Auteur Topic: [VERLIEZEND FINALIST] Annemieke Schollaardt  (gelezen 73854 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Annemieke Schollaardt
« Reactie #120 Gepost op: 15-02-2016, 13:04:58 »
Het kan nog best wel eens Annemieke zijn omdat ze, voor zover we kunnen zien, bij alle mogelijkheden die er zijn geweest mingeld heeft gepakt. 'Het spel veranderd achter je rug' en 'denk contra' kunnen verwijzingen zijn naar dat de mol dit jaar niet zozeer opdrachten saboteert (maar speelt als 'kandidaat'), en de pot laag houdt door mingeld binnen te halen. Dit wordt vaak achteraf verrekend.

Ik zou dit best vet vinden want dat zou betekenen dat ze superopzichtig loopt te mollen door mingeld te pakken zonder dat ze er heel erg door wordt verdacht.

En waar slaat de Koosterhint dan op? Als de crew puur misleidende hints in het spel gaat stoppen om zo de echte Mol uit de wind te houden, dan houdt het voor mij op....
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2016, 13:07:56 »

Wat me ook nog opviel: die Aalscholvers in beeld tijdens de Kayak opdrachten (moest meteen aan Annemiek denken door achternaam)

Dit viel mij dus al eerder op...En is nu al meerdere malen teruggekomen. Blijft gek. En zoals ik ook eerder suggereerde is het Annemieke, Cecile of Rop die minkokers binnen brengen met kajakken. Wat als het toch Annemieke blijkt te zijn...

Sorry en nog steeds zo hard uit de klaas tunnel aan het graven  ::rofl:: Gewoon leuk om te doen.
Meer L

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #122 Gepost op: 15-02-2016, 13:08:40 »
op mingeld mol je niet... je molt op opdrachten (door bv mingeld te pakken) ;)
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Jij bent echt lekker bezig Sanne....
Meer L

Offline Sanne97

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
« Reactie #123 Gepost op: 15-02-2016, 13:09:43 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Jij bent echt lekker bezig Sanne....

dat vat ik op als een compliment. dankje :D
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #124 Gepost op: 15-02-2016, 13:18:37 »
Dit viel mij dus al eerder op...En is nu al meerdere malen teruggekomen. Blijft gek. En zoals ik ook eerder suggereerde is het Annemieke, Cecile of Rop die minkokers binnen brengen met kajakken. Wat als het toch Annemieke blijkt te zijn...

Sorry en nog steeds zo hard uit de klaas tunnel aan het graven  ::rofl:: Gewoon leuk om te doen.

Het is niet Cécile want die ging kopje onder. Bovendien kan je vaststellen dat het Rop was, aangezien hij 2 kokers van een trosje haalt en je nadien kan nakijken welke kokers dat waren.

Uiteindelijk blijkt het dus een oprechte vergissing van Rop te zijn.

Offline Analyst

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2016, 13:44:19 »
@Tunnelgraver de kloosterhint is inderdaad opvallend, al blijf ik de keuze 'cf' ook wel opmerkelijk vinden. Dit betekent namelijk niet 'is' maar 'vergelijk', en duidt meestal op verschillen. Ik weet niet precies wat er van te maken maar er blijft zeker wat ruimte voor uitleg achteraf door de keuze 'cf' (ipv 'is').

Ik zat eigenlijk sinds aflevering 1 op Klaas vanwege de nadrukkelijke aanwijzingen van Art oa als 'het spel veranderd achter je rug' en 'denk contra'. Klaas is namelijk degene die meteen een 'rug' (1000e) in de pot brengt. Zoveel geld in de pot is volgens 'follow the money' principe reden om iemand af te schrijven maar dit jaar lijken ze daar mee te spelen. De kloosterhint bevestigde me helemaal in deze gedachte maar ik begin de laatste paar weken toch te twijfelen. Klaas doet namelijk verder niet zoveel verdacht. Annemieke heeft daarentegen opvallende uitspraken die zo in de laatste aflevering kunnen en vertoont best veel mollengedrag, zoals hier en op de verschillende andere fora ook beschreven wordt. Ondanks dat wordt ze vrij weinig verdacht op fora (kijk maar naar het weinige aantal pagina's)! En dat terwijl Klaas en Tim in ieder geval op haar zitten (en dat wordt in deze fase van het spel opmerkelijk).

Die kloosterhint heeft iedereen online in ieder geval vol op Klaas gezet maar als dat net even niet is wat het lijkt dan zou Annemieke best een goede mol kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 13:56:55 door Analyst »

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2016, 16:21:25 »
Dat bedoel ik dus: stel dat het toch Annemieke is, dan zijn wij door de crew belazerd met een misleidende hint.
En als de crew de molloten doelbewust gaat belazeren, dan haak ik af!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2016, 17:51:52 »
Na de opdracht "Zoek de koffers" zei Art: "Annemieke moest in de control room blijven...".
"Van jullie", zei hij er na een kleine pauze nog achteraan.

De tijd was óm na de zoektocht van de anderen, zodat die arme Annemieke haar koffer niet kon zoeken. Ze leek dit zelf overigens helemaal niet erg te vinden. Helemaal niets te bespeuren van teleurstelling bij haar. Niets te merken, bij deze, anders toch zo fanatiek lijkende kandidaat, in de trant van:"Wat jammer nou, dat ik niets heb kunnen bijdragen aan de pot."

Misschien een mooie verwijzing naar: alle kandidaten moeten hun koffer ingepakt bij zich hebben voor het invullen van de test, maar de Mol doet dat alleen maar pro forma. Die heeft de koffer dus eigenlijk niet nodig en hoeft die daarom ook niet te zoeken?

Verder denk ik bij het herbekijken van dit stukje nu echt te zien dat meerdere keren Annemieke (en ik hoop toch zo als Mol, en niet omwille van een grapje tussendoor) als piccolo in de opnames is gemonteerd. Eenmaal zag ik een piccolo met een gestalte en houding die erg veel op die van Annemieke lijken, in een grote spiegel. Deze was me al bij de eerste keer kijken opgevallen (zie eerder in dit topic).
Ook zag ik nu een piccolo met een nog nét zichtbaar haarknotje de trap op lopen..

Maar misschien zie ik wel dingen die ik graag wil zien en die er niet zijn. Dat kan natuurlijk ook.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2016, 17:54:20 »
Dat bedoel ik dus: stel dat het toch Annemieke is, dan zijn wij door de crew belazerd met een misleidende hint.
En als de crew de molloten doelbewust gaat belazeren, dan haak ik af!

Ach... in 2005 was er toch ook een soort code met de cijfers en letters op de mugshots van de kandidaten tijdens de koffertjeswisselopdracht? Iets van 'Hier zijn geen aanwijzingen voor jullie, of toch wel?' (met de nodige spelfouten, geloof ik). Op de keper beschouwd vind ik Klaas dermate tegenvallen als Mol dat ik de makers een eventuele valse kloosterhint ruimhartig zou vergeven in ruil voor een betere en onverwachte Mol! ::tandpastasmiley::
Woosie down?

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2016, 23:31:38 »
Na de opdracht "Zoek de koffers" zei Art: "Annemieke moest in de control room blijven...".
"Van jullie", zei hij er na een kleine pauze nog achteraan.

Verder denk ik bij het herbekijken van dit stukje nu echt te zien dat meerdere keren Annemieke (en ik hoop toch zo als Mol, en niet omwille van een grapje tussendoor) als piccolo in de opnames is gemonteerd. Eenmaal zag ik een piccolo met een gestalte en houding die erg veel op die van Annemieke lijken, in een grote spiegel. Deze was me al bij de eerste keer kijken opgevallen (zie eerder in dit topic).
Ook zag ik nu een piccolo met een nog nét zichtbaar haarknotje de trap op lopen..

Maar misschien zie ik wel dingen die ik graag wil zien en die er niet zijn. Dat kan natuurlijk ook.

Dat gezegde van Art is mij ook opgevallen.
En ik heb mij ook verbaasd over een piccolo met een blond haarknotje. De lengte klopte ook wel ongeveer. Zou het werkelijk? Dan wordt het een aardbeving. Slechts 2 personen denken nog (zie de pool) dat de MOL een vrouw is.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 16-02-2016, 00:04:33 »
Ik heb nog eens naar die silhouet in de leader gekeken aangezien ik merk dat er veel, vergelijkingen met silhouetten/portretten gemaakt worden, de molen in het logo van molino, achterkant van het geld, al een paar keer een silhouet, etc.

Nu heb ik verschillende gezichten eroverheen geplakt maar geen een past zo goed als die van annemieke, dan vooral lettend op de ogen, neus en mond. de contouren er omheen vind ik nog niet zo duidelijk.

Ik heb de foto van Annemieke in spiegelbeeld genomen, dan komen de ogen beter uit.

Ik heb hem later nog iets vergroot en dan past die nog iets beter.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 00:06:49 door Enermol »

« Reactie #131 Gepost op: 16-02-2016, 00:39:24 »
Leuke kandidate, maar zeker niet de mol. Daarvoor zet ze zich in bepaalde opdrachten onnodig goed in. Al de bedoeling van de mol is om zoveel mogelijk geld in de pot te brengen, dan wil ik best mee in de tunnel van Annemieke. Tot die tijd ga ik voor degene wiens portret op het mogelijk staat en wie verdacht wordt door de hele groep :P

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 16-02-2016, 03:53:21 »
Bedoel je deze schaduw?
Jazeker ...

Niet dezelfde maar toch , alles uit de kast halen heet dat..

*Lieve "Klaas-mensen", laat ons nog ff in de waan..en help ons
(wellicht tegen beter weten in 'tuurluk) maar dat maakt het zoveel leuker nog efkes...*

ttv Kees was het ook zo overduidelijk, maar heb nog nooit zoveel plezier gehad Paulien als Mol te willen ontmaskeren. Tegen beter weten in. En zelfs zij sprak over haar schoenzolen laatst in Moltalk...wat een zalig jaar was dat!

Truste..
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 04:01:09 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 16-02-2016, 09:14:46 »
En ik heb mij ook verbaasd over een piccolo met een blond haarknotje. De lengte klopte ook wel ongeveer.

Die piccolo's zijn gewoon mensen van de crew. Goeie kans dat daar een vrouw met blond haar bij zit.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #134 Gepost op: 16-02-2016, 09:17:48 »
Die piccolo's zijn gewoon mensen van de crew. Goeie kans dat daar een vrouw met blond haar bij zit.

Op deze backstagefoto zie ik zo al twee mogelijke piccolo's zitten qua postuur:

Offline kwarkje

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 16-02-2016, 09:48:21 »
Ik ben blij dat het hier wat drukker word.. Annemieke was mijn schot voor de boeg mol. Na de grote hint van Klaas ben ik in haar tunnel gebleven omdat ik wil blijven zoeken naar een mol.. Ik wil in aflevering 2 geen mol voorgeschoteld krijgen. Ik zet mijn speurtocht voort met de hoop dat de Klaas hint anders gaat uitpakken als iedereen denkt. Er is nog hoop  ;D 

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 16-02-2016, 10:19:31 »
Voer voor de Annemieke tunnelaars:

MARYANIK was de nogal opvallende naam van één van de boten bij de taino tekens opdracht. Viel me op omdat de letters en de code eronder er zo netjes eruit zagen. Dus recentelijk aangebracht.

Maryanik zou een verbastering kunnen zijn van de combinatie Anne en Mieke.
MARYANIK> MARY-ANIK > Mieke-Anne
ANIKA betekent overigens "spaanse schone"

Vind deze zelf wat ver gezocht Maar hee, alles om uit de klaas tunnel te blijven...  ::hypocriet::

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 16-02-2016, 10:38:14 »

Nu heb ik verschillende gezichten eroverheen geplakt maar geen een past zo goed als die van annemieke, dan vooral lettend op de ogen, neus en mond. de contouren er omheen vind ik nog niet zo duidelijk.

Mooi gedaan!  ::ok::  Zou het dan toch waar zijn: de contour van Klaas (ook op de achterkant van het molgeld) en daarbinnen het gezicht van Annemieke?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 17:49:12 door Marisa »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 16-02-2016, 14:43:11 »
Mooi gedaan!  ::ok::  Zou het dan toch waar zijn: de contour van Klaas (op de achterkant van het molgeld) en daarbinnen het gezicht van Annemieke?

Enermol, geweldig idee en goed gedaan. Marissa wie weet misschien een gezicht in een gezicht? Waarom niet? Misschien past er zelfs nog het gezicht van Tim of Taeke in.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 16-02-2016, 15:52:08 »
De haren van Taeke lijken hier het best te passen,

Miss elke keer andere contouren maar steeds hetzelfde gezicht(mol), dat zou betekenen dat we straks ook het gezicht van Annemieke op het geld gaan zien.

dan krijg je:
Geld --> Contouren: Klaas Gezicht: Annemieke
Silhouet --> Contouren Taeke Gezicht: Annemieke

(miss zijn er nog wel meer van deze aanwijzingen verstopt, dat je van iedereen een contour krijgt met telkes het gezicht van Annemieke) *speculaties*

http://imgur.com/a/DjzsT hier nog wat gifjes te zien die ik heb gemaakt.