BLAUWKea Island:
Na de eilandraad komen Fleur, Molbelg, Kira, Jay, Robbie en Pjotr terug op het eiland. Robbie: ’En wat nu? Ldhmolletje was de enige in ons team die goed kon koken op een vuur,maar die is er nu niet meer’ Molbelg: ’Ja, goede vraag! Hoe gaan we nu eten klaarmaken?’ Pjotr: ’Ik heb een elektrisch fornuis mee kunnen nemen, maar wat hebben we daar aan zonder stroom?’ Kira: ’Niets,dit wordt de komende tijd alleen maar op kokosnoten leven.’ Fleur krabt wat achter haar oren en loopt de jungle in. Even later komt ze terug. Jay: ’En heb je nog iets eetbaars gevonden?’ Fleur: ’Kokosnoten!’ Jay: ’Kokosnoten? Dat zei Kira toch net al, dat is toch geen oplossing voor ons kook-probleem?’ Fleur: ’Jawel! Kijk maar eens wat ik heb uitgevonden: een kokosnoot-elektriciteitsgenerator. Een systeempje met twee pinnen, die elk een pool van een batterij voorstellen. De positieve pool steek je in een kokosnoot van de zuidelijke kant van het eiland en de negatieve pool in een kokosnoot van de noordelijke kant van het eiland. Beide polen en kokosnoten beginnen te interageren et voilà, we hebben elektriciteit!’ Robbie: ’Wow,dan kan ik ook muziek luisteren met mijn Ipod die al lang leeg was!’ Kira: ’Een geweldige uitvinding! Maar hoe gaan we dit noemen?’ Iedereen denkt diep na.. Na een tijdje roept iedereen in koor: ’De koKEAnoot!’
Sinds deze uitvinding is het een stuk beter vertoeven voor team blauw.
Onze reclamespot (opgenomen met iPhone en zo goed als niet kunnen knippen/plakken omdat mijn pc kapot was, dus het was écht één en al creativiteit
)
Poster: