Auteur Topic: Mollenspeurtocht over de jaren  (gelezen 24049 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2012, 23:44:00 »
In de algemene zin wil ik er ook nog wel wat over kwijt :)

Als ik kijk per seizoen dan heb ik 2005 en 2006 redelijk casual gekeken. Met in 2005 de goede mol in gedachten en in 2006 tot in de finale de verkeerde.

In 2007 was ik naar aflevering 2 (abseilopdracht) helemaal zeker van Inge als mol. Dat seizoen begon ik ook actiever op fora te kijken en kwam destijds de gebarentaal-hint tegen. Deze was dermate duidelijk, opzettelijk en niet voor interpretatie vatbaat dat, ondanks dat Inge een slechte en weinig mollende mol was, onomstotelijk was bewezen als mol. Dit verpestte voor mij dit seizoen een beetje want vanaf afl 4/5 110% zeker zijn van de mol is lang zo leuk niet. Hierdoor heb ik destijds overwogen om tijdens het molseizoen niet meer op fora te gaan kijken, omdat ik niet meer zo vroeg op dergelijke 110% zekerheid wou stuiten.

Seizoen 8 was echter een stuk moeilijker en kende een vele malen betere mol. Bovendien vond ik het puzzelen, uitzoeken en discussieren over wie wat waar doet en wat wel of geen molactie is te leuk, dus ging ik -ondanks mijn teleurstelling over seizoen 7- toch weer op fora kijken. Er leek weer een redelijk onomstotelijke hint op te duiken. Namelijk Edo die elke topitokleur in zijn garderobe had. Door het afvallen van Coen schreef ik hem echter af, en deze hint die een van de sterkste hints ooit had kunnen zijn, bleek louter toeval. In dat opzicht was het wel een opluchting dat zelfs de meeste sterke hints of verklaring gewoon puur toeval kunnen zijn.

Seizoen 9 tm 12  ben ik ook steeds meer actief gaan kijken. Doorgaans kijk ik de aflevering 1x gewoon en later nog een keer met pen en papier in de hand. Soms gewoon om simpele dingetjes bij te houden. (wie pakte een joker en wie geld, wie verdacht wie, wie staken als eerste hun hand op etc), maar bij opdrachten waar veel informatie uit te halen is en waarmee je kandidaten kan aanwijzen of afschrijven (bijv: onderhandelingsopdracht, liftopdracht seizoen 7) wil ik die ook graag zo veel mogelijk goed analyseren en uitzoeken


Hints hecht ik tegenwoordig niet zoveel waarde aan. Voor elke kandidaat wordt vaak wel iets gevonden. Degene die de hint vind heeft vaak al een mol in gedachte en vind daar vervolgens pas een hint bij. Iets wat een docent van mij ooit 'zelf verstopte paaseieren vinden' noemde. De meeste mensen die hints vinden, vinden wat ze willen vinden en minstens 80% van wat gevonden wordt is niet heel sterk of slaat op een kandidaat die voor de finale afvalt. Zelf doe ik dan niet zo heel veel moeite om die te zoeken. Maar als men uiteindelijk over iemand een sterk totaalpakket aan hints heeft, neem ik het wel mee in verdenking. (t.a.v. Tim vind ik bijvoorbeeld de abseilopdracht, de 3-2=1 omschrijving gekoppeld aan de klok en het feit dat de Spaanse oudjes hem aanwijzen een sterke combi aan hints)


Ik merk trouwens wel dat sinds ik actief op fora ben gaan kijken en zelf actiever ben in het analyseren van opdrachten, ik tot nu toe de mol in de finale altijd goed heb gehad. (Milouska was de enige die ik fout had in de finale, maar toen keek ik gewoon casual).  Wanneer ik buitenlandse molseries kijk, kijk ik echter gewoon elke aflevering 1x en zit ik aan het eind regelmatig fout. Dan merk ik dat het ook wel lekker is om aan het eind eens een keer ongelijk te hebben en echt verrast te worden. Maar als je midden in het molseizoen zit en een week moet wachten op de volgende aflevering, dan is het invullen van de puzzel eromheen gewoon veel te leuk.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2012, 23:47:09 door Qper »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2012, 12:59:11 »
Overigens sluit ik me aan bij Milk. Ook ik beleef veel meer plezier aan dit seizoen. Ik denk omdat er deze keer niemand meer in de groep zit waarvan ik niet wíl dat het de mol is. De afgelopen seizoenen was dat in dit stadium wel zo en bleek het ook nog een elke keer de mol te zijn. :P

Wat ik me ook ineens bedenk en dat was met name vorig jaar: die afleveringen met die constante regen, daar werd ik ongelofelijk moe van. Ik vond dat echt een bedrukte sfeer geven. Ik vind het dan ook erg goed dat ze van een koud naar een warm land zijn gegaan, dat hielp echt vind ik.

Wat ik wel miste dit jaar was een meet the mole opdracht. Zo eentje waar online ook nog uren over gepuzzeld kan worden, omdat sommige antwoorden niet te vinden zijn en de vraag blijft wie wel of niet de mol heeft gezien/gesproken. Vind ik ook altijd extra spannend. En nee, dat gesprekje vóór het abseilen telt niet ;)
No Milk today???

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2012, 14:59:18 »
Wat betreft de opdrachten vind ik van die zogenaamde alles-of-niets opdrachten wel mooi... Gewoon of 3000 erin of niks. Dat maakt de ontknoping van zo'n opdracht veel spannender. Er staat dan meer op het spel.

Verder is het logisch dat de te verdienen bedragen omlaag zijn gegaan omdat je tegenwoordig 3 opdrachten per aflevering hebt, en dit vroeger nog heeeel vaak 2 opdrachten per aflevering was ;)
You'll never walk alone

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2012, 15:04:57 »
Ligt het trouwens aan mij of zit er héél erg weinig in de pot? (8100 euro?)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2012, 15:06:13 »
Ik vraag me af of deze discussie nog de discussie is de Supernova op het oog had. Het gaat nu over één opdracht in het bijzonder. Maar ik weet het niet zeker  :-[

Juist niet, nogmaals het gaat me er juist om dat de Mol wellicht voor aanvang vd serie op de hoogte was iets wat pas veel later in de serie zou plaatsvinden, die kennis zou hem/haar de mogelijkheid verschaffen om in de afl. daarvoor geheel onmols te handelen, dat zou ik in dat geval veel te ver vinden gaan, er zijn grenzen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2012, 15:07:31 »
Ligt het trouwens aan mij of zit er héél erg weinig in de pot? (8100 euro?)

Dat is inderdaad weinig, maar tel er 10000 euro bij op ( onderhandelingen ) en t was een heel normaal bedrag geweest
You'll never walk alone

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2012, 15:15:20 »
Dat is inderdaad weinig, maar tel er 10000 euro bij op ( onderhandelingen ) en t was een heel normaal bedrag geweest

Dat klopt, maar in S7, waar de pot ook helemaal leeg ging, waren de te verdienen bedragen hoger na de veilingopdracht, zodat er een nog redelijke pot kon worden verdiend.
Er kan (ruw geschat, hoor) in de afgelopen afleveringen gemiddeld 3000 worden verdiend met de opdrachten. Als ze dan de komende afleveringen die 3000 verdienen dan krijgen we een pot van 8100 + 600 = 14100 euro. Laagste pot ooit! En aangezien we een Mol en mollende kandidaten hebben zal er uiteindelijk geen 6000 euro worden verdiend in de komende afleveringen.
Kortom: zijn de beloningen voor de opdrachten niet een beetje te laag?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2012, 15:19:43 »
Ben begonnen met kijken in 2005. Vond het een leuk programma maar had op het laatst de verkeerde mol. In 2006 keek ik weer, dit keer met de goede mol. 2007 was het tot dan toe beste seizoen voor mij, ik vond het geweldig, een spektakel en eindigde met de verkeerde mol. In 2008 was ik actief op veel fora, echt actief naar het zoeken en had het al snel bij het juiste eind. 2009 was weer een kantelpunt, ik vond het een *** seizoen met stomme opdrachten en nog veel belangrijker een waardeloze mol. Toch maar besloten het jubileumseizoen 2010 te volgen, en ze hadden me weer, topseizoen. Had jammergenoeg wel de verkeerde mol te pakken. Toen kwam de nieuwe stijl in 2011, en toen hebben ze me vast weten te houden, en ben sinds toen molloot geworden, waar ik best trots op ben  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2012, 15:25:43 »
Ik vraag me af of deze discussie nog de discussie is de Supernova op het oog had. Het gaat nu over één opdracht in het bijzonder. Maar ik weet het niet zeker  :-[

Ik bedoelde de discussie inderdaad globaler ja, maar ik kan me wel voorstellen dat deze opdracht specifiek aangehaald wordt omdat zo'n 'de pot gaat leeg' opdracht een behoorlijke impact heeft op alles wat er in de serie kan spelen en één van de twists is die de laatste jaren is toegevoegd.
Persoonlijk ben er daar geen echte fan van ik had de helft uit de pot bijv ook wel voldoende gevonden (zoals rangirangi hier ook aangeeft is de pot en waarom gespeeld gaat worden nu wel erg laag imo, en ten slotte is dat ook deels waarom het gaat).

Ik heb overigens niet iets tegen twists die houden het wel spannend op zich, en zorgen ervoor dat het elk jaar toch weer net iets anders is, al zijn sommige twists geslaagder dan andere.

Toch moet er ook iets innovatiefs inzitten zoals bijvoorbeeld de bomenopdracht vorig jaar en de jokerspellen in het algemeen (qua psychologisch spel), waarop ik trouwens ook van het internationale gevolg veel positieve feedback krijg.

Maar ik bedoelde de discussie meer vanuit het oogpunt van, 'Hoe zoekt iedereen tegenwoordig de mol - in vergelijking met eerdere series' - i.e. hoe is de mollenspeurtocht over de jaren heen veranderd met de nieuwe elementen die toegevoegd zijn en vooral mbt de 'vervaging' (in mijn optiek) die er soms nu is tussen de mol en de kandidaten (waarbij ik seizoen 9 eerlijk gezegd wel een dieptepunt vond..)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2012, 15:30:32 »
Wat ik me ook ineens bedenk en dat was met name vorig jaar: die afleveringen met die constante regen, daar werd ik ongelofelijk moe van. Ik vond dat echt een bedrukte sfeer geven. Ik vind het dan ook erg goed dat ze van een koud naar een warm land zijn gegaan, dat hielp echt vind ik.

Wat ik wel miste dit jaar was een meet the mole opdracht. Zo eentje waar online ook nog uren over gepuzzeld kan worden, omdat sommige antwoorden niet te vinden zijn en de vraag blijft wie wel of niet de mol heeft gezien/gesproken. Vind ik ook altijd extra spannend. En nee, dat gesprekje vóór het abseilen telt niet ;)

Die "Meet the mole" opdracht mis ik ook dit seizoen. Ik denk dat ze daarvoor in de plaats dit seizoen de onderhandelingsopdracht erin hebben gestopt. Hierdoor zijn we er namelijk ook achter gekomen dat nog maar 2 personen de mol kunnen zijn: Liesbeth en Tim.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2012, 19:05:57 »
Maar ik bedoelde de discussie meer vanuit het oogpunt van, 'Hoe zoekt iedereen tegenwoordig de mol - in vergelijking met eerdere series'
Excuus voor het bijdragen aan de offtopic, dan heb ik denk ik toch de topicvraag verkeerd begrepen.

Hoe dan ook merk ik ook dat ik pas sinds 2011 echt meer doe dan alleen de afleveringen kijken. Ik heb van de Nederlandse series alles gezien behalve Junior (om de een of andere manier trok me dat toch beduidend minder) maar daar bleef het bij. Ik merk wel dat nu met internet en afleveringen downloaden en zo, de drempel om dingen terug te kijken echt veel lager is. Dat doe ik nu dan ook en dat maakt de puzzel wel leuker. Ik ben nog niet echt bezig met theorieën bedenken, vooral omdat dat al zó veel wordt gedaan door anderen dat ik niet het idee heb echt iets te kunnen toevoegen. Maar ik vind het wel erg leuk om mee te denken en ik denk dat ik mezelf eigenlijk pas vanaf seizoen 2011 molloot durf te noemen.

Het deelnemen aan de forums maakt de Molervaring wel rijker vind ik. :D

Hoe ik de mol zoek? Ik kijk eigenlijk alleen naar de opdrachten en wat deelbnemers in de opdrachten allemaal doen. Hints en zo doen mij niet zo veel, vooral omdat er naar iedereen hints bestaan waardoor je bij voorbaat al weet dat 80% van de hints niet juist zal zijn. Ik vind het leuk om te lezen wat er wordt bedacht maar ben zelf niet zo van de hints.

Overigens: misschien is het een idee om, ter voorkoming van door elkaar lopende discussies, de discussie over wat er goed en minder goed is an het seizoen zelf, in een nieuwe topic te voeren?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2012, 19:26:44 »
Ik wil eerst kwijt dat ik dit een hele goede discussievraag vind en ik hoop dat belangrijke Molpersonen dit ook lezen.

Ik vind seizoenen 2011 en 2012 inderdaad qua beelden heel erg verbeterd, het kan ook toeval zijn maar ik merk dat ik veel meer de neiging heb om seizoen 2011 te herbekijken dan seizoen 2010. Maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik pas vanaf 2011 ook echt actief aan de forums heb meegedaan en ik in 2011 ook voor het eerst aflevering herbekeken heb, en 2011 daardoor veel beter is blijven hangen.

Wat ik echt een minpunt vind aan seizoen 12 is de ontzettend kleine beloninkjes die soms tegenover opdrachten staan. De lichtenopdracht in de mijn in aflevering 6 was best wel behoorlijk moeilijk, en dan vind ik 2.500 euro niet veel. Die stier naar boven dragen voor max 2.000 euro en misschien wel voor niks. Het abseilen en touwklimmen: mogelijk voor -500 per persoon! De onderhandelingen voor -10.800 euro!! Ik vind dat er te weinig geld tegenover opdrachten staat. Ik vind echt dat er zeker opdrachten voor 5.000 of 10.000 tussen mogen zitten. Vooral die moeilijke opdrachten. Verder vind ik dat er ook geld moet kunnen worden verdiend door een opdracht voor een deel goed te doen. Mijn voorstellen:
1.1. droppingsopdracht: 250 euro per persoon die bij het vliegtuig aankomt, verdubbeling als iedereen er is (maakt 5.000).
2.1. Woordspooropdracht (Viking) 250 euro per goed geraden letter, verdubbeling als het hele woord klopt (maakt 3.000).
3.1. Riverjetopdracht letterwaardes zeker hoger maken, 800 euro is niks in WIDM.
3.2. Jokerspel. Bedragen laten oplopen, maar de aangeboden maximumboden in jokers ook laten variëren (gemiste kans dat dat steeds twee was)!
4.3. Onderhandelingsopdracht: naast pot leeg ook pot verdubbelen als mogelijke uitkomst (wel zo eerlijk).
5.1. Opdracht met de vragen in het vliegtuig: maak de vragen moeilijker, en begin bij 200 euro. Als alles goed was: 200 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 x 2 = 12.800 euro. Dan wordt het leuk.
6.2. 250 euro per lamp in de mijnopdracht, verdubbeling als alle lampen branden (maakt 5.000).
7.1. Stier dragen: 25 euro per woord, verdubbeling als ze binnen 10% nauwkeurig raden hoeveel woorden ze hebben (91 woorden maakt dan 4.550 euro als ze dat raden.
7.2. 1000 euro per persoon die de mol misleidt, 0 euro voor alles dat de mol goed voorspeld heeft, verdubbeling als ze allemaal gaan (maakt 10.000 als ze allemaal gaan terwijl de mol zegt dat niemand gaat. Maar de mol weet dat er een verdubbeling is en is dus sneller geneigd te zeggen dat ze gaan waardoor die verdubbeling in de praktijk nooit zo'n bedrag zal opleveren.)

Verder kan ik niet tegen onhaalbare opdrachten (daar had ik na aflevering 2 een topic over geopend) omdat daar niets aan te speuren valt. De opdrachten moeten zo zijn dat er iets te speuren valt en bij eeen opdracht die bij voorbaat al gedoemd is te mislukken is dat niet zo, want als wij dat weten weet de mol dat ook. Gelukkig is dat vanaf aflevering 3 veel beter gegaan.

Edit: verder hou ik van opdrachten die ze samen doen. Waarbij er dus interactie tussen iedereen is in een opdracht. Dus niet te veel in kleine afgezonderde groepjes opdelen. Een mooi voorbeeld vind ik de fietsopdracht. Kandidaten starten weliswaar afgezonderd, maar zijn niet de hele opdracht gescheiden en wie bij wie is, is gedurende de opdracht steeds anders. Iedereen moet meedoen om de opdracht te laten slagen. Zulke opdrachten zijn leuk speuren. Andere goede voorbeelden zijn de stieropdracht, de mijnopdracht, de onderhandelingsopdracht. Tegenvoorbeelden vind ik de snorkelopdracht (gescheiden groepjes, Marit alleen), woordspooropdracht (gescheiden groepjes).
"Geholpen worden" is wel ietsje anders als de opdracht als mogelijk resultaat heeft dat alles dat de afgelopen vier afleveringen is verdiend in één keer verdampt. Iemand had berekend dat de kans op pot leeg ongeveer 2/3 was als de mol de andere stemmen zou kennen. Kans 2/3 op -10.800 vind ik persoonlijk niet kunnen tegenover de kandidaten. Dat motiveert namelijk niet om nog hard voor geld te vechten daarna.
Mee eens ook hier. Het spel is "wie is de mol", oftewel "wie saboteert de opdrachten" en niet "wat is de verborgen aanwijzing" :)

En dan ben jij bereid dit te betalen? XD WIDM lijkt me al een redelijk duur/moeilijk programma om te maken, misschien heeft de AVRO het budget gewoon verlaagd ofzo..

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2012, 19:56:13 »
En dan ben jij bereid dit te betalen? XD WIDM lijkt me al een redelijk duur/moeilijk programma om te maken, misschien heeft de AVRO het budget gewoon verlaagd ofzo..

Wat het zo vreemd maakt is dat de pot door de jaren heen alleen maar lager wordt. € 37.437,- was omgerekend de pot van seizoen 1. Dat is bijna 3x zoveel als pot nu. Maargoed, het is maar een publieke omroep, die hebben niet veel geld. Ik vraag me af en toe af wat er zou gebeuren als widm op een commerciele zender zou worden uitgezonden. Ik bedoel, bij ER is de hoofdprijs €50.000,- . Dat is toch wel een contrast...

@Erik Leppen: Diegene die had uitgerekend dat die kans ongeveer 2/3 was, was ik ;D
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 20:03:39 door invmat »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2012, 19:57:43 »
tja en je ziet de inzet van de huidige kandidaten daar ::ohno::

het format gaat in mijn ogen niet om geld. Al ben ik het met Erik Leppen eens (en de kandidaten van dit seizoen) dat het wel wat krom is dat ze met dat visje in verhouding heel veel verdienen en met die stier zeulen een schijntje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #34 Gepost op: 5-03-2012, 19:57:59 »
De reden voor de lage beloningen bij de proeven moet waarschijnlijk niet ver gezocht worden. Dit is een zeer duur programma om te maken. Als het voortbestaan ervan afhangt van een kleinere prijzenpot dan is dit voor mij geen probleem. En de kandi's doen het ook niet voor het geld, zoveel is duidelijk geworden de afgelopen seizoenen. ;D

Een groter probleem is voor mij de attitude van de meeste kandi's. Soms heb je wel eens het gevoel dat je naar 'wie is de kandidaat?' aan het kijken bent. :\'( Vooral sinds de BN'ers hun intrede in het spel gemaakt hebben is dit fenomeen jaarlijks erger geworden. Als je dan kijkt naar de seizoenen met gewone stervelingen dan zie je dat veel minder. Men wil proeven winnen en de Mol vooral de boel niet laten saboteren. Een ware verademing imo.

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #35 Gepost op: 5-03-2012, 20:10:37 »
tja en je ziet de inzet van de huidige kandidaten daar ::ohno::

het format gaat in mijn ogen niet om geld. Al ben ik het met Erik Leppen eens (en de kandidaten van dit seizoen) dat het wel wat krom is dat ze met dat visje in verhouding heel veel verdienen en met die stier zeulen een schijntje.
Kijk, ik denk dat niet BN-ers eerder uit waren op het geld dan wel BN-ers. Voor BN-ers is het de pot echt niets dus als ze bijv. moeten kiezen tussen geld en jokers nemen de meeste jokers.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2012, 20:11:24 »
De reden voor de lage beloningen bij de proeven moet waarschijnlijk niet ver gezocht worden. Dit is een zeer duur programma om te maken. Als het voortbestaan ervan afhangt van een kleinere prijzenpot dan is dit voor mij geen probleem. En de kandi's doen het ook niet voor het geld, zoveel is duidelijk geworden de afgelopen seizoenen. ;D

Een groter probleem is voor mij de attitude van de meeste kandi's. Soms heb je wel eens het gevoel dat je naar 'wie is de kandidaat?' aan het kijken bent. :\'( Vooral sinds de BN'ers hun intrede in het spel gemaakt hebben is dit fenomeen jaarlijks erger geworden. Als je dan kijkt naar de seizoenen met gewone stervelingen dan zie je dat veel minder. Men wil proeven winnen en de Mol vooral de boel niet laten saboteren. Een ware verademing imo.

Je moet daarbij niet vergeten dat de seizoenen met niet-BN-ers de eerste seizoenen waren (1 t/m 4). Dit is al het 8e seizoen met BN-ers. Het is logisch dat de speltactieken gedurende de tijd veranderen, en dat nieuwe kandidaten voortborduren op succesvol gedrag van vorige kandidaten..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2012, 20:13:44 »
Ik denk dat geld nooit een cruciale rol heeft gespeeld in de mol. Het spelletje voert de boventoon. En dat spelletje is veranderd door de jaren heen. Kandidaten krijgen door welke tactieken er zijn om langer in het spel te blijven en dat merk je in het gedrag. Goed je best doen is niet meer vanzelfsprekend omdat het zaak is om verder te komen. Nu lijkt het net of de bekende Nederlanders het spel overhoop hebben gegooid, terwijl dat meer aan de tijd ligt dan aan het type mensen. Hadden we nu nog steeds onbekende Nederlanders gehad dan waren ook zíj geëvolueerd in het spel, daar ben ik van overtuigd.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #38 Gepost op: 5-03-2012, 20:19:00 »
Ik denk dat geld nooit een cruciale rol heeft gespeeld in de mol. Het spelletje voert de boventoon. En dat spelletje is veranderd door de jaren heen. Kandidaten krijgen door welke tactieken er zijn om langer in het spel te blijven en dat merk je in het gedrag. Goed je best doen is niet meer vanzelfsprekend omdat het zaak is om verder te komen. Nu lijkt het net of de bekende Nederlanders het spel overhoop hebben gegooid, terwijl dat meer aan de tijd ligt dan aan het type mensen. Hadden we nu nog steeds onbekende Nederlanders gehad dan waren ook zíj geëvolueerd in het spel, daar ben ik van overtuigd.

GMTA  ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Mollenspeurtocht over de jaren
« Reactie #39 Gepost op: 5-03-2012, 20:28:21 »