Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417691 keer)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #740 Gepost op: 3-02-2016, 02:50:27 »




meervoudigepersoonlijkheidsstoornis

 "Rop Verheijen is de kundigste mol" - 7 letters over (al 3 weg | 35 ipv 38)
soisoor blijft over

Als MOL KLAAS goed genoeg is terwijl de C en F overblijven dan denk ik dat dit een geweldige vondst is! M.i. veel meer waard dan de Klaastunnel.

 


En alweer een goede aanwijzing naar Rop, zoals die met het cijferslot. Goed gevonden!
 ::joehoe::

Is het niet zo dat de ogen van het 6de molhoofd de ogen van Rop heeft? En die aflevering kwam de kloosterhint met Klaas vergelijk countouren mol.

Klaas is niet de mol, ik blijf er toch bij..

« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 02:55:47 door Shiba »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #741 Gepost op: 3-02-2016, 08:25:19 »
Deze kandidaten zijn levensgenieters; ze zijn lekker op vakantie met Wie is de Mol, houden het gezellig en voor zichzelf gaan ze op zoek naar aanwijzingen. Ze zitten elkaar totaal niet op de huid, niemand hoeft verantwoording af te leggen, geen moeilijk gedoe, gewoon lekker gezellig en genieten maar. 
Klaas hoeft helemaal niets te doen want de opdrachten mislukken toch wel door gebrek aan scherpte. Daarom probeert hij nu meer aanwijzingen te geven dat hij de mol is. Misschien helpt het.  :-\\

Nog even over het penningmeesterschap, toen het werd overgedragen, werd het niet geteld. Waarschijnlijk heeft Klaas er wat uit gehaald en niemand heeft dat tot nu toe gemerkt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 08:42:41 door Run »

Offline ultima

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #742 Gepost op: 3-02-2016, 10:03:14 »
En zo zat Klaas bij Art in aflevering 1....

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #743 Gepost op: 3-02-2016, 11:00:26 »
3 al weg, 7 over
Dit kan op Klaas slaan, 3&7 zijn heilige getallen, en komen ook vaak terug in de Bijbel. Klaas werkte bij de EO, nu bij de KRO, allebei vrome omroepen.  ::)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #744 Gepost op: 3-02-2016, 14:39:09 »
Wat ik het meest verdacht vind aan Klaas is dat hij zo weinig van zichzelf laat zien. Hij lacht wat mee, is heel vriendelijk, maar laat nooit het achterste van zijn tong zien. Vind ik wel jammer, ik houd altijd wel van mollen die juist hun eigen persoonlijkheid inzetten. Ik heb het idee dat Klaas dat niet doet. Of hij is in het echt ook zo'n allemansvriend waarvan je alleen als je hem heel goed kent weet wat erin hem omgaat.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #745 Gepost op: 3-02-2016, 16:29:08 »
Maar waarom zou de productie de scene in de grot waar Klaas 1000 euro uit de kist neemt twee keer opnemen? Er zijn duidelijk twee opnames gemaakt, waarbij ook de gelaatsuitdrukking van Klaas (1e) en (2e) shot sterk verschillen.

Het is wel zo dat bij TV dat soms gewoon moet, voor extra of betere beelden.
No Milk today???

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #746 Gepost op: 3-02-2016, 17:29:03 »
Het zou goed kunnen dat het daarom over moet. Als hij het geld er (voor de eerste keer) uithaalt, houdt hij het briefje omhoog met zijn rug naar de andere deelnemers toe. Misschien heeft hij het daarna meteen weggestopt en hebben ze voor de show nog een shot gemaakt waarin hij blij reageert naar zijn medekandidaten. Dat het over moet is op zich niet verdacht, maar - zoals ik al eens eerder heb aangegeven in het topic over de betreffende opdracht - maakt zijn hele gedrag hier (vooral in eerste instantie) een verdachte indruk.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #747 Gepost op: 3-02-2016, 20:51:19 »
Het zou goed kunnen dat het daarom over moet. Als hij het geld er (voor de eerste keer) uithaalt, houdt hij het briefje omhoog met zijn rug naar de andere deelnemers toe. Misschien heeft hij het daarna meteen weggestopt en hebben ze voor de show nog een shot gemaakt waarin hij blij reageert naar zijn medekandidaten. Dat het over moet is op zich niet verdacht, maar - zoals ik al eens eerder heb aangegeven in het topic over de betreffende opdracht - maakt zijn hele gedrag hier (vooral in eerste instantie) een verdachte indruk.

Maar is dat niet ingegeven vanuit een Klaastunnel? Als je die hele hint weg denkt zie je hier vooral een kandidaat die goed zijn best doet en geld binnen haalt. Helemaal niet verdacht :-)

En wat betreft dat pot weggeven: Misschien had kandidaat Klaas gewoon helemaal geen zin meer in de verantwoordelijkheid waar hij in Aflevering 1 ook al niet op zat te wachten en vond ie dat op één derde van de serie het wel eens tijd werd dat iemand anders het ging doen. Was er überhaupt al iets bekend over hints op het geld? Wellicht dat ie al even had lopen puzzelen en dacht ie dat 't niets was.

:-)


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #748 Gepost op: 3-02-2016, 20:57:00 »
Maar is dat niet ingegeven vanuit een Klaastunnel? Als je die hele hint weg denkt zie je hier vooral een kandidaat die goed zijn best doet en geld binnen haalt. Helemaal niet verdacht :-)
Tijdens de opdracht zelf is niet veel verdachts van Klaas te zien, maar zijn gedrag bij de kist - met de rug naar kandidaten toe, hij lijkt met een scheef oog naast zich te kijken en maakt snel kist open en dicht - komt verdacht over. Natuurlijk ga je hier meer op letten omdat het Klaas is.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #749 Gepost op: 3-02-2016, 23:13:34 »
zijn gedrag

Precies! Je moet echt naar het gedrag kijken en een inschatting ervan maken. Geld optellen à la follow-the-money, of een andere simplistische methode, dat is niet de weg om de Mol te ontdekken. De Mol is niet zomaar te vatten en ook elk jaar moet je daar weer vrij van specifieke vooroordelen (de Mol moet zus en de Mol moet zo) inzitten.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #750 Gepost op: 3-02-2016, 23:17:17 »
Maar is dat niet ingegeven vanuit een Klaastunnel? Als je die hele hint weg denkt zie je hier vooral een kandidaat die goed zijn best doet en geld binnen haalt. Helemaal niet verdacht :-)

En wat betreft dat pot weggeven: Misschien had kandidaat Klaas gewoon helemaal geen zin meer in de verantwoordelijkheid waar hij in Aflevering 1 ook al niet op zat te wachten en vond ie dat op één derde van de serie het wel eens tijd werd dat iemand anders het ging doen. Was er überhaupt al iets bekend over hints op het geld? Wellicht dat ie al even had lopen puzzelen en dacht ie dat 't niets was.

:-)



Ja, was bekend bij de kandidaten. Dat maakt het dus ook raar dat je de pot afstaat. Je wéét dat er iets op te vinden is, en als kandidaat met macht over het geld ga je dit niet zomaar vrijwillig afstaan. Ik denk dat hij nooit penningmeester had moeten worden (bekeken vanaf mijn idee dat hij de mol is), en er op een zo subtiel mogelijke manier vanaf probeerde te komen. Als hij de mol is zou hij t/m de finale penningmeester zijn gebleven. Een beetje zonde voor al het werk op dat geld te voorzien van een afbeelding van de mol..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #751 Gepost op: 4-02-2016, 00:20:30 »
Ik durf het bijna niet te zeggen maar vanaf het eerste moment dacht ik dat Klaas de MOL zou zijn. In het voorgesprek van Art met de MOL dacht ik, 2x heel even, blond krullend haar te zien, verlicht door de lamp.
In aflevering 1 stond Klaas op het perron in de metro te wachten. Ik had echt het gevoel, ook door zijn lichaamstaal, dat hij wist dat Art naar hem toe zou komen. Hij keek ook ietwat steels de kant van de trap op. Toen Art hem aansprak was hij even zijn houding kwijt.
Natuurlijk gaf hij het juiste antwoord voor de €1000.- Een ander antwoord had hem meteen verdacht gemaakt.
Ik ben van Klaas afgegaan omdat ik de kloosterhint veel te veel van het goede vond.Bovendien heb ik andere mogelijkheden ontdekt en ik wil niet zoals vorig jaar in een tunnel terecht komen.
Maar het blijft in mijn achterhoofd zitten. Wie helpt mij van het idee af?



Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #752 Gepost op: 4-02-2016, 11:43:43 »
Ik durf het bijna niet te zeggen maar vanaf het eerste moment dacht ik dat Klaas de MOL zou zijn. In het voorgesprek van Art met de MOL dacht ik, 2x heel even, blond krullend haar te zien, verlicht door de lamp.
In aflevering 1 stond Klaas op het perron in de metro te wachten. Ik had echt het gevoel, ook door zijn lichaamstaal, dat hij wist dat Art naar hem toe zou komen. Hij keek ook ietwat steels de kant van de trap op. Toen Art hem aansprak was hij even zijn houding kwijt.
Natuurlijk gaf hij het juiste antwoord voor de €1000.- Een ander antwoord had hem meteen verdacht gemaakt.
Ik ben van Klaas afgegaan omdat ik de kloosterhint veel te veel van het goede vond.Bovendien heb ik andere mogelijkheden ontdekt en ik wil niet zoals vorig jaar in een tunnel terecht komen.
Maar het blijft in mijn achterhoofd zitten. Wie helpt mij van het idee af?




Blijf maar lekker in de tunnel. Hij is waarschijnlijk de Mol

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #753 Gepost op: 4-02-2016, 13:30:03 »
Nog even de klooster hint KlaasMOL omdat daar zoveel waarde aan wordt gehecht.
Nog eens teruggekeken.
De witte mollen zeggen in het bijzijn van Klaas >Molboek< en >Contra<
Tegen zijn maatje Cecile wordt gezegd; >Oordeel< en >Legenda<
In het algemeen wordt gezegd >Focus<

Heb even de hele zinnen weggelaten omdat er van deze woorden wordt uitgegaan.

Eigenlijk zou dan een hint in Molboek en/of Contra moeten zitten als het op Klaas zou moeten slaan. Oordeel en Legenda zouden op Cecile moeten slaan en Focus op beiden of op niemand.

Zijn deze zinnen ook gezegd bij de andere kandidaten? En bij wie dan? En in welke volgorde?
Als wij dat zouden weten zou er misschien iets heel anders uit kunnen komen?

Zou de productie nu echt de bedoeling hebben gehad het de kijkers zo makkelijk te maken?
Kan het me niet voorstellen. Ze weten dat ze met doorgewinterde puzzelaars te maken hebben.

De kandidaten hebben er zelf niet veel aan. Immers ze weten niet van elkaar wat er is gezegd en tegen wie. Er is in het algemeen wel iets tegen elkaar gezegd aan de ontbijttafel maar dat is onvoldoende info voor de kandidaten om er KlaasMol van te maken of wat dan ook.
Zijn wij, kijkers, misschien expres op het verkeerde been gezet door de productie?



Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #754 Gepost op: 4-02-2016, 13:59:58 »
Nog even de klooster hint KlaasMOL omdat daar zoveel waarde aan wordt gehecht.
Nog eens teruggekeken.
De witte mollen zeggen in het bijzijn van Klaas >Molboek< en >Contra<
Tegen zijn maatje Cecile wordt gezegd; >Oordeel< en >Legenda<
In het algemeen wordt gezegd >Focus<

Heb even de hele zinnen weggelaten omdat er van deze woorden wordt uitgegaan.

Eigenlijk zou dan een hint in Molboek en/of Contra moeten zitten als het op Klaas zou moeten slaan. Oordeel en Legenda zouden op Cecile moeten slaan en Focus op beiden of op niemand.

Zijn deze zinnen ook gezegd bij de andere kandidaten? En bij wie dan? En in welke volgorde?
Als wij dat zouden weten zou er misschien iets heel anders uit kunnen komen?

Zou de productie nu echt de bedoeling hebben gehad het de kijkers zo makkelijk te maken?
Kan het me niet voorstellen. Ze weten dat ze met doorgewinterde puzzelaars te maken hebben.

De kandidaten hebben er zelf niet veel aan. Immers ze weten niet van elkaar wat er is gezegd en tegen wie. Er is in het algemeen wel iets tegen elkaar gezegd aan de ontbijttafel maar dat is onvoldoende info voor de kandidaten om er KlaasMol van te maken of wat dan ook.
Zijn wij, kijkers, misschien expres op het verkeerde been gezet door de productie?




Het waren gewoon bandjes die opnieuw en opnieuw afgespeeld werden voor iedereen. Dus elke kandidaat kreeg dezelfde verhalen te horen. De laatste letters van de laatste woorden vormen dan dus KLAAS.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #755 Gepost op: 4-02-2016, 14:24:06 »
Het waren gewoon bandjes die opnieuw en opnieuw afgespeeld werden voor iedereen. Dus elke kandidaat kreeg dezelfde verhalen te horen. De laatste letters van de laatste woorden vormen dan dus KLAAS.

Nee, niet mee eens. Ten eerste weten wij niet wat men heeft gehoord. Ellie bv, (niet dat dat er nog toe doet) hoorde niets. Het kan best zijn dat iedereen die naar binnen is gegaan een selectie heeft gehoord.
En voor het gemak laat je alle andere laatste woorden van alles wat gezegd is weg en kies je slechts de woorden waar KlaasMOl van te maken is.

Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #756 Gepost op: 4-02-2016, 15:05:31 »
Nee, niet mee eens. Ten eerste weten wij niet wat men heeft gehoord. Ellie bv, (niet dat dat er nog toe doet) hoorde niets. Het kan best zijn dat iedereen die naar binnen is gegaan een selectie heeft gehoord.
En voor het gemak laat je alle andere laatste woorden van alles wat gezegd is weg en kies je slechts de woorden waar KlaasMOl van te maken is.

Daar geloof ik persoonlijk echt niets van. Zoals ik aangaf waren het bandjes die in een loop opnieuw en opnieuw afgespeeld werden. Natuurlijk weet je nooit precies of wat we te zien krijgen klopt, maar ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat iedereen hetzelfde hoorde en zag. Hoe dan ook kun je met die laatste letters precies zo precies KLAAS puzzelen, dat ik niet geloof in toeval hier. We zullen zien

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #757 Gepost op: 4-02-2016, 15:17:38 »
Daar geloof ik persoonlijk echt niets van. Zoals ik aangaf waren het bandjes die in een loop opnieuw en opnieuw afgespeeld werden. Natuurlijk weet je nooit precies of wat we te zien krijgen klopt, maar ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat iedereen hetzelfde hoorde en zag. Hoe dan ook kun je met die laatste letters precies zo precies KLAAS puzzelen, dat ik niet geloof in toeval hier. We zullen zien

Het is alleen niet zeker dat dit ook daadwerkelijk de laatste zinnen van de oud-mollen waren, het enige wat we echt zeker weten is dat dit de laatste zinnen zijn die we horen als Klaas en Cécile binnen zijn. Je kunt dus niet zeggen dat er voor de kandidaten een hint te vinden was, en daarom kan het ook mogelijk een hint zijn naar het kandidaat zijn van Klaas, zeker als de afleveringstitels iedere keer naar een kandidaat-hint wijzen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #758 Gepost op: 4-02-2016, 18:21:26 »
Het is alleen niet zeker dat dit ook daadwerkelijk de laatste zinnen van de oud-mollen waren, het enige wat we echt zeker weten is dat dit de laatste zinnen zijn die we horen als Klaas en Cécile binnen zijn. Je kunt dus niet zeggen dat er voor de kandidaten een hint te vinden was, en daarom kan het ook mogelijk een hint zijn naar het kandidaat zijn van Klaas, zeker als de afleveringstitels iedere keer naar een kandidaat-hint wijzen.

Daarom vind ik het te makkelijk om uit te gaan van een paar woorden die dan KlaasMOL vormen maar waar de letters C en F niet worden gebruikt.
Er wordt geloof gehecht aan de waarde van deze uitkomst maar, nogmaals, zou de productie het ons zo makkelijk maken. Mogelijk geldt hier eveneens; "Denk contra"

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #759 Gepost op: 4-02-2016, 19:34:52 »
Één van de Mollen (Susan?) geeft ook als hint aan de kandidaten dat ze het best iedereens verhaal tot het eind toe kunnen luisteren, en dat de Mol dan makkelijk te vinden is. Dat komt overeen met het vermoeden dat de woorden die eindigen op K, L, A, A, S ook echt de laatste woorden van elke ex-Mol waren. Dus zat er voor de kandidaten wel degelijk een hint in op deze manier (al was ie voor de kandidaten een stuk moeilijker dan voor ons, je kon er op rekenen dat niemand het zou opmerken).

En dat drie van die vijf woorden ook met de letters M, O en L beginnen is een leuk extraatje, maar daar gaat de hint volgens mij niet over. De letters C en F hebben er m.i. helemaal niets mee te maken.

Bah, wat een k*tkl*tehint ;-)