Auteur Topic: Wie is de Mol? 2012  (gelezen 269115 keer)

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2011, 09:15:17 »
Scandinavië is misschien wel een mooi land maar als  ik zelf zou meedoen en naar Scandinavië gaan zou ik het wel een beetje een flauw gebied vinden. Als je nagaat dat anderen naar Australië, Argentinië en Japan zijn geweest dan klinkt Scandinavië wel heel flauw en dichtbij. Dat ik ook bij Noord-Ierland maar toen gingen ze ook nog naar Jornanië.
Afrika lijkt me wel heel mooi maar niet altijd even veilig. Brazilië zou ook mooi zijn, is het daar zo gevaarlijk? USA is waarschijnlijk een te mooi en groot land om 1 serie in te laten afspelen. Landen in het midden oosten zou ook leuk zijn maar waarschijnlijk te gevaarlijk.

Volgens mij doet de Avro nooit 2 dezelfde werelddelen achter elkaar. Dus dan zou Amerika zowieso afvallen.

Nouja, we zien wel. Deze discussie is leuker als widm weer is afgelopen denk ik.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2011, 10:08:47 »
Ik durf geen voorspellingen te doen sinds vorig jaar, dat brengt ongeluk!
Als twee van de kandidaten had ik voorspelt Jort Kelder en Pieter Storms. Krijgen die ineens ruzie!
En als land had ik gekozen voor Egypte. Komt daar ineens een volksopstand!
::rofl:: ::rofl::
misschien kun je het beter wel doen, kunnen we ons voorbereiden!

Groenland misschien ook wel wat

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2011, 10:49:46 »
Zuid-Afrika lijkt mij wel een hele mooie keuze. Dat is ver weg van waar ze inmiddels allemaal al geweest zijn. Als het zou kunnen, zou ik denk ik daar voor kiezen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2011, 11:33:25 »

Groenland misschien ook wel wat
is dat niet een beetje een leeg land?
volgens mij zijn daar bijna geen mensen :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2011, 11:37:30 »
Zuid-Afrika lijkt mij wel een hele mooie keuze. Dat is ver weg van waar ze inmiddels allemaal al geweest zijn. Als het zou kunnen, zou ik denk ik daar voor kiezen.

Dat zou geweldig zijn, maar helaas een utopie omdat al eerder is aangegeven dat de afstanden te groot zijn.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2011, 13:52:32 »
Dat zou geweldig zijn, maar helaas een utopie omdat al eerder is aangegeven dat de afstanden te groot zijn.
Valt wel mee hoor, je hoeft natuurlijk niet heel Zuid-Afrika door te reizen! En ze zijn toch ook naar Argentinie geweest?
En de veiligheid in Zuid-Afrika is echt niets mis mee hoor, je moet uiteraard op de juiste plaatsen blijven, maar dan is het er minstens zo veilig als in b.v. Argentinie of Nicaragua. Ik denk zelfs veiliger...

Pak je alleen de zuid-kust, dan heb je nog genoeg juweeltjes van locaties over...
- Kaapstad, prachtige stad voor een molopdracht (Tafelberg, of een opdracht op Robben-eiland!)
- Kaap de goede hoop
- Hermanus, de ideale walvisspot-plaats
- Tsitsikamma park. Daar heb je echt een prachtige natuur, plus de hoogste bungeejump van de wereld!
- Struisvogelfarms, voor een informatieve opdracht
- Cango Caves bij Oudtshoorn (Oudtshoorn zelf is sowieso ook een mooie stad voor een opdracht)
En dit is alleen nog maar de zuidkust!?
Echt, dit zou geweldig zijn! Nu maar hopen dat de makers meelezen ;-)


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2011, 14:19:14 »
is dat niet een beetje een leeg land?
Valt mee, de bevolking woont aan de kust in het zuidelijke gedeelte. Leeg, ja, maar in gebieden waar je toch niet komt en verder is het redelijk bevolkt. Het is een ontzettend mooi land, mijn moeder is er vorig jaar op vakantie geweest en gaat dit jaar weer. Maar ik denk dat het een beetje onpraktisch is voor widm. Alle vervoer gaat over water of door de lucht en dat duurt gewoon langer dan normaal. Er zijn buiten de grote steden geen wegen.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2011, 14:27:54 »
Valt wel mee hoor, je hoeft natuurlijk niet heel Zuid-Afrika door te reizen! En ze zijn toch ook naar Argentinie geweest?
En de veiligheid in Zuid-Afrika is echt niets mis mee hoor, je moet uiteraard op de juiste plaatsen blijven, maar dan is het er minstens zo veilig als in b.v. Argentinie of Nicaragua. Ik denk zelfs veiliger...

Pak je alleen de zuid-kust, dan heb je nog genoeg juweeltjes van locaties over...
- Kaapstad, prachtige stad voor een molopdracht (Tafelberg, of een opdracht op Robben-eiland!)
- Kaap de goede hoop
- Hermanus, de ideale walvisspot-plaats
- Tsitsikamma park. Daar heb je echt een prachtige natuur, plus de hoogste bungeejump van de wereld!
- Struisvogelfarms, voor een informatieve opdracht
- Cango Caves bij Oudtshoorn (Oudtshoorn zelf is sowieso ook een mooie stad voor een opdracht)
En dit is alleen nog maar de zuidkust!?
Echt, dit zou geweldig zijn! Nu maar hopen dat de makers meelezen ;-)

Veiligheid en locaties zullen ook niet het probleem zijn denk ik. Er is in het verleden aangegeven dat Afrika (en Rusland ook volgens mij) niet tot de opties behoort vanwege de afstanden en Amerika niet omdat de filmploeg dan niet mee kan. Verder weet ik het ook niet. Maar ik blijf net als jij hopen want Zuid-Afrika is een prachtig land en ik ben ook zeer benieuwd naar andere landen in Afrika.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2011, 17:16:13 »
Hopelijk een tropisch land met jungles ofzo.
die bomenopdracht ziet er echt leuk uit.
de locaties dit jaar en in seizoen 8 waren echt top dus van mij mag het wel weer een land in midden-amerika, maar zuid-amerika is ook leuk. als het maar mooi weer is en ook genoeg water en bomen dat zorgt voor leuke opdrachten ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #29 Gepost op: 11-03-2011, 16:42:07 »
Zuid Afrika lijkt mij ook heel mooi. Ook een combinatie met eventueel Namibië, Botswana of Swaziland lijken me leuk! Andere mooie gebieden in Afrika lijken me Madagascar en Uganda/Rwanda.
In Azië lijkt mij een combinatie Vietnam/Laos en Kambodia heel erg mooi. Wat dacht je van een finale in Angkor What of in Halong Bay!
Nieuw Zeeland is ook heel mooi, maar lijkt mij ook zeer duur. En als je toch wat in Amerika zou moeten zoeken neig ik naar Peru met Macchu Picchu!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #30 Gepost op: 12-03-2011, 02:18:29 »
Zuid Afrika lijkt mij ook heel mooi. Ook een combinatie met eventueel Namibië, Botswana of Swaziland lijken me leuk! Andere mooie gebieden in Afrika lijken me Madagascar en Uganda/Rwanda.
In Azië lijkt mij een combinatie Vietnam/Laos en Kambodia heel erg mooi. Wat dacht je van een finale in Angkor What of in Halong Bay!
Nieuw Zeeland is ook heel mooi, maar lijkt mij ook zeer duur. En als je toch wat in Amerika zou moeten zoeken neig ik naar Peru met Macchu Picchu!
nou Uganda/Rwanda zou ik niet heen gaan ::ohno::.
dat is echt heeeeel erg onveilig :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #31 Gepost op: 12-03-2011, 03:08:40 »
Jammer dat de VS niet schijnt te kunnen, want er zijn genoeg interessante, leuke locaties voor WIDM lijkt me. Je hoeft natuurlijk niet het hele land te bestrijken, maar Hawaii lijkt me bijvoorbeeld wel leuk. En dan een finalespel in de straten van New York ofzo. :P

Maar ja, als dat niet kan... Scandinavië lijkt mij ook wel leuk. Noorwegen vond ik zelf een van de mooiste landen waar ik ooit geweest ben. Maar dan moet je wel midden in de zomer gaan, want anders heb je denk ik teveel kans op erg koud/slecht weer.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #32 Gepost op: 12-03-2011, 08:54:03 »
nou Uganda/Rwanda zou ik niet heen gaan ::ohno::.
dat is echt heeeeel erg onveilig :P
Valt best mee. Maar weet je hoeveel Nederlanders daar wonen en werken voor ontwikkelingsorganisaties? Lijkt me ook een risicofactor! ::rofl::

I root for Africa. Tanzania lijkt me ook gaaf, misschien in combinatie met Kenia. Of wat dacht je van Marokko?

Uzbekistan vind ik trouwens ook een cool idee. De steden langs de oude Zijderoute, te gek!

En verder kunnen ze nog een keer het Midden-Oosten proberen, Libanon of Syrië ofzo.
Tell me what your telescope says

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #33 Gepost op: 12-03-2011, 10:39:02 »
Valt best mee. Maar weet je hoeveel Nederlanders daar wonen en werken voor ontwikkelingsorganisaties? Lijkt me ook een risicofactor! ::rofl::

I root for Africa. Tanzania lijkt me ook gaaf, misschien in combinatie met Kenia. Of wat dacht je van Marokko?

Uzbekistan vind ik trouwens ook een cool idee. De steden langs de oude Zijderoute, te gek!

En verder kunnen ze nog een keer het Midden-Oosten proberen, Libanon of Syrië ofzo.
uit die hoek hoor ik alleen maar over bloedige burgeroorlogen enz.
die stammen  schijnen elkaar niet zo te mogen ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #34 Gepost op: 12-03-2011, 11:06:22 »
Marokko is echt geweldig mooi.
heb je twee goede dingen in één.
Mooi Afrika en mooi midden oosten.
Ik denk dat ik daar voor kies ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #35 Gepost op: 12-03-2011, 12:57:23 »
uit die hoek hoor ik alleen maar over bloedige burgeroorlogen enz.
die stammen  schijnen elkaar niet zo te mogen ::).


Je hoort dan ook alleen slechte berichtgeving maar het is niet alleen kommer en kwel, gelukkig.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #36 Gepost op: 12-03-2011, 12:59:57 »
Leuke opdracht volgend jaar, is dat ze kunnen strijden om 1 foto van een kandidaat die de mol NIET is..  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #37 Gepost op: 12-03-2011, 14:17:07 »
Ik heb wel wat puntjes waar ik verbetering in zou willen zien.
De biechten mogen van mij wel wat minder. Sommige dingen werden nu wel 2, 3 keer herhaald, wat al lang duidelijk was. "Ja, we moesten rondlopen..." "En toen was ons verteld dat we rond moesten lopen..." "En wij liepen maar rond, want dat moest..." En helemaal tijdens de test, hier geloof ik toch geen snars van, het kan er wat mij betreft allemaal uit.
De vragen die we te zien krijgen bij de test mogen ook wel wat minder. Het is overduidelijk nep en het zegt helemaal niets. We weten eigenlijk niet eens of een antwoord goed of fout beantwoord wordt, vooral in het begin, of bij dingen als "Welk merk tandpasta gebruikt de mol het liefst?" En al wisten we dat wel, dan nog zegt het niks, want we zien één of twee antwoorden, van de 20! En toch verbinden mensen hier allemaal conclusies aan, waar we helemaal niks aan hebben.
The British are not impressed.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #38 Gepost op: 12-03-2011, 14:24:38 »
Je hoort dan ook alleen slechte berichtgeving maar het is niet alleen kommer en kwel, gelukkig.
als het veilig is dan zeg ik doen! ::jaja::.
Afrika is zo'n mooi continent!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2012
« Reactie #39 Gepost op: 12-03-2011, 17:07:30 »
Ik weet het, het is nog vroeg, maar hij mag er toch zijn? Over de kandidaten zijn er al twee topics: Wie nomineer jij wel/niet voor WIDM 2012?

Zelf heb ik al een kleine toevoeging, dit nieuwsbericht:Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=97856

Bedenkt de Avro de molacties???