Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417840 keer)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #780 Gepost op: 6-02-2016, 20:04:48 »
Lachen, maar tegelijkertijd ook op een bepaalde manier het programma 'verpest'. Ik weet niet of dat een handige strategie is. Kunnen zulke duidelijke hints dan ooit nog vertrouwd worden?
Er zijn volgens mij wel vaker hints naar finalisten of afvallers geweest die hier dan als molhint werden opgepikt (niet zo erg als met Klaas nu geef ik toe). Het kan een inschattingsfout van de redactie zijn geweest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #781 Gepost op: 6-02-2016, 20:16:43 »
Wat ik me nog bedacht over de kloosterhint: (Ik verval helaas in kritiek :()

De priesterhint was oorspronkelijk een hint speciaal bedoeld voor de kandidaten. Hij was relatief makkelijk te vinden en de kandidaten letten er ook op toen. Ze hebben later besloten om hem ook voor de kijkers te monteren toen bleek dat de drie C's (Case, Carolien en Cornelisse) de finale haalden. Daardoor bleef de finale voor ons ook nog steeds een beetje spannend. Nu zie ik geen reden waarom dit vergelijkbaar zou zijn. ::ohno:: Zou het echt aan nieuwe crewleden liggen?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #782 Gepost op: 6-02-2016, 20:26:50 »
Ik hoop op een briljante molactie zo in aflevering 6. 8)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #783 Gepost op: 6-02-2016, 20:28:50 »
Ik hoop op een briljante molactie zo in aflevering 6. 8)
Ik ook....Alleen daarom kijk ik al. Wat zou hij nu weer eens gaan doen?
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #784 Gepost op: 6-02-2016, 20:29:51 »
Ik ook....Alleen daarom kijk ik al. Wat zou hij nu weer eens gaan doen?

Hij gaat alle 3 de opdrachten doen slagen, maar dan 100 euro in de kist laten liggen. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #785 Gepost op: 6-02-2016, 20:32:11 »
Art: "Klaas die vooral zijn eigen plan trekt..."  ::rofl:: ::rofl::
Nou ja dat hebben we gemerkt....

Bij theater opdracht: Klaas is de enige van de groep die eerst iedereen bekijkt voordat hij iets zegt of in actie komt.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2016, 20:34:52 door Juuls247 »
Meer L

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #786 Gepost op: 6-02-2016, 20:49:10 »
Begrijp ook niet dat die cf er maar bijgehaald blijft worden. De hint ging in eerste instantie alleen over de laatste letters van de genoemde woorden. Daarna zag iemand in de beginletters molcf, maar die hoeven er niet eens bijgehaald te worden. En als je de woorden met de laatste letters onder elkaar zet, dan valt cf sowieso af en staat er mol Klaas.

Hoe je het ook wendt of keert, de 'cf' zijn evengoed een deel van de hintwoorden als 'mol' dat is. Bekijk het eens van de andere kant: Hoe makkelijk zou het zijn om de hint "kloppend" te maken? Al wat je nodig hebt is een woord dat met een I begint en op een A eindigt en één dat begint en eindigt met S en voila: "MOLISKLAAS". Niet zo moeilijk dacht ik. Maar toch hebben de makers gekozen voor een rare constructie. Waarom zouden ze dat doen als het alternatief zoveel makkelijker is?
Voor mij zijn er twee mogelijkheden: De kloosterhint is een slecht doordachte hint die naar Klaas wijst, of een goed doordachte die naar iemand anders wijst (al naar gelang wat die 'cf' kan betekenen).
OK, de priesterhint had hetzelfde probleem (want waarom neem je van negen van de tien zinnen de eerste letter en van één het eerste woord?), dus ook een slechte hint kan een echte hint zijn (maar daarom niet minder slecht!).

Dat is één van de redenen waarom ik ervoor kies om hints niet mee te nemen in mijn speurtocht naar de Mol: Wat een hint lijkt is niet altijd een hint. Het bestuderen van gedrag en molposities is voor mij een betrouwbaardere (maar zeker niet onfeilbare!) methode, en tot nu toe lijkt die methode Klaas als Mol eerder uit te sluiten als te bevestigen. De tijd zal leren of ik dit jaar gelijk heb of weer zo faliekant faal als met Kees.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #787 Gepost op: 6-02-2016, 20:54:47 »
Klaas die weer lekker niet molt....bij die tweede opdracht.
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #788 Gepost op: 6-02-2016, 21:37:08 »
Klaas die weer lekker niet molt....bij die tweede opdracht.

Maar wel duidelijk bij de eerste (kast) en de derde (Airen). Misschien niet briljant, maar beter dan de anderen de boel laten mislukken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #789 Gepost op: 6-02-2016, 21:39:53 »
Ze behandelen eindelijk Klaas bij Moltalk, plus ook nog eens het publiek vragen of ze Klaas verdenken. Woohoo....Eindelijk.
Meer L

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #790 Gepost op: 6-02-2016, 21:41:29 »
Klaas die het hoogste punt aanwijst en daarmee de opdracht redt. Tim en Taeke waren lekker rondjes blijven rijden anders.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #791 Gepost op: 6-02-2016, 21:42:05 »
Klaas die het hoogste punt aanwijst en daarmee de opdracht redt. Tim en Taeke waren lekker rondjes blijven rijden anders.

en vervolgens in de fout gaat bij het foto maken.
klaar voor de strijd

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #792 Gepost op: 6-02-2016, 21:45:09 »
Wat ik me nog bedacht over de kloosterhint: (Ik verval helaas in kritiek :()

De priesterhint was oorspronkelijk een hint speciaal bedoeld voor de kandidaten. Hij was relatief makkelijk te vinden en de kandidaten letten er ook op toen. Ze hebben later besloten om hem ook voor de kijkers te monteren toen bleek dat de drie C's (Case, Carolien en Cornelisse) de finale haalden. Daardoor bleef de finale voor ons ook nog steeds een beetje spannend. Nu zie ik geen reden waarom dit vergelijkbaar zou zijn. ::ohno:: Zou het echt aan nieuwe crewleden liggen?

Precies dit!

Hoewel Klaas wil opvallend gemold heeft met de foto dit keer..
No Milk today???

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #793 Gepost op: 6-02-2016, 21:47:37 »
en vervolgens in de fout gaat bij het foto maken.
Cécile en Tim stonden ook verkeerd..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #794 Gepost op: 6-02-2016, 21:48:11 »
en vervolgens in de fout gaat bij het foto maken.
Dan heb je er inmiddels veel minder controle over dan gewoon te laat komen.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #795 Gepost op: 6-02-2016, 21:52:19 »
Cécile en Tim stonden ook verkeerd..

Bijna iedereen stond verkeerd.Maar dat maakt een molsactie niet minder vind ik.

Ik ga niet akkoord dat je daar minder controle over hebt.
Mij lijkt het net gemakkelijker (en leuker) dat het net daar fout gaat.
Er was nog maar zo weinig tijd om alleste controleren.
klaar voor de strijd

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #796 Gepost op: 6-02-2016, 21:53:43 »
Maar de kans is toch groter dat de opdracht mislukt als het hoogste punt niet (snel) gevonden wordt? Je kan als Mol beter je mond houden over het hoogste punt en als iemand anders het hoogste punt vindt, dán de volgorde van kandidaten beïnvloeden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #797 Gepost op: 6-02-2016, 21:57:55 »
Maar de kans is toch groter dat de opdracht mislukt als het hoogste punt niet (snel) gevonden wordt? Je kan als Mol beter je mond houden over het hoogste punt en als iemand anders het hoogste punt vindt, dán de volgorde van kandidaten beïnvloeden.

De kans dat de opdracht mislukt is wel groter maar als de Mol eerst iets goed kan doen waardoor ie vertrouwen wint en de opdracht ook leuker verloopt (die foto willen we gemaakt zien worden), om vervolgens toch een fout te maken, dan doet ie zijn werk nog beter.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #798 Gepost op: 6-02-2016, 22:02:27 »
Als 'ie de mol is, is hij een mol die elke keer maar een dingetje doet om een opdracht te laten mislukken. Ik heb veel liever zo'n Milouska mol, of bijvoorbeeld een Rop die (expres) alle woorden verkeerd zegt, recht voor de groep.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #799 Gepost op: 6-02-2016, 22:37:17 »
Dagboek Klaas....Uh nee Mol  ::rofl::

Bij de kabelbaan opdracht sta ik onvoorwaardelijk te boek als Mol (Klaas heeft woordenboek vast). Wat een oelewapper. Leugenaar die ik ben.

Maar laten we wel wezen. Daarom ben ik natuurlijk ook degene die niet op zoek gaat naar zichzelf; de Mol (Klopt: je hebt jezelf gevonden als kandidaat). Wel gevonden. Maar mijn ware ik komt echt nog lang niet naar boven.
Meer L