Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120378 keer)

Offline Het Beest

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #180 Gepost op: 3-02-2012, 17:56:40 »
Afleveringtitel "Van voor naar achteren" kan slaan op Liesbeth Staats, want haar achternaam is van voor naar achter hetzelfde als van achter naar voor.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #181 Gepost op: 3-02-2012, 17:57:20 »
Je neemt nu alle getoonde testvragen mee toch?  Dan heb je dus ook antwoorden meegenomen die nog steeds in het spel zitten en mogelijk gewoon de goede mol aanklikken.

Ik toon niet de antwoorden die zijn aangeklikt, maar de antwoorden die de kandidaat die afvalt zou invullen in de test.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #182 Gepost op: 3-02-2012, 18:02:20 »
Ik toon niet de antwoorden die zijn aangeklikt, maar de antwoorden die de kandidaat die afvalt zou invullen in de test.

Ah okey, das al een stuk logischer.

Ik denk trouwens, kijkende naar de laatste afleveringen, echt dat Marit op Annemarie stemde en niet op Tim.

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #183 Gepost op: 3-02-2012, 18:07:42 »
Afleveringtitel "Van voor naar achteren" kan slaan op Liesbeth Staats, want haar achternaam is van voor naar achter hetzelfde als van achter naar voor.

Maar ik denk dat ze die zin dan bij de vorige aflevering hadden gezet. Want toen zag je al die borden.

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #184 Gepost op: 3-02-2012, 18:09:47 »
Hier iets wat me opvalt en wat ik nog niet op het forum tegenkwan: Frits maakt rare taalfouten (en dat gedoe met die hoofdletters is ook een taalfout): zo zegt hij ..."liegde ook." in plaats van loog ook. Eens kijken of dit vaker voorkomt in tweets van de mol, het dagboek en wat Frits zegt....

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #185 Gepost op: 3-02-2012, 18:23:44 »
Hier iets wat me opvalt en wat ik nog niet op het forum tegenkwan: Frits maakt rare taalfouten (en dat gedoe met die hoofdletters is ook een taalfout): zo zegt hij ..."liegde ook." in plaats van loog ook. Eens kijken of dit vaker voorkomt in tweets van de mol, het dagboek en wat Frits zegt....

 ???

Als je dat stukje tijdens de test bedoelt, daar zegt hij gewoon 'liegt' niet 'liegde' oid.
Verder heb ik hem ook nog niet op enorme taalfouten kunnen betrappen.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #186 Gepost op: 3-02-2012, 18:37:47 »
Ik bedacht me opeens iets toen ik de herhaling zat te kijken. Bij het wild west spel mocht je bij een kistje kiezen OF geld OF joker OF 'boem'. Maar in het allerlaatste shot zien we frits liesbeth voor de 3e keer wegdrukken bij een kistje waar nog een joker ligt, maar geen geld. Dat betekent dus dat liesbeth daar geweest moet zijn en geld gepakt heeft. (want als ik het goed begrepen heb mag je maar 1 handeling uitvoeren bij een kistje, anders kan dit een zelfde kistje zijn waar Frits eerder geld heeft gepakt).

In de afl zien we Liesbeth geen geld pakken, alleen een joker, verder zigzagt ze maar wat door de ruimte, zoals ze zelf zegt. Maar toch is het geld weg daar op die plek, hoe kan dit..? is dit een strategie van de mol, gewooon zomaar rondlopen, geld en jokers kwijt maken/weggooien en dat we in afl 10 beelden zien hoe liesbeth geld weggooit? (bijvoorbeeld in die put op de achtergrond) Of heb ik het spel gewoon verkeerd begrepen? :P

Ik dacht in 1e instantie dat de jokers/het geld niet iedere ronde opnieuw werd/is aangevuld. In ieder geval we zien nergens 2 maal 2 kandidaten op de zelfde plaats een joker/geld pakken. Ik denk dat enkel iedere ronde de naam kaartjes zijn veranderd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #187 Gepost op: 3-02-2012, 19:19:31 »
Ik dacht in 1e instantie dat de jokers/het geld niet iedere ronde opnieuw werd/is aangevuld. In ieder geval we zien nergens 2 maal 2 kandidaten op de zelfde plaats een joker/geld pakken. Ik denk dat enkel iedere ronde de naam kaartjes zijn veranderd.
Als ik dit weekend nog een gaatje vind ga ik uitzetten waar de verschillende kistjes staan. Dan komen we er vanzelf achter of het geld wordt aangevult of dat ze allemaal bij andere kistjes het geld en de jokers vinden. Mijn vingers jeuken om het te gaan uitpluizen, maar ik heb een redelijk volle agenda dit weekend, dus durf niks te beloven.

Geldt trouwens ook voor de speurtoch opdracht, die jeukende vingers.

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #188 Gepost op: 3-02-2012, 19:22:26 »
Afleveringtitel "Van voor naar achteren" kan slaan op Liesbeth Staats, want haar achternaam is van voor naar achter hetzelfde als van achter naar voor.

iemand opperde hierover dat het misschien met Tim te maken had, want waarom zei hij dat hij zich als 3e als mol ziet?
dan wordt 3e > 1e

Offline Mejo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #189 Gepost op: 3-02-2012, 20:56:52 »
Gisteren heeft De mol getweet "Voor welke van de drie Mollen kies je vanavond? Voor mij toch?" 
Tim noemt bij de test 3 mogelijke mollen:  Liesbeth, Anne-Marie, Mezelf.
De hint dat je voor "mij" moet kiezen zou dan op Tim slaan. (mij = mezelf)
Ook is hiervoor al gezegd dat de titel "van achteren naar voren" een hint kan zijn om het rijtje achterstevoren te lezen...

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #190 Gepost op: 3-02-2012, 21:28:03 »
Even terug naar de foto's die getoond worden en die spiegel met foto's (pagina 5 meen ik).
Kunnen we dit niet zien als een "spiegeling" in het algemeen? ..
Een foto is in werkelijkheid een "spiegel" van een beeld..een spiegel zelf idem dito..

en spiegel de naam "STAATS" eens!!!?
denk ook aan "van achter naar voren"
Palindroom..
komt wel vaak terug dit fenomeen..





Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #191 Gepost op: 3-02-2012, 22:50:02 »
Volgens mij gaat het niet om de foto's. Dat zou denk ik te duidelijk zijn, zeker voor molloten zoals wij hier!  :D

Ik denk dat je het moet zoeken in de items die bij die tafels lagen. Dus op foto 1 de snoepjes, foto 2 de sjaal, foto 3...
Zoiets...

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Aflevering 5
« Reactie #192 Gepost op: 3-02-2012, 23:34:25 »
STEGOL & JEANS ->

JAS GESTOLEN :)

Kan niet anders dan naar Dio verwijzen. Die was zijn jas laatst kwijt, las ik op Twitter.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #193 Gepost op: 4-02-2012, 02:27:06 »
Anne-Marie heeft een groot deel van de vliegtuigopdracht geslapen. Denk dat de  :) graag tijdens de opdracht aanwezig wil zijn.

Tim zei al dat AM niet lekker was, logisch want de mol houdt niet van hoogte.. ;)
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Dominic023

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #194 Gepost op: 4-02-2012, 02:47:09 »
Schiet lekker op met dat geld van Frits :

Frits (pakte zelf)
Liesbeth (liet hem lopen met dat geld)
William (daagde Frits niet uit)

Zo. Nog 3 te gaan  ;D

Inderdaad, zo denk ik dus ook.

Mogelijke Mol.

Frits; brengt eigenhandig 1500 euro in de pot.

Tim ; Was te kinderlijk blij met zijn vrijstelling voor aflevering 3.

Liesbeth Het overgrote deel van de 'gewone' kijkers zit op Liesbeth, en qua regie zit het er ook overduidelijk uit alsof Liesbeth de mol is.
Echter na 12 seizoenen de mol, weten we toch wel, dat degene waar de regie naar toe stuurt niet de mol is !!??
Onbegrijpelijk hoeveel mensen toch blijven denken dat het Liesbeth is.

William William is te fanatiek, mocht hij het wel zijn, vind ik hem 1 van de betere mollen tot nu toe.

Dan blijven Anne Marie en Hadewych over.. Hadewych, ja wat moet je daar over zeggen, krijg weinig hoogte van haar.. dus ik blijf lekker in mijn Anne Marie tunnel, en denk dat we in aflevering 10 gaan zien hoe mevrouw met haar rode lipjes de boel heeft lopen verzieken..

Ps: Ik heb alle 4 de afleveringen nog eens teruggekeken, maar kan niet tot de conclusie komen dat Marit op Anne Marie gestemd zou hebben, ik weet niet waar dat op gebasseerd word, ik weet wel dat Anne Marie vrij verdacht is onder de groep, maar zover ik weet heeft Marit zich niet nadrukkelijk over AM uitgesproken.
WIDM 2012: Afl. 1 Anne Marie, Afl. 2 Anne Marie Afl. 3 Marit, Afl. 4 Anne Marie  Afl.5 Anne Marie  Afl. 6 Tim, Afl. 7Anne Marie Afl. 8,9,10 Anne Marie

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #195 Gepost op: 4-02-2012, 09:25:17 »
Marit zat op tim hoor ? (Net zoals alle andere afvallers) Ze bleef maar puzzelen met die 4263 code.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #196 Gepost op: 4-02-2012, 11:01:14 »
Marit zat op tim hoor ? (Net zoals alle andere afvallers) Ze bleef maar puzzelen met die 4263 code.
Hebben ze dat dan tijdens hun testbiecht gezegd? Ik kan me dat namelijk niet herinneren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Aflevering 5
« Reactie #197 Gepost op: 4-02-2012, 11:30:12 »
Jamaar... Tijdens het fietsen heeft Marit toch letterlijk gezegd AM te verdenken??
Ze zei steeds ja te doen als AM nee zei en andersom...
Of zie ik spoken in mijn tunnel? ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #198 Gepost op: 4-02-2012, 12:37:33 »
Marit zat op tim hoor ? (Net zoals alle andere afvallers) Ze bleef maar puzzelen met die 4263 code.

Dat zei ze in aflevering 2. Ze zat op anne-marie, het bewijs? Ze ging heel fel tegen haar in bij de tendem opdracht.

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #199 Gepost op: 4-02-2012, 13:02:32 »
Je ziet op één van de borden bij de western-opdracht staan:

Black Smith

De titel van deze aflevering is: Van achter naar voren, dus dat wordt:

htimskcalb
 tim

Toeval of niet?