Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266081 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #380 Gepost op: 11-02-2012, 13:52:55 »
Hadewych zegt in aflevering twee aan de ontbijttafel "Misschien zat er wel helemaal geen +500 in. Misschien waren het alleen maar niks en min." Zeg je zoiets als je daadwerkelijk de +500 weg hebt gemoffeld?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #381 Gepost op: 11-02-2012, 14:05:24 »
Hadewych zegt in aflevering twee aan de ontbijttafel "Misschien zat er wel helemaal geen +500 in. Misschien waren het alleen maar niks en min." Zeg je zoiets als je daadwerkelijk de +500 weg hebt gemoffeld?

Als je een geniale Mol bent wel. ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #382 Gepost op: 11-02-2012, 14:06:20 »
Vond het T-shirt dat Hadewych droeg tijdens de biecht over de deal met Tim opvallend.
Een persoon (silouet) met een donkere bril.
Roy Orbison ( een blinde zanger uit een ver verleden )??
Een aanwijzing naar een ( blinde) mol??
Of herkent iemand dit T-shirt en weet echt wie het is ?


Ik kon het niet helemaal goed zien, maar het deed me ook denken aan Roy Orbinson.
Roy Orbinson was niet alleen blind, maar hij zong ook : "Only the lonely"
En dat doet me weer denken aan waar deze serie mee begon : "Helemaal alleen..."   ::vergroot::

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #383 Gepost op: 11-02-2012, 14:10:42 »
Ik kon het niet helemaal goed zien, maar het deed me ook denken aan Roy Orbinson.
Roy Orbinson was niet alleen blind, maar hij zong ook : "Only the lonely"
En dat doet me weer denken aan waar deze serie mee begon : "Helemaal alleen..."   ::vergroot::

Tis een mooi verhaal, alleen een probleempje: Roy Orbinson was niet blind :D

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #384 Gepost op: 11-02-2012, 14:16:53 »
Nee, en een mol ook niet!

Wel was Roy Orbison zeer slechtziend, net als een mol overigens  ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #385 Gepost op: 11-02-2012, 14:19:19 »
Tis een mooi verhaal, alleen een probleempje: Roy Orbinson was niet blind :D

O niet? Zou kunnen weet ik niet meer precies. Hij liep wel altijd met een donkere bril op en had altijd donkere kleding aan. Dus hij deed een beetje alsof? Des te beter, de mol ook  ;D

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #386 Gepost op: 11-02-2012, 14:26:16 »
O niet? Zou kunnen weet ik niet meer precies. Hij liep wel altijd met een donkere bril op en had altijd donkere kleding aan. Dus hij deed een beetje alsof? Des te beter, de mol ook  ;D

Haha ja, hij was voor een grote tour zijn normale bril vergeten (Hij had geen abnormale sterkte) en alleen zijn zonnebril bij, dus droeg hij die maar. Aan het einde van de tour kon hij zich nergens meer vertonen zonder die zonnebril het was een deel van zijn image geworden :)

Het feit dat hij blind was is wel een hele hardnekkig broodje aap verhaal hoor, dus het is je vergeven.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #387 Gepost op: 11-02-2012, 14:27:02 »
Nee, en een mol ook niet!

Wel was Roy Orbison zeer slechtziend, net als een mol overigens  ;D

Dus het mag elke zanger/persoon zijn met een bril of lenzen :D nog even en ik stap mee in je tunnel :D

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #388 Gepost op: 11-02-2012, 15:39:44 »
Hoho! Ik zit niet in deze tunnel hoor! JUIST niet  ;D ;D

Offline Paulu

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #389 Gepost op: 11-02-2012, 17:03:47 »
Ik weet niet of deze theorie al eerder vermeld is hier, maar mij valt op dat door alle uitzendingen heen er regelmatig een kruis wordt getoond. Dat kan in religieuze zin zijn, maar een kruis is ook een symbool in de muziek, en dan wel de tegenganger van de MOL als symbool in de muziek. Een kruis op een notenbalk betekent dat een toon verhoogd wordt, een mol betekent dat een toon verlaagd wordt.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruis_(muziek) en http://nl.wikipedia.org/wiki/Mol_(muziek).

Wat heeft dit nu met Hadewych te maken?

Hadewych komt uit een muzikaal nest, haar moeder is celliste, haar vader fluitist. Bovendien is Hadewych zelf ook muzikaal, zoals te horen is op haar eigen website en zal ze in maart 2012 haar eerste CD uitbrengen. Wordt in diezelfde periode ook niet de mol van 2012 bekend?

Hadewych heeft knobbeltjes op haar stemband waardoor ze een lage zangstem heeft (MOL in de muziek = verlagen), ze heeft ervoor gekozen om niet geopereerd te worden aan haar stembanden waardoor ze een hogere stem zou krijgen (kruis in de muziek = verhogen).

De info heb ik van:
http://www.zuiderlucht.eu/actrice-hadewych-minis-als-engel-in-amerika/
http://www.hadewychminis.nl/index.php?page=Biografie

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #390 Gepost op: 11-02-2012, 17:10:46 »
Helaas is de kruis-theorie al vaker aan bod gekomen.


Kijk HIER maar eens.


In serie 10 speelde het kruisje, dat ook 10 kon betekenen, een ''cruciale'' rol.

Ook in dit seizoen was er al een topic over geopend, en de theorie dat kruisen nu weer een rol zouden spelen, is daarin weerlegd.

Om het simpele feit dat Spanje een nogal katholiek land is, en dat het daarom in feite lastig is om al die kruisen heen te filmen.

Over die knobbeltjes op de stembamdem van Hadewych zeg ik alleen maar het volgende: ik vind het nogal raar om dat gegeven te gebruiken als ''hint'' naar de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2012, 17:16:30 door Bodejos »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #391 Gepost op: 11-02-2012, 18:07:47 »
Ik zit met de opdracht in het vliegtuig. Waarom loopt Hadewych redelijk door naar achter in het vliegtuig terwijl ze dus voor in het vliegtuig zitten (in de business class). Er zit daar ook nog eens een IJslander en niet een Spanjaard. Logischer is dan toch om nog een aantal andere personen te vragen naar het antwoord? Tim was mee en die passagier heeft uitstekend geacteerd. Als ze meerdere mensen gevraagd hadden zouden er zeker verschillende antwoorden zijn gekomen.

Tijdens de biecht in dit stukje heeft zij volgens mij gitaren als oorbellen, weet niet of dat nog iets zegt?

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #392 Gepost op: 11-02-2012, 18:25:34 »
In de vliegtuig opdracht doen frits en Am niet mee..
Liesbeth heeft zowat die hele opdracht overal alleen maar goede antwoorden gegeven en juist iedereen goed geholpen..

de enige 3 die daar verdacht waren zijn idd hadewych, Tim en William..

Idd opmerkelijk dat Tim mee loopt.. ..

Verder is het wel Tim nog die later heeft gegoogled en daarom wordt Hadewych toch voorop gezet...

helaas gaat de opdracht toch nog gruwelijk mis omdat Hadewych, William en Frits overtuigd waren van Once upon a time in de west..

en zeker ook omdat William Marit het verkeerde antwoord voorschoteld over de gletsjer.. en marit als op een na laatste staat..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #393 Gepost op: 11-02-2012, 21:14:31 »
Zo. Na het nodige wikken en wegen ben ik er uit: Hadewych is misschien niet de Mol, maar ze is nu wel weer mijn Mol. En dat voelt goed. ;)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #394 Gepost op: 11-02-2012, 21:19:05 »
Verder is het wel Tim nog die later heeft gegoogled en daarom wordt Hadewych toch voorop gezet...
Tim hoeft niet degene te zijn die heeft gegoogled.
Hij is wel degene die in de biecht aangeeft dat de groep het gegoogled heeft, een goede actie van de regie om de verdenking van hem af te halen  ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #395 Gepost op: 11-02-2012, 22:57:52 »
Is er iemand die het shot waarin je Haewych en Tim tegelijkertijd ziet rennen op de brug kan combineren tot een shot waarin je duidelijk kan zien of Hadewych misschien opvallend langzaam  rende?
...óf niet!

Offline Paulu

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #396 Gepost op: 11-02-2012, 23:00:36 »
Tijdens de biecht in dit stukje heeft zij volgens mij gitaren als oorbellen, weet niet of dat nog iets zegt?

Zoals ik al eerder postte heeft Hadewych iets met muziek (moeder is celliste, vader is fluitist en zijzelf heeft een CD opgenomen die maart 2012 uitkomt), dus zijn die gitaren als oorbellen een wellicht een toevalligheid.

Of dus een verwijziging naar de Mol (term in de muziek), vandaar ook de vele kruizen die je steeds ziet (een kruis is de tegenhanger van de mol in de muziek). De kruizen hebben dan ook geen religieuze betekenis, maar je ziet wel veel kruizen en dus 1 mol in Wie is de Mol 2012. ;-)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #397 Gepost op: 12-02-2012, 00:12:32 »
Heb misschien een stiekeme hint ontdekt.

Hadewych had het eerder met Tim over de moeder van de Mol. Er ontstond een gesprekje over of de Mol al dan niet een man of vrouw was, met vlak erna dat shot van een vrouwensymbool op zijn kop/lepelkruis/sleutelgat (blijft gelijk, wat je er ook in mag zien). Vervolgens heeft ze het bij het uitleggen van de opdracht in de verlaten mijn over 'vrouwtjes en mannetjes' als ze het over de snoeren heeft. Daarna ook nog eens dat vreemde shot dat Frits zeker weet dat de Mol dit seizoen een vrouw is, en er dan zonder genade uitvliegt ... wat ons allemaal weer aan het twijfelen brengt. Maar al die man-vrouw symbolen vind ik toch nogal opmerkelijk.

Maar dit laatste is erg frappant, ze noemt aggregaat C en E eigenaardig genoeg Christine en Evelien. Dat vind ik erg interessant, want zij speelde in het verleden twee personages die ook zo heetten. In 2009 speelde ze Christine in 'Zwart Water', in 2006 had ze een rol in 'Nachtrit' met de naam Evelien Schroeder. Ofwel is ze heel clever om dat er zo in te gooien, anders is het gewoon een verborgen hint. Serieus, ik vind het veel te toevallig dat ze zich net die twee namen voor de geest haalt.

Ja ja, mijn net sluit zich langzaamaan rond de lieve, fanatieke maar stiekeme Hadewych!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2012, 00:18:12 door FenikXII »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #398 Gepost op: 12-02-2012, 00:58:41 »

Maar dit laatste is erg frappant, ze noemt aggregaat C en E eigenaardig genoeg Christine en Evelien.
Ja; opvallend... ::vergroot::

(Beetje zoals zeggen: "Ik tel tot 9!"....-tijdens bus mollenboek-onderzoek-).
Omnia vincit amor

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #399 Gepost op: 12-02-2012, 01:00:39 »
Zo. Na het nodige wikken en wegen ben ik er uit: Hadewych is misschien niet de Mol, maar ze is nu wel weer mijn Mol. En dat voelt goed. ;)
Welcome back :D