Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 120329 keer)

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #240 Gepost op: 5-02-2012, 10:24:48 »
Hmmm, hier hebben ze ook 2x een kleine letter ipv een hoofdletter.
Slordigheid ? Of een aanwijzing dat we iets met de soms wel / soms niet hoofdletters in de titels moeten ?

Pieter-Jan zei eens: In WIDM bestaat er geen toeval.

Maar of dit altijd zou kloppen?

Offline Femaloires

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #241 Gepost op: 5-02-2012, 10:26:51 »
Sí... Ik zou toch beide écht gaan geloven dat er iets met het woordje "ja" is.  ::tandpastasmiley::

Tim heeft dat kaartje in zijn hand.
Misschien moet je de vraagt stellen of Tim de mol is, en als dat kaartje er als antwoord Si op geeft..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #242 Gepost op: 5-02-2012, 11:03:57 »
presentatiekaartje

Je bent obsessed! ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #243 Gepost op: 5-02-2012, 11:32:23 »
Je bent obsessed! ;)


Ik vond het anders ook opmerkelijk. Maar verder geen aandacht aanbesteed. Ik dacht aan het einde van de opdracht: Hé, had die dat kaartje de hele tijd al in de hand?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5
« Reactie #244 Gepost op: 5-02-2012, 11:39:51 »
Pieter-Jan zei eens: In WIDM bestaat er geen toeval.
Maar of dit altijd zou kloppen?

Hmmm, ik weet niet of slordigheidsfoutjes onder toeval vallen? Toch vind ik het een rare fout ... typ je zo'n briefje niet gewoon in Word ? Dan krijg je keurig een rood streepje onder de kleine letter ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #245 Gepost op: 5-02-2012, 12:42:32 »
Ik vond het anders ook opmerkelijk. Maar verder geen aandacht aanbesteed. Ik dacht aan het einde van de opdracht: Hé, had die dat kaartje de hele tijd al in de hand?

Het was een geintje omdat >>Tommie<< altijd presentatiekaartjes wil hebben op de MFD-veiling. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #246 Gepost op: 5-02-2012, 13:06:49 »
Het was een geintje omdat >>Tommie<< altijd presentatiekaartjes wil hebben op de MFD-veiling. ;)

 :-[
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #247 Gepost op: 5-02-2012, 13:42:53 »
Opdracht 1 in het vliegtuig: iedere kandidaat krijgt een vraag. Die vragen lijken hetzelfde thema te hebben als wat de kandidaten kregen in de opdracht in het verlaten munitiedepot. Zit hier een aanwijzing in?
Tim krijgt weer een sommetje. William krijgt een vraag over een vulkaanuitbarsting: opnieuw hoog kijk omhoog. Hadewych krijgt weer een vraag over een vriendin (de vriendin van Phileine, de vriendin van Picasso). Frits krijgt een vraag over het wilde Westen (Amsterdam is ook in het westen). Liesbeth krijgt een vraag over het Höfðihuis; geen palindroom, maar de afkorting (HH) is dat wel. Annemarie krijgt een vraag met een antwoord dat zo door Ome Joop gezegd had kunnen worden (Eierbakkie, ipv Eyrarbakki).
Alleen Marit krijgt een vraag die niet lijkt te passen bij haar thema (gaat het weer een beetje?): zij krijgt een vraag over topografie. Topo = mol in het Spaans. Maar ja, Marit is niet de mol…

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #248 Gepost op: 5-02-2012, 13:51:19 »
Alleen Marit krijgt een vraag die niet lijkt te passen bij haar thema (gaat het weer een beetje?): zij krijgt een vraag over topografie. Topo = mol in het Spaans. Maar ja, Marit is niet de mol…

Zou ze tóch op de goede mol gezeten hebben  ;)

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #249 Gepost op: 5-02-2012, 14:05:55 »
Zou ze tóch op de goede mol gezeten hebben  ;)
Ze denkt zelf in elk geval nog steeds van wel ::rofl::

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #250 Gepost op: 5-02-2012, 14:08:44 »
Het thema van Frits I AM kan meer betekenissen hebben: “I, Amsterdam” –dus de topografische aanduiding- maar ook “Ik ben”, een mogelijke aanduiding van De Mol. Maar topografie kan dus –nu we in Spanje zijn- ook met de mol in verband worden gebracht, want topo = mol in het Spaans. Het thema brengt Frits dus op twee manieren in verband met De Mol.
Bij de vraag van Frits in het vliegtuig zijn er ook twee antwoorden: eentje noemt de plaats (het Westen) -dus de topografische aanduiding- de andere opnieuw een mogelijke aanduiding van De Mol nl. “de goede, de slechte en/of de lelijke”. ::vergroot::
Jammer dat ik niet op Frits zit (die lelijke)::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 14:11:44 door jumper »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #251 Gepost op: 5-02-2012, 14:56:38 »
Het was een geintje omdat >>Tommie<< altijd presentatiekaartjes wil hebben op de MFD-veiling. ;)

Jaa maar dit staat er los van  :P
Het viel me op.  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #252 Gepost op: 5-02-2012, 17:11:59 »
Ik heb de opdracht in het western dorp op de kaart gezet... 't is nog niet helemaal klaar, maar ik ben bang dat het heel veel tijd gaat kosten om de laatste puntjes op de i te zetten. Daarom alvast deze tussenstatus.  ::trots::

Marit vs. Anne-Marie:

Over dit duel is weinig te melden. Wij zien waarschijnlijk alles wat er te zien is. De locatie waar Anne-Marie haar joker pakt is niet 100% zeker. Het lijkt er op dat ze dat kistje later iets verder naar achter hebben gezet.

Hadewych vs. Tim:

Het is me niet helemaal duidelijk wat Tim allemaal uitspookt. Hij rent van hot naar her zonder bij kistjes langs te gaan. Het is mij op dit moment volledig onduidelijk bij welk kistje Hadewych Tim wegdrukt. <EDIT>Ik vermoed dat het om het meest linker kistje gaat, maar dat het kistje naar de overkant van de straat is verplaatst.</EDIT>

Frits vs. Liesbeth:

Van dit duel krijgen we heel veel niet te zien en wordt er waarschijnlijk ook flink geknoeit met de chronologie van de beelden. Frits gaat zo ongeveer het hele dorp door. Liesbeth zit ook niet stil, maar dat krijgen we amper te zien. De kans is zéér groot dat zij geld gepakt heeft bij het bovenste kistje, waar een briefje ontbreekt als Frits daar aankomt.

William vs Anne-Marie:

Dit duel lijkt ook redelijk straight forward. Fanatieke William gaat als een speer een groot aantal kistjes bij langs en weet daarmee zijn gepakte jokers veilig te stellen.

Conclusies:
Anne-Marie krijgt in beide duels eigenlijk weinig kans om echt iets te doen, doordat ze tegenover twee zeer fanatieke tegenstanders speeld.
William weet opvallend snel kistjes te vinden.
Tim kijkt niet al te best rond om kistjes te spotten en steekt vaak de straat over in de buurt van sluipschutters.
Hadewych lijkt voor zichzelf te spelen.
Liesbeth doet waarschijnlijk redelijk goed haar best, maar de montage probeert ons te doen geloven dat dat niet zo is.
Frits vindt veel kistjes en pakt redelijk wat geld. Hij overtuigd beide scherpschutters om hem niet te schieten door geld te laten zien.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2012, 18:52:35 door Rat »

Offline Molletje732

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #253 Gepost op: 5-02-2012, 17:12:13 »
maar misshien zat de mol wel 2 keer op de zelfde stoel als dat waar is kan je William weg streepen


Ik heb het nog even nagekeken.

- Liesbeth zat 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Hadewych) en 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Frits).
- Hadewych zat 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Liesbeth) en 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Anne-Marie).
- Tim zat 2 keer op de stoel links in beeld (tov. Anne-Marie en tov. Frits).
- Anne-Marie zat 2 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Tim en tov. Hadewych).
- Frits zat 1 keer op de stoel links in beeld (tov. Liesbeth) en 1 keer op de stoel rechts in beeld (tov. Tim).

Ik heb geen idee op welke stoel Gorbatsjov heeft gezeten, maar alsnog weet ik niet echt of we er nou iets achter moeten zoeken.

Dan wordt het zoiets als:
Nou, de Mol zat 2 keer op Gorbatsjov's stoel, en die kwam 2 keer in beeld, dus zo kon je zien wie de Mol was.

Dat is nou niet echt DE theorie denk ik.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #254 Gepost op: 5-02-2012, 17:29:36 »
Ik heb de opdracht in het western dorp op de kaart gezet... ::trots::
Prachtig overzicht Rat, wat een werk! ::ok::

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 5
« Reactie #255 Gepost op: 5-02-2012, 17:46:22 »
Wat ik me afvraag hè.
In het vliegtuig moesten ze antwoorden zoeken op vragen. Op het vliegveld ontdekken Hadewych en Tim dat het antwoord van Hadewych fout is, maar ze ontdekken wel het juiste antwoord. Waarom niet gewoon het juiste antwoord geven? Of is er expliciet gezegd dat ze bij de antwoorden die ze hadden bedacht in het vliegtuig moesten blijven?
Ik bedoel art was er niet bij, dus ze hadden m.i. makkelijk het foute antwoord kunnen veranderen in het juiste antwoord.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #256 Gepost op: 5-02-2012, 17:59:43 »
Prachtig overzicht Rat, wat een werk! ::ok::

Helemaal mee eens! Gaaf in kaart gebracht! ::super::

En mooi aangegeven hoe het er op lijkt dat Liesbeth op de montagetafel verdacht wordt gemaakt.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #257 Gepost op: 5-02-2012, 18:08:16 »
Wat ik me afvraag hè.
In het vliegtuig moesten ze antwoorden zoeken op vragen. Op het vliegveld ontdekken Hadewych en Tim dat het antwoord van Hadewych fout is, maar ze ontdekken wel het juiste antwoord. Waarom niet gewoon het juiste antwoord geven? Of is er expliciet gezegd dat ze bij de antwoorden die ze hadden bedacht in het vliegtuig moesten blijven?
Ik bedoel art was er niet bij, dus ze hadden m.i. makkelijk het foute antwoord kunnen veranderen in het juiste antwoord.
Ik denk dat ze na 30 minuten het antwoord door moesten geven aan bijvoorbeeld de crew, de stewardess zei toch ook steeds "This is for you. You've got thirty minutes."?
臥底 是 谁?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 5
« Reactie #258 Gepost op: 5-02-2012, 18:12:45 »
:o :o Rat Wat een mooi werk heb jij afgeleverd! Super overzicht ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 5
« Reactie #259 Gepost op: 5-02-2012, 18:21:36 »
@Rat: Mooi uitzoekwerk; complimenten!

William weet opvallend snel kistjes te vinden.

Het lijkt haast dat William optimaal de scherpschutters ontwijkt. Hij loopt achterlangs en daar staan "toevallig?" ook veel kistjes.