Dit is de Hacienda Nuevo en heb ik gebouwd op een privé server. Het is ons hoofdgebouw, op deze plek zijn we ooit begonnen. Onder de Hacienda bevindt zich een lange tunnel richting de toren die je op de achtergrond ziet. De tunnel heeft zijkamers die dienen als voorraadkamers. De kamers aan het eind van de tunnel bleken overtollig, dus heb ik die maar getransformeert tot een gevangenis. Hekken ervoor als tralies en de meeste fakkels verwijderd. Daar spawnen dus mooi de monsters
Gebied om de Hacienda wordt nu langzaam een klein stadje. Heb een berg moeten verwijderen voor de stadsmuur. Er staan al diverse kleine huisjes, een bakkerij en natuurlijk een kerk.
Daarnaast ben ik nog met een geheim project bezig en aangezien mijn maat hier toch nooit komt kan ik het wel melden. Zodra hij offline gaat, haal ik het water uit de fontein weg. Onder de fontein bevindt zich een tunnel tot de bodem. Daar ben ik bezig grote zalen te graven om er een soort doolhof/puzzeltocht te maken.
Ik speel nu ruim 2 jaar Minecraft. Eerste jaar was dat vooral de Creative Mode. Vorig jaar heb ik de Indev versie aangeschaft (toen nog 10 euro), welke inmiddels is verder ontwikkeld tot de huidige Beta. Ik ben dus een pre-Alfa koper en heb straks recht op gratis updates.
Maar ook de definitieve versie (verwachting rond 11 november dit jaar) voor 20 Euro is niet veel geld. Online games zoals Runescape en WOW zijn duurder omdat je elke maand weer moet betalen. Bij Minecraft alleen als je straks de extra onderdelen wilt.
Daarnaast heeft Minecraft ontelbaar veel mogelijkheden: Creative, Survival en straks ook nog Adventure. Je kan het alleen offline spelen, samen met vrienden op een privé server of op een openbare server. Ook zijn er vele mods beschikbaar (extra mogelijkheden die je kan downloaden)
Tijdje terug heb ik zelfs de Pass-It-On variant gespeeld: iemand start een wereld en zet de map online. Via een forum, die eerste die roept "Taken" kan de map downloaden en heeft dan 4 uur de tijd er iets aan toe te voegen. Vervolgens plaats hij het weer terug en kan de volgende de map voor 4 uur claimen. Op die Pass-It-On heb ik de Hacienda ook gebouwd.
Momenteel ben ik vooral Youtube filmpjes over Minecraft aan het kijken;
Yogcast en
Coe's Quest zijn zeker aanraders. Ook voor mensen die geen Minecraft spelen.
En volgens mij speelt de familie van Bakkertje ook Minecraft