Auteur Topic: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren  (gelezen 71314 keer)

Offline Wulsie

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #140 Gepost op: 10-01-2016, 15:12:26 »
Ik heb Rémy als hoofdverdachte vanaf het moment dat hij bij de topito-opdracht een sterke en fanatieke kandidaat (Taeke) een vakje na het geld plaatste. Als mol heb je voorkennis waar bepaalde kandidatenbordjes liggen en zo maak je de kans groter dat er nog doorgetrokken wordt wanneer de 1500 € bereikt is. Het leek random, maar er zat een gedachte achter.

Nu heb ik nog eens extra opgelet op het moment dat hij het briefje van de kloosteropdracht van tafel griste en oplas. Hij las de zin '(...), maar soms is het beter om iemand te kiezen die je blind vertrouwt.' Om dat moment krabt hij met zijn wijsvinger aan zijn hoofd, maar daardoor wijst hij ook indirect naar zichzelf. Ik moest meteen denken aan sommige non-verbale trucjes die mentalisten en illusionisten soms doen. Bij het woord 'vertrouwen' naar jezelf wijzen kan er onbewust voor zorgen dat de ontvanger van de boodschap de persoon ook koppelt aan dat woord. Op die manier kan Remy de kandidaten 'bewust' onbewust sturen om hem te vertrouwen. Daarnaast is het woordje 'blind' een eigenschap van een mol.

Kortom, ik zit alweer te diep in een tunnel en zie overal iets in. Of ik heb gelijk.

Offline Navadni

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 10-01-2016, 16:03:02 »
Valt me nu bij het monteren van de biechten op dat Airen en Remy samen naar het klooster gaan. Airen zegt daarbij dat ze "even wilde kijken of ze Remy kon vertrouwen" en haar manier om dat te testen is "dicht bij die persoon blijven". Ze blijft buiten staan en krijgt twee jokers. In ruil voor informatie van Remy geeft ze hen één joker. Als hij de mol is, kan hij daar natuurlijk niets mee doen. De volgende ochtend gooit hij zijn informatie gewoon openlijk op tafel zonder dat daar iets tegenover staat van de andere kandidaten.

Airen vult haar test slecht in, heeft maar één joker en valt af. Natuurlijk is dit sowieso geen doelbewuste poging om haar er uit te spelen, er moet namelijk wel iedere aflevering iemand uit. Ik weet nog niet helemaal of ik dit dus voor of tegen Remy vind werken.

(Blijft wel dat Susan tijdens de opdracht "de mol heeft niets aan jokers, tenzij ze kunnen worden gebruikt als manipulatiemiddel" zegt, en dàt juist een van de weinige tips tijdens de opdracht is die écht relevant lijkt voor de opdracht op dat moment.)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 16:10:06 door Navadni »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 10-01-2016, 16:32:00 »
Valt me nu bij het monteren van de biechten op dat Airen en Remy samen naar het klooster gaan. Airen zegt daarbij dat ze "even wilde kijken of ze Remy kon vertrouwen" en haar manier om dat te testen is "dicht bij die persoon blijven". Ze blijft buiten staan en krijgt twee jokers. In ruil voor informatie van Remy geeft ze hen één joker. Als hij de mol is, kan hij daar natuurlijk niets mee doen. De volgende ochtend gooit hij zijn informatie gewoon openlijk op tafel zonder dat daar iets tegenover staat van de andere kandidaten.

Airen vult haar test slecht in, heeft maar één joker en valt af. Natuurlijk is dit sowieso geen doelbewuste poging om haar er uit te spelen, er moet namelijk wel iedere aflevering iemand uit. Ik weet nog niet helemaal of ik dit dus voor of tegen Remy vind werken.

(Blijft wel dat Susan tijdens de opdracht "de mol heeft niets aan jokers, tenzij ze kunnen worden gebruikt als manipulatiemiddel" zegt, en dàt juist een van de weinige tips tijdens de opdracht is die écht relevant lijkt voor de opdracht op dat moment.)

Als Airen haar test op Remy heeft ingevuld, pleit het wel tegen hem...

Offline Zuurkool

• Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
« Reactie #143 Gepost op: 10-01-2016, 23:37:51 »
Zei Remy tijdens de test nou: "Ik speel een spel in een spel". Molletje?

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2016, 23:44:22 »
Als Airen haar test op Remy heeft ingevuld, pleit het wel tegen hem...

Dat is het vermoeden, maar we weten het niet. Ze noemt immers geen namen. Enkel dat ze veel te veel vragen op dezelfde heeft lopen invullen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Juffrouw Jansen

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 11-01-2016, 15:54:45 »
Ik vind het wel opvallend dat Remy een link heeft met VoldelCS waar ook Moltalk wordt gehouden.

Remy werkt in VondelCS aan nieuwe muziek en heeft 8 januari 2016 zijn cd-presentatie hier gehouden. Weet niet of het een hint is, maar wilde het toch met jullie delen.  ::tandpastasmiley::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #146 Gepost op: 12-01-2016, 14:04:26 »
In de exclusieve beelden van afl 2 (Uitzending Gemist) stelt Remy voor dat hij de leider wordt van de volgende opdracht of anders iemand aanwijst.Dit om chaos te voorkomen. In de biecht hoor je hem zeggen ik lig goed in de groep...maar dat klinkt als ik lieg  :goed in de groep.Misschien zit er verder niks achter maar het is ook wel fijn om als mol de leiding te hebben over een belangrijke opdracht.Vraag me wel af of je als mol jezelf als leider opwerpt. Ligt er een beetje aan wat voor tactiek je gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 19:31:20 door Lonneke14 »

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 12-01-2016, 14:21:02 »
Hij hoeft niet perse de leider te zijn maar hij bepaalt wie de leider wordt in een bepaalde opdracht. Een ideale sleutelpositie als mol. ::)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 12-01-2016, 14:27:04 »
Hij hoeft niet perse de leider te zijn maar hij bepaalt wie de leider wordt in een bepaalde opdracht. Een ideale sleutelpositie als mol. ::)

Maar hij manoeuvreert zichzelf wel in die positie. Als hij de Mol is, is het een behoorlijk gewaagde zet (en helemaal mooi dat de groep hem de positie ook geeft).

Offline Silenciation

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 12-01-2016, 15:16:03 »
Wow, veelzeggend bonusmateriaal. Als Mol weet Remy dat hij bij die opdracht in aflevering 3 de macht moet krijgen, en daar zinspeelt hij nu alvast op. "Dus ik kan dan ook mezelf kiezen als leider, hè?" In de pocket. Daarnaast hoor ik hem ook overduidelijk "lieg" en niet "lig" zeggen, maar dat zal wel de tunnelvisie zijn ofzo.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #150 Gepost op: 12-01-2016, 20:39:46 »

Is hier sprake een goed voorbereide mol die de touwtjes in handen probeert te krijgen ::)

Was er ook een klaashint? :-X

::trots:: ::bravo::
Bravo Moedermol! Heerlijk dit. Ja ik vind dus ook dat er andere zijn, zoals Remy, die echt een sublieme mol zou zijn. En bij hem zie ik heel wat aanknopingspunten, als ook bij andere mannelijke deelnemers....
Meer L

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 12-01-2016, 20:43:15 »
Is hier sprake een goed voorbereide mol die de touwtjes in handen probeert te krijgen ::)

Was er ook een klaashint? :-X

Gelukkig zijn er nog medemolloten die dapper weerstand blijven bieden aan de overheersende gedachte  ::ok::

Dacht ik eerst te twijfelen tussen Remy en Rop, dat gaat nu Remy en Klaas zijn. Valt toch een stuk beter te vergelijken vanaf nu. :) En toch vind ik Remy in zijn doen en laten een stuk molser over komen, was al mijn schot-voor-de-boeg maar met de laatste berichten ook meer en meer mijn wensmol. Heb wel zin in een George v2 type x jaar na dato. Want waar Cecile bijv Klaas wantrouwt, Ellie Marjolein niks toe vertrouwt lijkt Remy na zich wat op de vlakte te hebben gehouden in de eerste paar opdrachten nu wat beter op zijn gemak te voelen. Ogenschijnlijk betrouwbaar, niemand zoekt er verder wat achter. Andere kandidaten vinden het wel een prima manier om Remy zijn voorstel te laten uitvoeren bij de foto-opdracht.

https://www.youtube.com/watch?v=1NKZKW9hoDw

Remy stelt zich voor als verschrikkelijk onhandig, heel fanatiek en af en toe een steekje laten vallen. Is het niet heel onhandig door de balans bij het kruien van de wagen op je linkerhand te gooien waardoor ie omkeept met zout erin? Tegelijkertijd deed ie op andere plekken met het zoutscheppen en de grote karren richting Art krijgen wel fanatiek mee. Zo ook bij de topito zeulen in het zand, Taeke zijn bordje net voorbij het midden leggen. Juanita's zoeken ipv Juan's in de metro.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 12-01-2016, 21:55:43 »
Ja zeg, nu ben ik weer geneigd Remy in te vullen ipv Rop ::rofl::

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #153 Gepost op: 12-01-2016, 22:45:22 »
Juanita's zoeken ipv Juan's in de metro.
Hij verbetert zichzelf daar wel al in de metro als ie een dame denkt te hebben, en nog eens op zijn opdrachtkaartje kijkt en ziet dat hij mannen moet hebben.

Maar ik ga wel mee met de gedachte dat ik hem heel graag de mol zie zijn. Als ie 't is, is ie namelijk heel goed bezig, vind ik. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 12-01-2016, 22:55:53 »
Mee eens! Remy is mijn wensmol dit seizoen. Wist eerst niet goed wat ik van hem moest verwachten maar ik ben positief verrast.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 13-01-2016, 01:06:51 »
Remy is mijn Paulien (wensmol). Na case is the mole heb ik mezelf in allerlei bochten gewrongen om niet Kees maar Paulien als mol te zien. Dat ga ik nu (tegen beter weten in want de Klaas hint lijkt me toch onomstotelijk) met Remy doen.Gewoon omdat het kan en ik niet zo snel al wil stoppen met speuren.
Hij zal dus wel winnaar zijn  ;)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #156 Gepost op: 13-01-2016, 01:47:22 »
Remy was wel de laatste die het woord 'Klaas' zei :D

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 14-01-2016, 17:14:09 »
Wat me opviel bij het ontbijt is dat Remy zei: ze gaan niet zeggen dat Klaas de mol is.
Laten ze dat nou juist wel zeggen! MOL CF KLAAS.
Is dit een gevalletje voorkennis van Remy? Ons allemaal misleiden.

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 14-01-2016, 17:46:43 »
Wat me opviel bij het ontbijt is dat Remy zei: ze gaan niet zeggen dat Klaas de mol is.
Laten ze dat nou juist wel zeggen! MOL CF KLAAS.
Is dit een gevalletje voorkennis van Remy? Ons allemaal misleiden.

Als dit zo is, dan hulde aan de geniale hint van WIDM, zal wel mooi zijn!

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 14-01-2016, 17:48:49 »
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik heb het geloof ik nog niet gezien.

In het molboekje staat bij Remy (niet bij iedereen staat dezelfde vraag):
Wat had je achteraf in je koffer moeten stoppen? Een leugendetector.

Dat klinkt als een kandidaat. Het kan natuurlijk een mol zijn maar kandidaat klinkt logischer.. (kandidaten liegen immers ook, waardoor een mol zich misschien ook weer kan verspreken)