Volgens mij is de titel van een van de schilderijen die ze moesten nabootsen ook een hint. "La persistencia de la memoria" kan je ook vertalen als "de hardnekkigheid van het geheugen", en dat doet me sterk denken aan Anne-Marie die plots de titel van "Marie-Thérèse Walter" kon raden omdat ze zich dat herinnerde van op het vliegtuig. Ook al omdat het niet bepaald een titel is die meteen uit het schilderij spreekt.
De aflevering heet dan ook "Zelfkennis," omdat de mol zichzelf herkent.
Eigenlijk lijkt de titel van elke aflevering wel naar Anne-Marie te kunnen verwijzen, en dan meestal in verband met de belangrijkste opdrachten. "Iemand Anders" bij de onderhandelingsopdracht, omdat het niemand uit het trio Frits-Liesbeth-Tim is, "Rookgordijn" omdat ze raak schiet met de pijl (en dat kan trouwens ook door de productie zijn opgedragen, omdat de groep gewoon zo ontzettend slecht scoorde qua geld), "Zelfkennis" voor de schilderijen, en dan de kwartetten, zoals iemand hier al aangaf.
De enige hint die ik niet bij Anne-Marie kan plaatsen is een hint die ik nog nergens op het forum gelezen heb: in aflevering 5 (Van achteren naar voren) zie je twee keer het getal "83". De eerste keer op beide mouwen van het T-shirt van die fluitende man (op de ene mouw 8 en op de andere 3), en de tweede keer op de muur naast Art wanneer hij vraagt wie er een scherpe blik heeft.
Eerst dacht ik dat die hint op William sloeg (hij is geboren op 8/3/83), maar nu vraag ik me af of het niet Liesbeth is, omdat het tenslotte "Van achteren naar voren" is, en 38 Liesbeths leeftijd is.
Aan de andere kant kan "Van achteren naar voren" ook gewoon op de J-A tip slaan en dus Anne-Marie Jung bedoelen. Maar dat verklaart nog steeds niet de 83, die wel een tip MOET zijn, omdat ze zo opvallend in beeld kwam.
Hebben jullie trouwens opgemerkt dat er al een paar aflevering heel wat shots van gele bloemen tussen zaten? Is geel iemands lievelingskleur of zo? In ieder geval zitten er wel zonnebloemen bij het stukje van Liesbeth in de intro.