Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 237715 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #480 Gepost op: 8-01-2012, 18:57:06 »
Ik denk dat het blokken of domino stenen zijn... Er is ook zo 'n oude foto van mijn moeder, waarbij ze van de fotograaf verplicht moest doen alsof ze met blokken aan het spelen was, die volgens haar (toen) heel dom opgestapeld waren, waardoor ze heel boos keek.  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #481 Gepost op: 8-01-2012, 19:02:27 »
Ik denk dat het blokken of domino stenen zijn... Er is ook zo 'n oude foto van mijn moeder, waarbij ze van de fotograaf verplicht moest doen alsof ze met blokken aan het spelen was, die volgens haar (toen) heel dom opgestapeld waren, waardoor ze heel boos keek.  ;D

Ja zo werden vroeger schoolfoto's gemaakt  :)
Op de kleuterschool met blokken voor je (waar je verplicht z.g. mee moest spelen), en op de lagere school (zo heette dat toen nog haha) met een grote opengeslagen atlas voor je neus. Je moest toen heel leergierig overkomen op een foto  ::)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 1
« Reactie #482 Gepost op: 8-01-2012, 19:04:20 »
Ja zo werden vroeger schoolfoto's gemaakt  :)
Op de kleuterschool met blokken voor je (waar je verplicht z.g. mee moest spelen), en op de lagere school (zo heette dat toen nog haha) met een grote opengeslagen atlas voor je neus. Je moest toen heel leergierig overkomen op een foto  ::)


zou dit de moeder van de Mol kunnen zijn? Lijkt mij een foto van langer geleden dan de leeftijd van onze deelnemers..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #483 Gepost op: 8-01-2012, 19:05:13 »
Die horizon die jij trekt, die rode streep, is volgens mij gewoon het einde van de envelop, waar de brief uitsteekt. Dat bedoelde ik er mee.

EDIT: Het kan trouwens ook gewoon schaduw zijn.

Zou best kunnen, wat denken de anderen hiervan ? (Oja, heb dat zelf niet gedaan, op een forum gevonden van WIDM)
Lomperik..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #484 Gepost op: 8-01-2012, 19:12:13 »

zou dit de moeder van de Mol kunnen zijn? Lijkt mij een foto van langer geleden dan de leeftijd van onze deelnemers..
Missmolly, was net mee bezig te bekijken hoe oud de foto zou kunnen zijn. Ver voor de jaren 70 m.i.
Denk dat je het bij het juiste eind hebt, wrs de mama van 1 van onze kandidaten.
Kandidaat zelf kunnen we imho uitsluiten.
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #485 Gepost op: 8-01-2012, 19:13:06 »

zou dit de moeder van de Mol kunnen zijn? Lijkt mij een foto van langer geleden dan de leeftijd van onze deelnemers..

Ja mogelijk. Als ik het goed zie heeft dit meisje ook nog een strik in het haar, bovenop. Ik denk niet dat deze foto jonger is dan begin jaren 60, maar ik denk nog wel iets ouder dan dat zelfs.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 1
« Reactie #486 Gepost op: 8-01-2012, 19:16:45 »
Ja mogelijk. Als ik het goed zie heeft dit meisje ook nog een strik in het haar, bovenop. Ik denk niet dat deze foto jonger is dan begin jaren 60, maar ik denk nog wel iets ouder dan dat zelfs.

dan kunnen we Dio wel afvinken toch?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #487 Gepost op: 8-01-2012, 19:21:19 »
dan kunnen we Dio wel afvinken toch?

Nee, want het kan gewoon bij een opdracht horen en hoeft niet perse de foto van de moeder van de mol te zijn.

-altijd gevaarlijk, zomaar afstrepen-

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Aflevering 1
« Reactie #488 Gepost op: 8-01-2012, 19:29:26 »
Nee, want het kan gewoon bij een opdracht horen en hoeft niet perse de foto van de moeder van de mol te zijn.

-altijd gevaarlijk, zomaar afstrepen-

ja dat is waar .. ik liet me even meeslepen

even over de uitslag 2012 op wikipedia, die is nu weer leeg ..
grapje van iemand geweest?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #489 Gepost op: 8-01-2012, 19:32:54 »
even over de uitslag 2012 op wikipedia, die is nu weer leeg ..
grapje van iemand geweest?
Gebeurt elk jaar weer... en reken er maar op dat er nog meer grapjassen zijn die weer iets zullen invullen.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #490 Gepost op: 8-01-2012, 20:19:35 »
Iemand al het 1e scherm allemaal opgeteld?

57481 stemmen

En wat me opvalt is het woordje HET verkeerd of raar staat in die zin op het 1e scherm!

Sijb

Offline irmahoeve

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #491 Gepost op: 8-01-2012, 20:22:05 »
We mengen ons toch maar weer eens in de strijd na jaren van afwezigheid wat het posten van berichten betreft. We volgen (lezen) het forum al die jaren trouw.
Opvallend: als Art de executieronde inleidt, zegt hij dat het de eerste executieronde is van wie is de Mol en dat de eerste het spel moet verlaten. Bij het uitspreken van 'Wie is de Mol' komt Dio in beeld en bij het uitspreken van 'als eerste het spel verlaten' komt Marion in beeld. Dit laatste, weten we ondertussen, klopt in ieder geval...
Molkenners sinds 2002

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #492 Gepost op: 8-01-2012, 20:34:36 »
Je hebt gelijk! Art in beeld->"over een paar minuten moet een van jullie" Dio in beeld->"wie is de mol verlaten" Marion in beeld->"als eerste" groep en Art in beeld->"er is geen treuriger lot dan dat". Zou een montagehint kunnen zijn.

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: Aflevering 1
« Reactie #493 Gepost op: 8-01-2012, 20:34:47 »
Ik heb ook de eerste aflevering opnieuw beken en heb een aantal notities gemaakt van alle opvallende dingen:

Opdracht 1 Dropping
(3,55) Liesbeth zegt "Helemaal alleen dat is zo bizar ben nog nooit zo alleen geweest. (mol is alleen)
(10,00) William tegen Anne-Marie "Jij pakte iets van die paal" (iemand verdacht maken)
(13,55) Fritz ziet het vliegtuig niet als Anne-Marie dat zegt (mol is blind)
(16,00) Tim denkt dat foto gewoon een plaatje is
(17,30) William gaat mensen zoeken (goodwill kweken??)
(18,45 en 20,40) Liesbeth doet archeologisch werk (graven??)
(19,30) Anne-Marie, William, Dio, Fritz en Hadewych zijn bij vliegtuig (Tim, Liesbeth, Maarten, Marit en Marion ontbreken)
(19,55) Fritz seint met 3 vingers (letterhint??)
(20,55) Liesbeth komt aan bij vliegtuig, William ontdekt dat haar koffer verdacht schoon is
Pot: €0

Opdracht 2: Gletsjer
(27,20) Anne-Marie "Ik wilde gaan graven maar dat mag ik niet" (uitspraak van de mol??)
(29,50) Maarten zegt "We moeten dat met heel precies doen, anders is het een blinde gok
(32,25) Liesbeth ziet dat Tim vrijstellingen pakt (controle??)
(32,40) William vindt geen kokers (verdacht)
(32,55) Marion vindt geen kokers
(33,25) William vindt kokers mbv Tim (goodwill kweken dmv hulp aanbieden)
(33,30) Liesbeth kan geen kokers vinden (verdacht)
(34,00) Marit pakt 3 kokers (met misschien de -500?)
Pot: €-500


(36,15) William zegt "-500, een topdag (uitspraak mol??)
(36,30) Maarten oppert de pot kwijt te raken (goodwill kweken)
(37,55) Tim wil vrijstelling alv 2
(38,00) Fritz wil vrijstelling alv 1
(39,30) Marit blijkt vrijstelling alv 3 te hebben

Opdracht 3: Paintball
(43,00) Marit geeft zich over (molactie??)
(43,30) William en Dio zoeken jokers (molactie William)
(45,35) Dio vertrouwd blindelings op William (mol is blind)
(46,30) Hadewych zegt niet te kunnen mikken door de wind (smoesje??)
(47,40) Marions geweer deed het niet (actie van de mol)
(50,20) Mysterieuze biecht van Fritz

(..,..) zijn de tijdstippen waarop het gebeurd is
Alles wat vet is kan een molactie zijn
Alles wat rood is van toepassing op Marion

Als jullie dit overzichtelijk vinden wil ik het best wel vaker doen, wel graag reacies
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 21:02:21 door joye26 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #494 Gepost op: 8-01-2012, 20:42:21 »
Iemand op de schoenen gelet van degene die als eerste bij het vliegtuigwrak werd afgezet? Liesbeth draagt volgens mij die gympen. Maar ik kan me vergissen, uiteraard.


Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 1
« Reactie #495 Gepost op: 8-01-2012, 20:44:50 »
@ Joye26, bij de eerste opdracht haal je de naam van Liesbeth en Marit een paar keer door elkaar. Het was liesbeth die aankwam en graafwerkzaamheden verrichtte en Frits die vond dat haar koffertje verdacht schoon eruit zag.

Wel een mooie opsomming trouwens !

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: Aflevering 1
« Reactie #496 Gepost op: 8-01-2012, 20:47:30 »
@ Joye26, bij de eerste opdracht haal je de naam van Liesbeth en Marit een paar keer door elkaar. Het was liesbeth die aankwam en graafwerkzaamheden verrichtte en Frits die vond dat haar koffertje verdacht schoon eruit zag.

Wel een mooie opsomming trouwens !
Je hebt niet helemaal gelijk in de koffer, Fritz zegt het maar William ontdekt het
Maar verder bedankt voor de reactie ga de fouten er gelijk uithalen

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #497 Gepost op: 8-01-2012, 20:50:05 »

(32,25) Marit ziet dat Tim vrijstellingen pakt (controle??)


Mooi overzicht. ::jaja:: Het is alleen niet Marit maar Liesbeth die ziet dat Tim IETS pakt. Tenzij Liesbeth idd de mol is, dan zal ze meteen geweten hebben dat het om de vrijstellingen ging.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 20:58:04 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline klaasion123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 2010 Kim 2011 Patrick 2012 Tim 2013 ?
Re: Aflevering 1
« Reactie #498 Gepost op: 8-01-2012, 20:52:09 »
goed gedaan joye26  maar frits schrijf je met een s maarja top werk ::ok::
Tim is de mol 2012

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Aflevering 1
« Reactie #499 Gepost op: 8-01-2012, 20:56:21 »
Trouwens, kunnen we Williams niet afstrepen?

Hij moest namelijk over een riviertje, en daardoor kan ie nooit in 4 minuten bij het vliegtuig zijn :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels