Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237741 keer)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #240 Gepost op: 6-01-2012, 16:54:45 »
Ik denk zelf dat die waterpaardtheorie iets te ver gezocht is... Als ze nu nog in China waren oke, maar ik denk dat het te ver gezocht wordt en dat we naar andere aanwijzingen op die foto moeten kijken.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline steve1234

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #241 Gepost op: 6-01-2012, 16:59:45 »
Als iemand teveel tijd heeft kan je dwdd terugkijken van 21 oktober
want toen tweette de mol : Btw... Heb je me net gezien bij #dwdd ?

Als je daar een van de kandidaten kan vinden(misschienin het publiek)

Verder ben ik nog niet dit is ook me 1e seizoen dat ik uitzoek, dit word me 2e jaar dat ik kijk

Volgens mij zie je in de eerste 2 seconden dio links in beeld... Maar ja, hij is het toch niet. Er zijn simpelweg TE VEEL hints naar hem toe.

Offline Wissevb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #242 Gepost op: 6-01-2012, 17:02:10 »
Ik denk zelf dat die waterpaardtheorie iets te ver gezocht is... Als ze nu nog in China waren oke, maar ik denk dat het te ver gezocht wordt en dat we naar andere aanwijzingen op die foto moeten kijken.

Vorig jaar kwam in de intro een geit voor, Patrick was volgens de Chinese Astrologie een geit en dat bleek ook een hint te zijn. Het zou inderdaad wel bijzonder zijn als het dit jaar weer is maar zo veel te vergezocht is het dus niet(;

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #243 Gepost op: 6-01-2012, 17:07:45 »
Ik denk dat we teveel zoeken naar verborgen aanwijzingen. Het programma draait uiteindelijk om hoeveel geld er in de pot komt. En de taak van de Mol is om deze zo leeg mogelijk te houden.

William is hierin nogal verdacht wat mij betreft. Bijvoorbeeld:
- De gletsjer opdracht:
Als Mol kan het handig zijn om in de eerste groep te zitten omdat je dan iemand bewust een verkeerde kant op kan sturen. Tenzij er vrijstellingen liggen. Die wil je als Mol pakken om "onopgemerkt" makkelijk naar de volgende ronde te gaan. Frits vond uiteindelijk de vrijstellingen maar per ongeluk, want hij had in eerste instantie iemand anders naar die plek gestuurd (verteld hij zelf).

William zit in de 2e groep en weet dat hij de vrijstellingen moet pakken. Hij probeert daarom de richtingen van de kandidaten overhoop te gooien (zijn voorstel). Het is jammer dat hij zijn voorstel niet helemaal kon uitleggen, maar ik verwacht dat hij zichzelf richting de vrijstellingen had gestuurd zodat hij die kon pakken.
Je ziet daarna dat hij in het bijzijn van Tim een koker pakt en zegt dat het "misschien wel een vrijstelling is". Dat kan hij zeggen omdat hij weet dat Tim ze gevonden kan hebben omdat hij dat wellicht in de gaten gehouden heeft.

- Bij de brug opdracht:
Marit loopt met haar handen omhoog naar de overkant. Ik denk dat een Mol dat nooit zou doen want dan kun je heel makkelijk afgeschoten worden en dus geld in de pot brengen. Dat risico wil je als Mol niet nemen denk ik. William ziet dit maar wil Marit natuurlijk NIET afschieten want zou houdt hij geld uit de pot. Dus wat doet hij? Hij gaat op zoek naar "jokers". Hij weet dat die er niet zijn, maar hij moet iets verzinnen zodat Marit kan doorlopen. Ik denk dat hij hierdoor verrast was door dat Marit dit deed en daarom dit deed.

Later maakte hij de opmerking (in de bus) dat het een goeie eerste dag was. Natuurlijk! De Mol vind het prima dat er -500 euro in de pot zit.

Naast William vind ik Liesbeth ook enigszins verdacht omdat zij de eerste woorden spreekt: "Helemaal alleen...". Wat kan slaan op de tweet van de Mol dat hij/zij er in tegenstelling tot de collega van vorig jaar nu helemaal alleen voor staat.
Wat ik ook opvallend vind daaraan, is dat je ziet dat zij achter een soort bergen loopt. Dat kan anders zijn omdat het niet goed in beeld is gebracht, maar daar kom je natuurlijk nooit over heen.

Ik hou het verder nog open, maar dit zijn wel verdachte acties :-).
Verder natuurlijk TOP dat WIDM weer begonnen is.......

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #244 Gepost op: 6-01-2012, 17:14:54 »
OP 52:46 in de aflevering is een hele groep mensen te zien op een oude foto. Het lijkt wel een klasfoto of een foto van genootschappen van vroeger. De foto komt me bekend voor maar ik kan hem maar niet plaatsen. Iemand die dat wel kan ? (link afl: http://avro.nl/wieisdemol/)

PS: volg William Spaaij eens op twitter mensen, als er nog 25 volgers binnen de 45 min komen dan vertelt hij of hij joker gevonden heeft of niet! ;)
Lomperik..

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #245 Gepost op: 6-01-2012, 17:15:53 »
Vorig jaar kwam in de intro een geit voor, Patrick was volgens de Chinese Astrologie een geit en dat bleek ook een hint te zijn. Het zou inderdaad wel bijzonder zijn als het dit jaar weer is maar zo veel te vergezocht is het dus niet(;
Oja, daar heb je wel gelijk in! Maar toen stond die geit centraler dan dit kleine paardje op een korte frame...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #246 Gepost op: 6-01-2012, 17:19:15 »

Als Mol kan het handig zijn om in de eerste groep te zitten omdat je dan iemand bewust een verkeerde kant op kan sturen. Tenzij er vrijstellingen liggen. Die wil je als Mol pakken om "onopgemerkt" makkelijk naar de volgende ronde te gaan.


Ik denk eigenlijk dat het in deze situatie beter was voor de mol om juist geen vrijstelling te hebben. Dit betekende voor degenen die een vrijstelling moesten verdedigen namelijk 1 tegenstander minder (de mol zal niet schieten of mis schieten of zichzelf laten beschieten), en dus iets meer kans dat de vrijstellingen verdedigd konden worden waardoor minder of geen geld in de pot.
Heeft de mol een vrijstelling, dan zijn er alleen kandidaten om de vrijstelling te veroveren, met daarmee juist iets meer kans op geld in de pot.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #247 Gepost op: 6-01-2012, 17:23:00 »
OP 52:46 in de aflevering is een hele groep mensen te zien op een oude foto. Het lijkt wel een klasfoto of een foto van genootschappen van vroeger. De foto komt me bekend voor maar ik kan hem maar niet plaatsen. Iemand die dat wel kan ? (link afl: http://avro.nl/wieisdemol/)

PS: volg William Spaaij eens op twitter mensen, als er nog 25 volgers binnen de 45 min komen dan vertelt hij of hij joker gevonden heeft of niet! ;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Wissevb

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #248 Gepost op: 6-01-2012, 17:24:38 »
OP 52:46 in de aflevering is een hele groep mensen te zien op een oude foto. Het lijkt wel een klasfoto of een foto van genootschappen van vroeger. De foto komt me bekend voor maar ik kan hem maar niet plaatsen. Iemand die dat wel kan ? (link afl: http://avro.nl/wieisdemol/)

PS: volg William Spaaij eens op twitter mensen, als er nog 25 volgers binnen de 45 min komen dan vertelt hij of hij joker gevonden heeft of niet! ;)

Ja ik vraag me ook af wat die foto daar doet. Ik denk niet dat het een foto is met een deelnemer erop. Maar wat dan wel?

Offline Appleware247

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #249 Gepost op: 6-01-2012, 17:27:17 »
Later maakte hij de opmerking (in de bus) dat het een goeie eerste dag was. Natuurlijk! De Mol vind het prima dat er -500 euro in de pot zit.

Dit viel mij dus ook al op, daarbij heeft Jon van Eerd (mol van 2009) ook al zoiets gezegd toen bleek dat ze naar een ander land gingen. Hij zei toen: ''ik wist het, ik wist het!''
Dit zou dus best eens een hint kunnen zijn

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #250 Gepost op: 6-01-2012, 17:29:16 »
Over de eerste 10 seconden en het shot van de website.
Dio wordt inderdaad daar getoond als mol.
De puntenverdeling is als volgt:
William: 10556
Hadewych: 2256
Frits: 5672
Marit: 687
Tim: 235
Dio: 9823
Maarten: 12423
Marion: 4863
Liesbeth: 5629
Anne-Marie: 5327

Notable is dat de foto die daar geshowed wordt een andere is dan, die we op de website zien.
De volgorde is daar:
William
Anne-Marie
Marion
Hadewych
Marit
Tim
Maarten
Dio
Frits
Liesbeth
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 1
« Reactie #251 Gepost op: 6-01-2012, 17:36:02 »
Ik vind het wel vaag hoor, sommige aanwijzingen van Dio liggen er gewoon té dicht boven op...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #252 Gepost op: 6-01-2012, 17:37:08 »
Ik vind het wel vaag hoor, sommige aanwijzingen van Dio liggen er gewoon té dicht boven op...

Daarom moeten we niet vergeten te kijken naar de pot en wie hier geld in brengt of juist uithoudt.

Offline de-mollen-jager

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #253 Gepost op: 6-01-2012, 17:43:17 »
Belofte maakt schuld! Hier het antwoord: Ik heb daadwerkelijk een joker gevonden op de brug! #WIDM

Dus hij vond een joker... maar hoe wist hij dat die daar waren voorkennis? Of gewoon scherp?

Offline JaFF

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #254 Gepost op: 6-01-2012, 17:48:27 »
Belofte maakt schuld! Hier het antwoord: Ik heb daadwerkelijk een joker gevonden op de brug! #WIDM

Dus hij vond een joker... maar hoe wist hij dat die daar waren voorkennis? Of gewoon scherp?
]

Dat zou ik niet al te serieus nemen ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #255 Gepost op: 6-01-2012, 17:51:44 »
William heeft tijdens het spel z'n medekandidaten gek gemaakt, nu gaat hij dat met ons doen  ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #256 Gepost op: 6-01-2012, 17:53:15 »
Ik vond in zo'n speed-up shot voor de executie nog een shot van een CV van iemand...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #257 Gepost op: 6-01-2012, 17:54:55 »
Ik zou daar ook gezocht hebben wellicht, maar het lijkt me sterk dat hij er een gevonden heeft. Dio liep er constant vlak naast dus die zou dat zeker gezien moeten hebben, en dat had hij duidelijk niet.

@Jelsir; screentje ?
Lomperik..

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 1
« Reactie #258 Gepost op: 6-01-2012, 18:08:10 »
wikipedia is weer gehackt er staat gewoon wie de mol is kijk snel op nl.wikipedia.org/.../Wie_is_de_Mol%3F
Tim is de mol 2012

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #259 Gepost op: 6-01-2012, 18:08:49 »
Lomperik..