Auteur Topic: Wie is.... de presentator 2012?  (gelezen 54337 keer)

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #120 Gepost op: 5-11-2011, 17:25:13 »
Als er inderdaad een presentatie wissel is dan is er in 2013 weer een serie. Je gaat geen presentatiewissel doen en dan na 1 serie zeggen we stoppen. Dan laat je PJH de laatste serie gewoon doen. tenzij er een goede rede is. in de privesfeer of zieken bij eenvandaag ofzo. Maar dat lijkt me niet.

Dus Ik heb goede hoop op een nieuwe serie in 2013

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #121 Gepost op: 5-11-2011, 20:12:53 »
Er is nog geen 100 procent zeerheid over, maar voor zover ik weet, werd er wel op gezinspeeld dat serie 13 er komt.


Pin me er niet op vast.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #122 Gepost op: 6-11-2011, 13:13:22 »
Citaat
Pieter Jan Hagens (1958) presenteert al jaren radio- en televisieprogramma’s met een hoge journalistieke waarde. Hij was te zien als presentator in de AVRO televisieprogramma’s ‘De Ochtenden’ en ‘Wie is de Mol’. Pieter Jan presenteert de AVRO uitzendingen van ‘EénVandaag’ en maakt sinds het televisieseizoen 2010 - 2011 deel uit van het presentatieteam van ‘Buitenhof’.
Bron: avro.nl/pers

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #123 Gepost op: 6-11-2011, 13:18:47 »
Dat had ik ook gelezen, maar dat slaat denk ik meer op het feit dat Wie is de Mol momenteel niet wordt uitgezonden. Maar het kan evengoed zijn aangepast aan de actualiteit.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #124 Gepost op: 6-11-2011, 13:28:36 »
Dat had ik ook gelezen, maar dat slaat denk ik meer op het feit dat Wie is de Mol momenteel niet wordt uitgezonden.

Maar dan zouden ze het denk ik niet naast De Ochtenden zetten...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #125 Gepost op: 6-11-2011, 13:32:44 »
Ik heb net als jij ook met meer dan gemiddelde belangstelling naar die tekst zitten te kijken een paar dagen geleden, en het bevestigt eigenlijk alleen maar wat we al wisten. We hadden immers al ontdekt dat PJ dit seizoen presentatiewerk deed op een tijdstip dat elders de opnames van WIDM aan de gang waren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #126 Gepost op: 10-11-2011, 06:37:14 »
http://www.metronieuws.nl


En JAWEL hoor..........

Nou ja, die link doet het niet, maar er staat vandaag dus in Metro, dat Art Rooyakkers de presentator van Wie is de Mol? is


Nou ja, echt nieuws is het uiteraard niet.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2011, 06:43:51 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #127 Gepost op: 10-11-2011, 06:41:28 »
Doen we het toch zeker ZO:

Art Rooijakkers mag eindelijk zeggen dat hij Wie is de Mol? presenteert • Nieuwe serie opgenomen in IJsland • “Zelfs als presentator vond ik de executieronden zenuwslopend”
   1

“Ik ga nu een zin uitspreken waarvan ik niet weet hoe die uit mijn mond gaat komen.” Art Rooijakkers (35) schraapt zijn keel. “Nou daar komt ie: ik ben de nieuwe presentator van Wie is de Mol?!” Dan slaakt hij een diepe zucht van opluchting. Maandenlang heeft de AVRO-presentator zijn mond moeten houden, terwijl de geruchtenstroom op volle toeren draaide. “Ik was zo afgericht dat ik vragen erover alleen maar beantwoordde met: daar kan ik niks over zeggen. En: bij Wie is de Mol? is niets wat het lijkt.”

Heb je het echt met niemand gedeeld?
Ik heb het mijn moeder verteld. Zij is een enorme WIDM-fan en zei: ik hoop dat je het net zo goed doet als Karel van der Graaf (presentator in 2006 en 2007, red.).

Je was afgelopen seizoen kandidaat bij Wie is de Mol? (WIDM), wist je toen al dat je het ging presenteren?
Er zullen mensen zijn die denken dat het vooropgezet spel is. Zo van: eerst deed Rooijakkers mee, won hij en dan gaat ie het presenteren. Maar pas ver nadat ik had meegedaan werd bekend dat ik het zou gaan presenteren.

Begin dit jaar maakte je een overstap van NET5 naar de AVRO. Was het presenteren van WIDM een voorwaarde?
Het was een van de redenen. Op zich zat ik goed bij NET5, maar dat ging een andere koers varen. Ze gingen meer programma’s als Secret Story maken en dat was niet helemaal mijn smaak. Toen ik in gesprek raakte met de AVRO zagen ze een mooie presentatierol voor mij weggelegd bij programma’s als Fort Boyard en Cash op Zolder. Ook werd gezegd dat er een goede kans was dat WIDM vrij zou komen. Toen ze vroegen of dat iets voor mij zou zijn was ik niet meer te houden. WIDM is een kroonjuweel van de Nederlandse televisie.

Maar het was nog steeds niet zeker dat Pieter Jan Hagens weg zou gaan?
Nee, en eigenlijk kon ik het me ook niet voorstellen. Hij doet het zo goed. Maar hij wilde zich meer gaan focussen op zijn journalistieke werk. En dus kwam er een plekkie vrij.

En vertrok jij naar IJsland om een nieuwe reeks op te nemen. Voor het eerst in de geschiedenis lekte de kandidatenlijst voortijdig uit, omdat een groep BN’ers bij de incheckbalie van Schiphol werd gespot. Hoe was dat?
Klote en ik vond het heel flauw. Als ik ooit naar de film ga en ik zie dat Evert Santegoeds in de zaal zit dan ga ik niet naast hem zitten. Hij zo’n type dat het einde van de film zal verklappen. Iemand die het leuk vindt om de lol van anderen te bederven.

Had het uitlekken invloed op de opnames?
In het programma merk je er niks van, maar het was wel lastig voor de deelnemers. Want als een kandidaat in Nederland terugkwam, konden mensen zeggen: hé, er stond toch in de krant dat jij aan WIDM meedeed, hoe kan het dat je nu alweer hier rondloopt? Daar hebben we op geanticipeerd. En voor de toekomst zullen we voor vertrek passende maatregelen nemen.

Hoe reageerden de kandidaten op het feit dat jij de nieuwe presentator bent?
Heel positief. Ze kwamen er pas in IJsland achter. Een dag voor de opnames zat de groep ergens te eten toen ik ineens kwam binnenwandelen. Iedereen begon te klappen. Ik dacht: wat is dit voor raar gedoe. ‘Voor wie klappen jullie?’, vroeg ik. ‘Voor jou! Jij hebt gewonnen!’ Na tien minuten zei iemand: ‘maar wacht eens even: wat doe jij hier eigenlijk?’

Hoe is het om eerst kandidaat te zijn en daarna presentator?
Ik begrijp de kandidaten beter dan toen ik bijvoorbeeld Peking Express presenteerde. Ik weet hoe het is om aan de andere kant te zitten. Die executies met het rode en groene computerscherm wa­ren zenuwslopend. Als presentator heb ik snel m’n draai gevonden, maar ik moest de eerste paar dagen wel even wennen. Ik heb de nodige programma’s gepresenteerd, maar voelde hier de voetstappen van de giganten die me voorgingen. Zelfs als presentator vond ik de executieronden zenuwslopend. Met een trillende vinger drukte ik de muisknop in. Ik was heel bang dat ik het verkeerd zou intoetsen. Dat kan natuurlijk helemaal niet, want het is een waterdicht systeem.

Wat brengt het nieuwe seizoen?
Het is totaal anders dan je gewend bent. Het concept is hetzelfde, maar de sfeer van het programma is anders. Ik heb al wat gezien in de montage en vooral de opening is spectaculair. Het juiste woord voor dit seizoen is misschien wel vervreemdend.

Sta je in de boeken voor volgend jaar?
Er is volgens mij nog niet bekend of er een nieuw seizoen komt. Maar als het aan mij ligt, presenteer ik het nog een keer. Ik vond het fantastisch om kandidaat te zijn en heb ooit voor de grap gezegd dat ik mijn prijzenpot zou inleveren om een tweede keer mee te doen. Maar dat mag niet. Dit was een mooie manier om er nog een keer bij te zijn.

Wie is de Mol start 5 januari,

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #128 Gepost op: 10-11-2011, 06:49:39 »
Oh oke. Nouja ben benieuwd. :) Lijkt me wel leuk alleen ga PJ wel missen... en vind het toch vreemd omdat ie vorig jaar deelnemer was. xD Maarja.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #129 Gepost op: 10-11-2011, 07:43:43 »
Dit is zo'n hyperventilatiemoment (letterlijk, ik blijk dus echt last te hebben van hyperventilatie)
...óf niet!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #130 Gepost op: 10-11-2011, 08:02:23 »
Leuk nieuws toch wel, ook al is het geen verrassing.

Ik wens Art heel veel succes! ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #131 Gepost op: 10-11-2011, 08:06:12 »
Art twittert er ook over:

http://twitter.com/#!/artrooijakkers/status/134499840007745536

Dit vind ik nog het opmerkelijkste:

Wat brengt het nieuwe seizoen?
Het is totaal anders dan je gewend bent. Het concept is hetzelfde, maar de sfeer van het programma is anders. Ik heb al wat gezien in de montage en vooral de opening is spectaculair. Het juiste woord voor dit seizoen is misschien wel vervreemdend.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2011, 08:08:52 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #132 Gepost op: 10-11-2011, 09:20:35 »
Poeh, eindelijk duidelijkheid.

Wat een mazzelkont die Art, eerst WIDM winnen en dan ook nog presenteren, wow! ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #133 Gepost op: 10-11-2011, 09:22:28 »
Volgens het stukje in de metro, is het een keuze van PJ zelf geweest.
Fijn dat ze zo snel een nieuwe hebben gevonden!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #134 Gepost op: 10-11-2011, 09:38:58 »
Nou dan is het nou eindelijk officieel. Ik kan niet zeggen dat ik verrast en super blij ben. Art is een top persoon en Peking express deed hij heel goed, ik had zelf alleen een iets uhm.. ouder persoon verwacht. Hij mag dan 35 ofzo zijn maar zo komt hij niet over.

[niet kritische mode]::hyper:: ::hyper:: Nou kunnen we Art vaker zien!!!!! ::hyper::[/niet kritische mode] (jah die kan ik toch niet aan laten staan)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #135 Gepost op: 10-11-2011, 09:39:17 »
Mijn eerste reactie: neeee hè  ::ohno::
Ik vond Art het spel niet leuk spelen vorig jaar. Bovendien vind ik hem gevoelsmatig te 'populair' en te jong. Ik mis bij hem de natuurlijke 'afstand' van de kandidaten die een oudere presentator, bijna als vanzelf, wel heeft.
Ik hoop van harte dat ik na het zien van de serie beschaamd deze woorden terug neem.

Wel fijn om te lezen dat het kennelijk de eigen keuze van PJ is geweest om het niet meer te presenteren.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #136 Gepost op: 10-11-2011, 09:44:20 »
Eindelijk is de kogel door de kerk. Ik ben benieuwd !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #137 Gepost op: 10-11-2011, 10:03:04 »
Ik ben heel benieuwd naar al het "nieuws" wat WIDM ons gaat brengen...ik ben wel blij met Art als presentator al vond ik zijn voorgangers ook heel erg goed!! ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #138 Gepost op: 10-11-2011, 10:06:47 »
Eindelijk is dan het hoge woord eruit. :)

Ik ben benieuwd naar zijn presentatiekwaliteiten. Want als een van de weinige heb ik bijv. PE niet gevolgd, laat staan naar Fort Boyard gekeken. Alleen een keertje Zooo Moslim gezien :P Kortom van Art weet ik niet beter dan zoals hij naar voren kwam vorig jaar in WIDM. Ik denk dat het voor hem "makkelijk" overstappen is nu dit seizoen in IJsland is opgenomen. Als in: dat past Art wel op de een of andere manier. Maar toch blijf ik het een gewaagde keuze vinden, om een winnaar van afgelopen seizoen het seizoen daarop in de presentatorrol naar voren te schuiven.

Nu vraag ik mij wel af hé :P Was hetgeen dat Patrick vorig jaar zei: "Je zou maar de mol zijn volgend jaar in IJsland!" nu een stille hint?  ::vergroot:: We zullen het nooit weten, maar toch grappig dat die uitspraak uitgekomen is :P (zij het dan niet als mol maar als presentator maar enfin..)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de presentator 2012?
« Reactie #139 Gepost op: 10-11-2011, 10:42:03 »
Citaat
Hoe reageerden de kandidaten op het feit dat jij de nieuwe presentator bent?
Heel positief. Ze kwamen er pas in IJsland achter. Een dag voor de opnames zat de groep ergens te eten toen ik ineens kwam binnenwandelen. Iedereen begon te klappen. Ik dacht: wat is dit voor raar gedoe. ‘Voor wie klappen jullie?’, vroeg ik. ‘Voor jou! Jij hebt gewonnen!’ Na tien minuten zei iemand: ‘maar wacht eens even: wat doe jij hier eigenlijk?’

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Natuurlijk erg jammer dat PJH vertrekt, maar als het zijn eigen keuze is heb ik er vrede mee.
Wat betreft Art als presentator is het afwachten, maar ik heb er best wel vertrouwen in. Art heeft in ieder geval de juiste instelling (en een moeder die hem er van langs gaat geven als hij het verprutst :P)
Ook wel leuk dat ik nu een tweede kans krijg om hem te spreken op de fandag (wat me dit jaar niet lukte).

Citaat
Nu vraag ik mij wel af hé  Was hetgeen dat Patrick vorig jaar zei: "Je zou maar de mol zijn volgend jaar in IJsland!" nu een stille hint? 


Heb ik me ook al afgevraagd sinds het lekken... Vergeet niet deze vraag te posten zodra het Vragenvuurtopic open is (anders doe ik het wel  :P)

"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn