Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237721 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #400 Gepost op: 7-01-2012, 23:53:07 »
Bij deze ook het bewijs dat Dio gewoon een kaart met foto in zijn hand heeft en niet iets anders...
Maar de mol heeft 2 foto's hoor
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #401 Gepost op: 7-01-2012, 23:57:30 »
Kunnen we nu niet juist uitsluiten dat een van de personen op de foto's de mol is.. Het is namelijk zo dat de mol deze documenten heeft om zich in te kunnen lezen over de kandidaten en het lijkt mij niet dat de mol zich hoeft in te lezen over zichzelf  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 00:07:56 door rawrrkevin »

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #402 Gepost op: 8-01-2012, 00:05:43 »
Kunnen we nu niet juist uitsluiten dat de een van de personen op de foto's de mol is.. Het is namelijk zo dat de mol deze documenten heeft om zich in te kunnen lezen over de kandidaten en het lijkt mij niet dat de mol zich hoeft in te lezen over zichzelf  ;)

Dat was dus precies wat ik ook dacht. Een beetje zoals het testschermen eleminatiegedoe van vorig jaar, maar dat zou betekenen dat er na ongeveer 3 afleveringen de mol bekend is.
Ben benieuwd naar volgende afleveringen of er nog meer van zo'n verdwaalde cv's voorbij vliegen en zo ja, worden het er 9 of toch 10.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #403 Gepost op: 8-01-2012, 00:09:03 »
Er is er ook een van Marit met MOLXII (rechts):

Je hebt gelijk.

Die CV komt letterlijk van wikipedia. Citaat: ''Ze presenteerde enkele jaren het kinderprogramma Boogie Woogie op de kinderzender Kindernet. Daarna speelde ze onder andere in tv-series als Costa en Onderweg naar morgen.''

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marit_van_Bohemen

Halverwege de CV kan je het lezen.

EDIT: Die van Frits komt ook van wiki. FAIL! Betrouwbare bron gebruikt de productie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Huffnagel
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 00:12:59 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #404 Gepost op: 8-01-2012, 00:16:38 »
Ik heb eventjes een grafische verhaaltje gemaakt van hoe opdracht 2, volgens mij, ongeveer gelopen is.

Het is een beetje vaagjes hoe het precies is gegaan. Wat ik begrepen heb zijn Anne Marie en Frits qua schema's omgelopen. Frits heeft de route naar 80 NO gelopen, Anne-Marie die naar ZO...volgens mij.
Qua complottheorie zou het dus wel fijn zijn als zij de mol is, aldus de tekening valt ze met een ZO-route ver buiten de groep*. Maar dat is enkel theorie.

Verder viel me op dat er twee keer het getal 82 werd gebruikt. Maar misschien ziet iemand anders hier nog iets in.

*En, met oog op de volgende opdracht (waar meer geld te verdienen viel), lijkt het me voor de mol gemakkelijker om een schutter te worden dan een (ehm..) konijntje. Een mol heeft niets aan een vrijstelling en iemand neerschieten is (met wat training) gemakkelijker dan verfkogels ontwijken. Maar, deze theorie werkt alleen maar als de mol in de eerste groep zit. Qua geld uit de pot houden in deze opdracht is het beter als de mol in de tweede groep zou zitten. Gewoon een kwestie van de verkeerde koker pakken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #405 Gepost op: 8-01-2012, 00:20:18 »
Ik heb eventjes een grafische verhaaltje gemaakt van hoe opdracht 2, volgens mij, ongeveer gelopen is.

Het is een beetje vaagjes hoe het precies is gegaan. Wat ik begrepen heb zijn Anne Marie en Frits qua schema's omgelopen. Frits heeft de route naar 80 NO gelopen, Anne-Marie die naar ZO...volgens mij.
Qua complottheorie zou het dus wel fijn zijn als zij de mol is, aldus de tekening valt ze met een ZO-route ver buiten de groep*. Maar dat is enkel theorie.

Verder viel me op dat er twee keer het getal 82 werd gebruikt. Maar misschien ziet iemand anders hier nog iets in.

*En, met oog op de volgende opdracht (waar meer geld te verdienen viel), lijkt het me voor de mol gemakkelijker om een schutter te worden dan een (ehm..) konijntje. Een mol heeft niets aan een vrijstelling en iemand neerschieten is (met wat training) gemakkelijker dan verfkogels ontwijken. Maar, deze theorie werkt alleen maar als de mol in de eerste groep zit. Qua geld uit de pot houden in deze opdracht is het beter als de mol in de tweede groep zou zitten. Gewoon een kwestie van de verkeerde koker pakken.

Ik moet je mededelen dat iemand al zo vrij van geest was geweest een dergelijk diagram te maken:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44826.260
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sylvester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #406 Gepost op: 8-01-2012, 00:22:54 »
Ow stoer. Beter meer dan minder  ::jaja::

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #407 Gepost op: 8-01-2012, 00:34:14 »
Afvaller volgende week

De afvaller zal aan de lichaamstaal gezien denk ik niet Dio of William zijn, die zien er namelijk wat ontspannen uit. Het lijkt vooral Hadewych te zijn die zich ernstig op het scherm focust.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #408 Gepost op: 8-01-2012, 00:37:52 »
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het juist onlogisch dat de mol de vrijstellingsmunten wil vinden. Als je in groep 2 zit en je partner stuurt je er heen heb je weinig keuze (een gok dus), maar zoals frits het heeft 'gespeeld' door op de munten te stuiten ga je er vanuit dat je partner, degene die dus kokers mag rapen jou 1 van die munten gunt. Als mol lijkt het me dat je weet wat de opdrachten zijn dus is dit totaal niet praktisch. Zoals hierboven net al is gezegd is schieten makkelijker te oefenen dan ontwijken, daarbij is ontwijken 1 tegen 2 à 3, word je geraakt dan komt er geld in de pot en dat wil de mol toch juist niet.
Tenzij je Marit bent en zorgt dat je als 1e over die brug mag en je handen omhoog gooit, maar dat is ook erg aan het toeval overgelaten, maar dat zou een goede tactiek zijn als noodoplossing mocht de mol onbedoeld een vrijstelling in handen krijgen en bij haar kwam het enigszins geloofwaardig over. Gooit een maarten of frits zijn handen zo de lucht in is het open vuur geloof ik...

Ik zie aan alles voors en tegens, veel plausibele aanwijzingen heb ik al voorbij zien komen, ben erg benieuwd wat aflevering 2 ons gaat brengen!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #409 Gepost op: 8-01-2012, 01:41:22 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #410 Gepost op: 8-01-2012, 01:55:38 »

Eindfoto HD < William 6 vingers?


Haha nee hoor, gewoon een randje op de broekzak dat in dezelfde kleur is als het klepzakje.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #411 Gepost op: 8-01-2012, 01:59:53 »
Dat was dus precies wat ik ook dacht. Een beetje zoals het testschermen eleminatiegedoe van vorig jaar, maar dat zou betekenen dat er na ongeveer 3 afleveringen de mol bekend is.
Ben benieuwd naar volgende afleveringen of er nog meer van zo'n verdwaalde cv's voorbij vliegen en zo ja, worden het er 9 of toch 10.

Ik zat te denken dat het een regelrechte hint naar Annemarie kan zijn. De cv's die we zien zijn van de kandidaten die met hun achternaam alfabetisch voor haar komen. Zij is de eerstvolgende. Als er geen cv's meer komen in de uitzendingen kan het dus al naar haar wijzen in deze ene uitzending.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #412 Gepost op: 8-01-2012, 02:26:28 »
Wat mij nog opviel; paar x in begin close-up van bergschoenen met rode veters. Close-up vd Mol?
Dio heeft rode veters maar Hadewych heeft daadwerkelijk bergschoenen aan met rode veters.
Hahaha, tijd om te gaan slapen, maar je weet maar nooit.

Bij executie zie je wat Art heeft geschreven als naam op scherm, nou ja, zien...ik kan er geen kaas van maken, iemand met HD? Eigenlijk wil ik ook nog niet weten wie er volgende week uitgaat.
59.35 minuut

En zegt 495 iemand wat? Staat op vat bij brugopdracht, waar de vrijstelling op ligt. Ook nog een tekst maar die kan ik niet ontcijferen. 4+9+5=18 ... 1+8=9 ?
41' minuut

Truste :)
Omnia vincit amor

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #413 Gepost op: 8-01-2012, 09:35:15 »
Kan iemand het (schakende) meisje nu herkennen?

Waar was deze te zien?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #414 Gepost op: 8-01-2012, 09:36:37 »
Wow dat is wel akelig scherp zeg :D Hoe kom je aan zo'n HD-versie op je computer?

Download van luckyluck12! HIER
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #415 Gepost op: 8-01-2012, 09:37:08 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #416 Gepost op: 8-01-2012, 11:46:23 »
Ik heb eventjes een grafische verhaaltje gemaakt van hoe opdracht 2, volgens mij, ongeveer gelopen is.


Bedankt. Maar volgens dat plaatje zou Liesbeth ten zuiden van Tim moeten uitkomen. En we zien haar tussen Tim en William lopen naar het noordoosten (32:09). Hiet klopt iets niet. Of Liesbeth doet iets verkeerd of Anne-Marie heeft haar de verkeerde kant uitgestuurd.


Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #417 Gepost op: 8-01-2012, 11:53:10 »
Wat mij nog opviel; paar x in begin close-up van bergschoenen met rode veters. Close-up vd Mol?
Dio heeft rode veters maar Hadewych heeft daadwerkelijk bergschoenen aan met rode veters.
Hahaha, tijd om te gaan slapen, maar je weet maar nooit.

Bij executie zie je wat Art heeft geschreven als naam op scherm, nou ja, zien...ik kan er geen kaas van maken, iemand met HD? Eigenlijk wil ik ook nog niet weten wie er volgende week uitgaat.
59.35 minuut

En zegt 495 iemand wat? Staat op vat bij brugopdracht, waar de vrijstelling op ligt. Ook nog een tekst maar die kan ik niet ontcijferen. 4+9+5=18 ... 1+8=9 ?
41' minuut

Truste :)
Niets nada noppes... In de HD versie staat NIET wie er ingevoerd wordt :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline zwarte balk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'n sexy and I know it :)
Re: Aflevering 1
« Reactie #418 Gepost op: 8-01-2012, 12:34:43 »
Bedankt. Maar volgens dat plaatje zou Liesbeth ten zuiden van Tim moeten uitkomen. En we zien haar tussen Tim en William lopen naar het noordoosten (32:09). Hiet klopt iets niet. Of Liesbeth doet iets verkeerd of Anne-Marie heeft haar de verkeerde kant uitgestuurd.



Het kan zijn dat de foto vanaf de plek van maarten genomen is... Dit lijkt me vrij sterk, en dan zouden liesbeth of annemarie idd verkeerd hebben gedaan

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #419 Gepost op: 8-01-2012, 12:46:41 »
Dat Liesbeth verkeerd loopt, staat vast. Zie bijvoorbeeld onderstaand screenshot van 32:51. Ze is dwars tussen Willam (links op foto) en Tim (tweede van rechts) naar het noordoosten gelopen. Liesbeth zelf staat uiterst rechts. Daarom vond ze dus ook geen kokers.