Auteur Topic: [KANDIDAAT] Rop Verheijen  (gelezen 84985 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2016, 03:03:30 »
Hijzelf werd tot nu toe verdacht door Airen, Remy (?), Tim, Marjolein, Ellie en Taeke.

Hier zit denk ik de zwakte van je betoog :-)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2016, 08:17:05 »
Rob zijn shirt leek erg veel op de achterkant van het geld.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2016, 08:35:39 »
Alleen klaas (en art) had ook bolletjes op het shirt

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2016, 09:59:17 »
Hij blijft voor mij het meest verdacht! ::vergroot::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2016, 10:08:06 »
Voor een cabaretier houdt hij het vrij lang vol.
 ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2016, 10:40:38 »
Misschien omdat hij acteur is ::ok::

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2016, 14:37:15 »
Ik denk ook dat hij het op zijn acteertalent gooit want, Inge Ipenburg
Zei gister in Moltalk dat ze Rop een beetje kent en hij helemaal geen onhandige dweil is  ::rofl::
Rop is nogsteeds de mol voor mij,haha
Rop is de Mol.

Offline Floggingmolly

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2016, 13:56:56 »
Na een aantal keren aflevering 3 teruggekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat Rob uiteindelijk wel 100 euro bij zich had tijdens de laser-opdracht. Hij zou dan nog steeds 1 van de antwoordmogelijkheden bij de test kunnen zijn..

Daarnaast wat mij heel erg opviel, was de reactie van Rop op wat Remy ná deze opdracht zegt (laseropdracht aflevering 3):

Remy (35:55): 'Ik moet eerlijk zeggen, we hebben de mol wel een beetje te kakken gezet deze opdracht. Want die heeft echt helemaal niks kunnen doen. Toch?'

Waarop Rop met een (gemeen) lachje reageert (zo van: há, je moest eens weten).

Aangezien je de mol toch vaak kunt ontmaskeren aan de hand van de meest menselijke reacties.. Ik vind dit echt behoorlijk oprecht overkomen.


Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2016, 17:35:39 »
Na een aantal keren aflevering 3 teruggekeken te hebben, ben ik erachter gekomen dat Rob uiteindelijk wel 100 euro bij zich had tijdens de laser-opdracht. Hij zou dan nog steeds 1 van de antwoordmogelijkheden bij de test kunnen zijn..

Daarnaast wat mij heel erg opviel, was de reactie van Rop op wat Remy ná deze opdracht zegt (laseropdracht aflevering 3):

Remy (35:55): 'Ik moet eerlijk zeggen, we hebben de mol wel een beetje te kakken gezet deze opdracht. Want die heeft echt helemaal niks kunnen doen. Toch?'

Waarop Rop met een (gemeen) lachje reageert (zo van: há, je moest eens weten).

Aangezien je de mol toch vaak kunt ontmaskeren aan de hand van de meest menselijke reacties.. Ik vind dit echt behoorlijk oprecht overkomen.



Heb ook nog eens gekeken Remy zegt inderdaad" we hebben de mol flink te kakken gezet." Rop lacht en zegt zacht hmm(?) Remy vraagt: Toch? En Rop Zegt "Nee,ja zeker"
Rop is de Mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2016, 19:35:07 »
En daarna kapt Klaas het gesprek af: "Biertje iemand?"

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2016, 23:48:49 »
2. Cadeautjes voor de kandidaten/kiezen of delen
Ik vind het heel bizar dat Rop niets heeft meegenomen. Hij lijkt gewoon maar wat rond te rennen. Ik heb geen idee wat zijn bedoeling was. Iemand anders wel? ???

De Mol heeft in deze opdracht alleen maar belang bij het mingeld. En dat was er al uitgehaald door Annemieke. Voor Rop (als Mol) viel er dus niets meer te halen. Een Mol heeft niets aan jokers, vrijstellingen (en een waardevol woordenboek). Er rest hem dus niets anders dan 'als een kip zonder kop' rond te gaan rennen  ::rofl::

Bijzonder overigens, dat als Klaas de Mol zou zijn; hij dan niet op het mingeld afgaat. Lijkt mij de enige missie voor de Mol in deze opdracht. En de Mol weet ook precies waar het ligt. Klaas mocht als eerste maar blijkbaar neemt Klaas genoegen met 1 joker en profiteert Annemieke van 3 jokers en neemt zij het mingeld op de koop toe.

Als Mol lijkt het mij de beste positie om als laatste te starten in deze opdracht om alles 'onder controle te houden'.

« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 01:12:48 door Malou »

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2016, 08:25:29 »
Wat mij ook bij blijft is wat Rop zei in dat voorstellingsfilmpje
"En het voordeel van acteur zijn, je kunt je voordoen hoe je wilt, dus dat is een prettige bijkomstigheid"
Rop is de Mol.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2016, 08:28:13 »
Bijzonder overigens, dat als Klaas de Mol zou zijn; hij dan niet op het mingeld afgaat. Lijkt mij de enige missie voor de Mol in deze opdracht. En de Mol weet ook precies waar het ligt. Klaas mocht als eerste maar blijkbaar neemt Klaas genoegen met 1 joker en profiteert Annemieke van 3 jokers en neemt zij het mingeld op de koop toe.
Als een ding zeker is dan is het dat die drie jokers en het mingeld uit het bakje genomen zouden worden. De mol hoeft dit dus helemaal niet zelf te doen. en hoeft niet uit te leggen waarom hij 3 jokers heeft als hij betrapt wordt. Het stelt de productie bovendien mooi in de gelegenheid om Annemieke verdacht neer te zetten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2016, 09:23:38 »
Als een ding zeker is dan is het dat die drie jokers en het mingeld uit het bakje genomen zouden worden. De mol hoeft dit dus helemaal niet zelf te doen. en hoeft niet uit te leggen waarom hij 3 jokers heeft als hij betrapt wordt. Het stelt de productie bovendien mooi in de gelegenheid om Annemieke verdacht neer te zetten.

Als ze als laatste gestart waren was dat idd mooi geweest om de verdenking op Annemieke te schuiven.
Maar met het feit dat hij zelf een joker pakt (wat de meeste kandidaten zullen pakken) vergroot hij zelf de kans dat er iemand met het woordenboek terug zal komen (omdat de jokers op zijn) en komt er juist meer geld in de pot. Als hij de Mol is had hij dan niet de pak af of de zwarte vrijstelling moeten pakken i.p.v die joker? Of net zoals Rop; niets?

Ik vind het voor een Mol aannemelijker om als laatste te starten en met niets terug te komen dan als eerste te starten en met een joker terug te komen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2016, 09:33:16 »
Ik vind het voor een Mol aannemelijker om als laatste te starten en met niets terug te komen dan als eerste te starten en met een joker terug te komen.
De mol heeft als enige doel om geen geld in de pot te krijgen. Echter, daar zorgen de kandidaten zelf ook wel voor. Hij zou natuurlijk het liefst voorkomen dat het woordenboek in handen van de groep valt (om het geld en de hint die er mogelijk in staat), maar daar heeft hij geen controle over. Dus, één joker pakken (en niet drie in combinatie met mingeld) is een poging om als kandidaat over te komen en niet de aandacht op zich te vestigen met het mingeld. Mooi middle of the pack, waar een mol zich graag ophoudt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2016, 12:42:24 »
Klaas blijft steeds bij Annemieke in de buurt en houdt haar in de gaten. Pas als hij ziet dat ze drie jokers pakt, maakt hij zelf een keuze. Wat Rop doet, helemaal niets, is voor een mol wel curieus. Hij had op zijn minst iets met die vrijstellingen kunnen 'proberen'.

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2016, 13:08:19 »
Klaas blijft steeds bij Annemieke in de buurt en houdt haar in de gaten. Pas als hij ziet dat ze drie jokers pakt, maakt hij zelf een keuze. Wat Rop doet, helemaal niets, is voor een mol wel curieus. Hij had op zijn minst iets met die vrijstellingen kunnen 'proberen'.

Rop was met de code van een kistje bezig
Rop is de Mol.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2016, 13:11:11 »
Rop was met de code van een kistje bezig

En als hij de mol was geweest had hij geweten welk kistje bij welke code hoorde

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2016, 13:24:40 »
Maar als Mol weet je ook dat de pak af er uit was.
Als Rop de Mol is en een vrijstelling zou pakken, dan wist hij ook dat hij die toch af moet staan.
Dus inderdaad, in plaats van iemand een vrijstelling cadeau te geven kun je dan beter wat klungelen met de slotjes.. een mooie oplossing om de tijd te laten verlopen.

Offline Molhol89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Rop Verheijen
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2016, 13:43:06 »
En als hij de mol was geweest had hij geweten welk kistje bij welke code hoorde

Ja maar er stonden dacht ik 4 kistjes?
Dan moet je al 4 verschillende codes onthouden
En mij lukt zowat ook niet dan haal ik alles op het laatst door elkaar

Daarna klungelde hij wat rond en leek erop dat hij keek in de mandjes wat er weg was
Rop is de Mol.