Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237737 keer)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 1
« Reactie #340 Gepost op: 7-01-2012, 14:25:05 »
Ik heb de aflevering lekker in de zon zitten. Kijken ;) ik was nl in tenerife op vakantie...

Ik heb niet heel goed zitten. Kijken, maar mij valt het op dat marit bij gletsjer bij een punt gewoon van weet ik hoeveel buisjes er dan meerdere pakt terwijl dr in eentje geld zit..dan wordt het nog wel heel lastig om winst te maken. Maar ik denk niet dat marit de mol is, want ze doet bij het paintballen niet eens haar best, en ze kon verwachten dat er geld zou verdienen zijn...

Ik houd het alsnog bij frits en marit... Waarom frits???? Ik ben het gewoon met marion eens dat de vrijstellingen gevonden... En frits liep wel heel gericht de kant op van de vrijstellingen. En frits is gewoon een voorgevoel...

Dio is trouwens super droowg... Btr blijft die dr lang in :D
« Laatst bewerkt op: 7-01-2012, 14:26:43 door zwarte balk »

Offline fraaank_mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #341 Gepost op: 7-01-2012, 14:29:43 »
Valt me op dat bij de eerste opdracht wanneer William Dio naar het vliegtuig brengt hij helemaal Dio's koffer meeneemt. Hij kon die tijd ook gebruiken om vast verder te zoeken.. Hij wist namelijk hoeveel tijd er nog op de klok stond want hij was al eerder bij het vliegtuig geweest..

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #342 Gepost op: 7-01-2012, 14:33:04 »
Als je de letters van "Wees op tijd" door elkaar husselt, krijg je:
"Dio pest je" Is dit een hint voor de kandidaten dat Dio de mol is?

Helaas houd je wel een W over, maar als je die omdraait is het natuurlijk een M van mol  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #343 Gepost op: 7-01-2012, 14:50:38 »
Mooie aflevering met een vleugje IJslandse mystiek! Echter, net als in de meeste seizoenen is het nog te vroeg om al conclusies te gaan trekken over wie wel of niet de mol zijn. Natuurlijk heb ik we mijn kandidaten, maar afschirjven kan je nog niemand. Dio zou heel goed de mol kunnen zijn, hij is immers de enige die in de leader bij het vliegtuig stond, het vliegtuig dat zo'n grote rol speelde in de eerste opdracht, en waar de mol mee had geknoeid. Marit? Misschien, wel een opvallend voorstel om meerdere kokertjes te pakken. Frits? Grote kandidaat, mede door het nemen van de touwtjes in handen tijdens de gletsjer opdracht waardoor er niks terecht van kwam, maar nog meer vanwege de vrijstellingen die juist hij vond...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #344 Gepost op: 7-01-2012, 15:04:18 »
Ik vraag me af waarom bij de 'kennismakingsfilmpjes' bij William is gekozen voor een fragment waarin hij een musicalaward wint? Het is toch veel logischer om een fragment uit een musical te tonen? Dat gebeurt bij de rest ook.. Zou dit betekenen dat William de winnaar is?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #345 Gepost op: 7-01-2012, 15:16:10 »
Ik vraag me af waarom bij de 'kennismakingsfilmpjes' bij William is gekozen voor een fragment waarin hij een musicalaward wint? Het is toch veel logischer om een fragment uit een musical te tonen? Dat gebeurt bij de rest ook.. Zou dit betekenen dat William de winnaar is?

Bij Nadja in de serie in Thailand werd ook een fragment getoond waarbij ze een Gouden Kalf won. Volgens mij moeten we er niet zoveel achter zoeken.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #346 Gepost op: 7-01-2012, 15:16:36 »
Ik vraag me af waarom bij de 'kennismakingsfilmpjes' bij William is gekozen voor een fragment waarin hij een musicalaward wint? Het is toch veel logischer om een fragment uit een musical te tonen? Dat gebeurt bij de rest ook.. Zou dit betekenen dat William de winnaar is?
Bij Marion was het volgens mij ook dat ze een prijs won met haar boek.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #347 Gepost op: 7-01-2012, 15:48:54 »
White Knight betekend toch echt Witte Ridder.
En het betekent toch ook echt Wit Paard: Knight is het schaakstuk dat wij Paard noemen.

Bij Marion was het volgens mij ook dat ze een prijs won met haar boek.
Omdat het zo lastig is om de inhoud van het boek te tonen?
The British are not impressed.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1
« Reactie #348 Gepost op: 7-01-2012, 15:56:45 »
En het betekent toch ook echt Wit Paard: Knight is het schaakstuk dat wij Paard noemen.
Maar het betekend niet witte nacht!

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Aflevering 1
« Reactie #349 Gepost op: 7-01-2012, 16:12:15 »
Een aantal reacties terug werd opgemerkt dat Liesbeth hoogstwaarschijnlijk gezien heeft dat Tim de vrijstellingen pakte, aangezien de productie daar wel erg op focust in de beeldmontage. Maar wat ik ook opmerkelijk vond: voor aanvang van de tweede opdracht stappen de drie kandidaten met vrijstellingen naar voren, en zien we weer even een close-up van Liesbeth waarin ze lijkt te denken: "zie je nou wel" oid. Het zou dan logisch zijn dat er een biechtfragment van haar komt, maar in plaats daarvan begint Marion te praten. Waarom legt de productie zo de nadruk op Liesbeth in deze twee fragmenten zonder er verder iets mee te doen?

Offline centromol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #350 Gepost op: 7-01-2012, 16:26:36 »
Ik vraag me af waarom bij de 'kennismakingsfilmpjes' bij William is gekozen voor een fragment waarin hij een musicalaward wint? Het is toch veel logischer om een fragment uit een musical te tonen? Dat gebeurt bij de rest ook.. Zou dit betekenen dat William de winnaar is?

Ik denk dat ze voor deze beelden hebben gekozen omdat de beelden van de Musical Awards van de AVRO zelf zijn.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #351 Gepost op: 7-01-2012, 16:55:53 »
Maar het betekend niet witte nacht!
Nee, dat is zo. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat die link gelegd wordt, omdat het wel hetzelfde klinkt :P
The British are not impressed.

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 1
« Reactie #352 Gepost op: 7-01-2012, 16:59:17 »
Maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met WIDM?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #353 Gepost op: 7-01-2012, 17:04:16 »
Ja, dat moet je dan zelf even teruglezen.
The British are not impressed.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #354 Gepost op: 7-01-2012, 17:35:10 »
Een aantal reacties terug werd opgemerkt dat Liesbeth hoogstwaarschijnlijk gezien heeft dat Tim de vrijstellingen pakte, aangezien de productie daar wel erg op focust in de beeldmontage.

Misschien al eerder opgemerkt, maar het kan natuurlijk ook best zijn dat Liesbeth (als Mol) in de gaten houdt of die vrijstellingen wel echt gevonden worden, omdat anders zij erachteraan moet om opdracht drie mogelijk te maken.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 1
« Reactie #355 Gepost op: 7-01-2012, 17:38:40 »
Als je de letters van "Wees op tijd" door elkaar husselt, krijg je:
"Dio pest je" Is dit een hint voor de kandidaten dat Dio de mol is?

Helaas houd je wel een W over, maar als je die omdraait is het natuurlijk een M van mol  ;D

zou ik een geweldige hint vinden. ik wil trouwens ook even opmerken dat in de volgende aflevering je Frits met een rode pet ziet. en dat hij in een shot (bij het verdelen van de kamers) een war child shirt aan heeft, kan dat iets betekenen? ook valt me de pet van william op. rood met een raar teken waar je mol in zou kunnen lezen met wat fantasie
ik zit nu al in een Frits tunnel. hopenlijk gaat hij er snel uit voordat onderaan de pool sta
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Geriek94

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #356 Gepost op: 7-01-2012, 17:44:02 »
Wanneer is het eigenlijk opgenomen, in juli'11 ofzo?

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Aflevering 1
« Reactie #357 Gepost op: 7-01-2012, 17:48:29 »
[...] ook valt me de pet van william op. rood met een raar teken waar je mol in zou kunnen lezen met wat fantasie
[...]

De 'W' op zijn pet is het logo van de Washington Nationals, een club die uitkomt in de Major League Baseball, de hoogste honkbaldivisie van de VS. Op de zijkant stond -meen ik me te herinneren- 'Spaaij', zijn achternaam.

Offline GeckoGuy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #358 Gepost op: 7-01-2012, 18:16:52 »
Is er eigenlijk ook een theorie die erop slaat hoelang de kandidaten in beeld zijn? Het lijkt me dat de programmamakers de mol in bepaalde situaties/ opdrachten/ afleveringen minder lang in beeld laten komen dan in andere. Wat mij dus slim lijkt is bij elke aflevering te kijken wie er kort en wie er lang in beeld komt.

Zo vind ik bij opdracht 1 Maarten heel weinig in beeld komen en later juist Frits heel erg veel. Over het algemeen gezien heb ik deze aflevering William, Dio en Frits het meest gezien. De rest viel er een beetje buiten, maar vooral Maarten was weinig te zien. Misschien slaat dit wel nergens op maar wilde dit toch even delen!  ;)

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 1
« Reactie #359 Gepost op: 7-01-2012, 18:31:51 »
Is er eigenlijk ook een theorie die erop slaat hoelang de kandidaten in beeld zijn? Het lijkt me dat de programmamakers de mol in bepaalde situaties/ opdrachten/ afleveringen minder lang in beeld laten komen dan in andere. Wat mij dus slim lijkt is bij elke aflevering te kijken wie er kort en wie er lang in beeld komt.

Zo vind ik bij opdracht 1 Maarten heel weinig in beeld komen en later juist Frits heel erg veel. Over het algemeen gezien heb ik deze aflevering William, Dio en Frits het meest gezien. De rest viel er een beetje buiten, maar vooral Maarten was weinig te zien. Misschien slaat dit wel nergens op maar wilde dit toch even delen!  ;)

kijk uit voor tunnels..

 Maar idd frits komt wel vaak in beeld =]