Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 266314 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #760 Gepost op: 26-02-2012, 15:47:26 »
Ben het wel met Supernova eens dat deze drie dames geen spectaculaire molsacties op hun naam hebben staan. Iedereen heeft zijn verdachte momenten maar de echte acties leken meer te komen van kandidaten die nu weg zijn zoals Marit en William. William en Tim waren bijv. de enige twee die wel de toren in wilden gaan. Het lijkt mij dat de echte mol hier niets gedaan heeft etc.. Maar misschien blijkt in afl.10 dat er ontzettende subtiele slimme molacties uit zijn gevoerd, echt spectaculair zal het niet worden denk ik. Van de drie hoop ik persoonlijk dat het Hadewych is die vind ik gewoon het leukste in haar biechts en haar reacties en ze is hoe langer hoe verdachter in mijn ogen. Maar ja ze had dan wel meer geld uit de pot kunnen (volgens sommigen moeten) houden...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #761 Gepost op: 26-02-2012, 15:52:41 »
Het kan ook 'oog' betekenen als in 'i' op het bord:




(Maar heeft toch geen zin om verder uit te werken.)
Goed gezien die I, ik heb er misschien wel iets aan, maar ik puzzel nog.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #762 Gepost op: 26-02-2012, 15:55:03 »
Tav kwartetten; vreemde zet Hadewych!!

...Hadewych heeft inmiddels de harten Anne-Marie kaart te pakken.
Deze pakt ze van de stapel op 38.40 (avro herh.).
Daarna vraagt Tim aan Hadewych of zij klaveren Marion heeft..(39.33);"Nee".

Volgens de regels is Hadewych nu weer aan de beurt en kan zij Anne-marie uit het spel spelen.
ze weet dat Anne-marie de 3 resterende AM-kaarten heeft.

Vraag; waarom doet Hadewych dit niet?
Omdat het om het cijfer 3 gaat en Hadewych als 3e afvalt. (denk ik)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #763 Gepost op: 26-02-2012, 16:00:45 »
Aflevering 7 heet zelfkennis. De mooiste uitspraak vond ik dan ook deze:
De mol gaat niet, de mol gaat niet van de brug hahahahhahaha

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #764 Gepost op: 26-02-2012, 16:04:59 »
Ik mis nog een paar letters, of ze komen nog of ik heb ze over het hoofd gezien.
De uitkomst wordt dan:

Ik mol Hadewych Minis, droomvlucht elfendag efteling

Ik zoek nog de letters D R T T E D G

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #765 Gepost op: 26-02-2012, 16:13:38 »
Omdat het om het cijfer 3 gaat en Hadewych als 3e afvalt. (denk ik)

Ja, bij het kwartetten dacht ze vast: ik heb drie kaarten van AM, nu mag ik niks meer vragen want later in dit spel moet ik als derde afvallen.

 ::niet-ok::

Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #766 Gepost op: 26-02-2012, 16:24:30 »
En het kwartetten ging gewoon met de klok mee. Dus Hadewych kon die kaarten sowieso niet vragen.
Anne-Marie was haar voor.
De uitleg van het kaartspel:
http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/aflevering8.aspx#mission=1

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #767 Gepost op: 26-02-2012, 17:09:15 »
Kwartet gaat toch nooit op volgorde met de klok mee? ???

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #768 Gepost op: 26-02-2012, 17:12:23 »
Kwartet gaat toch nooit op volgorde met de klok mee? ???

het is wie is de mol. gaat er in dit programma ooit iets op de normale manier?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Stefaniee

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #769 Gepost op: 26-02-2012, 17:17:56 »
het is wie is de mol. gaat er in dit programma ooit iets op de normale manier?

Niet echt  ::tandpastasmiley::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #770 Gepost op: 26-02-2012, 18:10:54 »
En het kwartetten ging gewoon met de klok mee. Dus Hadewych kon die kaarten sowieso niet vragen.
Anne-Marie was haar voor.
De uitleg van het kaartspel:
http://avro.nl/wieisdemol/afleveringen/aflevering8.aspx#mission=1

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dank EMIBH en Kleinknollegie  ::ok::.
Nu ben ik helemaal overtuigd van mijn ongelijk ;)
Omnia vincit amor

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #771 Gepost op: 26-02-2012, 19:07:28 »
Om in de trant van muziek + hints te blijven. Heeft iemand er al bij stilgestaan dat kwartet buiten het spel ook een muziekterm is voor een muziekstuk voor vier zangers/instrumenten.

Wat betreft molacties + Hadewych. Ik moet mensen die zeggen dat ze voornamelijk de afgelopen afleveringen wat onnodig geld heeft binnen gebracht (vraag Art over bruggen + doolhof) een beetje gelijk geven. Sommige dingen hadden beter gekund zeker wanneer ze de mol blijkt te zijn in combinatie met haar lage verdenking onder de kandidaten aan de andere kant zijn er ook een aantal dingen die haar dan weer vrijpleiten.
Ik ben haar juist gaan verdenken door de kleine dingen in de eerste afleveringen. Ze zorgt op de momenten dat het wenselijk is wel voor verwarring (trapopdracht), koopt onder het oog van de rest van de kandidaten een joker als ze net penningmeester is.
Daarbij vond ik het 'he mag ik je wat vragen ook al is het nog vroeg bij AM en Liesbeth over het molschap behoorlijk geënsceneerd overkomen'.

De opmerking van Liesbeth in aflevering (5?) heeft me opnieuw over een streep getrokken. Daarvoor twijfelde ik namelijk eventjes aan haar molschap. Liesbeth concludeert dat hadewych niet echt reageert op het verliezen/mislopen van geld. Ik denk dat Liesbeth daar een switch is gaan maken naar Hadewych als mol.

Hadewych lijkt aan overacting te doen bij haar reacties enorm geschokt, maar ook enorm blij à la Patrick wanneer er geld in de pot komt (boog schieten + mamaloe-torentocht).

Het zit hem in kleine dingen, Patrick had ik door qua reactie bij het verdelen van de schilders/plakkers. Ik heb daarna nog tot Anna's exit op Anna gezeten om de hoeveelheid hints die ik naar haar had en omdat ik Patrick 'stom' vond. Ik denk dat ik daarom de eerste afleveringen nog eens terug ga kijken en me meer ga richten op AM en liesbeth om te kijken of ik hen op zo'n zelfde dingen kan betrappen.
Een reactie die er voor mij uitspringt is o.a. de ontknoping na de onderhandelingen, maar die laat veel ruimte voor speculatie + interpretatie.
Een ander moment dat er uitspringt en minder voor interpretatie open ligt is het moment dat de kandidaten in het Westerndorp voor Art staan en Art, Marit en William terug verwelkomt in de groep en de groep er op attent maakt dat ze daarvoor wel de pot hebben opgeofferd. Hadewych staat daar toch echt te lachen en geen van de kandidaten neemt het waar.

Ik ben trouwens van mening dat de productie het de mol ook een stuk makkelijker heeft gemaakt dit jaar. Veel opdrachten gingen om alles of niets en waren vaak ook onhaalbaar. Daarbij heeft er in een moldagboek meerdere keren een verwijzing gestaan naar 'hulpmollen'. Als de kandidaten zo hard bezig zijn met zichzelf en elkaar verdacht te maken en daarmee opdrachten verkloot blijft er voor de mol niet veel werk meer over... & dat ligt niet alleen aan de mol (wie van de 3 het ook mag zijn).

For the record: Jup Hadewych is mijn mol & dat blijft ze ook tot dat het tegendeel is bewezen, maar ik sluit AM zeker niet uit van het mollenschap. Ik wil alleen nu in dit stadium niet meer switchen. 

Edit: Ik ga aflevering 3 nog maar eens heel goed terugkijken denk ik. Vorig jaar had ik een zelfde soort lijstje als dit jaar bij aflevering 3... namelijk dé mol bovenaan & mijn mol in het midden/beneden....
« Laatst bewerkt op: 26-02-2012, 19:17:09 door ER fanaatje »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #772 Gepost op: 26-02-2012, 23:02:28 »
Maakt Hadewych hier de Satansgroet als Art bij opdracht 1 iemand vraagt die goed kan leren en observeren?




Dan zouden de vele zessen in de serie op het getal van het Beest (666) kunnen duiden.

Ook het vermeende "de mon" zou naar de duivel kunnen verwijzen:
http://soundcloud.com/l0z3u8y4pj1lokp/mom-12/s-Pn6V8

En ook het luciferspel met planken op het strand.


(Het natuurlijk ook te ver gezocht zijn.)

Ik hoorde dit in de vodcast en ik moest denken aan de vele keren dat Art "OK" maakt. Het "OK" teken wordt ook geassocieerd met 666...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #773 Gepost op: 26-02-2012, 23:19:00 »
Als Hadewych het is hè dan heeft ze echt George van zijn troon afgetoten!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #774 Gepost op: 26-02-2012, 23:28:56 »
Als Hadewych het is hè dan heeft ze echt George van zijn troon afgetoten!
;D
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #775 Gepost op: 26-02-2012, 23:30:51 »
Ik hoorde dit in de vodcast en ik moest denken aan de vele keren dat Art "OK" maakt. Het "OK" teken wordt ook geassocieerd met 666...
Jelsir, ik meen dat 1 vd dames dit gebaar ook maakt (denk in biecht), kan het zo snel niet terugvinden.
Zou mooi zijn als het Hadewych is in dit geval.
Omnia vincit amor

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #776 Gepost op: 26-02-2012, 23:56:36 »
Maakt Hadewych hier de Satansgroet als Art bij opdracht 1 iemand vraagt die goed kan leren en observeren?




Dan zouden de vele zessen in de serie op het getal van het Beest (666) kunnen duiden.

Ook het vermeende "de mon" zou naar de duivel kunnen verwijzen:
http://soundcloud.com/l0z3u8y4pj1lokp/mom-12/s-Pn6V8

En ook het luciferspel met planken op het strand.

Ik hoorde dit in de vodcast en ik moest denken aan de vele keren dat Art "OK" maakt. Het "OK" teken wordt ook geassocieerd met 666...

Wow, zouden ze er echt satanistische symbolen instoppen? Erg gewaagd. >:D

Ik zag er eerst eerder een gebaar in waarmee ze weer een stier uitbeeldt, ze maakt deze serie wel vaker verwijzingen naar stieren ... maar het is inderdaad ook het symbool waarmee iemand de gehoornde god of satan wil aanduiden.

Dat van die 3 zessen wou ik ook nog posten ... omdat dat ok-gebaar hier al eerder ter sprake kwam en zéker na die post van Avogadro. De dubbele betekenis hiervan is niet zo bekend. Het ok-gebaar dat Art telkens gebruikt, daar zegt men inderdaad van dat het drie 6'en uitbeeldt. Het getal van het beest, een bekend occult symbool. Wat het sterk maakt is dat Hadewych het ook al eens gebruikte tijdens een biechtmoment. Zowel Art als Hadewych gebruikten dit handgebaar dus, het lijkt wel alsof ze dit hebben afgesproken. De cirkel die met duim en wijsvinger gemaakt wordt heeft trouwens ook een link met de zon of de zonnegod.

De 666'en zijn al eerder voorbij gekomen. Zo zie je in de leader op een meter van de riverjet 966 staan. Draai de 9 om en je hebt weer 666. Vorige week kwam de roulettetafel in beeld. Misschien weten jullie dit al, maar een roulettetafel heeft 36 nummers. De som van alle nummers vormt ook 666. Best wel creepy. :o

En er zijn nog wel meer van die occulte symbolen te vinden in deze serie. Vandaar misschien al die kruisen! Om de antichrist te verdrijven. ;D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 00:06:11 door FenikXII »

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #777 Gepost op: 27-02-2012, 00:03:00 »
Ik ga zo hard lachen als niets van die kruisen/satandinges een hint is XD dan hebben jullie een enorm in elkaar gevlochten hint bedacht, echt supermooi enzeu, dat dan helemaal niks blijkt te zijn XD Genius! Ik hoop dat het echt is XD

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #778 Gepost op: 27-02-2012, 00:09:57 »
Leuke analyse ER-fanaat.
Verwoordt mijn gedachten wel ongeveer.
En ook dit is precies wat ik denk: ik zou van geen van de dames opkijken als mol (helemaal niet zelfs!), maar ik vind het zonde om na al die tijd nog van Hadewych af te stappen. Dan zit ik maar fout, heb in ieder geval dubbel en dwars van dit seizoen genoten en daar gaat het om, toch. ::ok:: ::trots::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #779 Gepost op: 27-02-2012, 00:16:36 »
Same here.. Ik blijf gewoon hopen dat Hadewych de mol is.. Dan is ze echt een van de beste mollen die d'r ooit geweest is :p En ik vind dit sinds 2006 weer de leukste WIDM :) Geweldig.. :D