Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 420827 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #340 Gepost op: 16-01-2016, 23:38:42 »

Het is echt allemaal tegennatuurlijk voor een Mol om betrokken te zijn bij zoveel inkomsten.

Het betreft nog helemaal niet zo'n hoog bedrag hoor. En zijn eigen inkomsten heeft hij nu zelf weer weggespeeld plus nog meer. Tuurlijk was er een kleinere pot geweest als hij niks verdiend zou hebben in eerdere opdrachten... je vergeet alleen dat zijn andere taak is: niet opvallen..kandidaten laten denken dat je een kandidaat bent. Eerdere mollen hebben toch ook gezegd dat een beetje geld in de pot spelen om niet op te vallen ook een tactiek is. Wat is nou een paar honderd euro? Het spel is net begonnen..
Het feit dat hij geld in de pot speelt is juist een reden hem extra in de gaten te houden. Zeker nu je niet weet wat hij er weer uit heeft gehaald.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #341 Gepost op: 16-01-2016, 23:41:47 »
Het betreft nog helemaal niet zo'n hoog bedrag hoor. En zijn eigen inkomsten heeft hij nu zelf weer weggespeeld plus nog meer. Tuurlijk was er een kleinere pot geweest als hij niks verdiend zou hebben in eerdere opdrachten... je vergeet alleen dat zijn andere taak is: niet opvallen..kandidaten laten denken dat je een kandidaat bent. Eerdere mollen hebben toch ook gezegd dat een beetje geld in de pot spelen om niet op te vallen ook een tactiek is. Wat is nou een paar honderd euro? Het spel is net begonnen..
Het feit dat hij geld in de pot speelt is juist een reden hem extra in de gaten te houden. Zeker nu je niet weet wat hij er weer uit heeft gehaald.
Nou een beetje geld..... Ik heb het idee dat Klaas het meeste geld heeft binnen gebracht  :-X
Meer L

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #342 Gepost op: 16-01-2016, 23:45:14 »

In dat geval zal aflevering 4 ons wijzer maken. Als Klaas aan dit tempo geld blijft binnen halen, is het de slechtste Mol ooit.

Nou een beetje geld..... Ik heb het idee dat Klaas het meeste geld heeft binnen gebracht  :-X

Dat is volgens mij nog altijd zo.

Aflevering 1 opdracht 1: Zorgt mee voor de 1000 euro
Aflevering 2 opdracht 2: Zorgt mee voor 4 goede treden en dus 400 euro
Aflevering 3 opdracht 1: Werkt goed mee om de 500 en de 250 euro compleet te maken (de op 1 na hoogste bedragen in het spel)
Aflevering 3 opdracht 2: Hij haalt 100 euro (X2) binnen. Uiteraard een heel schamel bedrag, maar het is toch maar weer 200 euro erbij.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 16-01-2016, 23:45:55 »

Klopt maar niet zoveel als er nu uit is. Dit is precies wat een mol wil. Kandidaten die deze redenatie erop nahouden.. Klaas!?: Nee die heeft teveel geld verdiend  ;)  (wat overigens aan het eind straks best mee zal vallen)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #344 Gepost op: 16-01-2016, 23:48:53 »
Klopt maar niet zoveel als er nu uit is. Dit is precies wat een mol wil. Kandidaten die deze redenatie erop nahouden.. Klaas!?: Nee die heeft teveel geld verdiend  ;)  (wat overigens aan het eind straks best mee zal vallen)
Ik snap helemaal wat je zegt hoor FS, en ik denk dat het nu ook zo gaat. Maar dan ben ik wel een beetje afgehaakt. Is gewoon niet de taak van de mol, en oneerlijk naar de kandidaten in deze eerste 3 afleveringen. Ook dat de mol het zo makkelijk in de schoot geworpen krijgt bij de metro opdracht. Dat is niet chic...imho  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 23:51:53 door Juuls247 »
Meer L

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #345 Gepost op: 16-01-2016, 23:49:12 »
Ik ben van mening - maar dat is niet hoe het loopt - dat de Mol zijn verdenkingen op een andere manier van zich af moet schudden dan door geld binnenhalen. Want welke kandidaat followt nou nog de money? Er zijn zoveel factoren die meespelen bij je keuze, dat de kleine bedragen nauwelijk wat af kunnen doen aan je verdenkingen (en de grote bedragen zijn het niet waard.)

Dat klopt, maar dat doet niets aan de redenering dat als Klaas iets minder verdient had er nu ook minder in de pot zat, want de pot is niet leeg.
Precies. Ik gaf de redenatie '1000 euro in de metro, maar aflevering 3 er weer uit' het voordeel van de twijfel, maar nu ik heb gezien wat de opdracht is vind ik het raar. Het is leuk om te zeggen dat de Mol het geld er weer uit kan spelen, maar als dat in de praktijk niet gebeurt :-\\ 't Zou sowieso wat zonde zijn in aflevering 10: 'Ja, ik heb de eerste drie afleveringen keihard m'n best gedaan met het oog op de veiling, maar toen bleek niemand hoger te bieden dan 2345 en toen was m'n plannetje wel een beetje mislukt' of 'Ach, ik bood maar niet het hoogst mogelijke, want dat is ook weer zo verdacht'...
...óf niet!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 16-01-2016, 23:51:18 »
Ik snap helemaal wat je zegt hoor FS, en ik denk dat het nu ook zo gaat. Maar dan ben ik wel een beetje afgehaakt.

Als Klaas de mol blijkt te zijn ben ik sowieso afgehaakt.. :-\\

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #347 Gepost op: 16-01-2016, 23:52:29 »
Als Klaas de mol blijkt te zijn ben ik sowieso afgehaakt.. :-\\
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Zou toch jammer zijn!!!
Meer L

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 16-01-2016, 23:53:27 »
Precies. Ik gaf de redenatie '1000 euro in de metro, maar aflevering 3 er weer uit' het voordeel van de twijfel, maar nu ik heb gezien wat de opdracht is vind ik het raar. Het is leuk om te zeggen dat de Mol het geld er weer uit kan spelen, maar als dat in de praktijk niet gebeurt :-\\ 't Zou sowieso wat zonde zijn in aflevering 10: 'Ja, ik heb de eerste drie afleveringen keihard m'n best gedaan met het oog op de veiling, maar toen bleek niemand hoger te bieden dan 2345 en toen was m'n plannetje wel een beetje mislukt' of 'Ach, ik bood maar niet het hoogst mogelijke, want dat is ook weer zo verdacht'...

Wij zitten op 1 lijn. Om Klaas zijn verdiensten af te doen als een Mol die vertrouwen wil winnen, had er veel meer uit gemoeten dan de helft van de pot.
Zonder die Klaas hint zou ik Klaas hier met een potloodlijn doorstrepen, maar goed... Ik hou de deur maar open...

Online Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #349 Gepost op: 17-01-2016, 00:02:42 »
De nachtblindhint vrees ik nog meer dan de kloosterhint. ::schaam::

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #350 Gepost op: 17-01-2016, 00:03:10 »
Ik voel me een beetje gevangen in een tunnel, zoekende naar de uitgang...
...óf niet!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 17-01-2016, 00:57:03 »
Zou te flauw zijn toch? Steeds die vlag met een Kruis(-tumtietumtietum)?

*ja*
Omnia vincit amor

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #352 Gepost op: 17-01-2016, 01:02:31 »
Ik zat aflevering 2 nog een keer te bekijken, en volgens mij staat Klaas bij de verkeerde rijen enkele mensen te plaatsen. Om vervolgens heel snel naar zijn eigen blok terug te gaan en als eerste klaar te zijn.

Voor mij is het te duidelijk, Klaas helaas. Kan er niet omheen.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 17-01-2016, 01:08:26 »
Ik zat aflevering 2 nog een keer te bekijken, en volgens mij staat Klaas bij de verkeerde rijen enkele mensen te plaatsen. Om vervolgens heel snel naar zijn eigen blok terug te gaan en als eerste klaar te zijn.

Voor mij is het te duidelijk, Klaas helaas. Kan er niet omheen.

Tijdens het juichen zie ik toch dat al zijn mensen juist zitten. Heb je een foto van wat je bedoelt?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 17-01-2016, 01:09:42 »
Het lijkt ook dat meerdere kandidaten Klaas verdenken, door hun gedrag met name (hem willen volgen, testen, in de buurt willen zijn)
Ja, het is hoog tijd dat ze Klaas het penningmeesterschap afnemen. Art vroeg het nog, bijna verbaasd: "nog steeds dezelfde???" ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #355 Gepost op: 17-01-2016, 01:11:31 »
Tijdens het juichen zie ik toch dat al zijn mensen juist zitten. Heb je een foto van wat je bedoelt?

dat ie wss bij andere kandidaten mensen op de verkeerde plaats heeft gezet. Als mol wil je jezelf niet verdacht maken.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 17-01-2016, 01:14:36 »
dat ie wss bij andere kandidaten mensen op de verkeerde plaats heeft gezet. Als mol wil je jezelf niet verdacht maken.

Maar hij ging helpen bij Taeke en Rop en die hadden (en ik heb toch 2 keer op 2 verschillende tijdstippen de controle gedaan) ook hun 4 rijen goed volgens mij.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 17-01-2016, 02:27:30 »
Ik hoop zo erg dat Klaas niet de mol is. Weten dat er een veiling komt is nog steeds geen reden om als mol zóveel geld binnen te halen.
En meerdere kandidaten hebben hem ook al als verdachte genoemd (toch niet weer een gevalletje Anne-Marie/Margriet?).
Tel daar die veel te duidelijke hints bij op en het is voor mij een hele duidelijke 'alsjeblieft niet'.  ::ohno::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #358 Gepost op: 17-01-2016, 02:38:05 »
"Tim had er heel veel oog voor", aldus Klaas; @ 10.36 (uitz.gem.).

Vervolgens zien we een paard met oogkleppen...
Omnia vincit amor

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #359 Gepost op: 17-01-2016, 02:48:21 »
Ik zat te denken: Wat als Klaas die €2345 heeft opgeschreven?

Nou: Om al de geldbedgragen in te leveren(2345 betaal je met 3 verschillende briefjes), zodat de andere kandidaten niet meer kunner puzzelen met de achterkant van het molgeld. Het werd Klaas te heet onder zijn voeten?
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 02:50:32 door keesisdemol »