2
10. Verhaal 1
11. Verhaal 1
12. Verhaal 2
13. Verhaal 1
14. Verhaal 2
Schattingvraag 561 km
Hier als eerste de vragen:
1: Kunst: Hoe heet het grootste museum ter wereld? (Miek)
Het is inderdaad Het Louvre in Parijs!
Stand: Bjorrn-Fabiann: 0-1
2: Aardrijkskunde: Welk Europees land heeft een bondsstad in plaats van een hoofdstad? (Molcrazy)
Beiden hebben dit goed. Het juiste antwoord is Zwitserland.
Stand: Bjorrn-Fabiann: 1-2
3: Sport: Behalve internationaal bekende voetballers heeft Volendam ook een internationaal bekende scheidsrechter voortgebracht. Wat is zijn naam? (Stormpie)
Dick Jol komt uit Den Haag (Scheveningen) en Björn Kuipers uit Oldenzaal. Het had Jan Keizer moeten zijn.
4: Muziek: Hoe heette de eerste zangeres van de BZN? (Stormpie)
Deze had ik dus niet geweten. Het moest Maribeel ofwel Marietje Kwakman zijn!
5: Algemeen: In het wapen van Volendam vind je 2 dieren. Eentje is een visje, wat is het andere dier? (Stormpie)
Het gaat hier om een veulen!
Dan nu de persoonlijke verhalen!
6: Tristan:
Bovenstaand verhaal (verhaal 1 dus) is WAAR. Ter verduidelijking is hier mijn collectie zwemdiploma's:
2: Bovenstaand verhaal is NIET (helemaal) WAAR. Ik heb namelijk in totaal zes keer rij-examen gedaan in plaats van vier. De eerste twee examens ging alles mis wat er mis kon gaan, bij examen 3 hield ik te veel rechts, examen 4 was de perfecte rit die door de schoolkinderen in de soep liep, bij examen 5 vond men dat ik te lang op zij keek. Examen 6 was de druppel dat ik mijn rij-instructrice liet meerijden.
Stand: Bjorrn-Fabiann: 2-3
7: Dolfie:
Het eerste verhaaltje is waar. Het tweede is ten dele waar.
8: Nieky:
Verhaal 1 is helaas waar
. Was nogal fanatiek altijd , zeker die wedstrijd. Ik wilde echt dei wedstrijd eindleijk ooit winnen na heel vaak 2e te zijn geweest. Die dag kon het, maar speerwerpen werd een geniale poging ongeldig verklaart omdat het jurylid vond dat de achterkant van de speer eerst de grond raakte en dat mag niet. Maar het was duidelijk de voorkant
. Bleek ook uit de videobeelden van mijn trainer, maarja.
Waar ik tegenaan schopte laat ik maar even in het midden
Verhaal 2 is deels waar. Ik ben idd naar dat schnitzelfeest en alles geweest daar. Maar was niet zo van de kaart dat ik van de camping afgezet ben gelukkig. Was gewoon gezellig met een paar biertjes, maar niet overdreven dronken
9: Lucy:
1 onjuist, 2 juist
Stand: Bjorrn-Fabiann: 3-4
10: Swifty
Toelichting:
Het eerste verhaaltje is waar. Wat ik er niet bij verteld heb, was dat ik op dat moment verkeersregelaar was voor een wielerronde, en de betreffende agent reed voor de wielrenners uit om de weg vrij te maken. Het was mijn taak (en die van mijn man ook) om de kruispunten af te zetten, en ik reed dus met die agent van het kruispunt van mijn man naar het kruispunt dat mij was toegewezen.
Bij het tweede verhaaltje klopt het eerste deel wel. Ik ben eens met dat motorblad een weekend meegeweest naar Duitsland. Zij doen namelijk ieder jaar een vrouwentest, waarbij vrouwelijke lezers een weekend lang motoren mogen testen. Maar dit is niet om te kijken of je daarna door hen officieel ingehuurd kunt worden als motorentestrijder, het is een eenmalig iets, met ieder jaar andere vrouwen. Ik was absoluut niet goed genoeg om dat op freelancebasis voor hen te gaan doen
Stand: Bjorrn-Fabiann: 4-5
11: Ycaris
1 niet waar, 2 waar
Stand: Bjorrn-Fabiann: 4-5
12: FPS
1: niet waar, althans, het verhaal an sich klopt; echter, het waren mijn zus en moeder die waren gaan roeien, en mijn vader en ik die hen gingen zoeken. Daarbij, ik was dat jaar net 6 geworden, dus roeien? Nee, niet op die leeftijd.
2: waar, ik heb haar brieven nog altijd, en zou eigenlijk best weleens willen weten hoe het nu met haar gaat...
Stand: Bjorrn-Fabiann: 5-6
13: Timvdons
Het verhaaltje van Robert ten Brink
Stand: Bjorrn-Fabiann: 6-7 Spannend!
14: D*N
1= niet waar
2= waar
Het juiste antwoord op de schattingsvraag (de lengte van Route 66 was overigens: 3943 km)
En daarmee haalt Fabiann weer een puntje dankzij een 8-6 zege!