De kandidaten moeten vooraf blind een naam pakken en in een bakje leggen.
Art gaf al aan dat de plek van de naam belangrijk is.
Volgens mij krijg je een vrijstelling als de topito voorbij je naam is gekomen. Als de kandidaten niet weten in welk bakje hun eigen naam zit hebben ze alle 9 zeker in het begin belang bij het trekken.
De vraag is wanneer ze horen welke naam in welk bakje ligt.
De naam van de mol moet dan niet in het laatste bakje liggen. ........
Art zegt dat ze een naam blind moeten trekken, maar eenmaal getrokken mogen ze de naam wel bekijken lijkt me. Anders zou Art niet zeggen: Denk goed na waar je het bordje plaatst.
Er is dan inderdaad meer kans op een afvaller, maar je bent niet zeker dat er iemand afvalt. Niet trekken heeft geen garantie tot succes hoewel de nadelen niet min zijn: je verdient minder geld en je plaatst jezelf vanaf dag 2 wel heel erg buiten de groep.
De meerderheid zal gewoon trekken aan die topito.
Geld speelt de laatste jaren bijna geen rol meer als er vrijstellingen of jokers in het spel zijn. Dat je jezelf buiten de groep plaatst ben ik met je eens. Daarom denk ik ook dat er sowieso, hoe het spel ook in elkaar zit, iedereen wel een vrijstelling gegund wordt.
Een combinatie van wat jij zegt (door als de topito jouw zone voorbij is) en wat ik denk (enkel geld als de topito in een geld-zone ligt) is wel mogelijk. Zo is er ook een kans dat iedereen doorgaat
Ja dit lijkt mij de juiste speluitleg
. Wel raar dat de laatste zone ook gelijk een geldzone is, want dan kun je dus een groepsvrijstelling én het maximumbedrag winnen. Haha we gaan het zien, kan niet meer wachten!