Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417588 keer)

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #440 Gepost op: 20-01-2016, 13:42:10 »
Vergeet niet dat het de opdracht was met de laagste eindwaarde. De opdrachten daarna gingen allemaal om grotere bedragen. Dus àls er een opdracht was om vertrouwen te winnen en de pot een beetje te spekken (met het oog op de macht over de test), dan was het deze.

Ja klopt, maar ik blijf het verschrikkelijk vinden een (potentiële) mol die bewust geld in de pot brengt terwijl dat zonder enige moeite voorkomen had kunnen worden. Ik weet dat hij hiermee het vertrouwen van de groep heeft gewonnen, wat ook veel waard is, maar ik vind het gewoon kwalijk dat de productie een mol (als hij dat is) in een positie brengt waardoor hij bijna wel geld moet verdienen.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #441 Gepost op: 20-01-2016, 14:06:40 »
Ik kan het ook niet rijmen. Aan de ene kant daarin hem heel onverdacht maken en dan de aflevering erna praktisch Klaas is de Mol uitspellen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #442 Gepost op: 20-01-2016, 14:09:29 »
Ik kan het ook niet rijmen. Aan de ene kant daarin hem heel onverdacht maken en dan de aflevering erna praktisch Klaas is de Mol uitspellen.
Ja daarom blijf ik ook denken, het klopt gewoon niet. Zo gek hoe dit is gegaan.
En om als mol vertrouwen te winnen zou ik juist verwachten dat hij/zij heel goed haar best gaat doen in de metro zelf, en zo een wit voetje wil halen. Dan moet je er echt nog wat voor doen. Dus mooi zoals je het omschrijft Suuuus: eerst de mol in zo'n positie zetten dat je hem meteen afstreept en daarna zo'n (simpele, niet multi interpretabele) hint neer te zetten. Doe dat dan ook niet....
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #443 Gepost op: 20-01-2016, 14:13:24 »
Ja daarom blijf ik ook denken, het klopt gewoon niet. Zo gek hoe dit is gegaan.
En om als mol vertrouwen te winnen zou ik juist verwachten dat hij/zij heel goed haar best gaat doen in de metro zelf, en zo een wit voetje wil halen. Dan moet je er echt nog wat voor doen. Dus mooi zoals je het omschrijft Suuuus: eerst de mol in zo'n positie zetten dat je hem meteen afstreept en daarna zo'n (simpele, niet multi interpretabele) hint neer te zetten. Doe dat dan ook niet....

Als Klaas de Mol is, is het ook gewoon erg ondankbaar naar hem toe. Hij doet 3 weken zijn best om geen fout te maken en slaagt daar de eerste 3 afleveringen ook behoorlijk in gezien het aantal verdenkingen op basis van molacties. Maar de productie gooit er dan zo'n grote hint in na 2 afleveringen zodat een groot deel van het publiek meteen de juiste Mol te pakken heeft.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #444 Gepost op: 20-01-2016, 14:19:34 »
Een normale kandidaat die het concept WIDM een beetje kent, had naar mijn bescheiden inschatting hetzelfde voorspeld als Klaas. Ik zou dat als kandidaat doen, ik zou dat als mol ook doen.

Misschien, maar ik als productie zou dat risico niet nemen.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #445 Gepost op: 20-01-2016, 14:24:15 »
Ik snap sowieso niet dat ze Klaas überhaupt in die positie hebben gezet. De kans dat de kandidaten het goed geraden zouden hebben was ook groot en voor de mol was het toch een veel leukere uitdaging om een van de opdrachten te voltooien.

Edit: Typo
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 14:26:02 door Koemba »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #446 Gepost op: 20-01-2016, 14:41:52 »
Uit het interview van Diana Volbeda:

"De Mol moet natuurlijk niet anders behandeld worden dan de andere kandidaten, want dan kunnen de kandidaten het merken"

Tja, en dan is er opdracht 1 aflevering 1 ::)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #447 Gepost op: 20-01-2016, 15:37:36 »
Ze hadden willekeurig iemand moeten kiezen om de uitslag te voorspellen. Als het zo gegaan was, hadden ze dit ook wel laten zien, dus ik vermoed dat het niet willekeurig gegaan is. Je maakt me ook niet wijs dat de kandidaten niet aan Klaas hebben gevraagd hoe dat gegaan is. Ook laten ze niet zien wat Klaas heeft gekozen. Er is totaal geen aandacht aan gegeven, wat het vermoeden alleen maar versterkt dat het de mol is die uitgekozen is, zodat ze die 10 biljetten in het spel konden brengen. Leuk idee, maar niet ten koste van alles.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 15:39:54 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #448 Gepost op: 20-01-2016, 16:38:25 »
Ze hadden willekeurig iemand moeten kiezen om de uitslag te voorspellen. Als het zo gegaan was, hadden ze dit ook wel laten zien, dus ik vermoed dat het niet willekeurig gegaan is.
Mogelijkheid: de kandidaten mochten zelf van tevoren een volgorde bepalen van 1 t/m 10. Dit zenden ze niet uit, om meteen vol in het spel te beginnen (zeker na de lange intro van Art.) Klaas kan hier dan zelf in gestuurd hebben op de eerste plek te komen - of dat net als met het penningmeesterschap onbedoeld toebedeeld krijgen.
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #449 Gepost op: 20-01-2016, 16:52:25 »
of dat net als met het penningmeesterschap onbedoeld toebedeeld krijgen.

Bij dat gedoe rond het penningmeesterschap kun je ook niet veel aan met een follow-the-money analyse. Maar ik beschouw het wel zoals andere opdrachten. Ik werd daar echt veel wijzer van.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #450 Gepost op: 20-01-2016, 17:07:41 »
Mogelijkheid: de kandidaten mochten zelf van tevoren een volgorde bepalen van 1 t/m 10. Dit zenden ze niet uit, om meteen vol in het spel te beginnen (zeker na de lange intro van Art.) Klaas kan hier dan zelf in gestuurd hebben op de eerste plek te komen - of dat net als met het penningmeesterschap onbedoeld toebedeeld krijgen.
Dit zou een eerlijke mogelijkheid zijn, omdat het gewoon te zien is voor kandidaten, net zoals bij het topitospel vragen wie als eerste een bordje wil plaatsen. Ik zou dan verwachten dat het uitgezonden zou zijn (eventueel d.m.v. een korte flashback als je als productie meteen met de actie wilt beginnen). Maar omdat we dit dus niet gezien hebben acht ik de kans groter dat het zo niet gegaan is (en Klaas dus door de productie op plek 1 is gezet) of dat er misschien te veel molgedrag van Klaas uit blijkt.

Er komt nog bij dat we Klaas nooit de uitspraak over het wel of niet slagen van de opdracht horen doen. Als Klaas altijd het goede antwoord moet kiezen (en ze dus twee versies opnemen), is het natuurlijk niet fair naar de kijker om nu één versie uit te zenden. In dat geval bewaren ze het waarschijnlijk als mol-actie voor aflevering 10.

Ik hou nog een kleine mogelijkheid open en hou de hoop voor mezelf nog levend dat Klaas niet de mol is, maar het zijn wel allemaal opvallende zaken rond de eerste opdracht die de kans dat er door de productie gestuurd is voor mij groter maken.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 17:09:27 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #451 Gepost op: 20-01-2016, 17:22:52 »
Alle kandidaten zeggen, wanneer ze het briefje met de opdracht openen, "nu is het begonnen, ik zit in m'n favoriete programma". Klaas zei ook iets in de trant van "Toen ik Art zag, wist ik dat het spel begon."
Dit wekt bij mij de conclusie dat ze dus vooraf niet hebben mogen kiezen wie er als eerste ging, aangezien dat ook bij het spel hoort.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #452 Gepost op: 20-01-2016, 20:07:13 »
[wensdenken] Ik lees telkens dat het er zo bovenop ligt dat Klaas de mol is. Dat alles wordt weggegeven qua hints in zijn richting. En ik ben heel de tijd aan het denken: wat nou als het helemaal niet klopt en die hint helemaal niet zo bedoeld was? Wat nou als Klaas eruit ligt in een van de volgende afleveringen?

Alles is opgegeven hier op dit forum. Iedereen is boos omdat het al zo duidelijk is dat Klaas de mol is. Maar tegelijkertijd zegt iedereen dat het niet klopt hoe dit is gegaan. Het klopt inderdaad niet. En daarom denk ik nog steeds dat het niet waar is.

Natuurlijk, Klaas zou een goede mol kunnen zijn, maar daar is alles mee gezegd. Er zijn nog 7 andere mensen die de mol kunnen zijn. We kunnen niks zeker weten tot aflevering 10. Dus als iedereen gewoon weer lekker gaat kijken en speuren, zou dat fijn zijn. ::tandpastasmiley::[/wensdenken]
« Laatst bewerkt op: 20-01-2016, 20:16:33 door Wesseel »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #453 Gepost op: 20-01-2016, 21:08:29 »
De oplossing lijkt hoe dan ook onbevredigend. Of Klaas is de mol en dan kwam de hint wel heel vroeg en was ie heel opzichtig. Of hij was het niet en dan was het een heel flauwe hint, zonder een echte/gelijkwaardige hint richting het tegendeel.

Maar ik laat me graag verrassen.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #454 Gepost op: 21-01-2016, 11:12:37 »
Ja, het is jammer dat die twee momenten, die totaal onnodig waren, er voor gaan zorgen dat dit seizoen (hoe leuk het ook is en nog gaat worden) voor altijd een zure nasmaak heeft.

Nou ja, verstand uit en genieten van de mooie afleveringen en leuke kandidaten ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #455 Gepost op: 21-01-2016, 14:30:16 »
Hij zit voortdurend aan z'n gezicht maar dat kan hem ook als kandidaat gezegd zijn te doen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #456 Gepost op: 21-01-2016, 14:41:00 »
Klaas van Kruistum ‏@klaasmans  Jan 11 View translation
@Deniezie hahaha blijkt een tik te zijn die ik ook in andere programma’s heb! Bizar om te ontdekken


Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #457 Gepost op: 21-01-2016, 22:37:33 »
Volgens mij heb ik nog niemand gehoord over het volgende. Voordat de laseropdracht begint, geeft Art de €1.500 die ze moeten verdelen aan Klaas. Daarna wijst hij heel snel Klaas aan. Het is dan wel geen aflevering 1, maar doet me toch denken aan de titel 'Wijsmaken'. Zelf weiger ik om de Klaas-tunnel in te gaan, maar dit wilde ik toch even melden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #458 Gepost op: 22-01-2016, 09:57:55 »
Het is dit jaar de Art & Klaas show geworden  ::niet-ok::

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #459 Gepost op: 22-01-2016, 10:09:57 »
Volgens mij heb ik nog niemand gehoord over het volgende. Voordat de laseropdracht begint, geeft Art de €1.500 die ze moeten verdelen aan Klaas. Daarna wijst hij heel snel Klaas aan. Het is dan wel geen aflevering 1, maar doet me toch denken aan de titel 'Wijsmaken'. Zelf weiger ik om de Klaas-tunnel in te gaan, maar dit wilde ik toch even melden.
Hij is de penningmeester, dus zo gek is dat niet? In deze rol kan hij natuurlijk wel goed manipuleren in deze opdracht. ;)