Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 448301 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2012, 04:16:40 »
Prima dat de maten van de jassen in de speedboat opdracht op de jassen staan, maar de M is wel lang en veelvuldig in beeld bij Anne-Marie (als we spreken over simpele duidende hints).
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 04:28:24 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2012, 06:45:17 »
Nog heel even terugkomend op William en A-M:

Alhoewel je hem her en der ook andere namen hoort noemen, is Anne-Marie volgens mij de hoofdverdachte van William, waar hij het over heeft als hij zegt dat hij weet wie het is. Dat blijkt wel uit het begin van de trapopdracht, wanneer hij voorstelt om A-M als eerste achter te laten. Volgens mij (en dat zegt hij min of meer ook) probeert hij daar te peilen wie er in de groep nog meer op A-M zit.
Bevestigt mijn vermoeden dat William er echt van overtuigd is iets gezien te hebben bij de vliegtuigopdracht en dat hij daar niet alleen maar liep te 'klieren'.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2012, 08:55:53 »
Nog heel even terugkomend op William en A-M:

Alhoewel je hem her en der ook andere namen hoort noemen, is Anne-Marie volgens mij de hoofdverdachte van William, waar hij het over heeft als hij zegt dat hij weet wie het is. Dat blijkt wel uit het begin van de trapopdracht, wanneer hij voorstelt om A-M als eerste achter te laten. Volgens mij (en dat zegt hij min of meer ook) probeert hij daar te peilen wie er in de groep nog meer op A-M zit.
Bevestigt mijn vermoeden dat William er echt van overtuigd is iets gezien te hebben bij de vliegtuigopdracht en dat hij daar niet alleen maar liep te 'klieren'.

Hmm sja voiceovers zijn sws bedrieglijk at the best of times met creatief knip en plakwerk..
Maar ik had toch echt de indruk dat William Frits als hoofdverdachte heeft (nog steeds) en Liesbeth als tweede. Volgens mij blijkt dat ook wel uit zijn acties (proberen een joker te bietsen voor info/ reactie toetsen/ zijn reactie tijdens executie 2 als Frits groen krijgt.

Hij heeft duidelijk wel twijfels bij het feit dat ze zijn bord niet hebben gezien, maar uit andere dingen heb ik niet echt op kunnen maken dat hij 'vol' op Anne-Marie zou zitten iig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2012, 13:24:42 »
::gordijn::

Mijn nieuwe Mol na aflevering 3. Ondanks diverse goede acties. Maar de meeste zijn al weerlegd/afgezwakt in dit topic en daar kan ik me best in vinden.

Vliegtuig: Anne-Marie was er wel als eerste en ruim op tijd, maar de molactie was het terugzetten van de klok waardoor het waarschijnlijk toch al een onmogelijke opdracht werd. Ook doet Anne-Marie niet zoals William haar best om kandidaten op te halen.

Jeeps: Anne-Marie is kennelijk een van de hoofdverdachten in de groep en moet zich wat minder verdacht zien te maken. Als Frits Anne-Marie, Marit en William aanspreekt als auto rechts zegt Anne-Marie dat de anderen dat zijn. Even later blijkt dat ze gelijk heeft. Bovendien herkent ze wat letters, maar gaat ze toch mee in het foute antwoord van Maarten. Anne-Marie later in de bus: "Maarten zei WIDM, terwijl ik de V en de I... Maar goed..."

Speedboot: Veel goede acties van Anne-Marie maar net het bord wat het meest op kan leveren ziet ze over het hoofd. (De bedragen die met deze opdracht gewonnen worden stellen overigens weinig voor.)

Rondleiding: Anne-Marie zegt dat Tim en William niet bij de toren naar binnen moeten gaan wanneer ze hier over twijfelen. Maar Hadewych is veel feller in het tegenhouden (en ook Liesbeth roept "niet doen").

Bovendien staan er natuurlijk diverse (al genoemde) mogelijke molacties van Anne-Marie tegenover en lijkt Anne-Marie haar best te doen om verdenkingen tegen te gaan. Meermaals schiet ze in de verdediging: bij de verwarring op de trap, na het niet raden van VIKING en na het missen van het bord van William. Dit hebben we vaker bij een Mol gezien terwijl een niet-Mol het meestal geen probleem vindt om verdacht te worden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #104 Gepost op: 23-01-2012, 13:39:56 »
::gordijn::

Mijn nieuwe Mol na aflevering 3. Ondanks diverse goede acties. Maar de meeste zijn al weerlegd/afgezwakt in dit topic en daar kan ik me best in vinden.


Cool Heinz, dat jij als 'Molspeurder aller tijden' in dezelfde tunnel stapt, schept vertrouwen :-)

Behalve de vele dingen die genoemd zijn valt bij Anne-Marie op dat zij vaker acties onderneemt die wijzen op mogelijke voorkennis ('VI' zien, proberen op te schieten bij de sightseeingtoer, het vliegtuig feilloos vinden en als eerste zijn, niet naar de vrijstellingen lopen enz.)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #105 Gepost op: 23-01-2012, 14:11:03 »
pfff Heinz wat doe je nu weer?
Ik had Anne marie echt onderaan in mijn lijstje.. maar je zet me nu wel weer aan het denken.. grrrrrr..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #106 Gepost op: 23-01-2012, 14:56:05 »
Goh Heinz nu kom ik je hier weer tegen  ::zwaai::

Mijn reden voor Anne-Marie was een helder moment vannacht toen ik zelf even niet zo helder was (lees, ik heb geen idee of ik het nou droomde of dat ik wakker was) anyway.
Gisteren heb ik op het forum ergens iets gelezen over Art die elke intro tot nu toe afsluit met Mol waarna het logo komt, een shot van een schaduw en dan Liesbeth. Nu heb ik een aantal reacties gelezen dat Art hiermee de mol liesbeth bedoelt. Zij wordt immers als eerste getoond in de leader. Wat nou als hier een kern van waarheid in zit (moet Art dit wel eventjes doorzetten natuurlijk), maar dat het niet gaat om Liesbeth, maar om dat schaduwshot. Ik heb er ergens ooit voor gepleit dat Hadewych de mol is omdat bij haar voorstelshot eerst alleen een schaduw zichtbaar is en dan een koffer en de voeten.
Met onderstaande reden
Citaat
Art begint dat er van nature geen mollen voorkomen in IJsland. Om schaduw te creëren heb je een lichtbron en een object nodig, een object wat er niet is kan geen schaduw veroorzaken, maar nu is er wel een mol aanwezig, maar een schaduw is niet tastbaar. Door een schaduw te tonen geef je aan dat er iets is, maar ook weer niet. De mol is er nu wel (anders was er geen schaduw), maar ook weer niet (de onaantastbaarheid van een schaduw)

Wat nou als deze theorie niet slaat op de schaduw van Hadewych, maar op de schaduw die zichtbaar is in het begin van de leader?! Er is door meerdere mensen al geopperd dat het jasje van Liesbeth te kort is. Ik heb gekeken naar de andere dames en alle jassen lijken te kort, alleen Anne-Marie draagt een rokje en dat komt qua lengte precies overeen met waar de vermeende jas van de schaduw zou lopen.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #107 Gepost op: 23-01-2012, 15:06:44 »
mooi gevonden ik ga hier ook eens induiken.. wat mij wel opviel bij de intro en AM is dat ze als enige vrij duidelijk lacht in de camera..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #108 Gepost op: 23-01-2012, 16:18:50 »
Het topic van Anne-Marie is weer helemaal naar beneden gezakt. Ik schop hem toch maar weer even naar boven. :P

Er wordt her en der waar ik lees n.m.m. iets te veel waarde gehecht aan het feit dat A-M in de allereerste opdracht het vliegtuig wist te vinden. Het wordt door sommigen uitgelegd als een (hele) onmolse actie. Ik zie dat helemaal niet zo. De molactie bij het vliegtuig was het terugzetten van de klok. Dat maakte het onwaarschijnlijk/vrijwel onmogelijk dat iedereen op tijd zou komen. En dus maakte het ook de weg vrij voor de Mol om zich als kandidaat te profileren. Het feit dat ze als eerste bij het vliegtuig was maakt haar in mijn ogen júist verdacht, ook rekening houdend met het feit dat de Mol niet ver van die plek moet zijn afgezet, aangezien er maar een paar minuten verstreken waren toen de klok werd teruggezet.

Als één iemand de verkeerde kant op loopt, (Dus van het vliegtuig af) is de opdracht al mislukt. De desbestreffende kan dan nooit bij het vliegtuig aankomen. Aangezien de kans hiervan heel groot is, is het slim als mol gewoon het vliegtuig te bereiken. Ik vind Anne-Marie en ook de anderen die het vliegtuig bereiken verdacht.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #109 Gepost op: 23-01-2012, 17:11:04 »
Cool Heinz, dat jij als 'Molspeurder aller tijden' in dezelfde tunnel stapt, schept vertrouwen :-)


Ik ga in zo'n vroeg statium eens niet met Heinz mee, hij heeft me ook al eens de Arjen tunnel en de Pepijn tunnel ingelokt :) (Die ik overigens zelf wel op tijd weer had afgeschreven)  Wat Annemarie betreft blijf ik er toch bij dat ze teveel goed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #110 Gepost op: 23-01-2012, 18:41:37 »
::gordijn::

Mijn nieuwe Mol na aflevering 3.
Welkom Heinz! :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #111 Gepost op: 23-01-2012, 19:19:15 »
Als één iemand de verkeerde kant op loopt, (Dus van het vliegtuig af) is de opdracht al mislukt. De desbestreffende kan dan nooit bij het vliegtuig aankomen. Aangezien de kans hiervan heel groot is, is het slim als mol gewoon het vliegtuig te bereiken. Ik vind Anne-Marie en ook de anderen die het vliegtuig bereiken verdacht.

Wat betreft deze opdracht waren er 5 mensen wel, en 5 mensen niet op tijd bij het vliegtuig. De mol kan zich dus in beide groepen prima verschuilen, en daardoor vind ik de kandidaten in de ene groep niet verdachter dan de kandidaten in de andere groep. De opdracht van de mol was hier duidelijk: zet de klok een uur terug, en zorg er voor dat ten minste een iemand het vliegtuig niet bereikt. De mol zou in deze opdracht dus ofwel mensen actief de verkeerde kant op proberen te sturen, of moeten zien dat ten minste 1, maar het liefst meerdere kandidaten niet op tijd zullen komen. Verdacht zijn voor mij dus de kandidaten die andere kandidaten tegenkomen, en/of vanaf hun positie overzicht kunnen houden op de andere kandidaten. Afstrepen van de kandidaten die niet optijd bij het vliegtuig waren lijkt mij in ieder geval onverstandig.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #112 Gepost op: 23-01-2012, 19:31:07 »
Kandidaten in het spel denken nou eenmaal zo : Oh die heeft het vliegtuig niet gevonden, die kan dus de mol zijn !
Dus is het wel handig voor de mol om het vliegtuig te bereiken.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #113 Gepost op: 23-01-2012, 20:04:00 »
Lees het topic [theorie] (J)era eens. http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45428.0
De cijfers 4263 zouden iets te maken hebben met de oplopende reeks waar De Mol over schrijft in zijn dagboek.

De oplopende reeks wordt dan 0-0 2-1 4-2 6-3

Met behulp van het Runen-alfabet kom je dan uit op de runen-letters

0-0 = niets
2-1 = Uruz = uitspraak: U
4-2 = Jera = uitspraak: J
6-3 = Ingus = uitspraak: NG

JUNG dus.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 20:08:50 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Mau-rice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #114 Gepost op: 23-01-2012, 20:15:49 »
Tijdens de Ster van Wie is de Mol? op Nederland 1 worden sommige kandidaten weergegeven in ruiten. Nadat Anne-Marie in beeld komt, verschijnt de tekst 'de MOL'. Is het een hint naar Anne-Marie, de twaalfde mol?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2012, 21:15:14 door Mau-rice »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2012, 20:27:00 »
Welkom Heinz! :)

Dank je! :D

De oplopende reeks wordt dan 0-0 2-1 4-2 6-3

Met behulp van het Runen-alfabet kom je dan uit op de runen-letters

0-0 = niets
2-1 = Uruz = uitspraak: U
4-2 = Jera = uitspraak: J
6-3 = Ingus = uitspraak: NG

JUNG dus.

Wow. ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2012, 20:31:53 »
Ik word Heinz' stalker denk ik ;D Ik ga ook switchen naar Jung!
...óf niet!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2012, 22:53:09 »
Mijn nieuwe Mol na aflevering 3.

Na letterlijk slapeloze nachten (omdat ik iedereen had weggestreept) duik ik definitief een nieuwe tunnel in, waar ik hoop te blijven zitten totdat deze serie is afgelopen. Met dank aan Heinz voor het voorbeeld en de mensen op mijn blog voor het stellen van de juiste vragen.

De meeste moeite had ik met de "Niet doen!" tegen Tim bij de Torenopdracht. Maar als Tim haar verdenkt dan is dit gewoon de psychologische truc die Marc toepaste bij Ikeameubelopdracht in de derde Vlaamse reeks: als je Mol zegt dat je iets niet moet doen dan moet je het toch juist wel doen? Jammer dat het mislukte.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #118 Gepost op: 23-01-2012, 23:21:22 »
Wat wordt het hier druk ineens  ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #119 Gepost op: 23-01-2012, 23:21:48 »
Wow! Het wordt ineens druk hier. Gezellig! ;D
En dan te bedenken dat ik dit topic gistermiddag nog ergens diep uit de kelder moest vissen. :D :P